taalreizen
donderdag 9 juni 2011 om 12:02
Ik heb Spaans gedaan in Midden-Amerika via Activity International. Bij de kosten zat een verblijf bij een gastgezin inbegrepen, dat heb ik als heel positief ervaren. Je leert een taal sneller wanneer je het ook meteen in de praktijk 'moet' toepassen. Ik vond de communicatie tussen AI en haar klanten echter wel minimaal. Je kon duidelijk merken dat het om een grote organisatie gaat, want ik heb nauwelijks iets gemerkt van persoonlijke betrokkenheid.
Ik heb de taalcursus overigens gecombineerd met vrijwilligerswerk. Over de keuze voor de taalschool en de gastgezinnen (tijdens het vrijwilligerswerk zat ik in een ander land) was ik tevreden, over de organisatie rondom het vrijwilligersproject niet. Ik heb ervaren dat de monitoring vanuit Nederland niet optimaal door AI gedaan werd.
Ik heb de taalcursus overigens gecombineerd met vrijwilligerswerk. Over de keuze voor de taalschool en de gastgezinnen (tijdens het vrijwilligerswerk zat ik in een ander land) was ik tevreden, over de organisatie rondom het vrijwilligersproject niet. Ik heb ervaren dat de monitoring vanuit Nederland niet optimaal door AI gedaan werd.
donderdag 9 juni 2011 om 12:13
Ik heb vorig jaar een talencursus Spaans van 3 maanden gevolgd bij een talenschool in Playa del Carmen, Mexico. Dit was via Plus taalreizen. Ik heb er een erg leuke tijd gehad! Ik zat in de accomodatie van de school(hotel) en alles was prima geregeld. Na 3 maanden wisten de leraren echter niet meer wat ze voor les moesten geven en ze waren ook geen professionele leraren, dus dat was een nadeel. Al met al veel Spaans geleerd, vooral om ook buiten schooltijd veel Spaans met de locals te praten.
Een taalreis is de ultieme manier om voor langere tijd in het buitenland te zijn, nieuwe mensen te leren kennen en ook nog wat te leren!
Een taalreis is de ultieme manier om voor langere tijd in het buitenland te zijn, nieuwe mensen te leren kennen en ook nog wat te leren!
donderdag 9 juni 2011 om 12:25
donderdag 9 juni 2011 om 12:54
Ik heb via Study Travel of Activity, weet het niet meer, een cursus spaans in Spanje gedaan. De klas waar we werden ingedeeld was veel te hoog, maar omdat we maar met zijn 2 in een aparte klas zouden moeten, moesten we het maar accepteren. Dat hebben we geweigerd omdat we er niets van zouden leren (ik kon net tellen tot 5 en zij waren al bezig met de verleden tijd, zeg maar...) of begrijpen.
Na veel praten konden we dan 2 uur per dag les krijgen met zijn 2, maar dat was niet wat we hadden afgesproken en waar we voor hadden betaald. Van de organisatie hebben we, behalve 'jullie hadden veel kunnen leren in die 2 uur' nooit meer wat gehoord.
Als ik nu ergens heen zou gaan, zou ik het zelf regelen. Veel goedkoper en beter afspraken te maken.
Na veel praten konden we dan 2 uur per dag les krijgen met zijn 2, maar dat was niet wat we hadden afgesproken en waar we voor hadden betaald. Van de organisatie hebben we, behalve 'jullie hadden veel kunnen leren in die 2 uur' nooit meer wat gehoord.
Als ik nu ergens heen zou gaan, zou ik het zelf regelen. Veel goedkoper en beter afspraken te maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 9 juni 2011 om 13:07
Ik heb een aantal mensen blij gemaakt met het verstrekken van taalreizen en heb toen ook verschillende scholen bezocht/ uitgeprobeerd. Mijn ervaringen zijn heel positief omdat je daar onder wordt gedompeld met die taal, andere studenten spreken je taal niet dus moet je wel in die bewuste taal spreken.
Scholen organiseren vaak ook uitstapjes naar bezienswaardigheden en je leert er leuke mensen kennen, een absolute aanrader dus.
Scholen organiseren vaak ook uitstapjes naar bezienswaardigheden en je leert er leuke mensen kennen, een absolute aanrader dus.
donderdag 9 juni 2011 om 15:19
Ik ben naar Londen geweest met Plus Taalreizen, maar die organisatie raad ik je niet aan! Slechte ervaringen mee.
Slechte school, veel minder activiteiten dat ze zeiden, geen goede beschrijving naar slaapadres etc.
Overigens is een taalreis wel heel leuk, maar ligt het dus wel o.a. aan de organisatie & je school e.d.
Welk land/welke taal wil je?
Slechte school, veel minder activiteiten dat ze zeiden, geen goede beschrijving naar slaapadres etc.
Overigens is een taalreis wel heel leuk, maar ligt het dus wel o.a. aan de organisatie & je school e.d.
Welk land/welke taal wil je?
zondag 21 augustus 2011 om 23:42
Spaans leren in Mexico is echt een aanrader! Het spaans daar is zoveel duidelijker en het klimaat is natuurlijk ook super het hele jaar door.. Ik heb de taalreis destijds ook via plus taalreizen geboekt en vond de school ook een beetje tegenvallen. De locatie en het verblijf was helemaal top, alleen de kwaliteit van de leraren en de lessen vond ik erg laag in vergelijking met andere scholen.
Ik heb heel veel goede verhalen gehoord over Solexico die ook in Playa zit. Volgende x zou ik daar dus heen gaan. Ik ben uiteindelijk 5 maanden langer gebleven en heb daar ook een tijdje in een resort gewerkt omdat ik graag de taal in praktijk wilde brengen en ik kon ook geen afscheid nemen van het heerlijke leven daar;)
Laat maar weten als je meer info wilt!
Ik heb heel veel goede verhalen gehoord over Solexico die ook in Playa zit. Volgende x zou ik daar dus heen gaan. Ik ben uiteindelijk 5 maanden langer gebleven en heb daar ook een tijdje in een resort gewerkt omdat ik graag de taal in praktijk wilde brengen en ik kon ook geen afscheid nemen van het heerlijke leven daar;)
Laat maar weten als je meer info wilt!
zondag 21 augustus 2011 om 23:42
maandag 22 augustus 2011 om 18:41
RedRose,, als ik je toevoeg als vriend,, kunnen we dan berichten? Geloof het wel heh? Want zou graag 'alles' willen horen,, leuk dat jij het ook gedaan hebt!
Ik heb overigens eens gekeken bij Lisa Taalreizen en ik moet zeggen,, dat zijn goede prijzen en hier ook goede verhalen .. Plus Taalreizen nog niet uitgezocht,, dus ga ik ook zeker nog doen .. !
Ik heb overigens eens gekeken bij Lisa Taalreizen en ik moet zeggen,, dat zijn goede prijzen en hier ook goede verhalen .. Plus Taalreizen nog niet uitgezocht,, dus ga ik ook zeker nog doen .. !
woensdag 24 augustus 2011 om 19:14