Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
eehm.. wel een beetje in de buurt.. nederland, belgie, frankrijk... Zoiets. Ergens in mei/juni.

Wij zijn jong dus ik wil niet op een camping vol met gezinnen. Aan zee of een meer lijkt me heerlijk.
Alle reacties Link kopieren


eehm.. wel een beetje in de buurt.. nederland, belgie, frankrijk... Zoiets. Ergens in mei/juni.

Wij zijn jong dus ik wil niet op een camping vol met gezinnen. Aan zee of een meer lijkt me heerlijk.





In Nederland zitten genoeg campings, alleen het weer kan een probleem

zijn. Belgie heeft ze niet of alleen verenigings terreinen dacht ik.

Frankrijk heeft er meer dan genoeg maar boven Parijs zit er niets, dus

dan wordt het denk ik Nederland. Je kan ook kijken op de nfn pagina,

daar kun je vakantie ervaringen van mensen lezen over verschillende

terreinen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ga zeker even op die site rondneuzen!
Kijk eens op de sites van "TheYoungOnes" of "WijzijnJan".Hier vind je de "jeugdiger" naturisten.
Alle reacties Link kopieren
Even een heel praktische vraag: als je altijd bloot moet rondlopen, waar laat je dan je geld, rijbewijs, sleutels, bankpas, GSM? Of moet ik die allemaal aan mijn leuter hangen? (serieuze vraag).

Daar is een surfshort met van die zakken aan de zijkant nou zo handig voor.

(De namen van die jongeren naturisten verenigingen klinken niet echt enorm hip of ligt dat aan mij? )
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de websites!

Heb even gekeken maar het is geloof ik wel een beetje suffig.. of lijkt dat maar zo?

Ik ga in ieder geval een keer naar een camping, dat lijkt mee heerlijk!
:)





Geloof me, de "naturistenverenigingen" met eigen terreinen zijn heel wat suffiger. Daar heb je ontvangstcommissies, keuringscommissies, mag-jij-wel-bij-ons-komen-commissies en wc-potschoonmaakroosters. Plus een zeer groot gehalte aan grijze permanentjes, voor wie je als veertigjarige nog als "jeugd" wordt betiteld.



Ik vond het kamperen met de Young Ones altijd heel relaxt, maar nu we een gezinnetje zijn trekken de nachtzwemmarathons ons niet meer zo.



Wat betreft de portemonnees, dames met een ruime boezem kunnen die makkelijk meenemen, voor het overige zijn heuptasjes heel praktisch en voor je gsmmetje kun je bij Perry Sport volgens mij wel van die jogger-setjes kopen.
En ik knap trouwens enorm af op surfshorts. Hoe groter de broek, hoe kleiner de inhoud. Geef mij maar een mooi strak speedo-tje om naar te kijken (vind ik eerlijk gezegd mooier dan bungelende piemels en hangzakken :$).



Maar goed, naturisme is niet voor het mooi (integendeel vaak) maar voor het genieten.


Even een heel praktische vraag: als je altijd bloot moet rondlopen, waar laat je dan je geld, rijbewijs, sleutels, bankpas, GSM? Of moet ik die allemaal aan mijn leuter hangen? (serieuze vraag).

Daar is een surfshort met van die zakken aan de zijkant nou zo handig voor.

(De namen van die jongeren naturisten verenigingen klinken niet echt enorm hip of ligt dat aan mij? )







Ga jij trouwens zwemmen met die hele reutemeteut in je surfshort ??? :o

Zo niet, waar laat je het dan ? Daar kan je het ook laten als je lekker bloot bent.

En is het naturisme nu juist niet bedoeld om alles van je af te werpen ?:)
Yes !!!



De nieuwe reisgids zat bij de Naturisme. Lekker plaatjes kijken, en je verwonderen hoe ze toch altijd de allerallerallermooiste plekjes van de vakantieparadijzen kunnen laten zien.



Voor de mensen die ook de "Naturisme" ontvangen, denken jullie dat het blad er op vooruit zal gaan, als ik de nieuwe plannen lees ? Ik vond de artikelen meestal waardeloos, we lazen op den duur alleen nog de recensies van de campings. Ook de eeuwige discussies over handdoekjesjeugd, alleengaanden en tattoos hingen ons zwaar de strot uit.



"Le Moulin" in Vatan wordt deze keer besproken. Wij hebben jaren geleden bijna twee uur rondgereden in de omgeving, maar we hebben hem nooit kunnen vinden ! Uiteindelijk zijn we (tegen onze zin) maar op de camping municipal gaat staan, maar waar dat ding nou verstopt was ? Blijkbaar konden anderen hem wel vinden, wat deden wij dan verkeerd ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Moppetoet. Wij hopen ook dat het blad erop vooruit zal gaan. De

eeuwige discussies over de jeugd heb ik ook wel gehad. Waar we hem het

meest voor gebruiken is inderdaad de vakantie ervaringen en de

advertenties van campings. We zien het wel in maart.



Weten jullie nog leuke campings voor gezin met kinderen (11 en dan 14)

in de zomervakantie in Frankrijk. Alles is welkom ook de slechte

ervaringen.
Zijn je kids meer voor de fun, of voor de natuurwerkgroep op vakantie ? Dat maakt nogal wat uit. Persoonlijk is mijn eerste gedachte voor (pre)pubers een terrein waar veel georganiseerd wordt, liefst met aquaparken (gekleed, helaas:)) in de buurt.



Zelf heb ik een kleuter, dus water en zand is voldoende, maar daar doen die van jou het waarschijnlijk niet meer voor.
Veul haail en zeeg'n in 't neie joar ! En dat het joe moar weer goud goat.



*;
Alle reacties Link kopieren


Zijn je kids meer voor de fun, of voor de natuurwerkgroep op

vakantie ? Dat maakt nogal wat uit. Persoonlijk is mijn eerste

gedachte voor (pre)pubers een terrein waar veel georganiseerd

wordt, liefst met aquaparken (gekleed, helaas:)) in de buurt.



Zelf heb ik een kleuter, dus water en zand is voldoende, maar daar doen die van jou het waarschijnlijk niet meer voor.





Ben met vakantie geweest dus heb niet eerder kunnen reageren.



Onze kinderen zijn niet zo van het georganiseerde. Als het er is vinden

ze het leuk maar het hoeft niet perse. Ze hebben al gezegd dat ze dit

jaar het liefst weer naar Arna gaan. Enige nadeel daar is dat er buiten

de camping nauwelijks iets te zien of doen is. Dan vind ik 3 wkn wel

erg lang.



Dat geklede gaat bij ons dus echt niet door. Vinden mijn man en ik vreselijk.
Arna was voor ons een afknapper, maar daar zal het naseizoen (september) ook wel een rol in hebben gespeeld. Het was wel één van de goedkoopste terreinen, waarschijnlijk ook vanwege de olievervuiling op het strand.



Jullie zullen wel in het hoogseizoen gaan, als alles open is.



Toen wij aankwamen, sloten er elke dag meer dingen, en je moest maar gokken wanneer het winkeltje open ging, 's morgens. Je kon er overdag zelfs geen ijsje meer kopen !!!!!! Het pierenbadje werd niet schoongemaakt, dat deden de ouders dus zelf maar en het binnenbad vond ik nogal viezig. Wel hadden we een superleuk chaletje gehuurd, alles erop en eraan, dat was natuurlijk fantastisch voor ons als tentkrampeerders.

En we hadden een gezellige "club bébé" opgezet met een paar andere ouders en dreumessen.
Oh, ja, met het "geklede" bedoel ik een waterpretpark dat in de buurt van de grote campings ligt, zoals bij Cap d'Agde het park "Aqualand".
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat soort dingen vinden de kinderen waarschijnlijk heel erg leuk maar ik dus veeeeel minder.

We zitten nog steeds te twijfelen hoor. Vorig jaar zijn we op Des Lauzons uitgekomen en we hebben het daar prima naar ons zin gehad.

Inderdaad moeten wij in het hoogseizoen en dan is het op de meeste grotere terreinen behoorlijk druk, wat je dan weer bij het sanitair merkt.

Weet je al waar jullie heen gaan?
Gééén idee, maar hoogstwaarschijnlijk zonder kleuter. Ik denk dat het dan meer een rondtrekvakantie gaat worden.



Vorig jaar had hij HEIMWEE ! Elke ochtend vroeg hij of de vakantie nú afgelopen was en of hij weer naar het nieuwe huis mocht en naar opa&oma en naar zijn rode vloerbedekking. We waren een paar maanden eerder verhuisd, en blijkbaar was hij al heel erg gehecht aan zijn nieuwe kamer.



Opa&oma mogen weer op het huis komen passen, en deze keer krijgen ze een bonusje van vier jaar erbij.;)
Alle reacties Link kopieren
Even een heel praktische vraag: als je altijd bloot moet rondlopen, waar laat je dan je geld, rijbewijs, sleutels, bankpas, GSM? Of moet ik die allemaal aan mijn leuter hangen? (serieuze vraag). In je bilspleet natuurlijk !!!!

Daar is een surfshort met van die zakken aan de zijkant nou zo handig voor.

(De namen van die jongeren naturisten verenigingen klinken niet echt enorm hip of ligt dat aan mij? )

Wij camperen ook altijd naturistisch dit jaat gaan we waarschijnlijk naar "mas de la palma" Vanavond was er bij "ïk vertrek "

ook een mooie naturisten camping die me wel aansprak Castillon de Provence heet ie geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Die spreekt mij ook wel aan. Het is vorig jaar geloof ik overgenomen door Nederlanders. Weet alleen niet of er voor pubers veel te doen is. De reacties bij de NFN zijn wel heel erg positief. Dit jaar zou er ook een zwembad komen. We kijken gewoon nog even verder.
Ik kwam toevallig op die uitzending terecht van "Ik vertrek", tsjonge, als ik er aan terugdenk dat mijn vriend 15 jaar geleden ook een (naturisten)camping wilde beginnen ben ik blij dat we het niet hebben doorgezet. Wat een gesodemieter. En wat een belazerij, "warme douches" die niet warm zijn, dan ben je flauw. Zouden ze dat nou echt niet eerder door hebben gehad? Je vraagt toch tekeningen e.d. op voordat je een terrein koopt ? Het geheel deed me een beetje denken aan "Chateau de Ferreyrolles". Ook een terrein van driehonderdduizend keer niks, maar daar was de prijs ook naar en de (warme !) douches waren zalig ! (De douchehokken zagen er echter niet uit, vandaar dat ze waarschijnlijk nul sterren hebben).



Ik hoop voor die mensen dat het ze lukt om een mooi bedrijf op te zetten, maar er is veel concurrentie in Frankrijk.



De opnames vond ik trouwens wel heel netjes en tactisch, precies tot de (schaam)haargrens.:)
Alle reacties Link kopieren
Iets heel anders: campings zijn leuk voor de zomer, maar heb met deze stralende zon buiten nu vooral zin in een sauna. Wie heeft er tips? Is er al eens iemand in Sauna Bussloo geweest? Of sauna Ryokan? Dit zijn voor mij de dichtstbijzijnde sauna's.



Zelf een paar maanden geleden in sauna Linderbrink geweest in Zuidwolde. Deze vond ik erg goed, niet zo groot, maar wel heel compleet. En lekker eten. Sauna Sare heeft erg lekkere sauna's, maar ben niet zo enthousiast over de buitenruimte, vindt het altijd erg prettig als er een beetje een buitenterrein bij is.
Peize is net herbouwd en schijnt nog mooier te zijn geworden.



www. beautysaunapeize. nl
Hij is er !

De opvolger van het ledenmagazine "Naturisme" heet "UIT".





Wie heeft het inmiddels ook gelezen/doorgebladerd en wat vind je er van ? Ik vind het een standaardblaadje, zoiets dat op zaterdag bij de krant wordt gevoegd.



De oude Naturisme vond ik weinig aan, en gebruikten we alleen voor de campingtips, maar om nu een stuk of wat bladzijden te besteden aan de douche, de massage, weer een douche, een chocoladepakking, het afdouchen, het nuttigen van een vegetarisch broodje, het weer insmeren en weer afdouchen tijdens een heel duur arrangement en vervolgens de sauna in gaan in een dure beautyfarm vind ik ook niks.



De enige verbetering is dat ik nog geen gezeik heb gelezen over piercings en te oude danwel te jonge modellen op de foto's.



Ik had gehoopt dat ze een voorbeeld zouden nemen aan Franse naturistentijdschriften, die al eeuwen vrij te koop zijn bij de kiosk en waar leuke diepgaande interviews in staan. (dus niet dat gezeur over hoe ze in de jaren '40 van de vorige eeuw met hun blote pootjes een afgelegen terrein hebben ontgind). Na 30 x dat gelezen te hebben (in de "oude" Naturisme geloof je het heus wel.
Alle reacties Link kopieren


Iets heel anders: campings zijn leuk voor de zomer, maar heb met deze stralende zon buiten nu vooral zin in een sauna. Wie heeft er tips? Is er al eens iemand in Sauna Bussloo geweest? Of sauna Ryokan? Dit zijn voor mij de dichtstbijzijnde sauna's.



Bussloo is erg aan te raden, mooi, ruim en ze laten het niet zo druk worden dat je tegen elkaar aangeplakt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven