Outsiders Deel 2

07-03-2011 20:55 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier kletsen we verder.

Weer even een update

Nog steeds op mijn werk maar wel een paar uurtjes geslapen.

Inmiddels ook de Nederlandse Ambassade aan de telefoon gehad. Die hebben een lijst met in Japan woonachtige Nederlanders om na te gaan of iedereen nog leeft / OK is.

Echt op mijn gemak voel ik mij niet want ook voor vandaag (het is hier nu half zeven in de ochtend) zijn weer aardbevingen voorspeld.

Met vriendin nog steeds geen contact en als ik de beelden op TV zie wordt ik toch best ongerust. Ik kan nu alleen maar hopen dat zij en nog een paar andere vrienden en kennissen die meer in het Noorden wonen allemaal veilig en gezond zijn.

Over aanderhalf uur begint een nieuwe werkdag, maar wat die gaat brengen? afwachten maar. Ik hoop eigenlijk vandaag naar huis te kunnen, maar aan de andere kant is misschien het hotel wel veiliger op dit moment.
...
**
Wat een ellende daar Nichi, lijkt me eng om er zo middenin te zitten. Is de opvang een beetje goed geregeld? Ben je nog in het hotel en ga je alweer naar je eigen appartement of niet? Ik hoop niet dat de ravage heel erg groot is..

Akiko, lief dat je je even laat horen naar Nichi toe!

Ben ook benieuwd hoe het VG vergaat, zo'n stilte is een goed teken lijkt me, dat dan weer wel! En Looola, oooh die zit ook al lekker in de tropen! Hmmm!

En Heidel, Pino en Maj, hebben jullie weekendplannen? Hier vooral veel paardrijden dit weekend.
Hallo allemaal

Akiko, jij gelukkig ook OK. Ik heb je mail-adres genoteerd en zal contact met je opnemen als er echt iets is. Jullie ook al contact gehad met de ambassade?

Ik ben eindelijk thuis. Mijn manager heeft wel aangeboden dat wanneer ik bang ben thuis te slapen ik altijd terug kan naar het hotel kan komen om daar te slapen. De drukte van gisteren is nu over en we hebben veel annuleringen, dus kamers genoeg, aldus mijn manager. Er werden gedurende de dag gisteren en vandaag eens in de zoveel uur een briefing gehouden en aan iedereen werd gevraagd of het nog ging en ook werd gezegd dat we altijd een half uurtje pauze konden nemen als het echt nodig was.

Eigenlijk ben ik wel blij dat ik op mijn werk was en niet alleen thuis, want in je eentje is op zo`n moment toch best alleen.

Het is hier wel lichtelijk een troep want er is erg veel gevallen, maar gelukkig niets gebroken en het huis zelf lijkt ook nog heel.

Ik heb nog een tweede keer contact gehad met de ambassade en kreeg het advies te alle tijden mijn moebiel in de buurt te houden.

Hoewel ik gehoord heb dat het goed gaat met de vriendin die nu in Sendai is, ben ik er nog niet in geslaags een vriendin in Fukushima te bereiken.

Ik merk wel dat ik erg `jumpy` ben en telkens me af aan het vragen ben of ik nu wel of niet weer een beving voel.

Op dit moment ben ik het meest ongerust over de kerncentrales in Fukushima en de eventuele gevolgen voor Tokyo en omgeving.
**
Viev, geniet er nog even van he. Ikzelf heb het gevoel dat je al weeeeken weg bent, gek he?

Liefs!
---
Ik ben op dit moment nog thuis. De laatste paar uur geen bevingen meer gevoeld, maar dat wil niet zoveel zeggen. Wat Fukushima enzo betreft blijf ik het nieuws op TV volgen, maar ik heb het idee dat als er echt iets gebeurd ik eigenlijk geen kant op kan. Best beangstigend.

Vanaf morgen moet ik weer 3 dagen werken en ik heb besloten in ieder geval genoeg kleding etcetera mee te nemen om het een paar dagen mee uit te houden voor het geval ik niet nar huis kan/wil. In overlag ook besloten dat ik mijn eigen mobiel ook tijdens werktijd mag beantwoorden (tenzij ik op dat moment met een hotelgast bezig ben natuurlijk).

Ik heb gelukkig een beetje bij kunnen slapen maar ik zou op dit moment zooooo veel liever in een vliegtuig naar Nederlan zitten.

Iemand vroeg wat er gedaan kon worden om te helpen. Op dit moment weet ik alleen dat binnen Japan rekeningnummers zijn geopend waarop geld gestort kan worden voor hulp aan de overlevenden. Wat hulp uit Nederland betreft, misschien kun je daarvoor het beste informeren bij het Nederlandse Kruis oid, of wellicht het ministerie van Buitenlandse Zaken of zelfs de Japanse Ambassade, maar eerlijk gezegd heb ik (nog) geen flauw idee hoe en wat precies wat dat betreft.

Nu maar even snel een klein wasje draaien, want er zijn stroom rantsoeneringen aangekondigd en ik zou dus zomaar zonder stroom kunnen komen zitten.
Goedemorgen allemaal!

Heidel, hoe was de doop en het feest van je schoonouders? Viel het allemaal een beetje mee Enne, heb je nog iets leuks kunnen scoren op de rommelmarkt?

Nichi, veel sterkte, hopelijk blijft het rustig nu..

Maj, wat irritant he, al die regen. Wordt dan inderdaad vooral zo'n puinzooi! Gelukkig wel een leuke carnaval kunnen vieren dus, gezellig

Ben benieuwd wat je vandaag gaat ondernemen aan hobby's! Lekker in elk geval voor zo'n zondag. Voel je je verder wel ok? Hoe is het nu om alleen te wonen?

Pino (you've got mail) , hoe is het met jou? Ben je aan het werk dit weekend?

Ik heb gisteren vier (!) uur paardgereden en ga vandaag weer. Het enige moment dat ik enigzinds tot rust kom. Als ik dat toch niet had..

Tot later.
nichiran en akiko..veel sterkte wens ik jullie !!

Ik schrijf morgen meer!
zojuist is aangekondigd dat er in mijn omgeving de stroomranstoenering morgen in zal gaan en deze waarschijnlijk tot in april gaat voortduren.

Voorlopig zal de kanto regio in 5 gebieden verdeeld worden en per gebied gaat dan telkens de stroom 3 uur uit. Ik weet echt niet meer wat nou verstandig is: voorlopig maar vanaf morgen in ieder geval 2 nachten in het hotel doorbrengen, of toch maar telkens naar huis komen ook al heb ik daar geen stroom. In de binnestad van Tokyo, waar mijn hotel ook staat, zal waarschijnlijk geen rantsoenering zijn.

Morgen weer meer. Nu eerst maar weer een paar uur proberen te slapen.
akiko: you`ve got mail
Welkom terug Viev. Je hebt goed genoten zie ik. Lekker slapen nu en morgen dan op naar een je nieuwe avontuur! Heel veel succes met je eerste werkdag!
---
De nederlands ambassade heeft ongeveer een uur geleden het volgende bericht afgegeven:

De Nederlandse Ambassade adviseert alle Nederlandse burgers in de getroffen gebieden en in de Kanto-regio zich af te vragen of hun aanwezigheid in Japan momenteel noodzakelijk is, en, in het ontkennende geval te overwegen genoemde gebieden op eigen gelegenheid tijdelijk te verlaten.

Zit extreem in dubio. Enkele kenissen hebben het gebied dan wel het land al verlaten. In overleg met management hier en vriendin die ook in Tokyo woont dat we later op de middag beslissen of we nog even hier blijven, richting Osaka of Kyushu gaan, of toch het land verlaten. Over 1 ding zijn we het eens, als we gaan gaan we samen. Ik houd jullie op de hoogte.
voor Nichiran..
Come fly with me on a jetplane
VG veel succes vandaag!
Come fly with me on a jetplane
:puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven