Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
13-03-2018 16:19
Welke simcard is aan te bevelen? En zijn er ook providers die in zowel Thailand als Laos dekking hebben?
Dtac maar die werkt niet in Laos.
Weet niet of er een is die beide landen dekt. Denk het niet.
Al een account? Log dan hier in.
Dan moet ik daar gewoon 'n nieuwe. Maar die Dtac heeft wel goeie dekking? En gewoon op 't vliegveld verkrijgbaar? Snap niet dat ik vorige keer geen kaart heb gekocht, want ik vind het echt heel irritant om geen internet te hebben als ik ergens rondloop.
Alle reacties Link kopieren Quote
AIS, Dtac en Truemove H zijn alle 3 goeie en goedkope providers. Voor heel weinig heb je een maand internet met veel gig en 4G. Op het vliegveld zijn kiosken van alle 3 en zij stellen je telefoon voor je in. Handig.
https://www.brotherlouis.nl/reistips-ba ... t-thailand

Voor Laos heb je een andere simkaart nodig, kun je ook op het vliegveld kopen of langs de weg.
https://www.finder.com/best-prepaid-sim-card-laos
Thanks Mayou!
Hoeveel regent het nu echt momenteel in de zuidelijke eilandgebieden van Thailand? Alles onder BKK geeft voor de komende 14 dagen vooral bewolkt, onweer en regen aan. Ik kan gewoon noordelijk blijven en in Laos, maar ik zou wel graag af willen sluiten met 'n paar dagen strand. Maar dan wel 'n zonnig strand. Hoe serieus is deze vroege regentijd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag je vertrekken op facebook :)

Als ik het weer zou kunnen voorspellen daar zou ik binnenlopen en bij jou in dat vliegtuig zitten :lol:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik raad Koh Chang aan.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon op de bonnefooi heen gaan en als het shitweer is ben je zo weer weg. Meestal valt het mee in deze tijd van het jaar
yasmijn schreef:
15-03-2018 12:05
Ik raad Koh Chang aan.
De welke? Er zijn er 2 zag ik op google maps!

Heb je mn champagne ook al gezien op facebook? ;-D

Mijn bagage werd niet doorgelabeld maar toch zit ik al weer bij de gate voor de vlucht naar Chiang Mai, binnen 1,5 uur gefixt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die bij Trat, het andere eiland ligt aan de westkant en is heel basic
Okee ik hou t in gedachten. Nu eerst paar daagjes, Chiang Mai en dinsdag vlieg ik naar Luang Brabang, vlucht net geboekt.
Moet echt aan de warmte wennen hoor! Gelukkig koelt t snachts lekker af naar 23 graden. Ga vandaag dan ook al vroeg naar Doi Suthep voor ik vanmiddag weer mn ene voet nauwelijks meer voor de andere kan krijgen haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan neem je toch lekker een massage!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je champagne gezien ja. Hoe heb je dat geflikt :proud:
Al een account? Log dan hier in.
De gullet gever van mijn ticket had die tickets gewonnen met fotowedstrijd, Holland Herold. Dus toe zei ik aan de balie dat dat toch wel geupgrade kon worden als er plaats was en er was nog 1 vrij in business dus die was voor de winnaar en ik kreeg de comfort plus. Maar omdat ze onder tussen wisten dat ik reissgenoot van de winnaar was kwamen ze dus ook met chocola en champagne naar mij. Zat overigens ook niet slechts want stoel naast me was leeg. Terugweg hopelijk twee vrij in business.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cool!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil weer eens naar Thailand en dan niet backpacken.. Dat heb ik gedaan in 1991 en 1994. Ik ben twee keer geweest, Bangkok, Changmai, Mae Hong Song, Pai, Chaam, Hua hin, Surrathani, Chumphon, Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui, Phuket, Phi Phi, Krabi .

Ik zou nu graag 2 weken naar Phuket willen, gewoon relaxen etc.. Is dat nog te doen, of is alles heel erg verandert? Vrouw alleen, dus gaarne wat info over de veiligheid etc..
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk is het veranderd. Alles verandert in 26 jaar....en na de Tsunami. Ke kan er maar op 1 manier achter komen en dat js terug gaan. Ik ging na 12 jaar terug naar Tao en herkende bijna niets meer van de plek van vroeger.
Qua veiligheid is het net zo veilig als vroeger, althans ik merk geen verschil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is heel erg veranderd als je zo lang geleden bent geweest. Ik spreek uit ervaring. Ik was er voor het eerst half jaren 80. En vooral na de tsunami wist ik helemaal niet meer wat ik zag.

Er zijn nog rustige plekken die niet totaal ondergelopen worden door toerisme gelukkig. Moet je wel goed zoeken.

Sinds de massale komst van de Russen en Chinezen en Koreanen wordt het er niet leuker op. Echter, die ubertoeristische plekken vermijd ik al jaren.

Qua veiligheid is er niets aan de hand.
Al een account? Log dan hier in.
Ik heb n rustig gelegen guesthouse 20 minutes buiten Chiang Mai. Voelt echt als tropisch paradise. Morgen in Laos ook guesthouse geboekt buiten centrum. Op TripAdvisor kun je doorgaans best vertrouwen. Heb afgelopen dagen bijna geen westerlingen gezien ondanks bezoek toeristische highlights.
Alle reacties Link kopieren Quote
Redbulletje, wat heerlijk! Ik hoop dat het kindvrij is... haha. Ik volg jou altijd graag.

Ik zat ook naar Khao Lak te kijken. Chang Mai vond ik ook super en zou mij daar best 2 weken kunnen vermaken. Wel in een hotel met zwembad.

En dan van daaruit tochtjes maken.

Ik was in 1991 in Huahin, een vissersdorpje. 3 jaar later herkende ik het al niet meer terug...

In Chaam heb ik 2 keer in The Regent Chaam Beach hotel gezeten. Een heerlijk resort! Ziet er nog steeds goed uit.

Verder in kleine guesthouses gezeten. En per trein, motot, boot en vliegtuig gereisd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chaam is nog steeds leuker dan Hua Hin, maar nog steeds niet geweldig
Ik ben nu een paar dagen in Laos en das ook mooi. Wel veel Fransen hier, haha. Vandaag naar watervallen geweest en die zijn écht zo blauw als op de plaatjes. En naar een grot vol boedhas aan de Mekong. Privetaxi genomen, geen zin in groepjes en elke keer op tijd terug moeten zijn. Als je durft kun je ook scooters huren, maar ik ben geen fan van dingen op maar twee wielen.
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
22-03-2018 10:54
Ik ben nu een paar dagen in Laos en das ook mooi. Wel veel Fransen hier, haha.
In Khao Lak waren ook opvallend veel Fransen.
Gisteren hier nog eens bij den Thai gaan eten. Voor februari moest ik altijd aan Chinezen denken als ik hen onderling hoorde babbelen, maar nu ik in Thailand ben geweest, deed het me helemaal aan daar denken als ze babbelden. Leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Louise70 schreef:
18-03-2018 23:29
Ik wil weer eens naar Thailand en dan niet backpacken.. Dat heb ik gedaan in 1991 en 1994. Ik ben twee keer geweest, Bangkok, Changmai, Mae Hong Song, Pai, Chaam, Hua hin, Surrathani, Chumphon, Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui, Phuket, Phi Phi, Krabi .

Ik zou nu graag 2 weken naar Phuket willen, gewoon relaxen etc.. Is dat nog te doen, of is alles heel erg verandert? Vrouw alleen, dus gaarne wat info over de veiligheid etc..
Alle Thai die ik tegen kwam vorige maand hielden niet van Phuket, zelfs eentje die er woonde niet! Ze zeggen dat het heel druk is en veel barretjes met meisjes. We zijn er dus maar niet op uitstap geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
11-03-2018 12:38
Wij vliegen zo !eteen terug naar Europa en ik zit nu al te balen van de jetlag van komende week.

RB, op Thaise en Laotiaanse stopcontacten passen onze stekkers gewoon (zijn van die multistopcontacten waar alles behalve Engelse sc op past (en zo niet, kun je daar ook een verloopstukje kopen)
Dat paste daar inderdaad in, maar is dat ook veilig? Kwestie van brandveiligheid enzo?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven