Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



eefje677 schreef:
07-04-2018 12:43
Ik heb er recent mee gevlogen. Ik denk dat het wel kan, maar weet het niet zeker. Je kunt meteen in het begin bij het ticket boeken al selecteren of je bagage wil meenemen o.b.v. ticket type (light of iets anders oid...kan nu niet kijken want site doet buggy). Als je daar selecteert zonder bagage, kan je als ik me goed herinner in een later stadium van de boeking (volgende pagina) alsnog per persoon (en per heen/terugreis) kiezen of je extra bagage wilt.

Wij hadden 2 tickets en zelfde bagage, dus weet het niet helemaal zeker. Maar volgens mij selecteerden we het per persoon.
Het is gelukt, idd eerst zonder bagage boeken en daarna pp bijboeken. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
iemand hier ervaring met de ferry/speedboot naar Koh Phayam ? Hoe laat gaat de laatste ? Ik kom vanuit surathani met de bus naar Ranong en wil dus naar Koh Phayam.
Alle reacties Link kopieren Quote
http://www.kohphayam.org/information.html
http://ranongferry.com
Alle reacties Link kopieren Quote


Thanks site wil bij mij niet laden (die eerste ). Tweede wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de eerste site:
No ATM and Banks in the island!!!
Even this mentioned in many websites - 50% of visitors not bring with them enough cash. You can change money
in the island and even take advanced cash from your credit card, but it will cost you more than in mainland and
only in high season.

2. Boat transfer to the island
Ferry Boat schedule
Until feather notice:
Ranong - Koh Phayam island 9.30 AM and 2.00 PM
Koh Phayam island - Ranong 8.30 AM and 2PM
Transfer time - 2 Hours. 200 THB per person

Speedboat transfer to island - only in high season ( November- April ):
Ranong - Koh Phayam - From 7 Am to 5 PM
Ko Phayam - Ranong - from 8AM to 5 PM
350 THB per person
Alle reacties Link kopieren Quote
Googelen op ferry to Phayam...
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
09-04-2018 08:57
Googelen op ferry to Phayam...
Gedaan maar eerste site wilde niet laden, bleek aan browser te liggen.. 1700 uur gaat hem niet worden vanuit khao sok ;).

Toch maar even wat anders bedenken.. geen zin in Ranong te overnachten . Dus of nachtje extra na khao sok, of geen khao sok.. heb twee weken voor eilanden , dus opties zat ..
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
30-03-2018 06:26
Ik ben gisteren in Khao Lak aangekomen en heb hier zo'n heerlijk rustig hotel gevonden dat ik mn verblijf gelijk heb verlengd van 4 naar 6 nachten.
Ben toe aan rust. Heb vanwege voedselvergiftiging alle wcs van Suvarnab ondergekotst, ben van de gate met een rolstoel naar de medische post gebracht waar ik heerlijk een paar uur aan een infuus mocht liggen en toen heeft Thai airways me op een latere vlucht alsnog meegenomen. Met rolstoellift het vliegtuig in haha, kon echt de ene voet niet meer voor de andere krijgen. Ben nog wat slapjes maar goed aan de cola nu ipv vruchtensapjes.
Welk hotel als ik vragen mag?
Ik ga 25 april via Phuket naar Khao Lak en ik heb nog geen hotel geboekt.
Ik kan geen keuze maken :-)
The Leaf on the Sands.
Kleinschalig, 2 zwembaden waarvan eentje rustig. Geen nightlife. Op loopafstand van winkeltjes en restaurants. Toegang tot privestrand van The Sands.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poldervrouw, het is echt niet moeilijk om van Ranong naar Phayam te komen. Wij hebben zelfs de fietsen op de ferry meeegenomen. Het is een tochtje van 2 uur of zo iets. Het is een mooi, rustig eiland. Je kunt ook een 'halte' eerder uitstappen bij koh Chang, dat is nog rustiger.
December is idd de verkeerde tijd voor Tao. Vroeger zou ik gezegd hebben: 'maakt niet uit want het regent dan toch niet de hele dag', maar heb er nu 2 moesontijden meegenaakt vorig jaar en het jaar ervoor en zo veel regen en overstromingen gezien...
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
17-04-2018 08:43
Poldervrouw, het is echt niet moeilijk om van Ranong naar Phayam te komen. Wij hebben zelfs de fietsen op de ferry meeegenomen. Het is een tochtje van 2 uur of zo iets. Het is een mooi, rustig eiland. Je kunt ook een 'halte' eerder uitstappen bij koh Chang, dat is nog rustiger.
December is idd de verkeerde tijd voor Tao. Vroeger zou ik gezegd hebben: 'maakt niet uit want het regent dan toch niet de hele dag', maar heb er nu 2 moesontijden meegenaakt vorig jaar en het jaar ervoor en zo veel regen en overstromingen gezien...
ik bedoelde lastig in de manier van als ik uit Laos kom.. Ik wil graag een stuk laos pakken en kleiner stuk Thailand.. Vanuit Laos is het naar Ranong niet meest logische manier.. Alles kan.. maar kost wat meer tijd/moeite..

Het lijkt me een heerlijk eiland om onze reis te beëindigen (we gaan vanaf daar terug naar BKK is nu het plan om de volgende dag naar huis te vliegen). Ik dacht het te combineren met een wat drukker eiland al is dat geen must.

En mijn man bemoeit zich er ook nog eens mee.. dus die roept van alles en wil van alles wat totaal niet met elkaar te bereizen is.. Je kàn niet alles doen in 34 dagen.. Hij heeft inmiddels Cambodja Vientam en zelfs Maleisie geroepen.. Argh.. Ik vind Thailand en Laos combi al best veel eigenlijk.. moet je al keuzes maken..

Dat heb ik wel geleerd van mijn eerste thailand trip.. waar ik begon met mega druk schema hebben we de helft geskipped ;-)..In China heb ik ook veel minder gezien dan dat ik in eerste instantie het idee had.. ergens wat langer blijven hangen omdat het er zo leuk was, reizen wat lang duurde en ik ook wel dag rust wilde zo nu en dan.. En dat beviel meer dan prima..maar toen reisde ik alleen .. dat is echt anders. Mijn man heeft dit nog nooit zo gedaan en heeft vooral de reisschema's van Djoser etc. bekeken.. Die gaan natuurlijk in sneltreinvaart overal doorheen.

Voor nu..

Ik heb twee opties.. Direct vanuit Bangkok naar Laos door (vliegen of nachttrein), of eerst stuk thailand (sukhotai, Chiang Mai, Pai oid) en dan naar Laos. Beiden is prima .

In Laos wil ik iig. Luang Prabang en omgeving, Nong Khiaw , Boloaven vlakte,, 4000 eilanden.. Vang Vieng skip ik, ik ben niet zo'n drukte zoeker.. De rest komt wel andere keer..

Gelukkig ga ik pas in november dus tijd zat..
Vanuit Chiang Mai ben ik naar Luang Prabang gevlogen (watervallen daar zijn zeer de moeite waard en het plaatsje zelf vond ik ook erg gezellig). Toen ben ik naar Vientiane gevlogen. Grote rustige stad met Franse invloeden. Veel wegen heten Rue. Ik ben er maar 2 dagen geweest en dat was ruim voldoende. Ik wilde naar Boeddha Park, een park met hindoeistische boeddhabeelden en dat vond ik ook echt leuk om te zien. En ben ook nog naar die soort Arc de Triomph geweest. Verder heeft 't niet echt veel bijzonders te bieden. Als je daarna weer naar Thailand wil is vliegen via BKK het meest praktische.
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
17-04-2018 11:10
Vanuit Chiang Mai ben ik naar Luang Prabang gevlogen (watervallen daar zijn zeer de moeite waard en het plaatsje zelf vond ik ook erg gezellig). Toen ben ik naar Vientiane gevlogen. Grote rustige stad met Franse invloeden. Veel wegen heten Rue. Ik ben er maar 2 dagen geweest en dat was ruim voldoende. Ik wilde naar Boeddha Park, een park met hindoeistische boeddhabeelden en dat vond ik ook echt leuk om te zien. En ben ook nog naar die soort Arc de Triomph geweest. Verder heeft 't niet echt veel bijzonders te bieden. Als je daarna weer naar Thailand wil is vliegen via BKK het meest praktische.
Dat had ik ook idd beetje in de planning, niet de slowboat maar lekker makkelijk vliegen naar Luang Prabang, daar paar dagen rondhangen, in de omgeving is veel te doen. Eventueel nong Khiaw, vang vieng sla ik over, ik vlieg dan direct naar Pakse vanaf LP, ik overweeg de boloaven vlakte en/of 4000 eilanden en dan Thailand in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nong Khiaw is mooi, maar niet veel te doen, beetje wandelen, beetje fietsen. Erg mooie omgeving.
Bolaven Plateau (geen vlakte) vond ik geweldig, maar is wel al een poos geleden, dusmwellicht is het ondertussen veranderd. Met de brommer 3 dagen de grote loop gedaan, overnacht in de bush bij een waterval en nog 2 dagen in Tad Yuang gezeten. Zo veel mooie watervallen daar!

Ik zou eerlijk gezegd alleen Laos doen ipv Laos en Thailand, er is zoveel te zien. Champassak ook niet overslaan trouwens. Pakse zelf is niet veel aan, alleen goed als uitvalsbasis.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
17-04-2018 17:55
Nong Khiaw is mooi, maar niet veel te doen, beetje wandelen, beetje fietsen. Erg mooie omgeving.
Bolaven Plateau (geen vlakte) vond ik geweldig, maar is wel al een poos geleden, dusmwellicht is het ondertussen veranderd. Met de brommer 3 dagen de grote loop gedaan, overnacht in de bush bij een waterval en nog 2 dagen in Tad Yuang gezeten. Zo veel mooie watervallen daar!

Ik zou eerlijk gezegd alleen Laos doen ipv Laos en Thailand, er is zoveel te zien. Champassak ook niet overslaan trouwens. Pakse zelf is niet veel aan, alleen goed als uitvalsbasis.

We gebruiken Thailand alleen om binnen te komen.. we vliegen op Bangkok.. blijven daar 2 dagen.. dan wil IK door naar Laos ,mijn man wil liever eerst stukje Thailand (sukhothai en Chiang mai).. Dus afhankelijk naar welke kant de weegschaal uitslaat doen we mijn optie of de zijnde..

Ik rij geen scooter (want geen rijbewijs en geen scooter ervaring) dus ik zie niets zitten waarbij ik scooter moet rijden.. Dus zo’n loop , die me waanzinnig lijkt, kan ik dus niet doen.. is dat stuk dan nog steeds leuk ? Ik lees nl. Alleen maar over die loop rijden met scooter/motor.. Kan je dat ook doen met privé chauffeur ofzo ?

Pakse is inderdaad een doorreis plek.. vanaf daar naar boloaven/4000 eilanden en ik had nog iets gevonden over watervallen etc..

Ik zou wel graag op een tropisch eiland eindigen..

Inmiddels lp binnen (had oude versie) dus ik ga eens rustig lezen.. heb ook paar leuke reisverhalen gevonden..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook geen motorrijbewijs, was ook niet nodig. Is gewoon een brommer. Je kunt kiezen met of zonder versnellingen. Ik heb met genomen. Even door de straat in Pakse geoefend en meteen op pad gegaan. Had zo'n 35 jaar geen brommer gereden en nog nooit met versnellingen, maar was echt niet moeilijk. Toen wij er waren waren ze de weg aan het aanleggen en kon je er niet met de auto komen. Zal nu wel anders zijn. Lijkt mij geen bal aan met de auto en chauffeur...
Bolaven (zonder extra o) plateau stikt van de watervallen, zo mooi!
Heb je Champassak gegoogled? Is ook mooi hoor, soort mini Siem Riep qua tempels en weer meer mooie watervallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En als je echt niet wil scooteren kun je ook achterop. Bagage kun je achterlaten in je hotel in Pakse, alleen 1 rugzak mee oid, maar ik zou lekker zelf rijden. Echt super makkelijk.
Hebben ze daar geen tuktuks? Ik durf in Nederland al niet op 'n fiets, dus ik zou op hobbelige wegen echt niet op 'n gemotoriseerde tweewieler durven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee hebben ze niet. Brommer rijden was een makkie, er waren toen bijna geen auto's
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka,

In juli gaan we met het gezin naar Thailand. Ik ben er al eerder geweest, gezin nog niet. We gaan best lang, 30 dagen. Tips zijn welkom!

Reisschema:

Shanghai: 3 dagen
Bangkok: 2 dagen
Kanchanaburi: 3 dagen
Ayatthuya: 1 dag
Sukhothai: 2 dagen
Chiang Mai: 3 dagen
Khum Lanna: 2 dagen
Khao Sok NP: 3 dagen
Surat Thani: overnachting
Koh Phangan: 7 dagen

Twijfels: bezoeken van olifanten. Ben op zoek naar diervriendelijke organisatie maar als ik de reviews op Tripadvisor lees dan denk ik dat het beter is om de olifantenparken over te slaan.

Groeten,

BB
branningbrothers wijzigde dit bericht op 21-04-2018 10:53
Reden: Toevoeging dagen
9.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen olifanten!!!!!!

Verder vind ik je schema vrij druk ondanks 30 dagen. Denk ook aan de reistijd die je moet doen, dat wordt vaak onderschat. En hoe veel tijd wil je per plaats spenderen?
Al een account? Log dan hier in.
Het viel mij op dat overal olifantexcursies worden aangeboden onder de noemer 'wassen en trainen' omdat waarschijnlijk al is doorgedrongen dat olifantrijden anno nu door de meeste toeristen fout gevonden wordt. Maar ik ben onderweg wel 'ns langs zo'n olifanttoko gereden en zag er dan toch eentje staan met zo'n bakje op z'n rug. Dus andere naam om toeristen te trekken, maar volgens mij nog grotendeels dezelfde praktijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, dt gevoel had ik ook. Er zijn veel parken die adverteren diervriendelijk te zijn maar als je de reviews ziet dan blijft het schrijnend.

Ik zal het reisschema aanpassen dan krijgen jullie een idee van hoe lang we waar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
branningbrothers schreef:
21-04-2018 10:49
Nee, dt gevoel had ik ook. Er zijn veel parken die adverteren diervriendelijk te zijn maar als je de reviews ziet dan blijft het schrijnend.

Ik zal het reisschema aanpassen dan krijgen jullie een idee van hoe lang we waar zijn.
Oké, Max, Derek and Jack :lol:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
21-04-2018 11:05
Oké, Max, Derek and Jack :lol:
Haha, jij doet je Avatar ook eer aan! Rule Brittania!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven