Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
27-04-2020 09:43
Ik vind het zéér optimistisch. Ik geloof er niet in. Dat land ligt economisch totaal op zijn gat, 99% gaat omvallen. Die mensen hebben geen geld om hun bedrijfsjes, hostels ect weer op te bouwen, voorraden aanvullen etc. Zij worden niet gesteund door de regering. Die staan nu in de rij voor een schamel bakje rijst.
Dus diegenen die wel gaan opbouwen zullen de prijzen sky high maken. Het Thailand van vroeger ga je niet meer zien.

Nadat dit alles voorbij is, worden we wakker in een totaal andere wereld. De hele wereld.

Normaliter ben ik altijd positief ingesteld maar dit alles zie ik zeer somber in.
De prijzen zullen wellicht wat stijgen, maar er zal altijd concurrentie zijn, ze kunnen de prijzen echt niet sky high kunnen maken, dan krijgen ze never nooit een hostel gevuld.

Ik denk dat je het echt overschat. Over drie jaar zijn we dit allemaal grotendeels vergeten. We vliegen misschien anders (andere procedure, schermen tussen stoelen, weet ik het), maar verder niet.
De vluchten die nu nog wel doorgaan zitten mensen ook gewoon als vanouds in hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk wel dat als je binnen een jaar gaat er veel ondernemers over de kop zijn gegaan en je dat goed zal merken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken Nederlanders die daar iets runnen en zij hebben echt goede hoop dat ze in de zomervakantie weer buitenlandse toeristen kunnen ontvangen. Komende zomervakantie dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop het, maar vind het wel optimistisch.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een week zit Bangkok(ieg) in een lockdown..zwaar voor de mensen daar. Enorm banenverlies!
Alle reacties Link kopieren Quote
Khap khun kha en Sawadee, het was me een genoegen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer hè!
Alle reacties Link kopieren Quote
We verhuizen mee naar het nieuwe forum wat RikM aan het bouwen is!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
22-06-2021 20:00
We verhuizen mee naar het nieuwe forum wat RikM aan het bouwen is!
Oh tof! :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, leuk om weer even terug te komen.
Weet iemand hoe de situatie nu is in Thailand. Wij denken er toch over om The Sandbox (Phuket e.o. ) te bezoeken in april/mei. Maar alleen als er iets open is qua hotels/restaurants etc.
kaar schreef:
08-01-2022 22:27
Hallo allemaal, leuk om weer even terug te komen.
Weet iemand hoe de situatie nu is in Thailand. Wij denken er toch over om The Sandbox (Phuket e.o. ) te bezoeken in april/mei. Maar alleen als er iets open is qua hotels/restaurants etc.

Wil je per se een Sandbox Program? Je kunt nu juist al weer veel buiten de SP’m om doen namelijk.
Op het forum van Tripadvisor kun je recente ervaringen lezen. En kijk ook even op de facebook-pagina Thailand Reopening 2021-2022
Op sommige plekken is het nog heel rustig. En wat mogelijk is verschilt nogal per plek.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Test & Go methode aanvragen is voorlopig opgeschort, dus die optie is er niet nu.

Ik hoop dat het lukt Kaar, ik zou het zelf niet aandurven!
Oh ik zie het, is al weer gewijzigd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah en mijn nieuws was van gisteren, er zitten meer aanscherpingen aan te komen.

Typisch Thailand Telex (de initiatiefnemer is een journalist) heeft altijd zeer accurate nieuwsberichten, daar zou ik me even aanmelden op Facebook Kaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zijn YouTube filmpjes gevonden. Samui, Krabi etc gaat ook open per 11 januari. Maar dat is lastig met inreizen. Phuket kan via Abu Dabi.
Ik durf het wel in april/mei. Het is alleen belangrijk om onderweg niet besmet te raken.
Phuket is nu natuurlijk ook gewoon lekker rustig. Genoeg mooie stranden daar. Ik wil alleen wel iets te doen hebben. Helemaal alleen vind ik ook niet leuk.
Ik probeer nog wel wat filmpjes of webcams te vinden met beelden van de situatie op dit moment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels geabonneerd op Thailand Reopening 2021-2022. Heel informatief.
Wat mij opvalt is inderdaad dat er voornamelijk besmettingen plaatsvinden bij de 2de PCR test en dat men dan in quarantaine moet. Echter, de ziekenhuizen hebben geen plaats. Ze zijn er nu mee bezig dat je dan in een hotel mag blijven, mits je geen klachten hebt. De toeristen moeten dus 2x een PCR test ondergaan en de lokale bevolking hoeft dat natuurlijk niet of doet dat gewoon niet. Dat is dus een beetje riskant. Maar goed, het is nog geen april, dus ik heb nog even tijd om e.e.a. goed te overwegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga je dan alleen Kaar?
Kan me best voorstellen dat je besmet raakt in het vliegtuig. Toevallig hoorde ik van de week van een stel dat omdat fikse klachten gewoon op het vliegtuig is gestapt en pas thuis zijn gaan testen. Nu zou dag met een rechtstreekse vlucht naar Thailand niet kunnen, maar natuurlijk wel als alleen vaccinaties worden gevraagd daar waar je overstapt.
Ik ben zelf net terug van een vliegreis en zowel op het vliegveld als in het vliegtuig is er geen afstand natuurlijk.

Ik zag iets over verzekeringen, valt dat goed te regelen?
Voor december golden strenge regeles qua engelse verklaring van je (reis)verzekering. Even afwachten hoe dat in april wordt. Ook hierover veel tips op Thailand Reopening, maar ook op het Thailandforum.
Even afwachten hoe het voor april wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
09-01-2022 19:06
Ga je dan alleen Kaar?
Kan me best voorstellen dat je besmet raakt in het vliegtuig. Toevallig hoorde ik van de week van een stel dat omdat fikse klachten gewoon op het vliegtuig is gestapt en pas thuis zijn gaan testen. Nu zou dag met een rechtstreekse vlucht naar Thailand niet kunnen, maar natuurlijk wel als alleen vaccinaties worden gevraagd daar waar je overstapt.
Ik ben zelf net terug van een vliegreis en zowel op het vliegveld als in het vliegtuig is er geen afstand natuurlijk.

Ik zag iets over verzekeringen, valt dat goed te regelen?
Hoe reis je dan naar Thailand zonder te testen? Dat is toch onmogelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet naar Thailand, maar wel naar een land waar je een transfer hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
09-01-2022 23:25
Niet naar Thailand, maar wel naar een land waar je een transfer hebt.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwam deze vandaag tegen, heb je daar nog iets aan?

https://www.typischthailand.com/weer-we ... PIyi2mbTwA
Alle reacties Link kopieren Quote
Richard Barrow heeft ook goede en accurate informatie over de reopening, ik volg hem op facebook en krijg zijn nieuwsbrief. Wellicht ook een aanrader voor je Kaar?

Ik heb vrienden op Koh Lanta wonen en daar is het nog steeds heel rustig. Veel zit dicht, maar langzaamaan gaat er wel wat meer open en lijkt het wat mondjesmaat wat drukker te worden. Horeca moest ook lange tijd gesloten zijn. Krabi is volgens mij per vandaag ook een sandbox, dus wellicht dat dat het toerisme daar gaat helpen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven