Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
Haha Moppetoet, Zon en Leven. Als kind ben ik vaak op Gravingen geweest, een klein terrein van Zon en Leven. Ik vond het altijd erg leuk, maar mijn moeder vond het er vreselijk. De dubbele moraal: geen vlees, geen drank op het terrein, maar 's avonds wel met zijn allen naar de snackbar voor een biertje en een frikandel.
Alle reacties Link kopieren
@ Meave, dank je wel voor de tip. Ga volgende week gewoon een rondje campings afbellen en afhankelijk daarvan kies ik. De suggesties die Moppetoet deed en in eerdere postings al had gedaan waren bruikbaar.

Zijn hier trouwens ook kampeerders die elk jaar altijd voor een paar dagen of langer naar een en dezelfde camping terugkeren omdat ie zo leuk is ? Groet, J
La Clapère willen we zelf wel weer naar terug omdat het gewoon zo heerlijk relaxed is. Meestal plannen we niets. Dit jaar hebben we eerst op twee

klere(n)campings gestaan, en vervolgens naar het zuiden gereden, in Agde een "Midi Libre" gekocht en aan de hand daarvan beslist of we doorreden naar CHM Oltra of La Clapère. Volgens het weerbericht stond er de komende dagen een wind van zee, dus zijn we naar CHM Oltra (Cap d'Agde) gegaan. Hier kennen we veel (vaste) gasten, en is het ook supergezellig. En praktisch, je hoeft eigenlijk drie weken niet van het terrein af. Mooi strand, rustige zee (veilig voor kinderen) en genoeg restaurantjes. Als er een mistral was voorspeld, waren we naar La Clapère gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb toch maar eens even goed nagekeken wat ik nog aan kampeerspullen heb liggen en behalve de tent, gasfornuisje en ligbed heb ik alles nog . Was prettige verrassing. Ben ook al eens gaan surfen over sites met gebruikte tenten dus misschien gaat het wel gewoon lichtgewicht echt kamperen worden ipv een huisje. Aanstekelijk hoor lezen over reizen!
Op CHM Monta kan je huisjes huren en schilderen en kleien enzo. En lekker uit eten en wijn halen bij de cave en sigaretten roken en als er iets boeiends op tv is, kan je in het Centre op grote schermen kijken (denk: WK voetbal).



Ik moest wel heel erg lachen om het bord met regels dat nog steeds op het Centre hangt. "Leefwijze in harmonie met de natuur" " draait om het zelfrespecct, het respect voor anderen en 'het gezamenlijk uitoefenen van de naaktheid' ;)" En vooral dat laatste, daar moest ik zo om lachen! Het gezamelijk uitoefenen vaan de naaktheid, ik zag me al in een kring zitten, met allemaal andere mensen, "Zo, laten we nu gezamelijk de naaktheid uitoefenen" *Proest*

Waarschijnlijk is het gewoon een heel oude kneuterige vertaling naar het NL, maar goed.



Ik geloof dat de filosofie van Monta is 'Het verdienen van geld door mensen in hun blote kont vakantie te laten vieren'.  Nou, dat snap ik.
Commerciële naturistenterreinen zijn ook echt duurder dan klere(n)terreinen.:(. Maar ja, zolang de klanten blijven komen, kunnen ze hogere prijzen vragen. En dan heb je vaak nog minder voorzieningen ook.



(eigenlijk zijn we knettergek, maar ja, het is zo lekker !!! :D)
Alle reacties Link kopieren
@Moppetoet;



Je bedoelt een beetje zichzelf respecterend naturistenterrein kleedt de klant meteen bij aankomst al gelijk uit ? ;)
Je hebt hem door !!! :D:D
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar dagen en dan gaan wij op vakantie! Na flink twijvelen tussen verschillende franse campings toch besloten dat het ook wel weer eens leuk is om niet naar Frankrijk te gaan. Dus gaan we naar Tsjechie naar de Nederlandse camping Mlecna Draha in de Zuid-Bohemen, de verhaaltjes op de website spreken me al erg lang erg aan. Alleen, toen we dit bedacht hadden, was het best aardig weer in Tsjechie, en had ik helemaal genoeg van de 30plus in Nederland. Inmiddels is het daar dus nog veel kouder en natter dan hier;-)

Maar we gaan ook een dag of 5 naar Praag, dus denk dat we ons prima vermaken! Zal bij terugkomst wel vertellen of het leuk was!
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar voor het eerst naar een nat.camping geweest met 4 pubers!, we zijn net terug van Camping Solaris bij Porec in Istrie.

Werkelijk schitterend, mooie camping, prachtige natuur, waanzinnig leuke mensen, schoon, leuke omgeving, Porec, Triest etc...

Zijn ook bij Valalta wezen kijken, ziet er ook heel gaaf uit, dat is een compleet natur.dorp met jachthaven etc....

Vinden het jammer dat we na jaren Frankrijk en Spanje dit nu pas ontdekt hebben, volgend jaar iig weer naar Istrie, de plek waar het FKK ontdekt/ontstaan is.

Als je op het water bent (we hebben een boot) val je op als je kleding aan hebt, zo normaal is het in Istrie om naakt te zijn, niemand let daar op je, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook een tijd gehad dat ik met mijn vader mee ging naar naturistengebieden.. totdat ik op een camping een man met zijn lul middenin de groentes zag hangen, dat vond ik zo'n smerig idee... dat ik die avond maar eten ben gaan halen....
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gaat ook regelmatig met de caravan naar een naturistencamping, meestal in Nederland. Ik zoek haar daar ook nog wel eens op en ja, dan moet ik ook in mijn blootje. In het begin is het verschrikkelijk wennen, ik vind het persoonlijk niet heel erg natuurlijk voelen. Maar goed, vind het wel gezellig om haar op te zoeken.



Wat me iedere keer weer opvalt is dat de sfeer juist a-seksueel is. Er is niemand die vunzige opmerkingen maakt of vies zit te gluren. Dit gebeurt wel veel op een badpakkencamping. Het is net of juist omdat je daar in je blootje loopt, het niet meer spannend is voor anderen. Ik heb trouwens ook nog nooit gehoord van groepsseks of gezinsseks of wat dan ook, :)!
@Sabientje,

Je hebt helemaal gelijk, wat doet zo'n vent met z'n jodocus tussen de boodschappen :?. Op sommige campings moet je een korte broek aan in de campingwinkel, en dat kan ik me eigenlijk wel voorstellen. Een pareo om lijkt me ook prima, maar je persoonlijke vleeswaren moeten niet ergens hangen waar dat niet gewenst is. Zou zo iemand daar zelf niet bij nadenken ?
Alle reacties Link kopieren
Nee precies (of moet ik ja precies zeggen?), als ik op een campingwinkel iets ga kopen doe ik wat aan óf ik knoop een pareo om.
Alle reacties Link kopieren
He, wat een fijne topic!!! Zeker voor mij. Ik ben (nog) geen naturist, maar ben inmiddels al twee jaar met mijn vriend die wel een naturist is. Ik ben misschien zelfs nogal preuts. Dus dat is ene leuke combi! ? Ik snap echt iedereen die helemaal niet naakt wil recreëren. Die daar ook de meerwaarde niet van inziet, want zo was/ben ik ook. Ik probeer er wel voor open te staan. Ben inmiddels een paar keer naar een naakt recreatiestrand geweest en dat beviel wel. Na heel veel gene overwonnen te hebben. Het zonnen en zwemmen naakt snap ik. Voor de rest hoeft het voor mij niet zo nodig, maar ik ga deze zomer toch proberen om naakt te kamperen. Of ik dat wat vind. En ik moet zeggen ik zie er tegen op. Ik wil niet echt actief zijn naakt. Zwemmen en zonnen, okee, maar verder liever niet. Moet er niet aan denken om naakt ergens naar toe te lopen. Dat vond ik ook al toen we op het naakt strand waren. Zonnen ja. Zwemmen ja. Maar van mijn zonplek naar de zwemplek, ik sloeg liever een handdoek om mij heen… Dus kamperen. Ik wil het echt graag proberen. Al is het maar omdat het voor mijn vriend zo belangrijk is. Maar vooral ook om het een kans te geven. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie ‘éerste keer’ was.
Ha, herfstinnieuwegein (wát een lang end, tik je dat elke keer in?)



Leuk dat je de stap neemt en het waagt om naar een camping te gaan. Ik ging zelf met mijn moeder vanaf mijn elfde naar sauna en naaktstrand en had daar nooit problemen mee, maar kamperen leek mij ook HELEMAAL NIETS !!! Waarom? Omdat ik niet met mijn blote billen ergens wilde zitten waar net iemand anders met zijn kleffe zwetende harige kont had gezeten  (de consequente handdoekjesregel kende ik nog niet). Gelukkig heeft mijn vriend (die op zijn 24ste het blootzijn ontdekte) doorgezet, en willen we nu niet anders meer.



Naar welk terrein ga je toe ? Klein en primitief of juist groot met veel activiteiten (waar je écht niet verplicht aan mee hoeft te doen) ? Misschien lezen we nog wat van je, en als je al vertrekt wens ik je alvast een hele fijne vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hé HerfstinN'gein, mijn eerste keer kan ik me echt niet meer herinneren, ik ben met het naturisme opgegroeid. Mijn man vond het de eerste keer meteen prettig en heeft nu geen enkele behoefte om nog naar een 'textielcamping' te gaan.



Zelf vind ik het ook fijner om tijdens activiteiten iets om te knopen. Ik ben redelijk wat te zwaar en ondanks dat er niet raar opgekeken wordt van overgewicht en mensen op naturistenterreinen over het algemeen niet echt (af)keurend naar je kijken, vind ik het soms toch ongemakkelijk als alles drilt en trilt. Maar ik probeer er wat makkelijker in te worden, omdat ik mijn kinderen ook wil leren dat zij zich gewoon vrij kunnen/mogen blijven voelen in hun lijf(je). Maar goed, zwemmen, zonnen, boekje lezen, luieren voor de tent, allemaal bloot. Maar wandelen, boodschapje, etc: doek om.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Via via hoorde ik over naturistencampings en afgelopen zomer hebben mijn vriend en ik dan de stoute schoenen aangetrokken en hebben we gelijk geboekt voor 2 weken.

We zijn wel saunagangers, maar verder hadden we geen ervaring met naturistendingen.

We wisten ook niets af van het bestaan van een natursitenkaart enz, dus we gingen er echt heen als ' groentjes' .

Na zoeken op internet hebben we geboekt bij ' domaine de la gagere' in de Franse bourgogne streek.

Al na 1 dag voelden we ons heerlijk daar. We hebben twee heerlijke weken gehad en besloten dat we dit blijven doen en meerdere campings willen bezichtigen, want ook al vonden we deze super, we willen graag zien wat er nog meer is. De grootte van de camping, de mensen (de bezoekers), de ligging, de landen. Overal is het verschillend!

Zeker toen het overal zo warm was, was het heerlijk om terug te komen op de camping en alles uit te kunnen trekken en lekker het zwembad in te kunnen duiken, met alleen je handdoek mee.

Vooral de sfeer van de naturistencamping sprak ons enorm aan. Mensen zijn socialer, kinderen zijn er vriendelijker. Voor ons echt een eye-opener.

Succes en heel erg veel plezier voor degene die het deze zomer voor het eerst gaan proberen. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik had net een heel verhaal getypt en dat is opeens weg... Maar goed, overnieuw dan maar...



Moppetoet, ik typ dat niet iedere keer in, als ik inlog staat dat er vanzelf! Gelukkig! :-) En het is een zinnetje uit een nummer van Spinvis, vind het wel mooi!



Meave, dat is denk ik zoals ik het ook zou doen. Of zou willen doen, ik wete het natuurlijk niet want ik ben nog nooit op een naturistencamping geweest. Ik heb zelf ook nogal grote borsten en zit daar ook al over in, dat dat helemaal niet fijn is, zonder bh de hele dag! Maar ach, je bent niet de hele dag aan het rondlopen en komt ook wel eens de camping af, met kleren aan, dus ik maak me vast druk om niks...



Leuk jullie ervaringen hier te lezen!!!
Het voordeel van zware borsten kán zijn dat ze hangen en dat je je dan niet hoeft af te vragen waar je je portemonnee laat. Met mijn cup 85G heb ik een veilige plek om die op te bergen  Ik zou er zelfs de samba mee kunnen dansen zonder m'n portemonnee te verliezen !:D:D:P.



Natuurlijk kun je tijdens het sporten (volleybal) een beha en shirtje aantrekken. Kniebeschermers mogen ook, en tja, wat de heren doen als ze een slide maken, daar kan ik als vrouw zijnde niet over meepraten.



Geloof me, je ziet mensen in alle vormen en maten, met of zonder grote/kleine/kokette/hangende borsten, littekens van operaties, slanke lijven, gestrande walrussen, grote/kleine/dunne/dikke/rechte/kromme piemels, hangzakken, strakke zakjes. Veel/weinig/geen borsthaar, geschoren mensen, ongeschoren jaren'70 types.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!



Net een paar dagen terug van 2 weken frankrijk. De laatste keer dat ik gepost had riep ik nog dat we naar Tsjechie gingen, maar de weersvoorspellingen daar waren zo slecht dat we ons de avond voor vertrek bedacht hebben;-)



Toch naar frankrijk dus, we zouden in eerste instantie naar 2 campings, eerst naar La Sesquiere, vlak bij Albi en dan doorrijden naar Mas la Balma. Maar de eerste camping was zo leuk dat we zijn gebleven. Leuke, kleine camping op een erg mooi terein, met erg aardige eigenaren. 's Ochtends werd het brood zelfs bij je tent bezorgd en 's avonds was het vaak erg gezellig in de bar. Activiteiten waren er niet, voor pubers is het er denk ik wel erg saai, maar de kinderen die er waren hadden het erg naar hun zin in het zwembad, op de trampoline, en in het beekje. op 1 avond was er een gezamenlijke barbecue en hebben een paar sterke mannen de pianovleugel van de eigenaren uit hun huis op het terras gezet: erg leuk en er bleek veel muzikaal talent te zijn!



Nu weer terug: lekker spetteren in de regen. Brr....



Mijn eerste keer naturistisch was meteen mijn huwelijksreis. Man en ik gingen altijd al naar naaktstrand en sauna, maar van naturisctich kamperen was het nooit gekomen. Totdat we dus gingen trouwen en als huwelijksreis wilden gaan duiken op Bonaire. Kwam man thuis met info over Sorobon: een naturistenresort op Bonaire. Houten huisjes, pal aan het strand ver van de bewoonde wereld. Nog altijd de beste plek waar ik ooit geweest ben!
Sorobon lijkt me prachtig ! Palmbomen, witte stranden, volgens mij geeft dat echt zo'n Bounty-gevoel.



Sesquiere ken ik (nog) niet, Mas de la Balma wel. 



Ben je al eens op Mas de la Balma geweest ?

Misschien waren wij er in het verkeerde seizoen, maar ons viel het zwaar tegen, en het zwembad bleek een supergrote betonnen bak te sijn, waarin een bergstroompje werd opgevangen (soort betonnen stuwmeertje) dat vol eenden zat (+ de bijbehorende keutels). Het sanitair was toen ook erg primitief, maar dat kan inmiddels natuurlijk vernieuwd zijn. Wij gaan er waarschijnlijk niet weer naar terug. Dan liever naar la Clapère of Eglantière.

Eglantière gaan we echt nog een keer overdoen, we hebben daar een paar dagen in een constante hoosbui gestaan, en de camping eigenlijk niet gezien. Je zat in je koepeltentje of in de auto, op zoek naar een straaltje zonneschijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Moppetoet,



Mas de la Balma ben ik nooit geweest, maar wel positieve verhalen over gehoord... Nou ja, is toch altijd even afwachten. Voordat we bij La sesqueire ankwamen waren we eerst langs De Lizzard gereden, ook vlak bij Albi. Klonk op internet ook wel als een leuke camping, maar bleek geheel uitgstorven te zijn, op 3 megacaravans met grijze permanentjesbejaarden na. Dus toch maar snel weg.



De eigenaar van een van de naturistencampings waar ik inmiddels geweest ben, zei op een gegeven moment dat een groot voordeel van een naturistencamping beginnen was dat je je moest onderscheiden tussen de 100 naturistencampings in Frankrijk, en dat dat gemakkelijker was dan tussen de 8000 gewone campings in Frankrijk. Fantaseer regelmatig over mijn eigen camping, ben de ultieme naturistencamping nog steeds niet tegen gekomen.
De droom van een eigen (naturisten)camping hebben wij inmiddels opgegeven. We zijn 20 jaar te laat geboren en mijn vriend kan het niet aan met zijn rug. Bovendien is hij zeer ongeschikt om campingbaas te spelen, wat iedereen met op- of aanmerkingen schopt hij waarschijnlijk van het terrein af. Hij is gewoon niet geschikt voor dat vak :).

Zelf heb ik een aantal maanden voor Eurocamp gewerkt (tentenopbouwen en hostess) sindsdien heb ik de gloeiende pest aan toeristen :D en aan Britse collega's, geef mij maar Duitsers, die weten nog wat ARBEITEN is.



Wat voor een camping zoek je ? Rust, natuur of toch leven in de brouwerij. Heb je kinderen, welke leeftijd. Dat maakt echt heel veel uit.



Ons favoriete terrein is CHM Oltra (Cap d' Agde). Het Sodom en Gomorra van de fervente geite(n)wollensokkennaturisten, maar eigenlijk vinden we alleen hier de sfeer van "Ik ben okee, jij bent okee". En als jij je 's avonds met maat 56 (dames) in een netjurkje wilt werken met pumps, dan moet jij dat weten. Wil je geen toeters of bellen aan je lijf, prima, jouw lijf, jouw leven. Maar dring een ander niets op, hier weten de meeste mensen nog wat respect betekent.



Momenteel gaan we er nog heen met onze peuter, vanwege het mooie strand en de rustige zee, maar op zich is er niets voor hem te doen. Een fatsoenlijke speeltuin ontbreekt, en de speeltuintjes die er zijn kun je pas 's avonds na 21:00 uur met fatsoen op, anders heeft de kleine een stel aangebrande kadetjes.:D. De toestellen staan namelijk in de volle zon.
Alle reacties Link kopieren


Had ik je al verteld dat waar wij zaten in Frankrijk op camping le Sérgnan plage dat daar ook een naturisten gedeelte is.

"s morgens is het Balneo bad ook alleen voor hen. Er is een strand voor naturisten.








 

(Balneo een spa en heil bad heel erg luxe en verboden voor kinderen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven