Oud en nieuw

10-12-2019 19:09 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn weer eens lekker op tijd. Niet dus..

Het is al 10 december en we kregen vandaag de kolder in ons kop. We willen weg met oud en nieuw.
En nu zou dat heel makkelijk zijn als we samen zouden zijn, maar er zijn ook nog 2 apenkoppen die we toch erg graag bij ons hebben.

Disney was leuk bedachten we, maar vet uitverkocht natuurlijk. Efteling eender.
Europapark dan.. nope! Not available.
Deze drie zijn met goed zoeken vast wel tegen de hoofdprijs te boeken maar ja, dat is dan ook niet de bedoeling.

De andere optie is thuis blijven.. niks doen. Onze vrienden hebben andere plannen (veel hebben nog geen kinderen en gaan naar feesten, en gelijk hebben ze), andere vrienden zijn bij hun families.

Onze familie is bij vrienden of blijft het liefst thuis want de hond/poes/kanarie/goudvis is bang of willen gewoon thuis zijn.

Wie heeft de tip? Wat is er leuk? De kinderen zijn 9 en 11. We vinden het niet erg om wat geld uit te geven, maar 2000 euro voor 3 dgn is wel wat te gortig.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
sprietgras schreef:
10-12-2019 19:40
Wil je echt 1 nacht of evt langer? Wunderland Kalkar bij iets, wel wat minder spectaculair? Of gewoon een midweek op een park (landal/Roompot) ofzo.
Kalkar dat wil mijn man absoluut niet..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nummer*Zoveel schreef:
10-12-2019 19:49
Ik ook niet ;-D
Maar Winterberg? Of ergens in Oostenrijk?
Winterberg is eigenlijk op bijna alles uitverkocht. Heb ik ook naar gekeken
biol schreef:
10-12-2019 19:59
Winterberg is eigenlijk op bijna alles uitverkocht. Heb ik ook naar gekeken
Feldberg en omgeving valt wel mee. Krijg wel wat dingen als ik 30/12 inchecken 2/01 uitchecken doe.
Ik kan Hogmanay in Edinburgh erg aanraden. Het is niet specifiek met kinderen natuurlijk, maar Edinburgh is sowieso een erg leuke stad, ook met kids. Spooktoer boeken, kastelen bekijken, lekker door de Harry Potter achtige
omgeving struinen. En dan met Oud en Nieuw is er een prachtige fakkeltour door de stad, je kan kijken, maar ook zelf meelopen, overal zijn bandjes en is feest, heel laagdrempelig. Voor de grote concerten heb je kaartjes nodig, maar dat zou ik niet aanraden met de kinderen.

link van vorig jaar:
https://www.youneedtovisit.co.uk/edinbu ... -children/
Tropical Island in Duitsland een idee?
Star² schreef:
10-12-2019 20:00
Feldberg en omgeving valt wel mee. Krijg wel wat dingen als ik 30/12 inchecken 2/01 uitchecken doe.
Ga ik ff checken!
Protocol schreef:
10-12-2019 20:01
Ik kan Hogmanay in Edinburgh erg aanraden. Het is niet specifiek met kinderen natuurlijk, maar Edinburgh is sowieso een erg leuke stad, ook met kids. Spooktoer boeken, kastelen bekijken, lekker door de Harry Potter achtige
omgeving struinen. En dan met Oud en Nieuw is er een prachtige fakkeltour door de stad, je kan kijken, maar ook zelf meelopen, overal zijn bandjes en is feest, heel laagdrempelig. Voor de grote concerten heb je kaartjes nodig, maar dat zou ik niet aanraden met de kinderen.

link van vorig jaar:
Dit klinkt echt geweldig!
meissie22 schreef:
10-12-2019 20:06
Tropical Island in Duitsland een idee?
Dat is dan weer niet mijn ding
Ik lees mee 🙈. Wij willen met dochter van 4 ook weg met oud en nieuw maar moeten 02-01 wel weer gewoon werken
Dus ook maar paar dagen

Hebben jullie movieland al bekeken?
Denemarken / legoland ?

Ik/wij willen wel ergens heen waar het met de jaarwisseling wel gezellig is maar er geen chaoTische drukte is
Voor oud en nieuw is het meeste al bezet en al maanden volgeboekt. Geen idee of je nog iets kan vinden zo laat.

Wij zijn dit jaar weer van 27 december t/m 3 januari in Tromsø in het noorden van Noorwegen. Hadden we dit voorjaar al geboekt.
Vorig jaar waren we ook in Tromsø met oud en nieuw en dat was echt geweldig!

Misschien is er daar nog iets vrij? Prijzig is het wel, maar dan heb je wel iets. ;)
LAgirl82 schreef:
10-12-2019 20:12
Voor oud en nieuw is het meeste al bezet en al maanden volgeboekt. Geen idee of je nog iets kan vinden zo laat.

Wij zijn dit jaar weer van 27 december t/m 3 januari in Tromsø in het noorden van Noorwegen. Hadden we dit voorjaar al geboekt.
Vorig jaar waren we ook in Tromsø met oud en nieuw en dat was echt geweldig!

Misschien is er daar nog iets vrij? Prijzig is het wel, maar dan heb je wel iets. ;)
Ik weet t! Maar dat is wel weer iets voor ons.. last minute zoiets bedenken..
Edinburgh hebben we ook al eens gedaan rond oud en nieuw en was ook geweldig! Dat is ook een aanrader.
Al is Tromsø mooier en zagen we vorig jaar op een paar avonden het noorderlicht.
Daar kan vuurwerk echt niet tegenop! :heart:
biol schreef:
10-12-2019 20:06
Dit klinkt echt geweldig!
Ja dat is het ook echt, alsof je in een sprookje bent beland. Maar wij hadden wel mooi weer, dat is natuurlijk een gok in Schotland, alhoewel alles er wel berekend is dat het regent natuurlijk.
Maar het zal ook wel prijzig en redelijk volgeboekt zijn, hoop dat je iets leuks kan vinden!
Wij zaten in het Holiday Inn Express, was helemaal prima!
meissie22 schreef:
10-12-2019 19:54
Is topical Island niks voor jullie? Is een mega subtropische zwembad in Duitsland. Je kan er overnachten etc, Google maar eens :)
Is wel heel leuk ja! Wij zijn er afgelopen zomer geweest met overnachting. Ik zou alleen niet in het resort zelf overnachten, was geen succes. Wij hadden een tentje en het is binnen de hele dag zo’n 27 graden en de luchtvochtigheid was 88%. Was niet heel fijn om in te slapen :rofl:
Ik weet niet of de andere kamers airco hebben, maar zonder airco zou ik er niet meer overnachten. Het resort zelf is wel echt geweldig!
Annabeldiekenjewel schreef:
10-12-2019 20:11
Ik lees mee 🙈. Wij willen met dochter van 4 ook weg met oud en nieuw maar moeten 02-01 wel weer gewoon werken
Dus ook maar paar dagen

Denemarken / legoland ?

Ik/wij willen wel ergens heen waar het met de jaarwisseling wel gezellig is maar er geen chaoTische drukte is
Moviepark bedoel je denk ik? Dat is dicht in de winter. Gaat 27 maart pas weer open.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 20:19
4.05% gewijzigd
Annabeldiekenjewel schreef:
10-12-2019 20:11
Dus ook maar paar dagen

Denemarken / legoland ?

Moviepark in Duitsland is dicht. Legoland is niet ons ding.
Protocol schreef:
10-12-2019 20:01

link van vorig jaar:

Dit ga ik onthouden!
Hotels in België zijn nog flink betaalbaar in die periode. (Ik heb toevallig zitten kijken onlangs, meer om al dat ellendige vuurwerk te ontvluchten.) En in België hebben ze ook van die pretparken met achtbanen enzo, ik weet alleen niet welke open is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh ja, moviepark inderdaad😂.

Legoland hier ook niet erdoorheen gekomen dus ben benieuwd of er nog meer leuke tips komen :)
patsy--stone schreef:
10-12-2019 21:04
Hotels in België zijn nog flink betaalbaar in die periode. (Ik heb toevallig zitten kijken onlangs, meer om al dat ellendige vuurwerk te ontvluchten.) En in België hebben ze ook van die pretparken met achtbanen enzo, ik weet alleen niet welke open is.
Ik heb al zitten zoeken maar daar is veel gewoon dicht helaas
patsy--stone schreef:
10-12-2019 21:04
Vrij weinig. Bobbejaanland, bellewaerde en Walibi zijn dicht. Alleen Plopsa de panne is open, maar of dat nou leuk is met kinderen van die leeftijd...
Wij hebben wel eens oud en nieuw in Wenen gevierd.. ongeveer een uurtje vliegen en ook veel leuke dingen te bezoeken ('sisi paleis', keizerlijke dierentuin etc..) we hebben de jaarwisseling eigenlijk gewoon buiten gevierd. Was heel gemoedelijk en er stonden overal stalletjes waar je eten en drinken kon halen, soort kerstmarkt idee.. ze hadden ook prachtig vuurwerk. Rond een uur of 1 zijn we toen weer met de metro naar het hotel gegaan. Ik vond Wenen echt mooi in die tijd van het jaar. Wel zorgen voor warme kleding, dan kun je er ook in die periode lekker rondstruinen
In eurodisney is wel plek van 1 tm 3 januari. Je zou op oudejaarsdag erheen kunnen gaan en een goedkoop hotel in de buurt zoeken, dan ben je er op 1 januari in de ochtend.
Vliegen is erg duur in de kerstvakantie, duurste periode van t jaar.
Dus ik zou iets kiezen met de auto.
Wellicht een hotel in parijs en daar nog 1 nacht of dag disney bij aan plakken?
Hotel Molitor bijvoorbeeld :heart:
Niet goedkoop maar wel geweldig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven