Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Eh ja, is een gewoon stopcontact dus waarom zou dat onveilig zijn?
Er past idd vanalles in, zowel mn nederlandse als amerikaanse stekkers.
Morgen vlieg ik naar Vientiane. LP was in elk geval heel mooi en gemoedelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
23-03-2018 11:04
Eh ja, is een gewoon stopcontact dus waarom zou dat onveilig zijn?
Ik weet het niet, omdat het andere voltage is? Veel ken ik er ook niet van. Maar dan kan ik volgende keer dus zonder probs mijn stekker zonder omvormer erin steken!
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
23-03-2018 11:07
Er past idd vanalles in, zowel mn nederlandse als amerikaanse stekkers.
Morgen vlieg ik naar Vientiane. LP was in elk geval heel mooi en gemoedelijk.
De hoofdstad! :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik heb nauwelijks nog wat gelezen. Maar aangezien ik op het punt sta om een boeking voor de treintickets voor de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, zou ik graag alvast een vraag willen stellen. Ik heb al gelezen dat er een nieuwere trein is die om 18:10 vertrekt. Ik zou graag first class willen boeken. Er komen 2 data in aanmerking i.v.m. vliegtickets. Maar 1 van de 2 data is al vol! Dat gaat sneller dan ik dacht voor nov. 2018.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met de nieuwe nachttrein? Ik heb al wat verhalen over kakkerlakken voorbij zien komen in de oude treinen. Aangezien ons dan 2 jarig zoontje meegaat lijkt mij dat niet zo fijn als dat ook in de nieuwere trein voor komt. Iemand enig idee?

De komende tijd ga ik dit topic uitpluizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
In heel ZO Azië (en ook Europa trouwens) zitten kakkerlakken. Ga er dus maar vanuit dat ze ook in alle treinen zitten. Maar des te kouder de airco, des te minder kakkerlakken...
Boek in godsnaam een vlucht! Je komt geradbraakt uit een nachttrein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb ook niet de illusie dat we het niet tegenkomen. Maar in zo'n cabine met een boel kakkerlak vriendjes lijkt mij toch niet zo'n succes.
Die nachttrein schijnt wel een leuke ervaring te zijn en ik dacht dan spaar ik een overnachting uit. Het klinkt wel makkelijk.
Vliegen is overigens nauwelijks duurder als je nog los een accommodatie mlet regelen. Maar welke airlines zijn een beetje veilig? Ik ben niet zo'n fan van vliegen. Maak ik mij minder zorgen over met maatschappijen die vliegen vanaf Schiphol, maar een binnenlandse vlucht lijkt mij wel erg spannend.
Tips wat dat betreft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Air Asia, Bangkok Airways, Thai allemaal goed. Ik vlieg zelf vaak met Air Asia
Fitzgerald, relaxxxxx... Dingen gaan anders in Thailand en als je niet kunt loslaten ga je geen lol hebben tijdens je vakantie.

De nachttrein is prima, al heb ik steeds 2e kls geboekt. Ik heb er niet specifiek op gelet, maar kan me van geen een keer herinneren last van kakkerlakken te hebben gehad (ze zullen er vast zijn, maar niet gezien). Kan me voorstellen dat jullie als gezin je eigen coupe fijner vinden dan galleystyle, ik vond het juist gezelliger om samen met andere toeristen een biertje te drinken (mag nu niet meer). Het scheelt een nacht hotel en nog handiger: je komt ‘s ochtends aan en hebt eerste keuze qua accommodatie (itt aankomen tegen een uur of 2 en hopen dat er nog iets van je lijstje vrij is). Ik slaap ook wel redelijk op de kadans van de trein.
Hoe en waarheen wil je trouwens verder reizen vanaf Chiang Mai? Valt daar iets om te draaien dat je een rustiger traject kiest om met de trein te reizen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het berichtje iets paniekerig overkwam dan bedoeld ;-D . Het hoort er natuurlijk bij. Maar zoals ik al zei in zo'n kleine ruimte lijkt het mij niet zo gezellig.
Een concreet plan hebben wij niet echt. Wij denken een paar dagen na aankomst, en voor de treinreis terug naar Bangkok, in Chiang Mai te willen blijven. Vervolgens tussendoor een aantal dagen richting Pai. We trekken ongeveer 1,5 week uit voor omgeving Chiang Mai. Overnachtingen regelen we daar of via Booking.com waarbij 24u van te voren geannuleerd kan worden.

Wat zou een rustiger traject zijn? Wij hebben maar 3 weken. Dus erg kort. Naar mijn idee niet al te vol gepland omdat het reistempo natuurlijk laag zal liggen door ons zoontje.
Ergens denk ik ach zo'n nieuwe trein het zal vast meevallen en een ervaring opzich. Maar ik ben wel gevoelig voor horrorverhalen ivm zoontje.
Las wel al goede tips. Zoals klamboes e.d..

Ik heb tickets gezien van Thai Lion Air.
Ik heb de vlucht naar Chiang Mai met Bangkok Airways gedaan, prima maatschappij.
AirAsia ben ik bang dat ze extreem op handbagage formaat/gewicht letter. Das de enige airline waar ik hier zo'n pasrekje bij heb gezien.
Lao Air bevalt me ook prima. Inmiddels in Vientiane na vluchtje van amper 30 minuten. Overland doe je er iets van 10 uur over.

Wat mij aan die nachttrein tegenstond was de drukte, lawaai en airco op standje vriescel die niet uit kon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle airlines zijn veilig. En ik zou ook gaan vliegen ipv die trein. Vond er geen hol aan. Toen ik het deed kon je aan boord nog een biertje kopen. Heb gehoord dat die nieuwe treinen alcoholvrij zijn. Dan houdt het al helemaal op 🤣
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn ooit met de nachttrein naar het zuiden gegaan, hadden wel een privecoupe en door het schudden van de trein heb ik geslapen als een roos.
Maar toch zou ik het ook nooit meer doen. De wc’s waren een teringbende, alles was verstopt en smerig na een paar uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Air Asia let totaal niet op handbagage.
Fijn om te weten, ik moet nog een vlucht van Vientiane via BKK naar Phuket boeken, dus dan kan ik die meenemen in de search
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat moet je op Phuket? :roll:
Al een account? Log dan hier in.
Gelijk doorreizen naar Khao Lak om te snorkelen bij Silliman Islands.
En als er nog genoeg dagen overblijven met de ferrie via Phi Phi naar Krabi. Iemand ervaring met die ferrie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die gaat meerdere keren per dag. Speedboat kan ook.
Al een account? Log dan hier in.
En hoe zit dat met je bagage?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn toen met een boot van Krabi naar Phuket gegaan. Weet niet meer hoe lang dat duurde maar het was gelukkig wel rustig op zee.
De koffers lagen achterop de boot en wij voorop.
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
25-03-2018 09:05
En hoe zit dat met je bagage?
Easy. Wat Dolfje zegt.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nachttrein eerste klas vond ik heel fijn en was in ons geval brandschoon. Wij hadden de nieuwe . Als ik weer zou gaan zou ik vliegen, trein was leuk om te doen maar vliegen is sneller.
Ik ben gisteren in Khao Lak aangekomen en heb hier zo'n heerlijk rustig hotel gevonden dat ik mn verblijf gelijk heb verlengd van 4 naar 6 nachten.
Ben toe aan rust. Heb vanwege voedselvergiftiging alle wcs van Suvarnab ondergekotst, ben van de gate met een rolstoel naar de medische post gebracht waar ik heerlijk een paar uur aan een infuus mocht liggen en toen heeft Thai airways me op een latere vlucht alsnog meegenomen. Met rolstoellift het vliegtuig in haha, kon echt de ene voet niet meer voor de andere krijgen. Ben nog wat slapjes maar goed aan de cola nu ipv vruchtensapjes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven