(Super) Duolingo de moeite waard?

17-01-2026 09:01 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil mijn basic Spaans wat bijspijkeren en heb daarvoor Duolingo aangeslingerd.

Ik krijg nu aanbiedingen voor Superduolingo, onbeperkte energie en oefeningen.

De ene dag zal ik alleen mijn ‘verplichte’ dagelijkse oefeningen doen, de andere keer heb ik meer tijd en kan ik lang(er) oefenen.

Wie gebruikt nog meer Duolingo om een taal te leren? Werkt dat ook inderdaad, heb je er echt wat aan?

Ik vind het geen probleem om geld uit te geven, maar het is wel zonde als het niet veel zoden aan de dijk zet. Klassikaal oefenen is voor mij geen optie, ik wil mijn tijd zelf indelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als talendocent ben ik wat kritisch op dit soort apps, maar als leuke manier om wat basisvocabulaire op te doen, lijkt het me absoluut prima. En voor mensen die al meerdere vreemde talen spreken én een beetje taalgevoelig zijn, moet er wel een mooi resultaat mee behaald kunnen worden.
Ik heb zelf een probleem met het dwingende karakter van de app, maar ik ga het toch proberen: Portugees lijkt me een goed idee.
Si abra la puerta hay lobos.
Inderdaad, voor mijn vakantie-Spaans lijkt het me prima.

Na 7 dagen de gratis versie, kreeg ik de aanbieding voor 3 dagen gratis unlimited energie. Gaat lekker snel dan, je kunt doorgaan ipv te wachten tot je energie is aangevuld. En je kunt het delen met een Duolingo-vriend, dus die had ik al eerder toegevoegd (ook weer voor wat extra iets).

Dus dat is wel handig om te doen voor je week (streak) om is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-01-2026 15:11

Na 7 dagen de gratis versie, kreeg ik de aanbieding voor 3 dagen gratis unlimited energie. Gaat lekker snel dan, je kunt doorgaan ipv te wachten tot je energie is aangevuld. En je kunt het delen met een Duolingo-vriend, dus die had ik al eerder toegevoegd (ook weer voor wat extra iets).

En je kan ook energie krijgen door reclames in de app te bekijken.

En verder heeft de app een wat dwingend karakter. Maar goed, dat werkt ook wel weer als schopte onder de billen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Karrota schreef:
17-01-2026 12:04
Overigens vond ik de opbouw bij Duolingo ook storend. Op een gegevens moment kon ik wel zeggen dat er een nijlpaard in de dierentuin was, maar mezelf voorstellen of een pasta bestellen, ho maar.

Nou precies dit ja.
En grammatica, dat ontbreekt gewoon bijna volledig. Ik ben bezig om mijn Duits te verbeteren en ik heb er wel wat aan (ik kom ook veel in Duitsland), maar het blijft maar een beetje hetzelfde.
Als het goed is word ik binnenkort toegevoegd aan Duolingo Family. Maar geen idee of ik daar iets mee opschiet. Het is nu ook gewoon geen uitdaging en daardoor sla ik de laatste tijd dagen over.
Het is mij nog nooit gelukt om een taal echt te leren, maar ik herken wel wat zinsconstructies en aardig wat woorden in de talen die ik hebt geprobeerd zodat je, in combinatie met context, aardig weet waar een tekst over zou kunnen gaan.

Een stuk tekst zonder context lezen lukt me niet, maar menukaarten e.d. gaat aardig.
Ik volg Spaanse les en het is wat anders dan hier. Zuid Amerikaans, maar het helpt vooral bij mijn woordenschat up to date houden. De markt, de winkel, in het restaurant etcetera. Het helpt ook dat ik in de reguliere de lessen grammatica krijg. De regelmaat van ww op ir ar en er. Verschil tussen zijn en zijn. Gevoel versus vaststaand. Dus ik vind het een hele fijne aanvulling. Babbel is nu ook in opkomst schijnbaar, maar geen ervaring mee.
himalaya schreef:
21-01-2026 15:11

Ik heb meerdere keren de 7 gratis versie gedaan,elke keer op tijd opzeggen hoeft niet pas op de laatste dag,elke keer kon ik t opnieuw aanvragen.Nu eind van het jaar kreeg ik flinke korting op jaar ,ongeveer 8 euro per maand is t nu.
Ik wil het Spaans beter kunnen verstaan voor een trip naar Chili, dus dat moet dan goed komen.

Verder heb ik door Duolingo wat Frans geleerd waardoor ik eten kan bestellen enz, het snap als iemand mij iets in een winkel vraagt/ laat proeven. Door reiservaring nu ook geen translate meer nodig voor menukaarten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven