Outsiders Deel 2

07-03-2011 20:55 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier kletsen we verder.

Lief zijn jullie

Even snel, want ben bij een vriendin: eigenaresse van paard heeft voorgesteld om stalgeld te delen! Dus dat ga ik doen

Ik schrijf later meer.
Philein, Wat goed zeg!
Yaaaaaay! :D Goed nieuws!
Hoe was jullie dag?

Pino? Vind je je draai al een beetje?

VG, heb je weer lekker gewerkt? En gesport? Wat rustiger aan gedaan nu hoop ik?

Looola, ben je hard aan de studie of heb je je al goed voorbereid op deze week?
Ik ben voorbereid op morgen, ik hoop dat ik weer een goed punt haal. Verder ben ik vandaag bezig geweest met sociaal doen in het huis, morgen vertrekt de eerste van ons en dat is toch wel raar na een jaar lang lief en leed gedeeld te hebben.

Ik vind het niet leuk om te lezen dat je je zo verloren voelt Het is ook moeilijk allemaal. Ik weet ook niet hoe je het knopje moet vinden, maar dat gaat je lukken, echt waar! Ik hoop dat je voor jezelf erachter kan komen of je deze opleiding af wil maken (WIL, niet MOET van jezelf). Als dat zo is, dan moet je toch een manier zoeken om weer gelukkig te worden in NL. Als je dit niet ziet zitten, nog 2,5 jaar op deze manier, dan moet je gaan denken wat je liever wil doen.

Maar je voelt je zoals je je voelt, en uiteindelijk ben je daar alleen in, daar ben ik ook wel achter. Wie zegt er dan tegen jou dat je het achter je moet laten? Vast goed bedoeld, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Looola, wat goed van je dat je alles al op orde hebt voor morgen. Ik duim voor je dat het je goed af zal gaan!

Inderdaad een raar moment om straks afscheid te nemen van je huidige huisgenoten hè? Denk je dat een aantal goede vrienden zullen blijven, of verwatert dit contact meestal weer?

Thanks for the positive energy, kan ik juist goed gebruiken. Ik wil zeker wel voor mijn studie en werk gaan hoor, geen twijfel over. Alleen dat het me soms toch best wat energie kost, voelt niet altijd zo fijn. Ik hoop ook echt gauw mijn draai weer te vinden, nooit gedacht dat dat zo tegen zou gaan vallen..

Het is al laat, heb teveel geslapen vandaag denk ik, want ben nog niet heel erg moe. Toch maar proberen zo.

Liefs x
Goeiemorgen Heidel!

Looola, succes met je examen!

Phil, AU! Dat doet inderdaad zeer.

Dat knopje bestaat niet! Dit kost gewoon tijd, heel veel tijd.

En jullie hebben nog heel lang om elkaar heen gedraait en eigenlijk heb jij pas heel recentelijk besloten dat je er echt klaar mee was. Dus begint het rouwproces bij jou mischien nu pas.

Heb je gewoon een dip? Of voelt dit is als meer?

Ik heb ook wel dagen dat ik even van alles anders wil, maar even later is het weer goed.

Je studie lijkt me ook pittig, maar het was toch best moeilijk om hier voor aangenomen te worden?

En nog 2,5 jaar te gaan. Dat klinkt nu inderdaad wel even lang.

Even doorzetten. Heb je ook een lange zomervakantie? Of gewoon een paar weken?

Ga van het weekend wat leuks doen met vriendinnen, naar een spa, of heerlijk lang op je paard rijden (goed nieuws trouwens!) of lekker uit eten en drinken. Ik weet dat dat niks verandert, maar je verzet je gedachten even, en kan mischien even weer lachen en krijgt er dan mischien toch weer een beetje frisse moed van.

Kleine stapjes, kijk niet te ver naar voren.

Hier alles goed.

Erg druk op het werk, maar gebeuren leuke dingen.

Ook weer gesport, maar iets rustiger aan en voel me nu goed!
Phil ...
Come fly with me on a jetplane
Heidel, werkze!

VG, erg goed bezig met sporten hoor, ben trots op je!

Pien, thanks.

Ik krijg morgen een paar dagen bezoek van beste vriendin van L. Erg leuk! Ook raar getimed op dit moment, maar ga vandaag weer positief tegemoet, dat moet gewoon
Positive thinking!

Ik ben echt geen zwever ofzo, maar ik geloof wel in positief denken. Maar soms gaat dat even niet en mag je heus toegeven aan je verdriet.

Maar gun jezelf geluk.

Heb ik ook net tegen een vriendin hier gezegd. Die zit toch in een verrotte relatie. Hij gaat vreemd met zijn ex, dat weet ze. Behandeld haar slecht. Ze heeft een nieuwe baan, waarbij ze heel veel met mannen in contact komt, dus vraagt hij haar ten huwelijk................in de supermarkt..............."doe deze ring maar om, dan weten ze dat je van mij bent"...............

En toch blijft ze bij hem, terwijl ze niet eens meer van hem houdt. Maar ja, uitelkaar gaan is ook zoveel werk, zegt ze.

Ik heb tegen haar gezegd dat ze er voor moet kiezen om gelukkig te zijn, want kiest ze ervoor om ongelukkig te zijn!

Ze zou bij hem weg gaan zei ze...............nog steeds niet gedaan en ze belt/smst me niet meer terug.

Phil, jij zit natuurlijk in een hele andere situatie, ik vergelijk je hier echt niet mee. Maar kies er ook voor om gelukkig te zijn.

In ieder geval vandaag! Morgen is weer een nieuwe dag.

Je hebt hier heel veel lieve vriendinnetjes die heel veel om je geven. Dat is toch iets om gelukkig van te worden?

Schijnt het zonnetje daar? Heerlijk. Pak je paard en ga er op uit.

Moet je aan het werk? Wees trots op jezelf dat je dit bereikt hebt, dat lukt niet veel mensen!

Complimentje van een patient of collega?Neem het echt in je op. Of geef een complimentje aan een collega, zelfs dat doet een mens goed.

Oke, genoeg gelult.

xxx
Viev, wat ben je toch een lieverd!

Het is niet zo dat ik nu ontzéttend met mijn ex in mijn hoofd zit, het is meer een algemeen gevoel van nutteloosheid of zoiets. Maar ja, nu aan de slag. Jij ook werken vandaag? Succes en nogmaals dank voor de lieve woorden!
Klinkt als een moeilijke situatie philein. Misschien helpt het om met een psycholoog te gaan praten om de dingen allemaal beter op een rij te krijgen en misschien uit te zoeken wat je echt echt echt wilt? Wat kun je trouwens doen nadat je deze studie hebt afgerond? Als je dat weet en als dat iets is wat je echt leuk vindt dan is het misschien makkelijker om het vol te houden?

Het grote gevoel van nutteloosheid heerst hier ook. Ik denk momenteel regelmatig "waar ben ik mee bezig?". Ik zit thuis, doe de boodschappen, kook (wat ik overigens wel heel leuk vind) en leer woordjes. Met mijn vriend ben ik wel blij, maar ik mis mentale uitdaging. Iets doen wat ik echt leuk vind in de richting van mijn studie. En soms weet ik niet goed hoe ik het hier moet aanpakken. Terug naar Nl hoef ik niet per se, maar ik wil wel carriere. Ik wil niet al mijn dromen en ambitie overboord zetten voor de liefde. Ik wil het gewoon allebei en ik weet even niet hoe ik dit allemaal voor elkaar moet botsen. Het is gewoon he, ik heb altijd zo hard gewerkt voor mijn studie (en heb ook echt wel mooie resultaten behaalt) met het idee dat ik daarna een mooie carriere tegemoet kan gaan. Maar nu weet ik niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. :(
Hoi, ik ben terug van het examen. Drama en sensatie, het is twee uur uitgelopen! Haha. Ik ben geslaagd hoor, maar het punt is niet waar ik vanuit was gegaan. En waarom? Om een lang verhaal kort te maken zijn we gewoon genaaid door onze supervisor, daar zei ze zelf ook sorry voor. Maar goed, de punten zijn binnen, de helft van mijn master is in the pocket... Op naar Zuid-Amerika!

Het afscheid nemen is inderdaad niet leuk, maar ik ga ervan uit dat ik met de twee waar ik een jaar mee heb samengewoond sowieso contact houd. Daarnaast zal ik de één nog zien in P én B, dus dat zijn al goede vooruitzichten. De ander komt uit New Mexico, dus dat wordt iets lastiger.

Hoi, Heidel! :-)

Phil, goed om te horen dat je blij bent dat je de stap hebt genomen om weer te gaan studeren, en als je verder tevreden bent met dit plan voor de toekomst en wat je kan doen met je studie, dan is het een goed idee om inderdaad vol te houden. Hoe voel je je vandaag? Gelukkig morgen je vriendin op bezoek, leuk! En ik heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goedkomt met je. Viva heeft helemaal gelijk met wat ze zegt, positief denken en jezelf geluk gunnen :-) Af en toe moeilijker dan op andere dagen, maar als dat de insteek is kom je al een heel eind.

MZ, ik denk dat we je allemaal helemaal snappen. Ik heb zelf ook zo'n werkloze periode gehad waarin ik niet wist wat ik met mezelf moest doen, inderdaad, je hebt allemaal plannen voor na je studie... En als je dan afgestudeerd bent en je carrière gaat eindelijk beginnen, dat gebeurt dan maar gewoon niet! En dan is het moeilijk om te weten hoe het verder moet. Ook het liefde/carrière dilemma klinkt erg bekend. Waarom is het voor ons moeilijk om allebei te hebben? Het lijkt mij wel bijna onmogelijk. En als ik dan moet kiezen, kies ik voor de liefde. Maar dan wel met een compromis baan waarbij ik het ook naar mijn zin heb, ook al is het niet misschien het allerbeste wat ik zou kunnen bereiken. En Viva jij zit ook in hetzelfde schuitje, als jij gewoon bij je vriend zou gaan wonen zou je je uiteindelijk ook niet gelukkig voelen, omdat je dan geen uitdagende baan kan vinden.

Ik hoop in ieder geval dat je snel een leuke baan vindt daar in het noorden, en mocht het niet lukken... Dan heb je het geprobeerd. Dan proberen jullie het ergens anders weer opnieuw. Toch?
Oh en Viva, wat een ellende met die vriendin van jou. Dat ze je niet meer durft te bellen zegt ook al genoeg... Sneu!
Voor die vriendin ben jij waarschijnlijk erg confronterend VG, dus dat houdt ze liever af, want ze weet zelf ook wel dat ze destructief bezig is. Wat een mallotig gedoe trouwens, die twee!

MZ, ik ben een heel klein beetje allergisch voor jouw advies van de psych (zit zelf in 't vak), maar snap dat je het goed bedoelt. Ik red me wel, neem de studie-dip ook niet te zwaar op hoor, ik twijfel geen moment of ik ermee door wil of niet, natuurlijk wel.

Kan me trouwens heel goed indenken hoe je je voelt nu MZ, zo nutteloos, mijn situatie in L leek er wel een beetje op toen ik er was met mijn vriend. En ach, je kent het verloop... Ik hoop voor jou dat het je beter zal vergaan, alhoewel ik wel vind dat je je eigen geluk altijd voorop moet blijven zetten.

Hoe gaat je vriend hiermee om, is hij een goede steun voor je?

Looola, dus ik mag je feliciteren met je punt? Yes! Een halve master binnen, you go girl

Heidel, houd je de boel lekker onder controle daar? Zijn ze vrij, gaan ze ruziën Geniet van je vakantie!
Goeien avond!

Zo druk op het werk! Maar wel leuk.

Phil, voel je je al wat beter?

Een baaldagje mag je hebben hoor.

Ik hoop dat je een leuk weekend zult hebben met je vriendin, het zal in ieder geval wat afleiding geven.

Looola, gefeliciteerd met je behalen van je punt!

Niet helemaal zonder drama gegaan, maar toch gehaald.

Je mag trots zijn op jezelf!

Wanneer rij je terug naar Nederland?

MZ, ik ken je dilemma.

Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan.

Mijn vriend studeert nog (nu nog 1 jaar te gaan), maar vorig jaar heb ik serieus overwogen om ook daar heen te gaan.

Maar wat ga ik daar doen? Ik spreek de taal niet, er is ook geen werk, geen leuke banen zoals hier. Moeilijk.

Ik zou dan echt voor hem gaan en hoe leuk dat ik ook, ik zou daar niet genoeg aan hebben. Ik wordt ongelukkig als ik geen leuke dingen voor mezelf kan doen. Ik haal heel veel voldoening uit mijn werk.

Blijft je vriend daar voor altijd? Of is dit tijdelijk?

Kan je mischien werken voor een Nederlands bedrijf en een soort van thuis werk doen?

Eigen bedrijfje starten wat je vanaf daar kan doen?

Webdesign ofzo. Ik noem maar wat.

Sterkte.

Heidel, je hebt vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yoehoe!!!!!!!!!!!!!!

En vrijdag naar Nederland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yippie!!!!!!!!!!!!

Ik ruzie met mijn vriend? NOOIT!!!!!!!!!!!!!

Ja, dat kinderen is een moeilijk onderwerp, maar we hebben het er wel over hoor. En hij weet hoe ik er over denk, dat heeft hij altijd geweten.

In een relatie is het geven en nemen en soms een middenweg nemen, maar hoe doen wij dat in deze situatie?
---
Loola Proficiat met je behaalde examen!!

Phil,feeling better...?

Heb veel te doen, later meer...

Enne Heidel fijne week! Geniet ervan!
Come fly with me on a jetplane
Heidel, hoeveel heb je er dan rondlopen? Klinkt spannend al die veranderingen.

majmaj, aan vrijwilligerswerk heb ik gedacht, maar nog geens stappen ondernomen. Ook omdat er volgende week bezoek komt en ik daarna nog een cursus taal ga volgen (en daarna misschien nog een). Ik vind het heel moeilijk om een nieuwe taal te leren, dus al die cursussen heb ik wel nodig!

vivagirl, ik vind het knap dat jullie nog steeds bij elkaar zijn ondanks dat jullie elkaar zo weinig kunnen zien! Ik vond een LDR echt heel moeilijk en omdat ik toch nog geen baan had in NL was het logisch om deze kant op te gaan. Mijn vriend heeft trouwens een baan voor een x-aantal jaar en wat daarna gebeurd is onduidelijk, maar de kans is groot dat er daarna hier ook werk is. Webdesign gaat het hem niet worden. Heb een studie in een totaal andere richting gedaan, en op zich wil ik wel voor mezelf beginnen, maar daarvoor heb ik eerst meer ervaring op de markt nodig. Op zich steunt mijn vriend me wel, hij zegt dat hij het begrijpt, maar meer dat niet.

En ik vind het heel moeilijk om nu 100% egoistisch te zijn en voor mezelf te besluiten, ik ga ergens anders heen en laat hem hier achter. Maar goed, na de zomer moet ik toch zo'n keuze gaan maken, want zo nog een jaar doorploeteren zie ik niet zitten.

Phil, het advies van de psych was idd goed bedoeld, maar ik begrijp dat als je zelf in het vak zit het misschien niet zo goed advies is... Gaat je studie trouwens ook door in de zomer? Of heb je dan lekker vrij (--> misschien tijd voor een reisje)? En ik vroeg me af hoe het nu met je paard staat?

Loola, ik wil gewoon niet kiezen tussen liefde & carriere. Ik wil het allebei. Een iets mindere baan dan ik zou kunnen in NL is prima. Als er maar uitdaging en doorgroeimogelijkheden in zitten en ik mezelf kan blijven ontwikkellen, dan is het ook goed. Wanneer ga je trouwens naar P.? En waar in P.? Ik hou van dat land, heb er vroeger een stage gedaan en altijd al een terug gewild maar dat is nog nooit van gekomen helaas.

@all: Bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Het voelt goed om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit dilemma worstelt.
Heidel, dat zou ik ook nooit doen hoor, dit was gewoon op klaarlichte dag :-) Hele fijne vakantie!! Geniet ervan! Jammer dat je een week niet kan forummen, maar ja, dat heeft een goede reden! En gelukkig hebben jullie al een oplossing gevonden voor de baan van je man. Dan kunnen jullie nu lekker ontspannen op vakantie.

Bedankt allemaal, inderdaad de halve master in the pocket... En nu begint de leuke helft! Nou ja, die thesis zal geen pretje worden, maar dat zijn dan de laatste loodjes, dat komt ook wel goed.

Phil, hoe gaat het vandaag met je?

Viva, heb je al leuke plannen voor het weekend? Ik vind jouw situatie inderdaad moeilijk zeg, je vriend komt ook nog eens uit een land waar het én moeilijk is om een goede baan te vinden, én moeilijk(er) om je ergens anders te vestigen met die nationaliteit. Ik denk dat het wel goed is dat je niet zomaar daarheen bent vertrokken vorig jaar, want nu gaat het nog altijd goed met jullie, én je hebt een geweldige baan! En wat betreft een middenweg in kinderen nemen... Ik weet het niet... Een hond? :P

Ik ga trouwens maandag terug naar NL.

MajMaj, heb je weer goede zin vandaag? Gelukkig heb je genoeg leuke dingen te doen daar, en genoeg vriendinnen dus. Maakt het leven een stuk gezelliger.

Pino, werk niet te hard! :-) Moet je dit weekend ook werken?

MZ, het klinkt alsof je genoeg te doen hebt, maar ik kan me helemaal indenken dat je behoefte hebt aan meer uitdaging dan alleen een taalcursus. En je moet ook niet kiezen tussen liefde en carrière, maar daar zal het in de praktijk toch vaak een beetje op neerkomen als je je aan elkaar wil aanpassen. Maar uitdaging en doorgroeimogelijkheden moet toch niet teveel gevraagd zijn.

Wat leuk dat je stage hebt gelopen in P, spreek je de taal nu ook dan? Zat je in de hoofdstad? We gaan een beetje rondreizen, hebben de ene week een huis in de regio boven de hoofdstad, en de andere week in het zuiden. We hebben een auto dus gaan iedere dag dingen doen, ik heb er heel veel zin in.
Ik heb wel een poging gewaagd om de taal te leren maar dat is nooit goed gelukt! Had het ook veels te druk met mijn stage/feesten/winkelen om me erg in te zetten voor de taal... Ik zat niet in de hoofdstad, maar meer naar het noorden. Spreek jij de taal wel?

Oh en thesis werk is leuk!!!! Als ik er op terug kijk is dat echt wel het allerleukste deel van mijn studie geweest. Heb daar meer van geleerd dan van al die vakken.
----

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven