Padi halen in Europa

24-02-2020 09:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik wil graag dit jaar rond eind mei en begin juni mijn duikbrevet halen in het buitenland.

Ik heb de opties ABC-eilanden en Egypte al bekeken. Daar zitten een hoop mooie opties bij.

Toch ben ik benieuwd of jullie tips hebben binnen Europa?
lauren89 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 09:32
2.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gozo, Moby Dives, daar heb ik mijn PADI instructeur brevet gehaald. Leuke duikschool. Malta is eigenlijk een heel leuke optie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Andere tips binnen Europa? Je snapt dat de ABC-eilanden en Egypte ook niet in Europa liggen?

Ik zou naar Thailand gaan (Koh Tao), of Utila bij Honduras.
Alle reacties Link kopieren
@hamerhaai, bedankt voor de tip!

@marvelousmrsmaisel, uiteraard snap ik dat. Ik heb de voor mij passende opties buiten Europa bekeken ( ABC en Egypte) en ik zou nu graag willen weten of mensen tips binnen Europa hebben.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het op de Canarische eilanden ook. Heb ze daar in elk geval wel zien duiken op Tenerife en Gran Canaria.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn theorie en zwembadduiken in Nederland doen en dan de 4 openwater duiken ergens met veel vis en een warme zee. Als dat geen optie is, dan Malta. Maar je kunt ook naar zuid Frankrijk, Griekenland, Spanje en zelfs Portugal maar dat is wel erg koud zonder droogpak.
mayou wijzigde dit bericht op 24-02-2020 10:46
2.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Estartit, medeseilanden. Is in spanje.
Alle reacties Link kopieren
Rond Cadiz (Zuid-Spanje), bijv. bij Tarifa, kun je ook je PADI halen. Niet zelf gedaan maar wel over nagedacht voor wellicht in de toekomst.
Je kunt dan heel goedkoop en makkelijk vliegen op Malaga bijv., en dan met een huurauto of het OV naar die plekken. Andalucie is sowieso heel mooi, zowel qua natuur als cultuur, en heerlijk eten en niet zo duur.
Als de Antillen tot je financiele mogelijkheden behoren zou ik altijd daarvoor kiezen. Lekker klimaat, mooiere onderwaterwereld.
Alle reacties Link kopieren
Griekenland
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
24-02-2020 09:28
Andere tips binnen Europa? Je snapt dat de ABC-eilanden en Egypte ook niet in Europa liggen?

Ik zou naar Thailand gaan (Koh Tao), of Utila bij Honduras.
Om vervolgens zelf tips buiten Europa te geven terwijl TO specifiek tips voor binnen Europa vraagt :lol:
Alle reacties Link kopieren
eind mei / begin juni is het water van de Middellandse Zee en bij de Canarische eilanden nog best wel wat fris. Het kan wel, maar dan moet je een dikker pak aan.

Egypte is dan prijstechnisch en klimaattechnisch een goede optie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mei/juni is Egypte ook nog erg koud hoor, zeker 7mm koud!
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
24-02-2020 09:43
Ik zou mijn theorie en zwembadduiken in Nederland doen en dan de 4 openwater duiken ergens met veel vis en een warme zee. Als dat geen optie is, dan Malta. Maar je kunt ook naar zuid Frankrijk, Griekenland, Spanje en zelfs Portugal maar dat is wel erg koud zonder droogpak.
ik zou zelfs alles in NL halen, heb ik ook gedaan en ben daar erg blij mee. Heb het idee dat als je in NL kan duiken, dan kan je het zeker over al ;-)
Ik heb het ooit in de zomer in NL gedaan en daarna direct naar Egypte vertrokken om duikuren te maken zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
In mei/juni? Brrrrrr!
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
24-02-2020 10:53
In mei/juni? Brrrrrr!
hahaha, ja inderdaad, dan zou ik lekker voor Thailand of ABC kiezen.
Alle reacties Link kopieren
In Europa kan het heel dichtbij: in Nederland. Bij voorkeur via een vereniging.
Dan weet je tenminste dat je verantwoord leert duiken! Zo’n duikcursus in het buitenland is een paar/tien dagen word niet altijd even verantwoord gegeven.
guppekop schreef:
24-02-2020 10:49
ik zou zelfs alles in NL halen, heb ik ook gedaan en ben daar erg blij mee. Heb het idee dat als je in NL kan duiken, dan kan je het zeker over al ;-)
Zeg dat. En het in het buitenland leren en dan in Nederland duiken is al helemaal onverantwoord. En er gebeuren nog relatief veel ongelukken/incidenten. Vooral met Belgen trouwens. En bijna altijd mensen die in zo'n lekker warm land hebben leren duiken.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
24-02-2020 10:48
Mei/juni is Egypte ook nog erg koud hoor, zeker 7mm koud!
Valt wel mee. Ik duik altijd in mijn shorty in Egypte. Volgende maand gaan we weer 2 weken, en mijn shorty gaat mee ;-).

In mei / juni duiken de meeste toeristen in een 5 mm pak in zowel noord als zuid Egypte. Het water wordt dan echt snel warmer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
24-02-2020 11:40
In Europa kan het heel dichtbij: in Nederland. Bij voorkeur via een vereniging.
Dan weet je tenminste dat je verantwoord leert duiken! Zo’n duikcursus in het buitenland is een paar/tien dagen word niet altijd even verantwoord gegeven.



Zeg dat. En het in het buitenland leren en dan in Nederland duiken is al helemaal onverantwoord. En er gebeuren nog relatief veel ongelukken/incidenten. Vooral met Belgen trouwens. En bijna altijd mensen die in zo'n lekker warm land hebben leren duiken.

Daar ben ik het totaal niet mee eens. De instructeurs in het buitenland zijn vaak veel en veel meer ervaren in het lesgeven. En je maakt veel meer watertijd in het buitenland dan in NL.

Ik heb zowel in NL als in het buitenland les gegeven, en dacht voorheen altijd dat je beter in NL les kon hebben. Daar ben ik echt van terug gekomen.

In Egypte vaak genoeg meegemaakt dat mensen in NL leg gehad hadden. Daar werd dan vertelt dat ze, wanneer ze in NL kunnen duiken overal kunnen duiken. En dat in NL goed werd lesgegeven. Tot dat ze in heel helder water springen. Het bewaren van een goed drijfvermogen in helder water en een bodem die 10-20 meter lager is, is voor veel mensen dan opeens heel lastig. Ook verschillende keren meegemaakt dat mensen hoogtevrees kregen in het water.

De Belgen die een ongeluk krijgen zijn vaak geen PADI/SSI/NAUI duikers die in het buitenland hebben geleerd. Maar mensen van een duikvereniging die diepe opstijgingen maken. Daarnaast gebeuren veel ongelukken aan de oppervlakte door dat mensen die onvoldoende fit en gezond zijn in de problemen komen aan de oppervlakte.

Ja, duiken is een potentieel dodelijke sport. De kans dat het fout gaat is niet groot, maar mocht het fout gaan dan kan het goed fout gaan. De kans dat je geblesseerd raakt bij het voetballen is vele malen groter. Alleen zijn dit minder serieuze blessures. En de meeste ongevallen komen door menselijk fout bij het duiken. Niet goed op de meters kijken, je niet aan je duikplan houden, niet fit genoeg zijn (of weinig slaap, alcohol, etc)

Maar hou jij je aan de regels, en duik je conservatief, dan is het een waanzinnig mooie ervaring.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf mijn brevet op Bonaire gehaald omdat ik daar woonde.

Ik heb gedoken in de Algarve, Turkije en Egypte. Als ik dichterbij huis mijn brevet zou willen halen, zou ik voor Egypte gaan (Marsa Alam). Omdat het daar mooi duiken is, ondanks dat het water koud is. Je kunt van te voren de theorie al online doen.

Algarve (Albufeira) was ook leuk, maar én echt koud (vond het kouder dan Egypte) én het zicht is vaak beperkt. Het lijkt mij toch wel erg spannend om in het begin gelijk te gaan duiken met beperkt zicht. Je moet al op zoveel dingen letten.

Maar stel je wilt wel gewoon in Nederland gaan duiken, dan is het misschien handiger om het gewoon hier te doen. Dan ben je aan de omstandigheden gewend.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
24-02-2020 12:10
Valt wel mee. Ik duik altijd in mijn shorty in Egypte. Volgende maand gaan we weer 2 weken, en mijn shorty gaat mee ;-).

In mei / juni duiken de meeste toeristen in een 5 mm pak in zowel noord als zuid Egypte. Het water wordt dan echt snel warmer.
Ik vind het retekoud in Egypte, zelfs in 7 mm, maar ben dan ook Maleisie (e.o) gewend met gemiddeld 30 graden water (en dan heb ik nog 3mm met merino lining en een hoody. Koukleum!)
mayou wijzigde dit bericht op 24-02-2020 12:55
0.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
24-02-2020 11:40
In Europa kan het heel dichtbij: in Nederland. Bij voorkeur via een vereniging.
Dan weet je tenminste dat je verantwoord leert duiken! Zo’n duikcursus in het buitenland is een paar/tien dagen word niet altijd even verantwoord gegeven.
Onzin. (Voor reden zie Hamerhaai)
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
24-02-2020 12:45
Ik vind het retekoud in Egypte, zelfs in 7 mm, maar ben dan ook Maleisie (e.o) gewend met gemiddeld 30 graden water (en dan heb ik nog 3mm met merino lining en een hoody. Koukleum!)

Ach, ik heb gewoon voldoende biopreen, en heb het eigenlijk nooit koud. ;-)

Daarnaast heb ik het liever iets kouder met meer bewegingsvrijheid en sneller pak aan trekken, dan dat ik het (te) warm heb, zeker aan de oppervlakte, en lopen te worstelen met een 7 mm pak.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervoor gekozen om het in Zeeland bij een duikschool te halen. Twee weekenden.
Daarna op duik vakantie gegaan in Egypte. (onder andere).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties en tips die nu al binnen zijn gekomen :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven