Naturisten kwebbelen.

dinsdag 6 juni 2006 om 22:36
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.
Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?
Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?
Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
maandag 5 maart 2007 om 15:14
Hey moppetoet. Heb de "Uit" ook gekregen zaterdag. Ben er niet bijzonder van onder de indruk. Beetje hetzelfde als de vorige buiten inderdaad het gezeur over inderdaad piercings, kinderen met handdoeken etc. Zal waarschijnlijk toch wel weer gaan gebeuren want waar moeten ze anders over schrijven. Vond er ook erg veel advertenties in staan. Afwachten wat de volgende ons te bieden heeft.

maandag 5 maart 2007 om 21:38
Ik mis inhoudelijke stukken, zoals ik die wel in de Franse tijdschriften lees.
Het lijkt nu net zo'n goedkoop blaadje dat de kantine verstrekt als leesvoer.
Van de oude Naturisme ergeerde ik me groen-en-geel aan iemand die altijd meende "nieuwe boeken" te hebben ontdekt. In Frankrijk ontdekte hij "Adam en Eva". Wauw, ik weet niet hoe oud die man zal zijn, maar die verhaaltjes worden geschreven door geschreven door ons aller "Familie Doorzon" Gerrit de Jager.
Het lijkt nu net zo'n goedkoop blaadje dat de kantine verstrekt als leesvoer.
Van de oude Naturisme ergeerde ik me groen-en-geel aan iemand die altijd meende "nieuwe boeken" te hebben ontdekt. In Frankrijk ontdekte hij "Adam en Eva". Wauw, ik weet niet hoe oud die man zal zijn, maar die verhaaltjes worden geschreven door geschreven door ons aller "Familie Doorzon" Gerrit de Jager.
woensdag 7 maart 2007 om 20:24
Hoi,Voor het eerst sinds jaren ga ik deze zomer weer eens naturistisch kamperen. Als kind ging ik altijd met mijn ouders naar naturistencampings, maar toen ik eenmaal een beetje in de puberteit kwam, wilde ik niet meer mee. Nu ben ik 25 en gaan mijn vriend (ook van huis uit naturist) deze zomer naar een naturistencamping in Zuid-Frankrijk: La Clapère. Als ik kind ben ik daar drie keer geweest en ik heb er erg goede herinneringen aan. Ik vroeg me of hier mensen zijn die recentelijk ook naar La Clapère zijn geweest en/of nog/weer gaan. Is het nog steeds en leuke, mooie camping? Is er door de jaren heen veel veranderd? Hoe is de sfeer?Ik ben benieuwd of iemand me wat wijzer kan maken!

woensdag 7 maart 2007 om 21:46
Ik ben de laatste jaren niet op La Clapère geweest, maar ik kan me niet voorstellen dat die achteruit is gegaan. De camping wordt volgens mij nog steeds gerund door dezelfde enthousiaste familie en ik heb er nog nooit met tegenzin gestaan. Een fijn zwembad. Het was er altijd schoon en netjes, en in het voorseizoen viel het fruit van de vele bomen al in je bordje. 
Lekker wandelen, één keer in de week is/was er een "georganiseerde wandeling", wat inhield dat de oude eigenaar met zijn hond ging wandelen en de groep er in stevig tempo achteraan moest. Het handige was dat je daardoor meteen de weg leerde kennen naar de mooie witte rotsen, waar volgens mij al heel wat mensen fotoseries hebben gemaakt.
Heel fijn vind ik ook dat de camping in "bewoond" gebied ligt en goed bereikbaar is. Als je naar de pizzeria in Céret gaat, bestel dan geen pizza met "boudin noir", tenzij je van bloedworst houdt.

Lekker wandelen, één keer in de week is/was er een "georganiseerde wandeling", wat inhield dat de oude eigenaar met zijn hond ging wandelen en de groep er in stevig tempo achteraan moest. Het handige was dat je daardoor meteen de weg leerde kennen naar de mooie witte rotsen, waar volgens mij al heel wat mensen fotoseries hebben gemaakt.
Heel fijn vind ik ook dat de camping in "bewoond" gebied ligt en goed bereikbaar is. Als je naar de pizzeria in Céret gaat, bestel dan geen pizza met "boudin noir", tenzij je van bloedworst houdt.
vrijdag 9 maart 2007 om 11:59
Hoi allemaal,
Mag ik ook met jullie meekletsen?
Mijn man en ik gaan dit jaar voor het eerst naar een naturistische camping en daar hebben we heel veel zin in.
De camping ligt in zuid-frankrijk dus we hopen op veel lekker weer,
vorig jaar is onze huwelijksreis in Denemarken behoorlijk verregend dus
dat gaan we nu een beetje overdoen.
Nou lees ik her en der dat er soms moeilijk gedaan wordt over intieme
lichaamsversieringen, wat bedoelen ze precies daarmee. Mijn man en ik
hebben namelijk allebei een kleine tattoo op onze schouders. Ik kan me
haast niet voorstellen dat dit een probleem zou zijn op een
naturistische camping maar hoe denken de meer ervaren naturisten
hierover?
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een piercing in de schaamstreek er wel onder valt?!
Daarnaast nog een vraagje vanuit mijn eigen onzekerheid, ik ben alles
behalve slank en ben een beetje bang dat er op de camping alleen maar
mooie lijven zijn..? Het klinkt vast heel stom want als ik naar de
sauna ga is er ook niets aan de hand, moet ik aan een dergelijke
situatie denken? Ik heb verder geen moeite met bloot zijn anders zouden
we niet gaan maar ik wil me ook niet echt anders voelen.
Nou ik hoop gezellig met jullie mee te gaan kletsen en ik kijk nu al erg uit naar de zomer.
groetjes Fen
Mag ik ook met jullie meekletsen?
Mijn man en ik gaan dit jaar voor het eerst naar een naturistische camping en daar hebben we heel veel zin in.
De camping ligt in zuid-frankrijk dus we hopen op veel lekker weer,
vorig jaar is onze huwelijksreis in Denemarken behoorlijk verregend dus
dat gaan we nu een beetje overdoen.
Nou lees ik her en der dat er soms moeilijk gedaan wordt over intieme
lichaamsversieringen, wat bedoelen ze precies daarmee. Mijn man en ik
hebben namelijk allebei een kleine tattoo op onze schouders. Ik kan me
haast niet voorstellen dat dit een probleem zou zijn op een
naturistische camping maar hoe denken de meer ervaren naturisten
hierover?
Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een piercing in de schaamstreek er wel onder valt?!
Daarnaast nog een vraagje vanuit mijn eigen onzekerheid, ik ben alles
behalve slank en ben een beetje bang dat er op de camping alleen maar
mooie lijven zijn..? Het klinkt vast heel stom want als ik naar de
sauna ga is er ook niets aan de hand, moet ik aan een dergelijke
situatie denken? Ik heb verder geen moeite met bloot zijn anders zouden
we niet gaan maar ik wil me ook niet echt anders voelen.
Nou ik hoop gezellig met jullie mee te gaan kletsen en ik kijk nu al erg uit naar de zomer.
groetjes Fen

vrijdag 9 maart 2007 om 13:24
Zeker als je naar een commercieel terrein gaat zul je niet snel geweigerd worden. Kleine tattoos mogen (of heb je een leuk aapje of duivelskopje op je "schaam"streek getatouëerd ?) Dat wordt niet overal gewaardeerd.
En als je wat steviger bent, maak je dan echt maar geen zorgen, want de gemiddelde leeftijd is 62, schat ik, en "mooie mensen" zoals in de life-style-magazines zie je er maar zelden. Natuurlijk, élk mens is mooi, en eenmaal bloot vallen juist de onvolkomenheden minder op. Dan heb je namelijk niet nét dat verkeerde broekje of shirt aan, dat alles verkeerd accentueert.
Ik weeg zelf 82 kilo, bij een lengte van 1.64, heb hangborsten, flubberbillen en een blubberbuik met striae en heb er op naturistenterreinen of stranden nog nooit commentaar op gehoord.
Naar welk terrein ga je ?
En als je wat steviger bent, maak je dan echt maar geen zorgen, want de gemiddelde leeftijd is 62, schat ik, en "mooie mensen" zoals in de life-style-magazines zie je er maar zelden. Natuurlijk, élk mens is mooi, en eenmaal bloot vallen juist de onvolkomenheden minder op. Dan heb je namelijk niet nét dat verkeerde broekje of shirt aan, dat alles verkeerd accentueert.
Ik weeg zelf 82 kilo, bij een lengte van 1.64, heb hangborsten, flubberbillen en een blubberbuik met striae en heb er op naturistenterreinen of stranden nog nooit commentaar op gehoord.
Naar welk terrein ga je ?
vrijdag 9 maart 2007 om 14:33
Hoi Moppetoet
bedankt voor je lekker nuchtere stukje, maak me gelijk minder zorgen.
Niet dat ik dat nou heel erg deed maar hele vakantie bloot is wel weer
wat anders dan een dagje sauna. Maak me ook niet echt zorgen over m'n
blubberbillen ofzo maar meer niet uit de toon willen vallen ofzo..? (ik
weet het beetje tegenstrijdig)
Ik heb 3 kleine chinese tekens op mijn schouder, mijn man heeft iets
soortgelijks. Niets heftigs dus en al helemaal niet bij bikinlijn in de
buurt.
Wij gaan naar Castillon de Provence. We hebben daar een hele mooie
documentaire over gezien een half jaar terug ofzo en toen waren wij
verkocht.
We hadden al eerder nagedacht over naturistisch camperen maar het was
er nog niet van gekomen. Nu dus wel en we hebben er ook heel veel zin
in. Nu alleen nog lid worden van de vereniging want dat was wel gewenst
begreep ik.
Groetjes Fen
bedankt voor je lekker nuchtere stukje, maak me gelijk minder zorgen.
Niet dat ik dat nou heel erg deed maar hele vakantie bloot is wel weer
wat anders dan een dagje sauna. Maak me ook niet echt zorgen over m'n
blubberbillen ofzo maar meer niet uit de toon willen vallen ofzo..? (ik
weet het beetje tegenstrijdig)
Ik heb 3 kleine chinese tekens op mijn schouder, mijn man heeft iets
soortgelijks. Niets heftigs dus en al helemaal niet bij bikinlijn in de
buurt.
Wij gaan naar Castillon de Provence. We hebben daar een hele mooie
documentaire over gezien een half jaar terug ofzo en toen waren wij
verkocht.
We hadden al eerder nagedacht over naturistisch camperen maar het was
er nog niet van gekomen. Nu dus wel en we hebben er ook heel veel zin
in. Nu alleen nog lid worden van de vereniging want dat was wel gewenst
begreep ik.
Groetjes Fen

vrijdag 9 maart 2007 om 22:11
Is dat de camping van die Nederlanders die in zo'n serie zaten over mensen die een nieuw leven opbouwen in het buitenland ? Volgens mij is het verstandig geweest van die mensen om mee te werken aan dat programma, want er wordt behoorlijk vaak over dat terrein gepraat. Volgens mij was het bij de vorige eigenaar ook al naturistisch.
Op www.naturistenforum.nl kun je ook informatie aan mensen vragen over verschillende terreinen.
Je zou ook op de site van de NFN kunnen kijken www.nfn.nl. Zijn jullie al lid van de Naturisten Federatie Nederland ? Sommige terreinen stellen dat "naturistenpaspoort" verplicht voor de bezoekers. Dit naturistenpaspoort krijg je ook als je lid bent van een naturistenvereniging.
Zorg er wel voor dat je je "vroegtijdig" aanmeldt, want met het versturen van de pasjes gaat nog wel eens iets mis, en het is jammer als je door "vertraging" je pasje nog niet hebt op het moment dat je je tent inpakt.
Op www.naturistenforum.nl kun je ook informatie aan mensen vragen over verschillende terreinen.
Je zou ook op de site van de NFN kunnen kijken www.nfn.nl. Zijn jullie al lid van de Naturisten Federatie Nederland ? Sommige terreinen stellen dat "naturistenpaspoort" verplicht voor de bezoekers. Dit naturistenpaspoort krijg je ook als je lid bent van een naturistenvereniging.
Zorg er wel voor dat je je "vroegtijdig" aanmeldt, want met het versturen van de pasjes gaat nog wel eens iets mis, en het is jammer als je door "vertraging" je pasje nog niet hebt op het moment dat je je tent inpakt.

vrijdag 9 maart 2007 om 22:24
FF bij de NFN gekeken, doe ik eigenlijk nooit, maar ik probeer om dat even te knippen-plakken-en aan te vullen, aan de hand van mijn eigen (soms gedateerde) ervaringen.
Gevonden resultaten voor Languedoc-Roussillion:
Terreinen/Accommodaties
Le Ran de Chabrier VIEZERIKENcamping, leuk voor swingers, niet voor gezinnen
Domaine Le Clols
Côte Vermeille Naturiste Prachtig helder zeewater, was ooit een armoedige klere-camping
Domaine Saint-Laurent
Aphrodite Village
Village Naturiste Ulysse
Centre Naturiste Le Clapotis
CHMI La Grande Cosse MUGGENOVERLAST !!!!!!
Chateau de Féreyrolles Oude eigenaar vorig jaar overleden, familie neemt het over. Was zeer primitief, en heeft niet echt een strand, hiervoor moet je over het terrein van Le Ran du Chabrier
(óók familie, maar familieprobleempjes in het verre verleden)
Domaine de la Vitarelle
La Genèse Mooi en netjes, ligt naast óf tegenover Fereyrolles en Chabrier
Domaine de la Sablière Zie "La Genèse". Heel gezellig, vier campings bij elkaar.
Le Martinet de l’Elze
Camping Naturiste Le Clos de Ferrand
Village du Bosc Klein en gemoedelijk
Camping Naturiste La Clapère PRAXHTIG, EEN ECHTE AANRADER (vind ik)
Camping La Source Saint-Pierre
Oasis Village Naturiste
Cap d'Agde Bijzonder, kinky, swingers. Je kunt er wel met kinderen heen, maar mijd dan het achterste strand en het nachtleven. Het strand is leuk, maar verder is er voor kinderen weinig te doen in het "quartier naturiste".
Le Mas de Lignieres
Sérignan-Plage Nature Gecombineerd met een klere-camping.
Domaine de Lambeyran
Centre Hélio Marin Rene Oltra De camping van Cap d'Agde. In het hoogseizoen wordt er veel georganiseerd, maar het is nog steeds een twee-sterrencamping, mede vanwege het ontbreken van een zwembad. En GROOT, zo'n 2800 staanplaatsen.
La Combe de Ferrière
Mas de la Balma Natuuuuuuur, primitief en ik ga er never-nooit meer heen. Fijn koud douchen en het "zwembad" was een kale betonnen bak met kroos en bijbehorende eend. Voor de echte die-hards, zeg maar.
Le Ventous
Gymnique de la Breto
Le P'tit Bonheur
Serralongue
L'Espiguette Camping Caravaning
Centre du Gournier de Sardan
Hélio Club
Strand
Plage de l’Ouille
Plage de Bocal du Tech
Plage du Mas Larrieu
St. Cyprien
Leucate-Plage
Plage des Montilles
Plage de Mateille
Plage de Pisse-Vache
Plage La Grande-Motte
Plage de Baronnets
Plage de l’Ollioulle (Cap Béar]
Toreilles-Plage
Port-Leucate
Fleury-d’Aude
Sérignan-Plage
Cap d’Agde
Plage des Aresquiers/Plage de Maguelone
Hotel
Mas el Faig
Gevonden resultaten voor Languedoc-Roussillion:
Terreinen/Accommodaties
Le Ran de Chabrier VIEZERIKENcamping, leuk voor swingers, niet voor gezinnen
Domaine Le Clols
Côte Vermeille Naturiste Prachtig helder zeewater, was ooit een armoedige klere-camping
Domaine Saint-Laurent
Aphrodite Village
Village Naturiste Ulysse
Centre Naturiste Le Clapotis
CHMI La Grande Cosse MUGGENOVERLAST !!!!!!
Chateau de Féreyrolles Oude eigenaar vorig jaar overleden, familie neemt het over. Was zeer primitief, en heeft niet echt een strand, hiervoor moet je over het terrein van Le Ran du Chabrier

Domaine de la Vitarelle
La Genèse Mooi en netjes, ligt naast óf tegenover Fereyrolles en Chabrier
Domaine de la Sablière Zie "La Genèse". Heel gezellig, vier campings bij elkaar.
Le Martinet de l’Elze
Camping Naturiste Le Clos de Ferrand
Village du Bosc Klein en gemoedelijk
Camping Naturiste La Clapère PRAXHTIG, EEN ECHTE AANRADER (vind ik)
Camping La Source Saint-Pierre
Oasis Village Naturiste
Cap d'Agde Bijzonder, kinky, swingers. Je kunt er wel met kinderen heen, maar mijd dan het achterste strand en het nachtleven. Het strand is leuk, maar verder is er voor kinderen weinig te doen in het "quartier naturiste".
Le Mas de Lignieres
Sérignan-Plage Nature Gecombineerd met een klere-camping.
Domaine de Lambeyran
Centre Hélio Marin Rene Oltra De camping van Cap d'Agde. In het hoogseizoen wordt er veel georganiseerd, maar het is nog steeds een twee-sterrencamping, mede vanwege het ontbreken van een zwembad. En GROOT, zo'n 2800 staanplaatsen.
La Combe de Ferrière
Mas de la Balma Natuuuuuuur, primitief en ik ga er never-nooit meer heen. Fijn koud douchen en het "zwembad" was een kale betonnen bak met kroos en bijbehorende eend. Voor de echte die-hards, zeg maar.
Le Ventous
Gymnique de la Breto
Le P'tit Bonheur
Serralongue
L'Espiguette Camping Caravaning
Centre du Gournier de Sardan
Hélio Club
Strand
Plage de l’Ouille
Plage de Bocal du Tech
Plage du Mas Larrieu
St. Cyprien
Leucate-Plage
Plage des Montilles
Plage de Mateille
Plage de Pisse-Vache
Plage La Grande-Motte
Plage de Baronnets
Plage de l’Ollioulle (Cap Béar]
Toreilles-Plage
Port-Leucate
Fleury-d’Aude
Sérignan-Plage
Cap d’Agde
Plage des Aresquiers/Plage de Maguelone
Hotel
Mas el Faig
vrijdag 16 maart 2007 om 10:51
Vakantiekriebels altijd, ben alleen zwanger van ons eerste kind en eind mei uitegrekend. Dus kamperen zit er deze zomer denk ik niet in. Heb tenminste de indruk dat ook naturistencampings niet zitten te wachten op een 's nachts krijsende baby van een maand of 2 omdattie honger heeft. En naturistisch kamperen is voor mij toch wel het ultieme vakantiegevoel. Maar misschien dat we eind van de zomer nog ergens een huisje op gaan zoeken of zo. Heb ik me nog niet zo in verdiept. Hopelijk kunnen we dit jaar wel weer vaak naar Busloo. Duim voor mooi weer in Nederland!

vrijdag 16 maart 2007 om 15:33
Wij zijn met onze zoon (die toen 10 maanden was) in augustus naar Arnaoutchot gegaan, op de bonnefooi en we hadden een leuke stacaravan gehuurd (plek zat). Helaas was het overduidelijk naseizoen. Alle voorzieningen waren dicht, 's morgens om half negen moest je maar hopen dat het winkeltje openging en overdag kon je zelfs geen ijsje kopen.
We hebben met wat andere (Franse) ouders zelf een mini-club opgericht, gezellig het grut bij elkaar gezet, en besloten om zelf maar elke dag het pierenbad schoon te maken, want daar werd absoluut geen aandacht aan besteed door de dikpenzige "badmeester", die lekker in het zonnetje lag.
Vakantie vieren is toch leuker als je in het voor- of hoogseizoen bent, blijkbaar, want als alles sluit en leeg wordt ga je je soms zo desperate voelen (ik wel, tenminste). Gelukkig was de omgeving mooi, maar verder ??

We hebben met wat andere (Franse) ouders zelf een mini-club opgericht, gezellig het grut bij elkaar gezet, en besloten om zelf maar elke dag het pierenbad schoon te maken, want daar werd absoluut geen aandacht aan besteed door de dikpenzige "badmeester", die lekker in het zonnetje lag.
Vakantie vieren is toch leuker als je in het voor- of hoogseizoen bent, blijkbaar, want als alles sluit en leeg wordt ga je je soms zo desperate voelen (ik wel, tenminste). Gelukkig was de omgeving mooi, maar verder ??

maandag 19 maart 2007 om 09:29
Wij gaan deze zomer voor de tweede keer een hele vakantie naar een naturisten camping.
Wij waren, en zijn, wel trouwe sauna bezoekers en gingen wel eens naar een naaktstrand, maar verder kwamen wij in het verleden niet. Drie jaar terug voor het eerst 2 nachten op een naturisten camping doorgebracht, maar zijn toen verder naar het zuiden getrokken en hebben de rest van onze vakantie op een gewone vakantie doorgebracht. De opgedane ervaring op een naturisten camping bleef als een prima ervaring bij ons, daarom hebben we vorig jaar besloten om twee weken met de tent naar La Gagere in Frankrijk te gaan.Het was heerlijk. Het voelt toch wel heel vrij om zonder kleren rond te kunnen lopen. Er heerste een hele ontspannen sfeer, iets wat ik erg belangrijk vind.
Deze zomer blijven we in Nederland. We hopen maar op mooi weer, om ook dan weer een heerlijke "blote vakantie" te kunnen vieren. Wij hopen de ook de komende jaren wel als naturisten vakantie te vieren, want het heeft ons erg goed voldaan. Volgend jaar willen graag weer iets verder weg vliegen, Kroatie of zo, misschien de Canarische eilanden? We zien wel.
Wij waren, en zijn, wel trouwe sauna bezoekers en gingen wel eens naar een naaktstrand, maar verder kwamen wij in het verleden niet. Drie jaar terug voor het eerst 2 nachten op een naturisten camping doorgebracht, maar zijn toen verder naar het zuiden getrokken en hebben de rest van onze vakantie op een gewone vakantie doorgebracht. De opgedane ervaring op een naturisten camping bleef als een prima ervaring bij ons, daarom hebben we vorig jaar besloten om twee weken met de tent naar La Gagere in Frankrijk te gaan.Het was heerlijk. Het voelt toch wel heel vrij om zonder kleren rond te kunnen lopen. Er heerste een hele ontspannen sfeer, iets wat ik erg belangrijk vind.
Deze zomer blijven we in Nederland. We hopen maar op mooi weer, om ook dan weer een heerlijke "blote vakantie" te kunnen vieren. Wij hopen de ook de komende jaren wel als naturisten vakantie te vieren, want het heeft ons erg goed voldaan. Volgend jaar willen graag weer iets verder weg vliegen, Kroatie of zo, misschien de Canarische eilanden? We zien wel.
maandag 19 maart 2007 om 19:40
He leuk dat er weer wat nieuw mensen op dit topic zijn. Hartelijk welkom
Is al weer een tijdje terug dat ik hier gelezen/geschreven heb.
Wij gaan al 20 jaar naturistisch op vakantie en blijven dat zeker doen. Bevalt zo ontzettend goed.
Voor diegene die naar La Clapere gaat. Hele leuke camping. Wij zijn er 3 jaar geleden geweest met de kinderen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat betreft de tatoes. Daar zal niemand zich druk om maken en om hoe je er uit ziet al helemaal niet.
Hoop dat jullie een leuke vakantie krijgen en mochten er vragen zijn dan horen we (Moppetoet jij bent ook vaak aanwezig op dit topic toch?) het wel. Doei.
Is al weer een tijdje terug dat ik hier gelezen/geschreven heb.
Wij gaan al 20 jaar naturistisch op vakantie en blijven dat zeker doen. Bevalt zo ontzettend goed.
Voor diegene die naar La Clapere gaat. Hele leuke camping. Wij zijn er 3 jaar geleden geweest met de kinderen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Wat betreft de tatoes. Daar zal niemand zich druk om maken en om hoe je er uit ziet al helemaal niet.
Hoop dat jullie een leuke vakantie krijgen en mochten er vragen zijn dan horen we (Moppetoet jij bent ook vaak aanwezig op dit topic toch?) het wel. Doei.

maandag 19 maart 2007 om 20:34
Ik spiek minstens vier keer per week of er alweer wat meer leven komt op dit topic !
Het liep een tijdje behoorlijk, maar met de winter gaan mensen minder aan blote stranden denken, en kruipen ze lekker in de sauna, ook fijn, natuurlijk.
En het weer is momenteel toch IDIOOT ???? SNEEUW !!!! Vorige week konden we bijna bloot, maar nu ? Hoezo, broeikaseffect. Ik heb mijn lange wollen wintermantel maar weer uit de kast gehaald.
Leuk om over La Clapère toch meest positieve verhalen te horen, het is inderdaad een heerlijk terrein, met zo'n praktische megadouche die je goed schoon kunt houden. Én goed bereikbaar/berijdbaar, dat is ook een heel groot pluspunt in onze ogen.
Maar goed, de werkweekenden zijn weer begonnen bij de naturistenverenigingen, en als het afgelopen weekend niet zo'n pestweer was geweest dan had mijn vriend zeker de handen uit de mouwen gestoken.
Ben je geen lid van de Naturisten Federatie Nederland (NFN), maar je wilt toch kennismaken met ons nieuwe, fraaie magazine UIT! ?
Kijk op de site [fgcolor=#ff0000]www.nfn.nl[/fgcolor] hoe je het maartnummer kunt aanvragen.
Het liep een tijdje behoorlijk, maar met de winter gaan mensen minder aan blote stranden denken, en kruipen ze lekker in de sauna, ook fijn, natuurlijk.
En het weer is momenteel toch IDIOOT ???? SNEEUW !!!! Vorige week konden we bijna bloot, maar nu ? Hoezo, broeikaseffect. Ik heb mijn lange wollen wintermantel maar weer uit de kast gehaald.
Leuk om over La Clapère toch meest positieve verhalen te horen, het is inderdaad een heerlijk terrein, met zo'n praktische megadouche die je goed schoon kunt houden. Én goed bereikbaar/berijdbaar, dat is ook een heel groot pluspunt in onze ogen.
Maar goed, de werkweekenden zijn weer begonnen bij de naturistenverenigingen, en als het afgelopen weekend niet zo'n pestweer was geweest dan had mijn vriend zeker de handen uit de mouwen gestoken.
Ben je geen lid van de Naturisten Federatie Nederland (NFN), maar je wilt toch kennismaken met ons nieuwe, fraaie magazine UIT! ?
Kijk op de site [fgcolor=#ff0000]www.nfn.nl[/fgcolor] hoe je het maartnummer kunt aanvragen.
dinsdag 20 maart 2007 om 10:59
Ja, ik moet ook maar eens wat vaker kijken. Op dit moment (trui aan, verwarming hoog), krijg ik toch wel zin in de zomer. We hebben in ieder geval al geboekt. Wil met 2 kinderen niet in het hoogseizoen gaan zoeken naar waar nog plaats is.
Gaan jullien naar een verenigingsterrein in de weekenden Moppetoet? Lijkt me op zich wel lekker als het mooi weer is. Wij zijn afgelopen jaar in het naseizoen op Eslendorp gaan staan. We hebben toen redelijk goed weer gehad in de weekenden dat we er waren. Of we het dit jaar weer doen weten we nog niet. Misschien een andere camping. Nog aanraders?
Gaan jullien naar een verenigingsterrein in de weekenden Moppetoet? Lijkt me op zich wel lekker als het mooi weer is. Wij zijn afgelopen jaar in het naseizoen op Eslendorp gaan staan. We hebben toen redelijk goed weer gehad in de weekenden dat we er waren. Of we het dit jaar weer doen weten we nog niet. Misschien een andere camping. Nog aanraders?

woensdag 21 maart 2007 om 20:44
Wij zijn inderdaad "mooi-weer-verenigingsleden". We kwamen aardig makkelijk het kennismakingsgesprek door, en vanwege de vergrijzing zitten veel verenigingen te springen om nieuwe aanwas, liefst gezinnetjes met jong grut.
Ik heb één probleem, ik kan zo slecht gezichten onthouden.
Op het besloten naturistenterrein weet je wie je kan verwachten, maar laatst stond een oma gezellig tegen me aan te kwebbelen op het schoolplein, niets mis mee, maar ik had haar niet herkend als die-en-die. Kan ook wel kloppen, want anders haalde ze nooit haar kleinkind op, maar nu toevallig wel.
Iets soortgelijks overkwam me ooit in de Aldi. Een jongen groette me, toen ik doorkreeg wie het was zei ik: "Hé, ik herkende je helemaal niet met je kleren aan !".
Oeps
Ik heb één probleem, ik kan zo slecht gezichten onthouden.

Iets soortgelijks overkwam me ooit in de Aldi. Een jongen groette me, toen ik doorkreeg wie het was zei ik: "Hé, ik herkende je helemaal niet met je kleren aan !".
Oeps

woensdag 21 maart 2007 om 21:27

zondag 1 april 2007 om 06:24
Hoi Moppentoet,
Ik ben Bianca, ik ben al eeuwen (ha ha ha) naturist en ben ook nog onder de 30. Ik ga elk jaar met mijn gezin naar Frankrijk. Meestal naar La sabliere, Euronat of La Jenny. Ik begrijp je helemaal en Naturisme is het beste wat er is.
Ik heb samen met mijn man en vrienden zelfs een eigen website gemaakt over naturisme en dan speciaal gericht naar hele gezinnen. het heet www.familienaturisme.nl kom er maar eens op kijken. Dit is trouwens geen spam maar gewoon uitwisselen.
Hoe lang ben jij al naturist? En je Familie?
Ik ben Bianca, ik ben al eeuwen (ha ha ha) naturist en ben ook nog onder de 30. Ik ga elk jaar met mijn gezin naar Frankrijk. Meestal naar La sabliere, Euronat of La Jenny. Ik begrijp je helemaal en Naturisme is het beste wat er is.
Ik heb samen met mijn man en vrienden zelfs een eigen website gemaakt over naturisme en dan speciaal gericht naar hele gezinnen. het heet www.familienaturisme.nl kom er maar eens op kijken. Dit is trouwens geen spam maar gewoon uitwisselen.
Hoe lang ben jij al naturist? En je Familie?
dinsdag 3 april 2007 om 16:07
Zo daar ben ik ook weer een keer. Gezellig BiancaFamNat dat je ook meekletst. Zal zeker op je site gaan kijken.
Wij zijn ook jaren op Sabliere geweest. Onze eerste naturisten ervaring was daar en daarna zijn we er regelmatig op vakantie geweest. Zijn nog nooit op Euronat of La Jenny geweest.
Zag in het nieuwe Europa campingboekje dat er bij Montalivet glijbanen gebouwd zijn. Misschien voor ons (met pubers) iets om een keer naar toe te gaan. Groetjes Evan
Wij zijn ook jaren op Sabliere geweest. Onze eerste naturisten ervaring was daar en daarna zijn we er regelmatig op vakantie geweest. Zijn nog nooit op Euronat of La Jenny geweest.
Zag in het nieuwe Europa campingboekje dat er bij Montalivet glijbanen gebouwd zijn. Misschien voor ons (met pubers) iets om een keer naar toe te gaan. Groetjes Evan

woensdag 4 april 2007 om 22:34