Misselijk van vliegangst
dinsdag 29 juni 2021 om 04:31
Hoi!
Ik vlieg binnenkort met de kinderen. De vlucht duurt ongeveer 3 uur, maar ik ben er nu al misselijk van.
Het zit namelijk zo: ik hou niet van vliegen! Sterker nog, ik probeer al jarenlang vakanties die per vliegtuig zijn te vermijden.
Dit jaar trok ik de stoute schoenen aan. Ik kon dit! Na het boeken had ik een tijdje het gevoel dat ik inderdaad die vliegangst éindelijk had overwonnen.
Niks is minder waar. Hoe dichter de reis aankomt hoe zieker ik er van word.
Ik schoot net gewoon wakker uit bed. De gedachte dat ik weer in de lucht moet benam me de adem en ik moet nu al bekant kotsen.
Er is geen weg meer terug, wat kan ik doen?
(Ps medicatie waar je suf van wordt is geen optie, ik heb de verantwoordelijkheid over twee kinderen)
Ik vlieg binnenkort met de kinderen. De vlucht duurt ongeveer 3 uur, maar ik ben er nu al misselijk van.
Het zit namelijk zo: ik hou niet van vliegen! Sterker nog, ik probeer al jarenlang vakanties die per vliegtuig zijn te vermijden.
Dit jaar trok ik de stoute schoenen aan. Ik kon dit! Na het boeken had ik een tijdje het gevoel dat ik inderdaad die vliegangst éindelijk had overwonnen.
Niks is minder waar. Hoe dichter de reis aankomt hoe zieker ik er van word.
Ik schoot net gewoon wakker uit bed. De gedachte dat ik weer in de lucht moet benam me de adem en ik moet nu al bekant kotsen.
Er is geen weg meer terug, wat kan ik doen?
(Ps medicatie waar je suf van wordt is geen optie, ik heb de verantwoordelijkheid over twee kinderen)
mabido wijzigde dit bericht op 29-06-2021 05:45
1.46% gewijzigd
dinsdag 29 juni 2021 om 11:43
Wat ontzettend vervelend Mabido. Ik heb een cursus bij VALK gedaan maar hoor helaas bij de 2% die niet van de angst af is. Als je bang bent om neer te storten, heeft het misschien wel zin om je in te lezen in de techniek, procedures, en hoe ontzettend veilig vliegen is. Bij mij is het meer de angst voor de angst, en het opgesloten zitten. De VALK app heeft idd veel info, en 2 verschillende ontspanningsoefeningen. Kun je zeker downloaden (kost een paar eu) zonder cursus te hebben gedaan. Mijn ervaring is dat ik te onrustig ben voor een boek. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een puzzel (bijv. in het midden van de NCR Next) of een tijdschrift, dat zijn korte stukjes. Of tegen vreemden aan kletsen
Als je idd gaat, heel veel succes!!
dinsdag 29 juni 2021 om 11:46
Moet je die spin wel op tijd lozen, want je mag niet zomaar beesten invoeren. (kijk maar eens een aflevering Border securityEllerlilalinne schreef: ↑29-06-2021 11:16Ben je ook bang voor spinnen?
Dan neem je een grote dikke harige zwarte spin mee in een potje. Richt je je aandacht daar op.
#graaggedaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 29 juni 2021 om 12:16
Precies, dus dan ben ik angstig en komt er niet veel van die puzzel.hagelslagjes schreef: ↑29-06-2021 11:27Puzzelboekje met redelijk eenvoudige puzzels. Het is vrij lastig om tegelijk angstig te zijn en een puzzel te maken.
dinsdag 29 juni 2021 om 12:16
Ellerlilalinne schreef: ↑29-06-2021 11:16Ben je ook bang voor spinnen?
Dan neem je een grote dikke harige zwarte spin mee in een potje. Richt je je aandacht daar op.
#graaggedaan
dinsdag 29 juni 2021 om 12:20
Ik weet niet waar jij woont, maar ondanks dat ik in omgevingen woon waar men het allemaal heel goed heeft is een Porsche nergens een gemiddelde auto.Cookielover schreef: ↑29-06-2021 10:48Iedereen? Het is ook echt niet leuk als alle ouders in een Porsche rijden en jouw ouders in een Opel Corsa![]()
De Opel Corsa blijft wel een beetje jammer natuurlijk.
dinsdag 29 juni 2021 om 12:21
Herkenbaar, ik vind het al spannend als ik de website van Transavia aanklik.
En toch dit jaar weer vliegen.
Het gekke is dat ik de eerste 20 jaar van mijn leven zonder angst gevlogen heb, het is echt pas later ontstaan.
Ik zie meerdere malen “simpele cursus” voorbij komen, iemand tips?
Ik zie alleen namelijk vrij dure programma’s die helaas niet vergoed worden. En zou best van mijn angst af willen!
En toch dit jaar weer vliegen.
Het gekke is dat ik de eerste 20 jaar van mijn leven zonder angst gevlogen heb, het is echt pas later ontstaan.
Ik zie meerdere malen “simpele cursus” voorbij komen, iemand tips?
Ik zie alleen namelijk vrij dure programma’s die helaas niet vergoed worden. En zou best van mijn angst af willen!
dinsdag 29 juni 2021 om 12:23
Ik vind het juist ontzettend te prijzen dat to zich voor haar kinderen over haar angst heenzet.
dinsdag 29 juni 2021 om 12:29
Ik woon in een buurt met veel miljoenenwoningen, maar hier is een verre vliegreis ook niet het gemiddelde. En een Porsche ook niet.
dinsdag 29 juni 2021 om 12:32
Lees het topic hier van Cygnus. Hij (en Kadanz) vliegt en zijn posts zijn heel fijn. Wellicht kan je er wat mee.
reizen/ask-the-captain-deel-2/list_messages/458290
reizen/ask-the-captain-deel-2/list_messages/458290
dinsdag 29 juni 2021 om 12:35
Mwoah, ik gebruikte ze vroeger tijdens het vliegen (en verder nooit) en werd van een halve al zo suf als een konijn.MariaDeJong schreef: ↑29-06-2021 05:43En ga naar je huisarts. Van 1 oxa wordt je niet volkomen sloom
dinsdag 29 juni 2021 om 12:43
Ik schreef dan ook geen verre vliegreis, maar een verre reis (waarmee ik alles bedoel waarvoor de meeste mensen liever het vliegtuig pakken dan de auto. Daar vallen dus ook de bekende all inclusives voor een paar knaken naar Turkije onder).Cookielover schreef: ↑29-06-2021 12:29Ik woon in een buurt met veel miljoenenwoningen, maar hier is een verre vliegreis ook niet het gemiddelde. En een Porsche ook niet.
Toevallig weet ik dat er 1 meisje in de klas zit bij mijn oudste dochter die nog nooit heeft gevlogen. De rest dus allemaal wel. En er staan in het dorp ook genoeg goedkope woningen, dus het is echt niet zo dat iedereen hier miljonair is.
En sowieso is een vliegreis stukken bereikbaarder dan een Porsche. Voor de prijs van een reguliere onderhoudsbeurt kun je al met gemak op en neer naar Thailand en daar dan ook nog verblijven.
dinsdag 29 juni 2021 om 12:44
Als ik me concentreer op een puzzel, lukt het me niet goed om angstig te zijn.Cookielover schreef: ↑29-06-2021 12:16Precies, dus dan ben ik angstig en komt er niet veel van die puzzel.
dinsdag 29 juni 2021 om 13:20
Je kunt EMDR overwegen. Ik heb dat gedaan voor mijn fileangst en het werkt snel en goed. Ik heb als een soort van 'backup' altijd Bach Rescue Remedy en een paar betablokkers in mijn tas. Maar die heb ik al heel lang niet gebruikt.
Vliegangst heb ik trouwens ook. Zodra ik er niet meer onderuit kom om te gaan vliegen ga ik ook daar (van tevoren) EMDR voor doen.
Vliegangst heb ik trouwens ook. Zodra ik er niet meer onderuit kom om te gaan vliegen ga ik ook daar (van tevoren) EMDR voor doen.
dinsdag 29 juni 2021 om 15:50
Ben weer terug!
Training ga ik niet meer kunnen volgen vóór de reis, misschien dat dat een optie is voor een volgende keer.
Het gaat om de aankomende reis
dinsdag 29 juni 2021 om 16:47
Waarom lees je dan niet wat boeken over vliegangst overwinnen? Zie de tip die ik eerder heb gegeven, maar er zijn er meer.
dinsdag 29 juni 2021 om 17:45
Mijn idee ook, dan kost het maar geldAttraverso schreef: ↑29-06-2021 16:52Hoezo je kan niet terug? Wel hoor. Gewoon annuleren en met de auto op vakantie.
Vakantie moet leuk zijn toch?
dinsdag 29 juni 2021 om 18:02
dinsdag 29 juni 2021 om 18:06
En toen je de vakantie boekte dacht je niet dat het misschien handig zou zijn om vóór deze vlucht een training te gaan volgen’?
dinsdag 29 juni 2021 om 18:37
Echt hoor. Hoe zie je dit nou voor je dan to?!Cookielover schreef: ↑29-06-2021 18:06En toen je de vakantie boekte dacht je niet dat het misschien handig zou zijn om vóór deze vlucht een training te gaan volgen’?
dinsdag 29 juni 2021 om 18:55
Gewoon gaan en maar even niet zo lekker zitten. Doe ik ook. Pillen neem ik niet meer en alle trainingen en boeken van Stichting Valk ken ik uit mijn hoofd; toch zit ik niet lekker.