Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ai, de Thaise premier schijnt gezegd te hebben dat de overstromingsproblemen nog wel vier tot zes weken kunnen duren...
Oh jee, Chardonnay. Heb je er ook een beetje oog op hoe de situatie nu is in Noord Laos?
Ik lees op waarbenjij.nu geen vervelende verhalen Bergamot. Mensen reizen nog steeds met bussen van Chiang Mai naar Chiang Rai en verder naar Los. Dus volgens mij is het daar prima. Ook de reisverslagen van mensen in Laos zijn nog steeds positief.

Nou ja, we hebben nog een week. Hopelijk daalt het water de komende week en kunnen we gewoon genieten van de vakantie.
quote:Rasa schreef op 22 oktober 2011 @ 10:02:

Ai, de Thaise premier schijnt gezegd te hebben dat de overstromingsproblemen nog wel vier tot zes weken kunnen duren...De Thaise premier schijnt vooral heel veel onzin te zeggen, begrijp ik uit de berichten van mensen die daar wonen. Nou ja, ik kan niets anders doen dan afwachten. Dus dat doe ik ook maar.
Volgens http://www.mrcmekong.org/ : enkel nog hoog water in Cambodja, dus dat is mooi.
Thanks Bergamot. Helaas heeft Thailand ook nog altijd te kampen met het wateroverlast. Ik lees nu hier het laatste nieuws http://www.thaivisa.com/

Wat ik begrijp uit de diverse topics is dat er op dit moment gewoon geen duidelijkheid is over hoe het verder zal gaan verlopen. De nieuwsberichten in de Thaise media zijn tegenstrijdig.

Nou ja, zoals ik al eerder zei, ik moet het maar gewoon afwachten. De nieuwsberichten veranderen iedere dag, dus afwachten maar.
Ik vind Bangkokpost een goeie site die vaak het nieuws verversen. Als je vandaag op 'Flee to the Rooftops' klikt krijg je de situatie van vandaag en rechts daarvan onder 'Breaking News' staat het meest recente nieuws.
Handige sites Bergamot! Zoiets is precies waar naar ik op zoek was

Ik zie nu dat Chau Doc ook floodlevel bereikt heeft....daar beginnen wij min of meer onze reis volgende week donderdag

Dat is dus balen.

Maar ik zag bij Siem Raep dat het level langzaam daalt, dus dat zou fijn zijn als dat doorzet!!

Pffff..het hangt er echt een beetje om

Maar Koh Chang en omstreken zijn volgens mij wel oke

Weet iemand hoe het in Khao Yai NP is? In de provincie Nakhon Ratchasima? Ligt op ongeveer 2 uurtjes ten noordoosten van Bangkok.
Even tussen het waterleed door... de kogel is door de kerk. Het wordt Koh Phayam (en dus niet Koh Phangan). Heb het PP Land resort geboekt!
Ik heb inmiddels tickets om met het vliegtuig naar Chiang Mai te gaan. Dat geeft wel wat rust. Nog 5 dagen en dan eindelijk op vakantie
Char, vanaf Suvarnabhumi of Don Muang?

Ik at vanavond Thais en kreeg zooooo'n zin, als het kon reisde ik in je backpack mee.... (Maar OK, ik zal genoegen nemen met een nieuw voorraadje currypasta)
Vanaf Suvarnabhumi. Ik geloof dat Don Muang inmiddels gesloten is.

Ik neem wat currypasta voor je mee, als het nog in mijn backpack past. Ik vertrek met bijna een lege tas, dus dat zou wel moeten lukken.
Ik las zoiets inderdaad. Suvarnabhumi zullen ze koste wat kost open willen houden, dus da's beter.

Fijn van de currypasta, had je heel brutaal ook al even gemaild.
Op Don Muang is een noodcentrum ingericht: http://www.youtube.com/watch?v=8-xF_2aqrX0.
Pfff, ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden, met al die negatieve berichtgeving. (besef me heus dat het voor de bevolking aldaar vele malen erger is dan voor mij als toerist hoor.. luxeprobleem hier! Maar toch...)

Ik zit er nu wel aan te denken om de hele boel te annuleren (behalve tickets) en niet naar het noorden te gaan maar naar het zuiden.

De bedoeling was:

bangkok - river kwai / kanchanaburi / ayutthaya / chiang mai / koh chang.

Maar vraag me ernstig af of dit haalbaar is (vertrekken over vier weken) Aan de ene kant denk ik: even afwachten hoe het verloopt de komende weken...

Aan de andere kant zit ik er aan te denken om alles te annuleren en na aankomst naar het zuiden af te reizen. In ieder geval Khao Sok, verder géén idee

Wat doen/denken de anderen die binnenkort die kant op gaan?
Of je gaat naar Laos, daar is het water alweer weg. (Fijn land ook)
Ik vlieg a.s. donderdag, vind het erg spannend of het allemaal door kan gaan. Had in eerste instantie het plan om vanuit Bangkok naar het noorden te gaan. Heb mijn plan maar bijgesteld en vlieg nu direct vanaf Bangkok door naar Phuket om vanuit daar verder te reizen.

Voelt allemaal zo tegenstrijdig, verschrikkelijk voor de mensen daar maar ook de spanning of mijn eigen plannen door kunnen gaan...
Mag je trouwens vanuit Thailand allerlei etenswaren/kruiden meenemen naar huis?
Ja, als er maar geen wortels aan zitten (dus geen planten etc).

Nijn, in Chiang Mai is niets aan de hand hoor en in Laos ook niet
Op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken staat sinds vandaag dat niet essentiele reizen naar het centrum van Bangkok en het noorden van Bangkok t/m Ayutthaya worden ontraden.
quote:_maris_ schreef op 25 oktober 2011 @ 10:09:

Pfff, ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden, met al die negatieve berichtgeving. (besef me heus dat het voor de bevolking aldaar vele malen erger is dan voor mij als toerist hoor.. luxeprobleem hier! Maar toch...)

Ik zit er nu wel aan te denken om de hele boel te annuleren (behalve tickets) en niet naar het noorden te gaan maar naar het zuiden.

De bedoeling was:

bangkok - river kwai / kanchanaburi / ayutthaya / chiang mai / koh chang.

Maar vraag me ernstig af of dit haalbaar is (vertrekken over vier weken) Aan de ene kant denk ik: even afwachten hoe het verloopt de komende weken...

Aan de andere kant zit ik er aan te denken om alles te annuleren en na aankomst naar het zuiden af te reizen. In ieder geval Khao Sok, verder géén idee

Wat doen/denken de anderen die binnenkort die kant op gaan?

Wij vertrekken ook over ongeveer 4 weken en maken bijna hetzelfde rondje. Begin het ook wel spannend te vinden. Hoop, voornamelijk voor de bewoners, dat het water snel daalt.

Ik denk dat wij meteen zuid gaan mocht het niet anders kunnen.
Indrukwekkende foto's van de overstromingen in en rondom Bangkok.
Bangkok en omgeving is op het moment echt af te raden! In het zuiden is er niets aan de hand en het is lekker weer.

Ik zou echter nog even afwachten want over 4 weken kan het alweer voorbij zijn natuurlijk. Dan is er veel schade maar juist dan zullen al die mensen die in het tourisme werken jullie hard nodig hebben!

Waar je ook heen gaat, enjoy!!!
Ik ben 3 jaar geleden naar Thailand geweest, heb een rondreis gemaakt! Het is zo´n fantastisch land! Heel veel plezier iedereen die erheen gaan!!!
quote:Rasa schreef op 26 oktober 2011 @ 21:41:

Indrukwekkende foto's van de overstromingen in en rondom Bangkok.

Dat was een mooie serie.

Hier staan weer nieuwe, uit Bangkok.

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-15474545

En hier:

http://www.thaitravelnews ... ok-flood-update-tourists-–-october-27-2011/

staat een goed overzicht van de situatie voor reizigers.

Food: many supermarkets have experienced a shortage in supply of some easy-to-store products. Products, such as instant noodles and bottled water, have sold at out many convenience stores around the country.

Best heftig, in Bangkok zitten en geen water meer kunnen krijgen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven