Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels is alles zo goed als dicht in Thailand.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar heb je dat nieuws vandaan Yasmijn? Ik kan er namelijk weinig over terugvinden...

Voor alle duidelijkheid; wij willen ook absoluut niet aan. Reis omboeken of annuleren is alleen niet mogelijk, omdat de vluchten nog steeds vertrekken.

Uiteindelijk zullen we echt niet naar Thailand vertrekken, echter hoop ik wel dat we er financieel zo min mogelijk op hoeven in te leveren en we de reis in bijvoorbeeld juli alsnog kunnen gaan maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar heb je dat nieuws vandaan Yasmijn? Ik kan er namelijk weinig over terugvinden...

Van vrienden die in Thailand wonen en vrienden die in TH op vakantie zijn en die wanhopig proberen terug te komen.

Zie verder diverse Facebookgroepen Azië en Thailand.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrienden van ons zijn gisteren op de een na laatste klm vlucht uit bkk terug gekomen . Alles gaat daar ook op slot. Wij zouden in juli gaan maar ga er al vanuit dat juli hem ook niet gaat worden .
Alle reacties Link kopieren Quote
rascalles schreef:
19-03-2020 16:43
Vrienden van ons zijn gisteren op de een na laatste klm vlucht uit bkk terug gekomen . Alles gaat daar ook op slot. Wij zouden in juli gaan maar ga er al vanuit dat juli hem ook niet gaat worden .
Nee, dat zie ik ook niet meer gebeuren. Dit gaat heel lang duren 😢
Wat een wereldwijd drama.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd hoe het met guppekop is, of zij weer op tijd terug is gekomen.

Juli is nog zo ver weg, ik zeg niet dat we dan de hele wereld weer over vliegen, maar ik sluit het ook niet uit.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 07:13
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ticket Eva air wordt omgezet in voucher. Is alleen onduidelijk of de terugreis ook binnen dat jaar moet vallen. Anders boek ik om naar volgend jaar mei. Eerder heb ik er niks te zoeken. Jammer hoor, ik had me er zo op verheugd. Maar gaat nog lang duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hanne_Solo schreef:
21-03-2020 02:11
Ik ben nu in BKK en mijn vlucht met Emirates gaat zondag terug.
Bangkokpost meldt dat de PM heeft opgeroepen thuis te blijven en anders afstand te houden tot omstanders.
Ik hoor net dat de restaurants nu ook moeten sluiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie hele goedkope tickets in December. Zou dat te vroeg zijn of zouden jullie wel durven wagen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Van Eva-air krijg je dus een voucher? Heb jij zelf contact opgenomen of doen zij dat?

Wij zouden 4 juli gaan, maar ik vrees heel erg dat dat te vroeg is. Ik heb alleen geen idee hoe het werkt met die voucher. Volgend jaar hebben we later vakantie en zouden we pas vanaf 11 juli kunnen gaan. Dus meer dan een jaar later. Of zou het tellen vanaf het moment van boeken van de nieuwe vliegticktes? Dus dat ik in augustus boek voor juli 2021, dat dat wel mag?
Iemand een idee hoe dat gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Robinson schreef:
26-03-2020 10:40
Ik zie hele goedkope tickets in December. Zou dat te vroeg zijn of zouden jullie wel durven wagen?
Dat is inderdaad heel erg verleidelijk, ik snap dat. Maar ik zou toch afwachten totdat de wereld weer een beetje normaal is.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Robinson schreef:
26-03-2020 10:40
Ik zie hele goedkope tickets in December. Zou dat te vroeg zijn of zouden jullie wel durven wagen?
Ik heb ook goedkope voor februari gezien maar durf het niet. Ene kant lijkt het ver weg maar voordat alles gestabiliseerd is duurt het nog wel even.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is heel goedkoop?
Alle reacties Link kopieren Quote
83angel schreef:
26-03-2020 13:31
Ik heb ook goedkope voor februari gezien maar durf het niet. Ene kant lijkt het ver weg maar voordat alles gestabiliseerd is duurt het nog wel even.
De verleiding is zo groot maar ik waag me er niet aan.

Voordat de wereld weer normaal is zijn we heel veel tijd verder.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
26-03-2020 13:46
Wat is heel goedkoop?
330 eur met Swiss voor een retour
Robinson schreef:
26-03-2020 16:52
330 eur met Swiss voor een retour
Als je het geen ramp vindt het geld evt kwijt te zijn en wel van een gokje houdt, lekker doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
zecora schreef:
26-03-2020 18:12
Als je het geen ramp vindt het geld evt kwijt te zijn en wel van een gokje houdt, lekker doen.
Eens.
Bubblegum1 schreef:
26-03-2020 11:39
Van Eva-air krijg je dus een voucher? Heb jij zelf contact opgenomen of doen zij dat?

Wij zouden 4 juli gaan, maar ik vrees heel erg dat dat te vroeg is. Ik heb alleen geen idee hoe het werkt met die voucher. Volgend jaar hebben we later vakantie en zouden we pas vanaf 11 juli kunnen gaan. Dus meer dan een jaar later. Of zou het tellen vanaf het moment van boeken van de nieuwe vliegticktes? Dus dat ik in augustus boek voor juli 2021, dat dat wel mag?
Iemand een idee hoe dat gaat?
Hoe het zit bij Eva-air weet ik niet, maar bij British Airways is het zo dat een voucher maar 12 maanden geldig vanaf de oorspronkelijke vluchtdatum.
Heel sneaky (of eigenlijk aso) vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
eva-luna schreef:
27-03-2020 10:47
Hoe het zit bij Eva-air weet ik niet, maar bij British Airways is het zo dat een voucher maar 12 maanden geldig vanaf de oorspronkelijke vluchtdatum.
Heel sneaky (of eigenlijk aso) vind ik dat.
Dit is bij klm ook zo, máár de voucher is geldig tot moment van boeken, het maakt niet uit wanneer de vlucht is. Dus dan kun je prima in mei een vlucht voor augustus boeken.
Maargoed, dit geldt voor klm, geen garantie dat dat elders ook zo is (maar wel de moeite waard om na te gaan!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
27-03-2020 11:00
Dit is bij klm ook zo, máár de voucher is geldig tot moment van boeken, het maakt niet uit wanneer de vlucht is. Dus dan kun je prima in mei een vlucht voor augustus boeken.
Maargoed, dit geldt voor klm, geen garantie dat dat elders ook zo is (maar wel de moeite waard om na te gaan!)
Dus stel je zou vliegen op 26 april 2020, dan kun je met klm voucher op 18 juli 2021 een nieuwe vlucht boeken ?
Alle reacties Link kopieren Quote
rascalles schreef:
27-03-2020 11:09
Dus stel je zou vliegen op 26 april 2020, dan kun je met klm voucher op 18 juli 2021 een nieuwe vlucht boeken ?
Dan kun je dus niet op 18 juli boeken, maar kun je wel op 25 april boeken om op 18 juli te vliegen ja.
Van hun website:
Your travel voucher is valid to use within 1 year after the date of issue and can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights. You can use your voucher to book a flight that takes place after the expiration date of the voucher.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
19-03-2020 19:13
Ik ben benieuwd hoe het met guppekop is, of zij weer op tijd terug is gekomen.

Juli is nog zo ver weg, ik zeg niet dat we dan de hele wereld weer over vliegen, maar ik sluit het ook niet uit.
wat lief! Wij zouden eigenlijk morgen terug vliegen maar vorige week dinsdag de 17e dus hoorden wij dat Bangkok alle barren etc gesloten had, was dus een kwestie van tijd voordat heel Thailand zou volgen. Ook had Mark Rutte ( en mijn vader ook hahah) ons gevraagd om aub naar huis te komen. We hebben op woensdag de tickets omgeboekt naar vorige week vrijdag. Woensdag begon ook bij ons e.e.a. te sluiten, restaurants bleven nog open dus woensdag en donderdag hebben we heerlijk lang gegeten en lang nagetafeld, vrijdag met een prima reis (emirates) naar huis. Achteraf hebben we de beslissing precies op het goede moment genomen, konden nog zonder stress naar huis en de twee weken (bijna) dat we daar waren waren top.

Wij kennen daar wat bareigenaren en die organiseren nu gratis buffetten etc voor iedereen die geen inkomen meer heeft ( met name barmeisjes en brommertaxi chauffeurs), ook wij sponsoren daarvan een deel. Ze hebben het in Thailand nu echt heel zwaar.
Robinson schreef:
26-03-2020 16:52
330 eur met Swiss voor een retour
Ik heb die dus geboekt voor begin volgend jaar. Lag al in mijn planning daar dan weer heen te gaan en zo’n goedkoop ticket, de verleiding werd te groot. Stel dat het uiteindelijk dan nog niet mogelijk is om te vliegen dan ben ik dat geld in het slechtste geval kwijt, die gok durf ik wel te nemen.

Volgend jaar jongens, dat moet toch wel kunnen...
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
26-04-2020 10:01
Ik heb die dus geboekt voor begin volgend jaar. Lag al in mijn planning daar dan weer heen te gaan en zo’n goedkoop ticket, de verleiding werd te groot. Stel dat het uiteindelijk dan nog niet mogelijk is om te vliegen dan ben ik dat geld in het slechtste geval kwijt, die gok durf ik wel te nemen.

Volgend jaar jongens, dat moet toch wel kunnen...
Ik vind het zéér optimistisch. Ik geloof er niet in. Dat land ligt economisch totaal op zijn gat, 99% gaat omvallen. Die mensen hebben geen geld om hun bedrijfsjes, hostels ect weer op te bouwen, voorraden aanvullen etc. Zij worden niet gesteund door de regering. Die staan nu in de rij voor een schamel bakje rijst.
Dus diegenen die wel gaan opbouwen zullen de prijzen sky high maken. Het Thailand van vroeger ga je niet meer zien.

Nadat dit alles voorbij is, worden we wakker in een totaal andere wereld. De hele wereld.

Normaliter ben ik altijd positief ingesteld maar dit alles zie ik zeer somber in.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven