Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

maandag 23 maart 2020 om 20:31
Ik ben inderdaad thuis!
Tijdens de vlucht kwam ik eindelijk tot rust. De crew heeft fantastisch werk geleverd met een minimum bezetting. Ik hoorde zelfs dat ze zelf collega's zijn gaan bellen om te vragen of ze wilden werken en dankzij hen konden we vertrekken. Echt geweldig! We zijn hen ook gaan bedanken in de galley.
Aanvankelijk wilden we niet te koop lopen met het feit dat we crew waren maar we kenden 1 van de csv's en we hadden onszelf verraden tijdens de maaltijdservice. Toen ze vroegen wat we wilden eten zeiden we in koor: "wat je nog over hebt."
"Jullie zijn crew?", was de reactie.
Veel crew hadden hun ongenoegen geuit over collega's die nu naar huis vlogen. We wilden geen kwaad bloed zetten. Toen we in de galley uitlegden dat dat de reden was dat we geen traktatie hadden voorzien ondanks het feit dat het heel verdiend is, was de reactie: "Oh my god! You guys are so sweet! Jullie hebben de juiste beslissing gemaakt. Als ik geen lening had zou ik hetzelfde doen."
Eenmaal in de auto naar huis begon ik weer te malen. Heb ik hier goed aan gedaan? Wat als ik mijn job verlies? Waarom keuren ze mijn onbetaald verlof niet goed? Wat als ze het niet goedkeuren? Wat zeg ik tegen mijn manager?
Het is allemaal zo onduidelijk nu... stress!!!
Tijdens de vlucht kwam ik eindelijk tot rust. De crew heeft fantastisch werk geleverd met een minimum bezetting. Ik hoorde zelfs dat ze zelf collega's zijn gaan bellen om te vragen of ze wilden werken en dankzij hen konden we vertrekken. Echt geweldig! We zijn hen ook gaan bedanken in de galley.
Aanvankelijk wilden we niet te koop lopen met het feit dat we crew waren maar we kenden 1 van de csv's en we hadden onszelf verraden tijdens de maaltijdservice. Toen ze vroegen wat we wilden eten zeiden we in koor: "wat je nog over hebt."
"Jullie zijn crew?", was de reactie.

Veel crew hadden hun ongenoegen geuit over collega's die nu naar huis vlogen. We wilden geen kwaad bloed zetten. Toen we in de galley uitlegden dat dat de reden was dat we geen traktatie hadden voorzien ondanks het feit dat het heel verdiend is, was de reactie: "Oh my god! You guys are so sweet! Jullie hebben de juiste beslissing gemaakt. Als ik geen lening had zou ik hetzelfde doen."
Eenmaal in de auto naar huis begon ik weer te malen. Heb ik hier goed aan gedaan? Wat als ik mijn job verlies? Waarom keuren ze mijn onbetaald verlof niet goed? Wat als ze het niet goedkeuren? Wat zeg ik tegen mijn manager?
Het is allemaal zo onduidelijk nu... stress!!!
maandag 23 maart 2020 om 20:42
Goh trolley dolley. Dat malen klinkt voor jezelf heel logisch maar... vergeet niet dat het ook een reactie kan zijn. Je bent nu bij je ouders, in de buurt van je geliefden maar hebt heel wat doorstaan om daar te komen.
Geef jezelf even tijd. Om de adrenaline rush kwijt te raken en weer te wennen aan België en je familie. Je hoeft je nu meer af te vragen wat je zou moeten doen, je hebt de actie al genomen. Op basis van wat je nu weet was dat de beste keuze. En ooit, als alle stormen opgeklaard zijn, kun je je wel afvragen of dit de juiste keuze was - maar voor nu is het dat zeker geweest.
Geef jezelf even tijd. Om de adrenaline rush kwijt te raken en weer te wennen aan België en je familie. Je hoeft je nu meer af te vragen wat je zou moeten doen, je hebt de actie al genomen. Op basis van wat je nu weet was dat de beste keuze. En ooit, als alle stormen opgeklaard zijn, kun je je wel afvragen of dit de juiste keuze was - maar voor nu is het dat zeker geweest.

dinsdag 24 maart 2020 om 08:06
Goede morgen Dolly, beetje kunnen slapen vannacht?
En nu proberen de dingen een beetje te relativeren. Ik weet het, makkelijker gezegd, dan gedaan.
Bedenk dat dit, gezien de omstandigheden, de beste optie voor jou is.
Je bent bij je familie, in Dubai kan je nu toch niets doen, voor niemand.
En hoe het met je baan afloopt, dat komt wel goed, is het niet bij TDA, dan wel elders.
En nu proberen de dingen een beetje te relativeren. Ik weet het, makkelijker gezegd, dan gedaan.
Bedenk dat dit, gezien de omstandigheden, de beste optie voor jou is.
Je bent bij je familie, in Dubai kan je nu toch niets doen, voor niemand.
En hoe het met je baan afloopt, dat komt wel goed, is het niet bij TDA, dan wel elders.

dinsdag 24 maart 2020 om 10:30
Nee gewoon een persoonlijke lening voor een woning, auto,...Hanne_Solo schreef: ↑24-03-2020 06:07Welkom thuis, Dolly!
Hebben sommige crew een lening bij TDA? Amortisatieregeling?
Ik ben intussen een beetje tot rust gekomen. Vannacht werd ik om de 2h wakker maar heb ik totaal wel 8h geslapen. Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn manager om te laten weten dat ik in België ben.
Via de collega's weet ik dat elke dienst bij TDA overbelast zijn door alle telefoontjes en mails die ze krijgen met vragen. Dus wellicht is dat de reden dat mijn onbetaald verlof nog niet is goedgekeurd. Ik moet dus geduld hebben. In het slechtste geval cancel ik mijn vakantiedagen in September/oktober om die nu in te zetten.

dinsdag 24 maart 2020 om 13:11
Inderdaad. Misschien. Ik weet het niet. Er is nog geen verdere info gekomen vanuit het bedrijf. Helemaal niks meer sinds "we stoppen tijdelijk met de passagiersvluchten vanaf 25/3". Al 2 dagen niks meer.
dinsdag 24 maart 2020 om 13:14
Ik zou dan meer info afwachten. Je kunt niet eens in TDA land verblijven als je er niet heen kunt vliegenTrolleyDolly schreef: ↑24-03-2020 13:11Inderdaad. Misschien. Ik weet het niet. Er is nog geen verdere info gekomen vanuit het bedrijf. Helemaal niks meer sinds "we stoppen tijdelijk met de passagiersvluchten vanaf 25/3". Al 2 dagen niks meer.