Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Ik zie TD ook op Insta. Als je haar volgde, volg je haar nu ook gewoon nog.
Rosalind schreef:
24-07-2020 19:37
Het zou kunnen maar nogmaals, nu een negatieve test is geen absolute garantie dat je niet besmet bent. Er is een bepaalde detectiegrens voor het virus en kleine hoeveelheden worden niet opgepikt.

Wat betreft de test: weet je zeker dat die verplicht is? Volgens mij vragen/adviseren de meeste landen een quarantaine van twee weken en geen test.

Anyway, goed dat je de adviezen netjes opvolgt!
Ja. Stond op de website van volksgezondheid. Als ik mij niet vergis is die regel pas sinds een paar dagen van toepassing. Er staat heel terloops vermeld dat "testen en quarantaine wettelijk verplicht is". (Hangt er vanaf waar je van terugkomt) Ik heb heel hard moeten zoeken om meer informatie te vinden over die testen op de website. Dat mogen ze best duidelijker gaan vermelden. Het is heel vaag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de uitslag al?
Is het in België protocol om na een week nog een keer te testen?

Ennuh, zou ik keer nieuwe insta mogen?
duizel schreef:
25-07-2020 22:41
Heb je de uitslag al?
Is het in België protocol om na een week nog een keer te testen?

Ennuh, zou ik keer nieuwe insta mogen?
Nee maandag pas. :D Je krijgt de uitslag pas na 48h en er zit een weekend tussen. Die tweede test was het enige dat duidelijk op de website stond. Dus die gaan we ook gewoon braaf doen. Wel vervelend dat ik mijn huisarts daar telkens voor moet lastig vallen. Die heeft het al zo druk en daarbovenop gaat hij bijna op pensioen. Hij is al sinds mijn geboorte mijn huisarts en heeft al een leeftijd bereikt waarop hij zelf fysieke kwaaltjes ontwikkeld.

Ik stuur je een pb. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Die tweede test snap ik dan op zich wel. De incubatietijd is nog niet verstreken dus het klinkt dan wel als verstandig om het voor de zekerheid nog eens te testen.

Kan me voorstellen dat je het vervelend vind om je huisarts hiermee lastig te vallen. Hier in Nederland gaat dat helemaal buiten de huisarts om via de GGD bij teststraten.
Volgens mij zou een assistente trouwens ook prima de testen moeten kunnen uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig hoor dat jij je wel laat testen. Veel Belgen doen dat helemaal niet.
duizel schreef:
26-07-2020 14:51
Die tweede test snap ik dan op zich wel. De incubatietijd is nog niet verstreken dus het klinkt dan wel als verstandig om het voor de zekerheid nog eens te testen.

Kan me voorstellen dat je het vervelend vind om je huisarts hiermee lastig te vallen. Hier in Nederland gaat dat helemaal buiten de huisarts om via de GGD bij teststraten.
Volgens mij zou een assistente trouwens ook prima de testen moeten kunnen uitvoeren.
Een assisitente is in België niet gebruikelijk. Meestal zie je die alleen in dokterspraktijken met meerdere huisartsen.

Maar mijn HA heeft toch een gaatje gevonden om me de uitslag al te geven. De uitslag was negatief. :thumbsup: Op naar de volgende test :proud:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Dolly!

Hoe is het leventje nu thuis? Vermaak je je een beetje? Ga je in België ook regelmatig uit?
Ik weet mijn dagen voorlopig goed te vullen. Ik heb mijn slaapkamer en de badkamer al eens goed opgeruimd en gepoetst. Als je 2 jaar regelmatig bent verhuisd en het dus met een minimum aan spullen moest doen kan je makkelijker dingen weggooien zo blijkt. :D

Ik heb mijn moeder behoorlijk moeten assisteren daarin toen we samen de badkamer aanpakten. Een jaar niet gebruikt: weg ermee!

Daarnaast kook ik dagelijks om ervoor te zorgen dat er eindelijk eens wat gezond op tafel staat bij mijn ouders. Vooral mijn vader moet wat kilo's kwijt en die doet enthousiast mee.

Maar naast mijn tripjes naar Brucargo en het ziekenhuis voor de coronatest heb ik nog geen voet buiten de deur gezet. En dat gaat nog zo blijven tot ik het resultaat van de tweede test heb gekregen. De maatregelen in België zijn sinds maandag echter weer een stuk strenger geworden. Dus ik mag enkel contact hebben met mijn huisgenoten en 5 extra personen (en die personen moeten dezelfde zijn voor het hele gezin). En die extra personen zijn mijn broer en zijn vriendin, mijn halfbroer en de vriend van mijn zus. En mijn moeder heeft nog een oudere vriendin die regelmatig hulp nodig heeft. Dus er is verder geen ruimte meer voor mij om mijn vrienden te zien tenzij buiten op anderhalve meter afstand met een mondmasker. Mijn vrienden hebben zelf natuurlijk een eigen gezin dus het is een beetje lastig momenteel. Eventuele tripjes zullen dus met de mensen in mijn "bubbel" moeten gebeuren. De belgen hebben deze situatie al een naam gegeven: "sociale lockdown".
duizel schreef:
26-07-2020 14:51
Die tweede test snap ik dan op zich wel. De incubatietijd is nog niet verstreken dus het klinkt dan wel als verstandig om het voor de zekerheid nog eens te testen.

Kan me voorstellen dat je het vervelend vind om je huisarts hiermee lastig te vallen. Hier in Nederland gaat dat helemaal buiten de huisarts om via de GGD bij teststraten.
Volgens mij zou een assistente trouwens ook prima de testen moeten kunnen uitvoeren.
Ben blij dat ze dat niet doen zeg! Je wil toch geen mogelijke covid-patienten in je dokterspraktijk hebben?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-07-2020 10:34
Ben blij dat ze dat niet doen zeg! Je wil toch geen mogelijke covid-patienten in je dokterspraktijk hebben?
In Nederland is het inderdaad (gelukkig) anders geregeld maar ik reageerde op TO waar de huisarts de test deed. Of dat dan in de praktijk is of bij de patiënt thuis weet ik niet.
Ik vind het wel zonde als dit de huisarts tijd kost terwijl hij blijkbaar erg vol zit terwijl een assistente dit ook wel kan (na instructies) lijkt me.
Maar in België blijkbaar geen of minder assistentes dus niet van toepassing
TrolleyDolly schreef:
29-07-2020 09:51
Ik weet mijn dagen voorlopig goed te vullen. Ik heb mijn slaapkamer en de badkamer al eens goed opgeruimd en gepoetst. Als je 2 jaar regelmatig bent verhuisd en het dus met een minimum aan spullen moest doen kan je makkelijker dingen weggooien zo blijkt. :D

Ik heb mijn moeder behoorlijk moeten assisteren daarin toen we samen de badkamer aanpakten. Een jaar niet gebruikt: weg ermee!

Daarnaast kook ik dagelijks om ervoor te zorgen dat er eindelijk eens wat gezond op tafel staat bij mijn ouders. Vooral mijn vader moet wat kilo's kwijt en die doet enthousiast mee.

Maar naast mijn tripjes naar Brucargo en het ziekenhuis voor de coronatest heb ik nog geen voet buiten de deur gezet. En dat gaat nog zo blijven tot ik het resultaat van de tweede test heb gekregen. De maatregelen in België zijn sinds maandag echter weer een stuk strenger geworden. Dus ik mag enkel contact hebben met mijn huisgenoten en 5 extra personen (en die personen moeten dezelfde zijn voor het hele gezin). En die extra personen zijn mijn broer en zijn vriendin, mijn halfbroer en de vriend van mijn zus. En mijn moeder heeft nog een oudere vriendin die regelmatig hulp nodig heeft. Dus er is verder geen ruimte meer voor mij om mijn vrienden te zien tenzij buiten op anderhalve meter afstand met een mondmasker. Mijn vrienden hebben zelf natuurlijk een eigen gezin dus het is een beetje lastig momenteel. Eventuele tripjes zullen dus met de mensen in mijn "bubbel" moeten gebeuren. De belgen hebben deze situatie al een naam gegeven: "sociale lockdown".

Hoe werkt die bubbel nou precies? Ik heb er vaker over gelezen. Eerst een bubbel van 4, toen van 10.
Vaste mensen mag je contact mee hebben. Tot zover snap ik het idee.

Maar hoe in hemelsnaam wordt dit gecontroleerd? Gaat dit op goed vertrouwen van de onderdanen? Of zit er controle achter?
@Duizel, mijn huisarts moet de afspraak maken bij het triagepost. Vervolgens moet ik een papier ophalen bij de huisarts (de doorverwijzing) en kan ik naar het triagecentrum. De dokter kwam daarvoor even naar buiten.

In mijn geval was de triagepost bij het ziekenhuis. Ze hadden buiten een soort van drive through met tentjes en containers gemaakt. Ik kon dus gewoon in de auto blijven zitten terwijl ik me aanmelde bij de eerste post. Vervolgens kon ik doorrijden naar de tweede post waar een dokter het bekende staafje heel diep in mijn neus propte. Alles bij elkaar duurde dat 5 minuten.

48h later belde mijn huisarts mij op met het resultaat.

@EHR: de belgische bubbels bestaan minstens uit de mensen die op hetzelfde adres wonen, oftewel "een gezin". Afhankelijk van de ernst van de crisis beslist de regering hoeveel extra mensen je mag toevoegen aan die bubbel. Tot maandag waren dat er 15 per gezinslid. Omdat het virus nu stevig in opmars is, hebben ze dat aantal teruggebracht naar 5 personen per gezin. Dus een bubbel bestaat nu uit je gezin + 5. Je kan dit niet controleren natuurlijk. Althans, het is niet eenvoudig. Je hoort in het belgische nieuws vaak dat ze rekenen op "het gezond verstand". Sommigen lappen daar uiteraard hun laars aan. Maar er volgen grote boete's als je buren de politie bellen wanneer je een feestje geeft in de tuin en er meer mensen aanwezig zijn dan de bewoners + 5.

Als je van plan bent de regels te overtreden doe je dat best heel stiekem. Mensen wijzen elkaar massaal met de vinger. Niet zo heel gek. Dit is namelijk rampzalig voor veel sectoren en iedereen wil zo snel mogelijk terug naar "normaal". Bedrijven gaan failliet, mensen verliezen hun baan, moeten hun familie en vrienden missen, sommigen worden geweigerd op hun vakantiebestemming, koppels moeten hun huwelijk (weer) uitstellen en het allerbelangrijkste: mensen worden ziek. Ga dus niet zonder masker de straat op in België. Als je geen boete krijgt van de politie, zal een burger je wel (al dan niet) vriendelijk doch dringend verzoeken om er eentje op te zetten. 1 lockdown was al erg genoeg. Dit is een ramp.

Mijn broer woont in Antwerpen waar ze zelfs nog strengere regels hebben. Waaronder een avondklok. Om 23h30 mag je daar niet meer buiten komen. Mijn broer en zijn vriendin werken al maanden van thuis uit en komen alleen buiten om boodschappen te doen. Elk weekend (behalve afgelopen weekend) komen ze naar mijn ouders om toch een beetje te kunnen wandelen en in de tuin te zitten. Wij wonen heel landelijk dus je komt geen mens tegen. We blijven hen dus gewoon ontvangen. Dat mag voorlopig nog.
Trouwens. Fun fact. Jaren geleden (2014) speelde er een Vlaamse serie op televisie: "Cordon". De serie ging over een dodelijk en uiterst besmettelijk virus dat ontdekt werd bij een patiënt in een Antwerps lab. Om te voorkomen dat het virus zou verspreiden naar de rest van België werd Antwerpen in lockdown, oftewel cordon, geplaatst. :proud:

Ik ben niet de enige in België die onmiddellijk aan die serie dacht. De Cordongrapjes vliegen je om de oren. :D Volgens mij is Vlaanderen weer massaal naar die serie aan het kijken. Ik denk dat ik zelf ook nog een keer ga doen. :proud:
[quote=TrolleyDolly post_id=31707725 time=1596056243 user_id=

@EHR: de belgische bubbels bestaan minstens uit de mensen die op hetzelfde adres wonen, oftewel "een gezin". Afhankelijk van de ernst van de crisis beslist de regering hoeveel extra mensen je mag toevoegen aan die bubbel. Tot maandag waren dat er 15 per gezinslid. Omdat het virus nu stevig in opmars is, hebben ze dat aantal teruggebracht naar 5 personen per gezin. Dus een bubbel bestaat nu uit je gezin + 5. Je kan dit niet controleren natuurlijk. Althans, het is niet eenvoudig. Je hoort in het belgische nieuws vaak dat ze rekenen op "het gezond verstand". Sommigen lappen daar uiteraard hun laars aan. Maar er volgen grote boete's als je buren de politie bellen wanneer je een feestje geeft in de tuin en er meer mensen aanwezig zijn dan de bewoners + 5.
[/quote]


Zo stom zullen weinigen zijn, toch? Zelfs als vind je de maatregelen overdone, dan denk je toch aan je eigen portemonnee.

Ik ben dus vooral benieuwd naar hoef effectief die bubbel van +5 is. En in hoeverre mensen zich daaraan houden buiten hun huis. De ene dag eens naar de buren, morgen naar neef en zijn vrouw, overmorgen verjaardag van oma, waar opa bij is, en zaterdag speeldate met drie medemoeders en kinderen. Dag bubbel. En geen controle op. En hoe groot is het percentage Belgen dat denkt: dat doe ik allemaal dus niet.
Veel meer dan je denkt. Er zijn al diverse boete's uitgeschreven voor zulke feestjes. Ik heb echter wel de indruk dat de meesten zich daar goed aan houden. Ze hameren erop dat wij het verloop van de crisis zelf in handen hebben. Als we ons aan de regels houden zullen de cijfers terug zakken en krijgen we weer wat meer ademruimte. En dat weten we ook want dat is al eens gebleken.

Het zijn de 20-30 jarigen die het moeilijk hebben om de feestjes achterwege laten.
Vergeet daarbij ook niet dat Belgen sowieso over het algemeen wat braver zijn dan Nederlanders en zich wat makkelijker iets laten opleggen. Dat zorgt er automatisch voor dat meer mensen zich er aan houden (en mensen je dus snel verlinken als je iets doet wat niet mag).
MrsLady schreef:
30-07-2020 20:04
Vergeet daarbij ook niet dat Belgen sowieso over het algemeen wat braver zijn dan Nederlanders en zich wat makkelijker iets laten opleggen. Dat zorgt er automatisch voor dat meer mensen zich er aan houden (en mensen je dus snel verlinken als je iets doet wat niet mag).
En dit inderdaad. :A:

Ik ben net terug van een avondrun met mijn zus. Mijn zus is een poosje gestopt met lopen en wilde vandaag weer helemaal van nul beginnen. Het ideale moment voor mij om gezellig mee te doen. Het was tijd dat ik mijn workouts wat ging afwisselen.

Ik heb echter al jaren niet meer gelopen. Na een verschrikkelijke eerste poging heb ik er een bloedhekel aan gekregen. Ik kon toen niet eens 20 seconden aan 1 stuk blijven lopen. Dus zelfs de eerste start to run sessie was al te hoog gegrepen. Al veel te snel zat ik naar zuurstof te happen als een vis op het droge. Vandaag was ik er dus ook niet helemaal gerust in. Zeker niet omdat ik vanmorgen nog een hiit heb gedaan. Tot mijn eigen verbazing ging het mij echter heel goed af. Ik kon zelfs nog wat kletsen met mijn zus en moest mij inhouden om haar tempo aan te blijven houden. :yes:

Een beter bewijs dat mijn yoga workouts werken kan ik niet verzinnen. (Onder andere) mijn vader was daar nogal sceptisch over namelijk. Ik kijk nu al uit naar de volgende loopsessie. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. :proud:
Het was gisteren tropisch warm in Belgisch Limburg. De thermometer gaf gisteren op een bepaald moment 36°C aan. Ik serveerde de patatas bravas met tomatensalsa en kalfsmignonettes dus maar op een Spaans tijdstip zodat we buiten in de schaduw toch enigzins aangenaam konden eten. Rond middernacht sloegen we ons laatste glas cava achterover en besloten we dat het tijd werd om binnen een poging tot slapen te doen. Met alle ramen en deuren wagenwijd open was het prima te doen ondanks het feit dat het nog uren duurde vooraleer de temperatuur onder de 20 graden zou zakken.

Nu lig ik fris gewassen na mijn workout in de zachte kussens van onze tuinset een boek te lezen met de geur van zonnecrème in mijn neus. Onder de parasol voelt de 30°C heel aangenaam. De zachte bries maakt het geheel helemaal af met een heerlijk vakantiegevoel tot gevolg. Mijn ouders zijn intussen binnen wat aan het rommelen en roepen mij af en toe als ze assistentie nodig hebben. Ze zijn aan het uitzoeken welke spullen er allemaal weg kunnen. Daar kan ik moeilijk bij helpen. Veel dingen die in mijn ogen rijp zijn voor het containerpark hebben voor hen nog emotionele waarde. Die verzamelwoede van mijn ouders heb ik niet meegekregen.

Straks help ik hen even met wat kasten te verhuizen en daarna begin ik aan het avondeten maar tot die tijd zit ik hier helemaal prima. 8-)
Bijna alsof je weer terug bent in TD-land ;-)
Een beetje wel. En vanaf morgen helemaal. Het begin van een stevige hittegolf. Ik kan gelukkig prima tegen de warmte nu maar 's nachts heb ik het graag lekker fris. Dat gaat tegenvallen. :D

De afgelopen weken heb ik dagelijks uren in de keuken doorgebracht om gezonde maar lekkere maaltijden en tussendoortjes tevoorschijn te toveren. De komende week zullen dat hoofdzakelijk koude gerechten zijn. Mijn vader is dankzij het nieuwe regime anderhalve kilo kwijt. En dat in 1 week tijd! Gezien zijn overgewicht is dit een gezond tempo. Ik ben heel erg blij dat ik dit kan doen voor hem en dat het nog werkt ook. Het is al die tijd en moeite meer dan waard.
Wil je hier niet ook komen koken? Kan er helaas geen airco tegenover zetten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk en lief dat je je vader helpt hiermee TD!
Fijn dat je goed aan bent gekomen in België TD! Hopelijk is je huisarrest nu ook formeel opgeheven? Goed bezig van je pap ook met afvallen
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4225487 ... ee-degrees

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven