Leuke stops met kinderen richting het zuiden
maandag 21 juli 2025 om 14:43
Dit jaar gaan we voor het eerst met de auto op vakantie richting het zuiden, naar Portugal om precies te zijn. Dat kan een mooi avontuur zijn maar ook wel intensief met 2 jonge kinderen (7 en bijna 3). Graag zou ik voor mijn eigen geruststelling een lijstje hebben met plekken waar we onderweg kunnen stoppen om ze even te laten uitrazen. Dus (weg)restaurants met speeltuin of andere voor kinderen leuke plekken niet al te ver van de snelweg.
Heeft iemand tips? Route wordt zeer waarschijnlijk Antwerpen, Parijs, Bordeaux en dan via het noorden van Spanje Noord-Portugal in.
Heeft iemand tips? Route wordt zeer waarschijnlijk Antwerpen, Parijs, Bordeaux en dan via het noorden van Spanje Noord-Portugal in.
maandag 21 juli 2025 om 15:09
Leuke stops kun je o.a. hier vinden https://kidseropuit.nl/kindvriendelijke ... e-snelweg/
Wij rijden al jaren niet meer over Parijs, altijd drama en lange files. Wij gaan over Rouen-Le Mans. Is ca. 80 km om, maar rijdt heerlijk rustig. Na Le Mans kun je overwegen via Poitiers te rijden en daar de N10 te nemen (over Angouleme) i.p.v. de veel drukkere A10. De N10 is de laatste jaren gigantisch opgeknapt, alle dorpjes en cerkeerslichten zijn eruit en doet niet onder voor de tolweg A10.
En met twee jonge kinderen naar Portugal ... een ambitieus plan moet ik zeggen. Zorg voor voldoende nieuw speelgoed (toen mijn kinderen zo klein waren spaarde ik al het hele jaar goedkope, kleine spelletjes/puzzeltjes voor onderweg) en deel dat pas op kritieke momenten uit. Bewaar ook wat voor de terugweg, want die duurt net zo lang als de heenweg! Zoek hotels onderweg met een zwembad; niets zo fijn voor de kinderen als even lekker losgaan in een zwembad.
Wij rijden al jaren niet meer over Parijs, altijd drama en lange files. Wij gaan over Rouen-Le Mans. Is ca. 80 km om, maar rijdt heerlijk rustig. Na Le Mans kun je overwegen via Poitiers te rijden en daar de N10 te nemen (over Angouleme) i.p.v. de veel drukkere A10. De N10 is de laatste jaren gigantisch opgeknapt, alle dorpjes en cerkeerslichten zijn eruit en doet niet onder voor de tolweg A10.
En met twee jonge kinderen naar Portugal ... een ambitieus plan moet ik zeggen. Zorg voor voldoende nieuw speelgoed (toen mijn kinderen zo klein waren spaarde ik al het hele jaar goedkope, kleine spelletjes/puzzeltjes voor onderweg) en deel dat pas op kritieke momenten uit. Bewaar ook wat voor de terugweg, want die duurt net zo lang als de heenweg! Zoek hotels onderweg met een zwembad; niets zo fijn voor de kinderen als even lekker losgaan in een zwembad.
maandag 21 juli 2025 om 15:39
Oei, voor het eerst met de auto en dan helemaal naar Portugal? En je wil in 1x rijden? Ambitieus.
Wij zijn ooit naar noord Spanje gereden, dat deden we in 4 dagen heen en 4 dagen terug. We moesten het dan niet hebben van de tussenstops maar van de mogelijkheden bij de overnachtingsplek.
Naar Portugal, tja, weekje heen, week daar, weekje terug, en dan de reis ook als vakantie zien met leuke uitstapjes. Zo zou ik het doen.
Wij zijn ooit naar noord Spanje gereden, dat deden we in 4 dagen heen en 4 dagen terug. We moesten het dan niet hebben van de tussenstops maar van de mogelijkheden bij de overnachtingsplek.
Naar Portugal, tja, weekje heen, week daar, weekje terug, en dan de reis ook als vakantie zien met leuke uitstapjes. Zo zou ik het doen.
maandag 21 juli 2025 om 15:48
Dank voor de tips. Ik ga eens kijken naar die andere route.Joyce48 schreef: ↑21-07-2025 15:09Leuke stops kun je o.a. hier vinden https://kidseropuit.nl/kindvriendelijke ... e-snelweg/
maandag 21 juli 2025 om 15:49
Nee hoor, niet in 1x. En we zien de rit erheen ook zeker als een ervaring op zich.Paaytje schreef: ↑21-07-2025 15:39Oei, voor het eerst met de auto en dan helemaal naar Portugal? En je wil in 1x rijden? Ambitieus.
maandag 21 juli 2025 om 17:57
In deze post ook veel leuke tips (ook in de comments): https://www.instagram.com/p/DMV1mkCoTLS/?img_index=1

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in