Rondreis westkust VS

16-09-2019 08:23 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een rondreis door de westkust van de VS.
4 weken in het hoogseizoen (halverwege juli tot halverwege augustus). Huurauto erbij en overnachten in motels. We zijn ons nu aan het oriënteren (2 volwassenen)

- wat zijn de kosten die we kunnen verwachten
- wat is een normaal tarief voor een vliegticket
- kiezen voor een retourvlucht of heen en terugvliegen vanaf verschillende plaatsen, en welke plaatsen dan
- welke plekken moeten we tijdens deze reis echt bezoeken, wat is een handige route

Graag al jullie tips en enthousiaste verhalen! We willen een spaarplan gaan maken :)
borrelnootje234 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 08:24
Reden: Spelfout
0.09% gewijzigd
De hoogtepunten van onze reis (Chicago naar San Francisco) in de regio zuidwest waren :

Bryce, mooie hikes kunnen doen
San Francisco , love tour, alcatraz, Golden gate bridge..
Santa Barbara, gezellig schoon stadje
Monterey, highway 1
Santa Monica, leuk winkelen
Grand Canyon (wel veel Chinezen), adembenemend mooi

Onze absolute topper was Yellowstone en de Badlands, Grand Teton, de black mountains en Mount Rushmore vond ik ook imposant maar dat is niet echt in het zuidwesten natuurlijk.

In het westen hebben we omwille van de tijd wel parken overgeslagen dus ik wil graag nog een keer terug..

Kwa steden vond ik San Francisco erg leuk, LA kun je niet echt 1 stad noemen maar Santa Monica was wel heel gezellig. Verder heb ik daar niet heel veel gezien omdat het allemaal zo verspreid is. Wat dat betreft is San Francisco dus leuker en een stuk compacter.

Tijdens onze reis ben ik trouwens echt 'verliefd' geworden op Chicago maar dan heb je het over het Midwesten en niet over het (zuid) westen..
Live long and prosper
lisbeth schreef:
16-09-2019 11:26
Wat je vooral moet doen is vroeg opstaan en dan gaan wandelen. Dan ben je de drukte voor en zie je het meest. En ga voor de wat verdere wandelingen. De meeste Amerikanen den Aziaten zijn redelijk lui. Dus als je wandelingen neemt van meer dan een x aantal km dan wordt het al meteen een stuk minder druk.
En kijk verder dan de bekende np’s.
Er zijn prachtige minder bekende state parks.
Aan de kustweg via highway 1 kom je rond Big Sur diverse rustige state parks tegen. Oa Julia Pfeiffer Falls state park, met een watervalletje dat op het strand uitkomt. En Andrew Molero state park. Schilderachtig strand met drijfhout en vissende pelikanen. Prachtig gebied!
Ik ben verliefd geworden op San Francisco.
LA viel tegen. Alleen Venice vond ik leuk.
Santa Monica leuk om te shoppen!
San Francisco was geweldig. LA mwah. We hadden een hotel in Venice dat was wel leuk maar verder.....
Vegas, ook niet zo mijn ding al vindt ik Fremont Street vele male leuker dan the strip.
Nou ja, wij zijn duidelijk meer van de natuur en de rust
Wij vonden sequoia geweldig trouwens
Een cabin midden in het bos, herten voor je deur.
In Yosemite zaten we in housekeeping camp. Dat is het kamperen voor Amerikanen.
Complete families zaten daar. We kregen brandhout van onze buren links, een lesje marshmallows roosteren van onze andere buren. Echt Amerikaans , dat was wel tof

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven