Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Kaar, ik ga komende week naar Thailand, wel nog met Test & Go. Was nog even spannend de afgelopen week: niet, wel niet en uiteindelijk toch groen licht. Ik volg alleen Richard Barrow in Thailand op FB. Hij heeft de best kloppende info. Phuket is ondertussen de Covid hotbox van Thailand omdat er busladingen vol Russen lopen te feesten op Patong en die houden zich aan geen enkele regel. Schokkend!
Voor de Sandboxregels (oa qua vluchten) kun je het beste de website van de TAT volgen.

Leuk iedereen weer hier te zien trouwens!
mayou wijzigde dit bericht op 11-01-2022 20:23
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua verzekering kun je het beste die van de Axa nemen (https://www.axa.co.th), die hebben een basis covid pakket.
De SHA ++ hotelpaketten staan allemaal op Agoda. Beter geregeld dan op Booking
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel plezier Mayou! Waar ga je naar toe? Ook voor jou dus Richard Barrow, erg fijne updates. Helaas voor ons dit jaar geen Thailand, hoop volgend jaar toch echt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Richard Barrow ga ik dus volgen.
Waar ga je heen Mayou?

Mijn hart zegt Surathani sandbox, maar ik moet even kijken welke airline een doorgelabelde vlucht naar Samui aanbiedt.

Mijn grootste vrees is natuurlijk om asymptomatisch besmet te raken en dan 10 dagen in een COVID hotel gestopt te worden. Ook vertrouw ik toch ergens de 2de PCR test niet helemaal. Lees toch ook verhalen van scams.

we reizen met een kind van 10. Zijn school gaat verhuizen, dus hebben we een kans om heel lang op vakantie te gaan in april. Hij is vrij van 15 april tm 10 mei. Tja mooier kun je het niet hebben.
Nu de uitvoering nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
We blijven eerst een maand in Bangkok en daarna weten we het nog niet. Hangt van de alsmaar veranderende omstandigheden af.

Da's wel lekker Kaar en ik zou het zeker doen, indien mogelijk uiteraard. Je moet wel zorgen dat je echt alles geregeld hebt volgens de Tat checklist, anders krijg je geen Thailandpass.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt inderdaad als een uitgelezen kans, ik snap dat het kriebelt.
Heb je helderheid over wat als je zoon positief test en jullie zelf niet? Ik las daar namelijk over dat niet duidelijk is of ouders daar dan bij mogen blijven. Dat zou ik zelf erg spannend vinden.

Veel plezier Mayou, fijn dat dat kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ondertussen en ben ook alweer uit quarantaine (was ook maar 1 nacht). Mocht je doorwillen naar Samui dan staan er aan de gate meteen mensen met bordjes voor de aansluitende vlucht naar Samui. Ze gaan hoogstwaarschijnlijk het Test&Go programma, met maar 1 nacht quarantaine, binnenkort weer opstarten dus dat maakt het nog makkelijker. 1 nacht Bangkok en door.

Edit: het is nu zeker dat het per 1 feb weer opgestart wordt. Je moet alleen op dag 1 en 5 (de pcr dagen) in een hotel met partnerziekenhuis slapen tot je neg. bent. Vreemde voorwaarde, maar goed de regering hier doet wel vaker raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ziet er toch naar uit dat we gaan in april. Test&Go Bkk. Verzekering zit ik nog even mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Kaar!

Gewoon afsluiten bij axa.th. In 5 minuten gepiept, covis basisverzekering voor de duur van je verblijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tof! Ben blij voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Geboekt. KLM naar BKK. Test&Go doen we daar (dag 1) en dag 5 weten we nog niet. Als die tegen die tijd nog nodig is. Van 15 april t/m 8 mei.
Route zal misschien worden BKK, vliegen naar Phuket voor Phangna Bay, Phi Phi, Railay Beach, Khao Sok. en dan door naar de anderen kant voor Koh Phangan.
Nu de kans om plaatsen te bezoeken die normaal overvol zijn. Ik ben nl. in die 20 jaar nog nooit op Phi Phi geweest.
Wel een beetje zoeken naar de balans tussen rust en levendigheid. We reizen met een kind van 10, dus er moet wel wat reuring zijn. Maar geen Patong taferelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat jullie gaan! Alvast heel veel plezier gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een update: onze Thailand pass is goedgekeurd.
Je hebt alleen een engelse verklaring van je ziektekostenverzekering nodig. Het bedrag hoeft er niet in te staan. Alleen dat ze alle covid kosten dekken.

Overigens na 1 mei is de Thailand pass er waarschijnlijk helemaal af.

En als het goed is, hoef je na 1 april ook geen PCR-test in het thuisland te doen.

De test op de 5de dag en de test voor als je weer naar Nederland gaat zijn al geannuleerd.

Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat heerlijk! Ben toch wel jaloers hoor. Ik vind het helaas te lang vliegen voor twee weken vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Kaar, dan kun je zonder gedoe erheen. Hopelijk verdwijnen de mondkapjes daar ook snel. Wij moesten ze nog overal op, zowel binnen als buiten.
Al een tijdje stil hier zie ik, ik ga toch een poging wagen!
Wij willen volgende zomer met ons gezin (ouders en 3 kinderen van dan 18, 16 en 14) 3 weken naar Thailand. Tenminste, dat is nu het plan.
Ik ben nog niet verder gekomen dan aankomst in Bangkok, daar een aantal dagen blijven en dan verder trekken. We willen afwisseling tussen natuur, cultuur en mooie stranden.
Heeft iemand tips voor wat zeker te doen en wat niet?
We willen niet georganiseerd, zijn geen type's voor een groepsreis.
Budget is rond de 15.000, minder mag altijd en er zit wel rek in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg even. Heb ook 2 kinderen in ongeveer die leeftijd. Thailand staat ook op mijn lijstje als één van de mogelijke bestemmingen voor de volgende verre reis.
Maar ik heb ook wat twijfels.
Zomer is regenseizoen daar. Lees nogal wisselende ervaringen daarover, tis ook een kwestie van geluk hebben denk ik. Waar de ene fantastisch weer had, had de ander toch wel een aantal verregende dagen. En dat zou ik toch wel erg jammer vinden.
En ik ben wat huiverig voor de boottochtjes richting de eilanden, schijnt heftig te kunnen zijn en best wat mensen last hebben van zeeziekte. Hmmm….dingetje…

Maar naast Thailand heb ik nog wat andere bestemmingen op mijn wensenlijstje staan, dus ik weet het nog niet zo goed. Keuzestress :)
Alle reacties Link kopieren Quote
NicciF schreef:
19-05-2022 19:00
Al een tijdje stil hier zie ik, ik ga toch een poging wagen!
Wij willen volgende zomer met ons gezin (ouders en 3 kinderen van dan 18, 16 en 14) 3 weken naar Thailand. Tenminste, dat is nu het plan.
Ik ben nog niet verder gekomen dan aankomst in Bangkok, daar een aantal dagen blijven en dan verder trekken. We willen afwisseling tussen natuur, cultuur en mooie stranden.
Heeft iemand tips voor wat zeker te doen en wat niet?
We willen niet georganiseerd, zijn geen type's voor een groepsreis.
Budget is rond de 15.000, minder mag altijd en er zit wel rek in.
Ik zou zeggen lees het topic (en het vorige) door. Er staan genoeg tips voor wat jij wilt.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
19-05-2022 21:49
Zomer is regenseizoen daar.
Dat is nogal gegeneraliseerd. Er zijn gebieden in Thailand waar het dan regentijd is, maar echt niet overal. Zie hier: https://thailandtravel.nl/landinformati ... maat-weer/

En tegenwoordig is ook daar het weer dusdanig van slag dat er geen peil op te trekken is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik vind het best wel een gok. Je hebt kans op 1x een flinke bui in 3 weken tijd maar net zo goed kans dat het toch wel een paar dagen flink regent. En dan kun je eigenlijk niks.
Hebben het ook tweemaal ervaren in Florida: het ene jaar bijna geen regen gehad en dat was echt een flinke plensbui en de zon weer snel terug. Eigenlijk nauwelijks hinder van gehad. Een keer een achtbaan een uurtje dicht en dat was het wel. Paar jaar later toch wel veel meer regen en voorspelde onweersbuien waardoor de attracties in pretparken/waterparken urenlang dicht waren. En dat is toch wel érg zonde van je dure kaartje.
Dus die tropische regenbui en het mom van “ach, dat is maar een uurtje en dan knalt de zon weer” hebben wij dus wisselend ervaren.

Ik zou niet weten wat je in de regen in Thailand gaat ondernemen. Zijn daar nog tips voor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ligt er ook erg aan waar je bent. Maar ook in Thailand zijn musea, shopping malls, paraplu’s. Je kan grotten bezoeken, boeken lezen en spelletjes doen.
Kookcursus is ook een goede voor een regendag.

Wij zijn voorzichtig plannen aan het maken voor begin volgend jaar. Wordt vriends eerste keer ZO Azië, ik ben begin 2018 voor het laatst geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailand is een prachtig land!

Leg je niet vast maar ga gewoon op pad overal zijn hotels en guest houses.
Van alles te zien en te beleven. Pak een taxibusje naar je eerste bestemming, blijf daar een nacht in een guest house en ga verder het land in. Ga van BKK naar Chiang mai met de trein, een hele belevenis, of pak een vliegtuig naar boven 1.000 km, beiden zeer betaalbaar. Ga van het noorden rechts boven, van Chiang rai met een vlot over de Mekong rivier naar Laos, een prachtige trip duur 3 dgn. Of ga olifanten verzorgen, ga met ze badderen in de rivier.
Huur een motor en trek rond.

Neem een loneley planet boekje mee en je komt op een goede wijze het land door.

Belangrijkste is dat je gewoon gaat, niet van stedentrip naar stedentrip, nee gewoon vrij ongebonden reizen. Op deze wijze ben ik heel Azië rond getrokken, Laos, Cambodja, Vietnam, Thailand, Birma, telkens reizen van dertig dagen. Gemiddelde kosten voor 30 dgn. incl. vliegticket 1.000 a 1.500 euro incl. eten, drinken, onderdak. Ik was toen al bijna 50 jaar, dus leeftijd doet er niet toe.
MarianneenairaM schreef:
23-05-2022 10:01
Thailand is een prachtig land!

Leg je niet vast maar ga gewoon op pad overal zijn hotels en guest houses.
Van alles te zien en te beleven. Pak een taxibusje naar je eerste bestemming, blijf daar een nacht in een guest house en ga verder het land in. Ga van BKK naar Chiang mai met de trein, een hele belevenis, of pak een vliegtuig naar boven 1.000 km, beiden zeer betaalbaar. Ga van het noorden rechts boven, van Chiang rai met een vlot over de Mekong rivier naar Laos, een prachtige trip duur 3 dgn. Of ga olifanten verzorgen, ga met ze badderen in de rivier.
Huur een motor en trek rond.

Neem een loneley planet boekje mee en je komt op een goede wijze het land door.

Belangrijkste is dat je gewoon gaat, niet van stedentrip naar stedentrip, nee gewoon vrij ongebonden reizen. Op deze wijze ben ik heel Azië rond getrokken, Laos, Cambodja, Vietnam, Thailand, Birma, telkens reizen van dertig dagen. Gemiddelde kosten voor 30 dgn. incl. vliegticket 1.000 a 1.500 euro incl. eten, drinken, onderdak. Ik was toen al bijna 50 jaar, dus leeftijd doet er niet toe.
Klinkt goed! En ook wel wat wij in gedachten hebben.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven