Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
up
Nee, dat trekt me dan weer niet. Ik vind juist dat gescharrel rond de tent zo fijn. Voor nachtelijke plasjes neem ik sinds we kinderen hebben een emmer mee. Afwassen in het sanitairblok heeft zo zijn charmes vind ik. En ook het gezamenlijk douchen levert soms leuke gesprekken op. Wat mij betreft alleen voordelen aan kamperen dus. Hoewel... ik heb eigenlijk een hekel aan kleine kruipende en/of vliegende beestjes...
Gisteravond teruggekomen van drie heerlijke weken Cap d'Agde.

Heel vreemd.......... er waren bijna geen Nederlanders :o  !!!! Zit iedereen in Spanje of Joegoslavië ? Gelukkig kennen we veel mensen-met-een-vaste-staanplaats, dus hadden we aanspraak genoeg. Wat meer jonge mensen was toch wel leuk geweest, nu had de kleine voornamelijk opa's en oma's en een enkele peuter als gezelschap.

Leuk dat het topic tijdens mijn vakantie toch een beetje is gaan leven. Omdat we ook een weekje op twee klere-campings moesten staan, weet ik weer wáárom het naturisme zo goed bevalt.

Niet klooien met een peuter, kleren en handdoeken in een half-persoons douchehokje. Als gezin met kleintje mag je gewoon van de gehandicaptendouches gebruik maken. Makkelijk bloot met een handdoek en een fles shampoo met zijn drieën gaan douchen. Geen kleren die van het haakje vallen en weer vies / nat zijn.

's Morgens niet eerst kleren hoeven zoeken als je naar het toilet moet.

Niet hoeven balen dat je wéééér niets kunt aantrekken omdat in die zuid-franse-zandbak-camping alles direct weer stoffig wordt. Een velletje afspoelen is sneller klaar dan je kleren wéééér door een sopje moeten halen.

Een blij kindje dat EINDELIJK !!!!! zindelijk lijkt te worden. Drie weken in zijn blote kontje heeft als resultaat dat hij op de eerste dag thuis geen luier om heeft gehad én geen ongelukje heeft gehad. Mijn kereltje wordt eindelijk groot !!!!
het lijkt me heeeerlijk om in je blote retteketet te lopen.

maar ik durf het niet hoor,zelfde als sauna,heb teveel schaamte:$
@Klaaskater

Ik vind "La Clapère" in de Pyreneeën echt een fijne camping. Goed bereikbaar, mooie omgeving en lekker bloot wandelen (leuk om de eerste keer samen met de campingeigenaar en zijn hond te doen, dan leer je het gebied een beetje kennen).
@Mormeltje

Ga eens naar de site van de NFN, daar vind je links naar jongerenverenigingen (TheYoungOnes, WijzijnJN, JNFN) waar je met vragen terecht kunt. Daar zijn ook mensen bij die jou bij een eventueel kennismakingsbezoek wel op willen vangen en rondleiden / begeleiden. Flevo Natuur is openbaar, je hoeft er geen naturistenkaart te hebben. Je bent echt niet de eerste die wel wil maar niet durft.:)
Moppetoet, wij zijn ook net terug, en wat heb ik genoten! Het was heerlijk, het meisje heeft leren douchen (wat ze thuis pertinent niet wilde), het strand was geweldig, en de sfeer, zo heerlijk relaxed! Geen paniek over dat je die leuke bikini niet kan vinden of dat je je buik de hele tijd wilt inhouden omdat ie over je bikinibroekje heenlubbert, perfect.

Ik vond Montalivet nog steeds zo leuk als vroeger, maar we hadden helaas niet de allerbeste plek: nauwelijks schaduw en het pleehuis was behoorlijk ver lopen. Ze zijn daar als bezetenen huurchalets aan het neerzetten, en ik vbermoed dat een dichterbij pleehuis daarvoor gesneuveld is. Wat me ook opviel is dat ze nergens, niet  bij de douches, niet bij wasbakken, niet eens in de restaurants een kindverschoonplek hebben. Dat vond ik wel dom, Monta pretendeert een familiecamping te zijn en dan lijkt me dat toch wel verdomde handig.

We nog steeds perfect: het strand aan de camping vast. Met perfecte strandbewaking: niemand komt buiten de vlaggetjes het water in, en per bewaakt stuk zwemzee zijn er een stuk of 6 'badmeesters' die alles in de gaten houden. Ook wandelende kinderen enzo, echt perfect.

**Tila wil graag terug**
.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
VAKANTIE VAKANTIE VAKANTIE.

Ik heb geen dagen meer en nu regent het ook nog.................. Ik wil terug.

@Tilalia, jij hebt dus ook een heerlijke vakantie gehad. Dave houdt nog steeds niet echt van douchen, maar een (bijna) zindelijk kereltje is ook een fijn resultaat. Nu maar hopen dat zijn vakantievriendinnetje hem belt. Ze woont in Zuidlimburg en wij in Noordgroningen...................... Haar papa en mama moeten dan ook maar logeren.
quote:

@Klaaskater

Ik vind "La Clapère" in de Pyreneeën echt een fijne camping. Goed bereikbaar, mooie omgeving en lekker bloot wandelen (leuk om de eerste keer samen met de campingeigenaar en zijn hond te doen, dan leer je het gebied een beetje kennen). Is zeker een leuke camping. Hier heeft mijn man zijn naturistenvuurdoop beleefd.
Heb -grmbl- de halve vakantie ziek op bed gelegen. Baal dus als een stekker, maar vooruit. Het weerzien met de camping en de omgeving was zoals vanouds: heerlijk.

Moppetoet, hier ook een zindelijk mannetje. In de vakantie leerde hij ineens op de wc plassen. Nu gaat het thuis, met kleren aan, ook goed.

*wil ook weer terug*
Wat een grappig topic. Ik ben zelf ook (momenteel non-actief) naturiste. Wat mij betreft zou ik liever wat actiever zijn, maar we hebben nogal inkijk in de tuin, dus dan houdt het een beetje op. Vroeger altijd met mijn ouders meegeweest naar naturistencampings en ik heb ook de puberhanddoekjestijd gehad. Hihi, erg herkenbaar. Hoewel ik erg moeite heb gehad met de eerste paar keer ongesteld zijn op zo'n camping. Maar dat is uiteindelijk ook wel goed gegaan.

Ik herkende ook wel een paar van de genoemde Franse campings (Arnaouchot en Monta), verder ben ik ook vaak in Kroatië geweest (Valalta, Monsena etc.). Mijn vriend en ik zijn vorig jaar naar een klere(n)camping geweest in Noord-Frankrijk. Dat is tenminste niet zo ver weg als Zuid-Frankrijk en wij dachten dat we dan alsnog lekker weer hadden... Niet dus. Volgende keer gaan we dus echt wel ergens anders heen. Ik wil mijn vriend zijn vuurdoop geven op Monta, daar is tenminste genoeg te doen en er is een geweldig strand. Hij is het er op zich al mee eens, dus we kunnen gaan sparen voor komende zomer. :D
Hallo allemaal, leuke verzameling ervaringen.... En misschien kunnen jullie me tips geven. Jaren terug door ex meegesleurd naar naturistencamping en was na 4 minuten totaal verk(n)ocht. Nu na een aantal jaren vakantie op plekken waar men liever niet heeft dat je uit de kleren gaat wil ik dit jaar in augustus graag weer naar een naturistencamping. Maar omdat ik geen campingspullen meer heb moet het dan een huisje of ingerichte tent worden. Ik zoek dus een relaxte camping waar ik een week of 2,5 naast niks doen, zwemmen en lezen ook nog zoiets als schilderencursus of beeldhouwcursus kan volgen. Ik reis als man alleen. Kan iemand mij een camping in frankrijk aanraden? Ik ga met de auto dus afstand is niet zo'n probleem. Alvast hartelijk bedankt. J
Zelf ben ik niet zo'n "activiteitenmens" (ik ren trouwens hard weg als mensen "gezellig" de gitaar en blokfluit tevoorschijn halen op de camping:?).

Ik geloof dat op terreinen als Bélezy en Arnaoutchot wel cursussen kunnen worden, maar dat zou je rechtstreeks moeten navragen. Zelf ben ik in het naseizoen op Arnaoutchot geweest, en álles ging dicht, er was geen f*ck te doen. Zelfs de bibliotheek was gesloten. Dát vertellen ze je niet in de kleurrijke folder.

Bij de NFN kunnen ze je misschien meer vertellen. France4Naturisme geeft waarschijnlijk ook wel info. Ik zou ook informeren of je als man alleen wel welkom bent op het door jou uitgezochte terrein, want soms wordt er moeilijk over gedaan (singles/homo's is eng, ahbah, je zou wel eens naar een vrouw kunnen kijken zonder dat je ruilmateriaal -nog een vrouw-aanbiedt.................Ik vind dat echt belachelijk, wat kan iemand er nou aan doen dat zijn schoonouders geen kinderen kunnen krijgen ?

En check ff of je de INF-kaart nodig hebt, op een aantal terreinen in Frankrijk hoeft dat niet meer.
@ Moppetoet, bedankt voor je reactie.

Activiteiten met gitaar en blokfluit heb ik ook niet echt voor ogen. Kringgesprekken en gezamelijk liedjes zingen geven mij ook een lichte buikloop. Maar schilderen en beeldhouwen vind ik daarentegen weer wel leuk.

Ik heb zelf natuurlijk ook al de nodige sites afgestruind. La clapere, le couderc en la genese spraken mij wel aan. Op de eerste twee worden mannen alleen dacht ik wel toegelaten. Via de internetsites van de verschillende campings kwam ik pas achter dit merkwaardige discriminerende gedrag maar alleenreizenden kunnen natuurlijk enorm veel onheil aanrichten he

Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met deze drie campings dan houd ik mij voor verdere tips en info aanbevolen. Groet, J
Ik vind toch dat er rond naturistengroepen nare zaken aan de hand zijn. Een vreemd soort "terug naar de natuur" gevoel, met totalitaire trekjes. Als je het er niet mee eens bent, wordt dat niet op prijs gesteld.

Ik had ooit eens een naturistische chatvriendin, en door haar ging ik erop zoeken. Het was niet fraai. Iemand zei "ik durf de naturistenblaadjes niet op tafel te laten liggen", dit vanwege de inhoud. Naturisten streven een sooort natuurlijk leven na, waar tattooages, sierraden, en genotmiddelen uit de boze zijn. Misschien zijn er nog meeer regels, dat weet ik niet. Onnatuurlijke versieringen zijn er om de ander te verleiden, en dat is not done. Deze ex chatvriendin vond zichzelf a sexueel als ze op haar sandalen rondliep. "een lekker wijf blijft een lekker wijf, ook al draagt ze sandalen" was mijn commentaar.

Als ik het goed begrepen heb, zijn nudisten veel minder idiologisch.

Een nude disco lijkt me trouwens heel grappig, met alles wat zwiept en zwaait in de blacklight. "Pardon meneer, u zwaait met uw lul mijn bier om".
Sorry hoor, maar waar je dat ideologische nou ineens vandaan haalt, dat snap ik niet echt. Ik kom al mijn hele leven op naturistencampings en over het algemeen ben ik weinig 'geitenwollensokken-types' tegen gekomen. Dat piercings, tatoeages e.d. niet getolereerd worden is mijns inziens ook flauwekul. Het is mij een raadsel waar dat vastgeroeste idee van de 'naturistische alternatieveling' vandaan komt. Of je bent een soort filosofische vogelaar op sandalen, of een op seksbeluste perverseling, is vaak de opvatting. Beetje moe word ik daar van.Leuk trouwens dat La Clapère hier genoemd wordt. Als kind ben ik daar drie keer geweest en ik vond het iedere keer geweldig. Dat is dus nog steeds zo?
Camarin, google maar even op naturisme en alcohol, of roken, of piercing. Ik heb het niet verzonnen.

Als er een "leven en laten leven" sfeer meer en meer komt op naturistencampings, dan hoor je mij niet klagen. Tuurlijk is het lekker als de warme mistral je zak streelt.
Persoonlijk vind ik wat Google ophoest geen onomstotelijke waarheid. Zoals ik al zei, ik kom al mijn hele leven op naturistencampings en heb niks gemerkt van dit soort dingen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die een dergelijke leefwijze aanhangen, maar die vormen zeer zeker niet de meerderheid en staan dus ook niet model voor het fenomeen naturisme.Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet aanvallen of ofzo, maar ik vind dat soort vooroordelen een beetje vermoeiend. Er zijn een hele hoop artikelen en programma's gemaakt over 'hoe naturisten zijn' en vaak klopt er helemaal niks van. Mijns inziens heeft naturisme weinig te maken met een heftig ideologische levenswijze, maar gewoon met het simpele feit geen plakkerig badpak aan te hoeven als je op vakantie bent. Om maar even kort door de bocht te gaan.
@Tenalady

Natuurlijk zijn er naturisten die vanuit een soort fundamenteel fanatisme hun blootloperij invulling geven. Dat varieert van het verbieden van piercings, tattoo's en/of alleengaanden tot het verplichten van pubers of tegen hun zin bloot te gaan. Maar er zijn er ook die vinden dat macrobiotische voeding, niet roken en geen alcohol het pad is dat naar "totale bevrijding" leidt. 

Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken als ik zeg dat ik een functioneel blootloper ben, dus als het warm genoeg is. Verder zit er weinig filosofie achter anders dan dat ik het prettig vind en het in de zomer met kamperen toch wel erg relaxed is.
@Tenalady

Hoe weet jij nou hoe het voelt als de mistral langs je zak waait ? Volgens je profiel ben je een vrouw ?

Wat betreft je wens van een "leven en laten leven sfeer". Denk je misschien terug aan het vroegere "Zon en Leven"?

De eerste georganiseerde naturisten waren inderdaad macrobiotische graseters, maar tegenwoordig is een tentje een zeldzaamheid. De meeste mensen hebben een luxe caravan, camper of mobile-home. Er wordt gerookt, gedronken en gelachen.
Gelukkig komen er meer oudere jongeren dankzij verenigingen als The Young Ones en WijZijnJan. Soms spontaan, soms omdat ze de JNFN ontgroeid zijn, maar het is wel supergezellig  om met een ploeg van 60 mensen (vrijblijvend, dus zonder inschrijving of aanmelding) te kamperen.
Hoi Moppetoet,

ALs het gewoon gezellig is op een naturistencamping, en men drinkt en lacht, en 'savonds danst men in de disco, dan is het toch goed? Dan kom ik ook een keertje.

Hoe is het met de wc's? Is dat ook een grote open ruimte met potjes, want daar kent men ook geen taboe? Zo kan ik niet poepen, dan maar een taboe.

Slotvraag: dit is niet omdat ik er over gehoord heb, maar hoe staat het met sex op naturistencampings? Zijn mensen er sexueel vrijgevochten? Had cap'agne niet zo een naam? Ook ben ik ben zo bang dat er een geitenwollensokkenstel zegt: "wij vrijen met het hele gezin, ook kinderen houden van sex. Doe morgenochtend even gezellig mee!" Nogmaals: dit is mijn eigen angst, en niet iets van wat ik gehoord heb.
@Tenalady

Blijf maar gewoon ver weg, lijkt me het beste voor jouw geestelijke gesteldheid.
Dat lijkt me erg verstandig ja :?.

Peejee (? naam kwijt...). Op le Clols, in de buurt van La Clapere, maar iets meer de Pyreneeen in, zijn alleengaande mannen ook welkom. Maar er zijn geen cursussen op het terrein. Op La Clapere volgens mij ook niet. Ik zou de tips van Moppetoet opvolgen en even bellen met die organisaties.

La Genese is jeugdsentiment voor mij. Ik ben er al 25 jaar niet meer geweest geloof ik, maar heb wel fijne herinneringen aan vakanties daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven