Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
branningbrothers schreef:
21-04-2018 11:48
Haha, jij doet je Avatar ook eer aan! Rule Brittania!
🤴
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Okay overnieuw. Alles weg.
Eerst 1 nacht Chatrium hotel Riverside in bkk. Daarna doorvliegen naar Phuket en met privetaxi voor 1.600 bath naar Khao lak. In Khao lak waren thunderstorms voorspeld, maar het viel mee. Tot 2 uur zon en s avonds regen. Wel heel lekker warm. X10 hotel, supersvhoon en heerlijk luxe, maar Khao lak is niet echt Thailand. Een drukke 4-baans weg en daaraan winkeltjes
Bang Niang is wel een leuk stukje.

Daarna naar Khao Sok. Veel regen, maar je kunt toch niet zonnen. En dat weet je in een regenwoud😜
Geen bloedzuigers in het dorpje. Alleen tijdens een trekking op het meer. Ik had er 2, mijn zoontje geen 1 en hij wilde het zo graag.
Het doet geen pijn. Het is het idee. Wij hadden een luie gids. Dus hij vond 1 trekking voldoende, dus na de boottocht de volgende morgen zijn we weggegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
In Khao sok kon je een olifant wassen. Het was heel kleinschalig (2 olifanten, waarvan we er maar 1 gewassen hebben). Alleen mijn zoontje en nog een stel met 2 kindjes. Geen ritje op de rug. Alleen bananen voeren, insmeren met modder en daarna afspoelen. Uiteraard moesten wij ook betalen en wij volwassenen hebben niet eens meegedaan. Rekening achteraf in het hotel.
Wij zaten trouwens in Our Jungle House. 900 meter van de weg en echt heel veel natuur. Apen op het dak, padden, kikkers en we hebben de vel (nog zacht) van een king cobra gezien.
Heerlijk gegeten in het resort.
Daarna naar Koh Phangan met privetaxi en Lompraya voor 4.000 bath met 3 personen. Om 6.30 vertrokken en om 13.00 uur op het strand. Ging perfect.
Nu toch weer Dreamland. We overwegen nog Buri Rasa voor de laatste 3 dagen. Maar ach, is het echt de moeite waard? 4400 bath per nacht tegen 1800 bath nu. En uiteindelijk dezelfde baai.
Vrijdag via Samui terug naar bkk. Zaterdag weer terug naar Nl.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, na vorige zomer met de kinderen door Maleisie en Borneo te hebben gereisd waren de plannen voor volgend jaar zomer met de camper door west USA. Die reis is uitgestippeld en ligt klaar op de plank maar nu twijfelen we of we niet toch eerst nog een keer naar Z.O Azië willen.
Vorig jaar enorm veel gehad aan het Maleisie topic hier op viva en dan met name de tips van Mayou. Nu dus hier beland.
Het zou gaan om de maand juli ( volgend jaar). Wat willen we zien? Bangkok, Kanchanaburi , Khao sok en/of Khao yai en 1 of 2 eilanden ( Ko Tao, Koh Phangan vanwege regenseizoen)
Hoe maak ik hier een logische route van 3 weken van? Ik heb de indruk dat ik met deze wensen een paar keer terug naar bangkok moet , misschien niet heel efficiënt? En is het de moeite om beide nationale parken te doen of alleen Khao Sok of alleen Koh Yai? De laatste biedt meer kans op wildlife, de eerste meer natuur/jungle.

Verder benieuwd naar accomodatie tips op Ko Tao en Ko Phangan. Huisje op strand en een zwembadje is een pre.

Ik lees het graag, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Op Tao is best wat accommodatie met zwembad. Mocht je in de buurt van Mae Haad willen blijven is Sensi Paradise een mogelijkheid. Leuk resort op loopafstand van MH. In Shark Bay zitten ook een paar resorts met zwembad, o.a. Jamahkhiri en Haad Tien Beach resort. Sae Daeng is ook mooi. Erg mooi snorkelen daar (Haad Tien en Sae Daeng). Sairee heeft ook mooie resorts maar daar is het een stuk drukker. Ban Chalok heeft Viewpoint Resort, ook erg mooi maar niet echt huisje op het strand, wel strandje voor het resort, mooi zwembad en een superuitzicht.

Ik zou meteen naar Kanchanaburi gaan, dan via BKK naar het zuiden en dan aan het eind terug naar BKK voor een paar dagen

En wat leuk om te horen dat je wat aan mijn tips gehad hebt!
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
14-05-2018 13:05
Op Tao is best wat accommodatie met zwembad. Mocht je in de buurt van Mae Haad willen blijven is Sensi Paradise een mogelijkheid. Leuk resort op loopafstand van MH. In Shark Bay zitten ook een paar resorts met zwembad, o.a. Jamahkhiri en Haad Tien Beach resort. Sae Daeng is ook mooi. Erg mooi snorkelen daar (Haad Tien en Sae Daeng). Sairee heeft ook mooie resorts maar daar is het een stuk drukker. Ban Chalok heeft Viewpoint Resort, ook erg mooi maar niet echt huisje op het strand, wel strandje voor het resort, mooi zwembad en een superuitzicht.

Ik zou meteen naar Kanchanaburi gaan, dan via BKK naar het zuiden en dan aan het eind terug naar BKK voor een paar dagen

En wat leuk om te horen dat je wat aan mijn tips gehad hebt!

Mayou, ja, hebben echt veel aan je tips gehad in Maleisie! Super!
Ik schrik een beetje van de resortprijzen in Thailand...200 euro per nacht soms! Moet denk ik wat aan mijn eisenpakket doen of accepteren dat het minder prijsvriendelijk gaat worden dan Maleisie😱
Jij stelt dus voor meteen naar Kanchanaburi te reizen maar hoe pas ik Koh yai dan in het schema toe? Kanchanaburi ligt 2 uur west van Bangkok, Koh Yai n.p. 2 uur oost. Ik denk dus dat ik er niet aan ontkom een paar keer via Bangkok te reizen.
eva1977 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 18:14
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja, was khao Yai vergeten. Geen idee eigenlijk want nog nooit geweest. Wellicht eerst daarheen en dan daarna naar het zuiden. Ik zou of of doen denk ik.
Je hebt ook goedkopere resorts hoor. Goed zoeken denk ik. Sensi is dacht ik goedkoper en op het vaste land heb je ook zeker goedkopere hotels. Dat resort van Yas en Kaar op Phangan klinkt ook goed, Dreamland
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamland is inderdaad goedkoper maar de bungalows liggen niet op het strand. Ziet er verder wel goed uit dus misschien toch een optie en dan op Ko Tao voor een strandbungalow kiezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sensi kost 8000 bhat per nacht, wel een familiebungalow aan het stand maar dat vind ik toch echt te gortig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee! Waar ik zelf al vele malen in Thailand ben geweest, in februari-maart, alleen, er zelfs gewoond heb ga ik volgend jaar zomer waarschijnlijk met vriend (dan man!) en zijn 2 pubers richting Thailand in de zomer. Heeeeeel anders dan alle voorgaande keren. Voelt (bijna) alsof ik voor het eerst ga.
@ Mayou, bovenstaand schema klinkt goed, ga ik opslaan. Net als Dreamland, al zoveel goede verhalen over gelezen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee ga je trouwen, wat leuk! Lekkere duikvakantie ervan maken joh 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Khao Yai vond ik een aantal jaar geleden niet veel aan.
Khao sok in het zuiden is veel leuker en past ook beter in je route.
Eerst bkk, dan kanchanaburi, dan kun je met de nachttrein naar het zuiden of gewoon vliegen vanaf bkk.
Koh Phangan heeft voor mijn de lekkerste vibe. Niet overspoeld met (duik) toeristen. Dreamland is Basic maar erg fijn. Bungalows zijn 5 meter van het strand. Zee zijzicht. 2 2-persoonsbedden in de bungalow. Thong nai pan noi Beach is ook heel fijn. Paar dure resorts maar ook gewone. Leuk dorpje met leuke restaurantjes. JIP Shop is een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is tegenwoordig een busverbinding van Kao San road naar Suvarnabhumi Int Airport. De S1, stopt oa voor Sawasdee House en kost iets van 40 baht
Alle reacties Link kopieren Quote
mayou schreef:
31-05-2018 10:26
Er is tegenwoordig een busverbinding van Kao San road naar Suvarnabhumi Int Airport. De S1, stopt oa voor Sawasdee House en kost iets van 40 baht
o dat is prettig.. Staat die S1 gewoon bij vliegveld buiten? Makkelijk te vinden
Alle reacties Link kopieren Quote
kaar schreef:
15-05-2018 22:34
Khao Yai vond ik een aantal jaar geleden niet veel aan.
Khao sok in het zuiden is veel leuker en past ook beter in je route.
Eerst bkk, dan kanchanaburi, dan kun je met de nachttrein naar het zuiden of gewoon vliegen vanaf bkk.
Koh Phangan heeft voor mijn de lekkerste vibe. Niet overspoeld met (duik) toeristen. Dreamland is Basic maar erg fijn. Bungalows zijn 5 meter van het strand. Zee zijzicht. 2 2-persoonsbedden in de bungalow. Thong nai pan noi Beach is ook heel fijn. Paar dure resorts maar ook gewone. Leuk dorpje met leuke restaurantjes. JIP Shop is een aanrader.
Khao Yai niet veel aan ? Ligt er helemaal aan hoe je het doet.. Wij hebben prive tour geboekt, 3 dagen, 2 nachten.. Geslapen in de jungle bij de Rangers.. Was geweldig.. Wilde olifanten gezien etc... Kost wel wat natuurlijk maar WAUW was samen met Khao sok hoogte punt van onze reis
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
31-05-2018 11:15
o dat is prettig.. Staat die S1 gewoon bij vliegveld buiten? Makkelijk te vinden
https://www.transitbangkok.com/lines/ba ... us-line/S1
Hoi Thailand-kenners,

Ik ga in de zomervakantie met mijn gezin naar Thailand (2 kids - 9 en 1).
Ik ben wel vaker in Thailand geweest, en oudste zoon ook, maar dit wordt de eerste keer met zo'n kleintje. Dus ik wil eigenlijk niet teveel op de bonnefooi doen.
Alle accommodaties zijn geboekt, maar kleine verschuivingen zijn nog wel mogelijk.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die bekend zijn met Amphawa?
Wij willen graag de Maeklong Railway Market bekijken en het combineren met de amphawa floating market.

Ik zit heel erg te twijfelen of we dit al dagtrip (zelf of met tourtje) vanuit Bangkok moeten doen- of beter een nachtje in amphawa kunnen blijven.

Heeft iemand ervaring? tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben wel ooit op een floating market vanuit Bangkok geweest, maar geen idee of dat die was. Erg vroeg er naartoe, ik meen rond een uur of 6 want's ochtends vroeg was het nog niet zo druk (met toeristen)
Hoi Mayou,
In dat geval ben ik er vrij zeker van dat het om een andere markt ging. Amphawa floating market is namelijk een avondmarkt. En komt pas in de namiddag op gang (tenminste- dat is wat ik lees).
Vandaar ook mijn vraag om evt te overnachten.

Misschien heb jij het over damnoen saduak?
Daar ben ik wel eens eerder geweest. Deze laat ik aan me voorbij gaan - dat super vroege opstaan zie ik niet zo zitten (en mijn vriend en kinderen nog minder!)

Ik wil zelf vooral graag naar die Maeklong Railway Market. Ben ik nog nooit geweest, en hoewel het ook wel zal barsten van de toeristen lijkt het me toch een bijzondere ervaring. En dan ligt Amphawa floating market zo'n beetje op de route.

Toch bedankt voor je reactie!
Ik zie hierboven trouwens leuke dingen staan over Dreamland Resort in Koh Phangan. Fijn - want daar hebben wij ook geboekt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend en ik willen dit jaar in november een verre reis maken en Thailand staat momenteel bovenaan. :-) Waar ik me alleen zorgen over maak is de temperatuur... Ik kan eigenlijk niet goed tegen warmte, al gaat het wel als er een windje staat.
Wie is in november wel eens in Thailand geweest en kan me vertellen hoe hij/zij de warmte ervoer?
Alle reacties Link kopieren Quote
hearthstone schreef:
25-06-2018 13:16
Mijn vriend en ik willen dit jaar in november een verre reis maken en Thailand staat momenteel bovenaan. :-) Waar ik me alleen zorgen over maak is de temperatuur... Ik kan eigenlijk niet goed tegen warmte, al gaat het wel als er een windje staat.
Wie is in november wel eens in Thailand geweest en kan me vertellen hoe hij/zij de warmte ervoer?
Nooit last van warmte. Ik hou ervan.
Aan de kust op de eilanden staat natuurlijk wel een zeebriesje. In BKK is het wel heel heet maar niets dat een fijn hotel met pool niet kan oplossen. :sun:

Warmte is weer heel iets persoonlijks.
Al een account? Log dan hier in.
Ik was dit jaar voor de 4e keer in Thailand, maar dit jaar was de eerste keer dat ik ontzettend last van de warmte had. Kut overgang!
Alle reacties Link kopieren Quote
hearthstone schreef:
25-06-2018 13:16
Mijn vriend en ik willen dit jaar in november een verre reis maken en Thailand staat momenteel bovenaan. :-) Waar ik me alleen zorgen over maak is de temperatuur... Ik kan eigenlijk niet goed tegen warmte, al gaat het wel als er een windje staat.
Wie is in november wel eens in Thailand geweest en kan me vertellen hoe hij/zij de warmte ervoer?
Ik was er afgelopen November, veel regen gehad.... dus temperatuur was te doen.
vivagirl schreef:
25-06-2018 14:39
Ik was er afgelopen November, veel regen gehad.... dus temperatuur was te doen.
Afgelopen maart aan de kust ook elke avond regen en daardoor was het nog ondraaglijker wegens de hoge luchtvochtigheid de hele dag door. Vond het in BKK dan wel weer beter te doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven