Thailand Topic!

donderdag 10 november 2011 om 19:57
hoi maris,
Ik ga voor het eerst alleen reizen (want ik best een beetje eng vind
en aangezien ik daar met oud en nieuw ben, wil ik graag wat mensen ontmoeten om een leuke avond te hebben. Ik heb begrepen dat deze 2 stranden/plekken het drukst zijn en dat lijken me dus de beste plek om mensen tegen te komen. Maar tja dat is puur een gok omdat ik geen idee heb waar ik terechtkom...
Wanneer ben jij op Klong Prao? Ben je er al eens eerder geweest? En is daar wat te beleven?
Ik ga voor het eerst alleen reizen (want ik best een beetje eng vind

Wanneer ben jij op Klong Prao? Ben je er al eens eerder geweest? En is daar wat te beleven?
vrijdag 11 november 2011 om 01:12
Te druk ja met mensen die niet echt mijn type waren. Engelsen in voetbalkleding enzo. Had ook het idee dat de horeca daar op dat soort mensen ingesteld was, pubachtig en westers eten enzo. Lonely beach had toen een veel relaxtere uitstraling. Was rustiger, met meer mijn soort reiziger zeg maar. Leuke barretjes, restaurantjes en resorts, gewoon gezellig. En je zit ook dichter bij dat vissersdorpje Bang Bao.
Wij zijn ook met de scooter naar White Sands gegaan en dan kom je langs andere strandjes die ook erg mooi zijn, maar nog veel rustiger.
Lonely Bach was voor ons de juiste mix.
Wij zijn ook met de scooter naar White Sands gegaan en dan kom je langs andere strandjes die ook erg mooi zijn, maar nog veel rustiger.
Lonely Bach was voor ons de juiste mix.
vrijdag 11 november 2011 om 22:42
Phuket? daar zou ik zelf nooit voor kiezen voor een huwelijksreis als ik eerlijk ben, er zijn echt veel mooiere plekjes in Thailand te bedenken, bekijk eens de leuke eilandjes die er zijn. Phuket is mij erg tegen gevallen. ben zelf 7 keer in Thailand geweest.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
dan moet het maar zoals het kan !
zaterdag 12 november 2011 om 11:40
Hi mayou, dank je voor je tips. Paradise cottages had ik ook gezien, maar is al volgeboekt in de periode dat ik ga.
Ik heb nu een andere plek gevonden, en wel bij lonely beach! Dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is! Maar lijkt me inderdaad toch leuker en relaxter dan white sand beach.
Kan niet wachten!! En ben blij dat ik nog iets heb kunnen vinden dat beschikbaar is, want ongeveer heel ko chang lijkt volgeboekt.
Je had het in je vorige posting over het vissersdorpje Bang Bao. Is dat leuk om te bezoeken? Ik ken het nl niet.
Ik heb nu een andere plek gevonden, en wel bij lonely beach! Dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is! Maar lijkt me inderdaad toch leuker en relaxter dan white sand beach.
Kan niet wachten!! En ben blij dat ik nog iets heb kunnen vinden dat beschikbaar is, want ongeveer heel ko chang lijkt volgeboekt.
Je had het in je vorige posting over het vissersdorpje Bang Bao. Is dat leuk om te bezoeken? Ik ken het nl niet.
zaterdag 12 november 2011 om 12:19
Ja is best leuk. Het is eigenlijk niet meer dan een pier in het water met winkeltjes en restaurantjes, leuk om tussendoor te lopen. Tusssen Lonely Beach en Ban Bao is ook nog een baai met 2 van die Zen resorts (althans 4 jaar geleden waren het er 2). Was erg lekker daar.
Je kunt trouwens ook ter plekke nog kijken of je ergens anders kunt zitten (mocht het niet bevallen waar je nu heen gaat), want er zijn altijd mensen die wel reserveren, maar niet op komen dagen.
Je kunt trouwens ook ter plekke nog kijken of je ergens anders kunt zitten (mocht het niet bevallen waar je nu heen gaat), want er zijn altijd mensen die wel reserveren, maar niet op komen dagen.
zaterdag 12 november 2011 om 12:41
@mayou. Klinkt wel leuk, ik hou het zeker in gedachten. Al kan ik ook niet wachten om gewoon heerlijk op het strand te liggen!!
Ik heb heel veel goede recensies gelezen op internet over de plek waar ik nu heen ga, dus ik vermoed dat het goedkomt. Maar je weet natuurlijk nooit. Dan is het goed om te weten dat er inderdaad soms mensen niet opkomen dagen en elders boeken waarschijnlijk toch mogelijk is.
Ik heb heel veel goede recensies gelezen op internet over de plek waar ik nu heen ga, dus ik vermoed dat het goedkomt. Maar je weet natuurlijk nooit. Dan is het goed om te weten dat er inderdaad soms mensen niet opkomen dagen en elders boeken waarschijnlijk toch mogelijk is.

dinsdag 15 november 2011 om 10:10
of thailandblog, ook nog steeds goede updates.
@supersoulfighter : zit je in de buurt van Chiang rai? Google dan eens op Bamboohut de chiang rai, schitterend plekje midden in de rijstvelden zonder al het toerisme. en je kunt er ook mooie treks maken.
Iemand nog tips voor een mooi eiland helemaal in het zuiden van Thailand? Andamanzee? Liefst nog niet zo ontwikkeld, simpele accomodatie. Liefst wel zo ontwikkeld dat je er kunt duiken (en dat je er kunt komen...)
@supersoulfighter : zit je in de buurt van Chiang rai? Google dan eens op Bamboohut de chiang rai, schitterend plekje midden in de rijstvelden zonder al het toerisme. en je kunt er ook mooie treks maken.
Iemand nog tips voor een mooi eiland helemaal in het zuiden van Thailand? Andamanzee? Liefst nog niet zo ontwikkeld, simpele accomodatie. Liefst wel zo ontwikkeld dat je er kunt duiken (en dat je er kunt komen...)

dinsdag 15 november 2011 om 15:47
Hoi allemaal!
Een vraagje voor de Thailand-kenners... wij gaan met over 2 weken die kant op. Eerst een paar dagen Bankok en dan richting het zuiden, alwaar wij nog een week of 2 hebben voordat we terug gaan naar BKK. Nu hadden wij het idee om eerst Railey Beach aan te doen, dan Ko lanta, Ko phi phi en via phuket terug (hooguit 1 of 2 overnachtingen op Phuket zelf)
Maarr nu lijken de weersvoorspellingen niet eens zo goed, hebben jullie ervaring met die regio in begin december?
Of zou je dan toch voor een andere regio gaan? (denk Ko Phanghang of Ko Chang)
Het oorspronkelijke plan was om ook Chiang Mai aan te doen, maar omdat wij in totaal maar dik 2,5 week gaan zijn we bang dat dat wat krap wordt, wat denken jullie?
Alvast bedankt voor de reactie!
Een vraagje voor de Thailand-kenners... wij gaan met over 2 weken die kant op. Eerst een paar dagen Bankok en dan richting het zuiden, alwaar wij nog een week of 2 hebben voordat we terug gaan naar BKK. Nu hadden wij het idee om eerst Railey Beach aan te doen, dan Ko lanta, Ko phi phi en via phuket terug (hooguit 1 of 2 overnachtingen op Phuket zelf)
Maarr nu lijken de weersvoorspellingen niet eens zo goed, hebben jullie ervaring met die regio in begin december?
Of zou je dan toch voor een andere regio gaan? (denk Ko Phanghang of Ko Chang)
Het oorspronkelijke plan was om ook Chiang Mai aan te doen, maar omdat wij in totaal maar dik 2,5 week gaan zijn we bang dat dat wat krap wordt, wat denken jullie?
Alvast bedankt voor de reactie!

dinsdag 15 november 2011 om 17:51
quote:mayou schreef op 15 november 2011 @ 02:09:
www.bangkokpost.comAi, schiet nog niet echt op daar, zo te lezen...
www.bangkokpost.comAi, schiet nog niet echt op daar, zo te lezen...
woensdag 16 november 2011 om 01:42
Nou, het waterpeil stijgt niet meer en is heel langzaam aan het weglopen alleen zit er niet veel schot in. Maar erger wordt het in ieder geval niet. Het centrum van BKK is helemaal droog gebleven en daar is het business as usual. De treinen naar het noorden rijden ook weer en de scholen beginnen over een week weer.
In december is het over het algemeen prima weer in het zuiden van Thailand, maar hier - net als overal in de wereld - is het weer ook aardig van slag, dus wellicht dat ze meer regenval verwachten.
In december is het over het algemeen prima weer in het zuiden van Thailand, maar hier - net als overal in de wereld - is het weer ook aardig van slag, dus wellicht dat ze meer regenval verwachten.

woensdag 16 november 2011 om 21:59
Ja, ik ga ook eind december. Verwacht niet dat ikzelf veel last ga hebben van dat water. Voor de Thai lijkt het me een ramp. Ben wel benieuwd of de bevoorrading van Bangkok weer op gang is gekomen. Begreep dat er eerder een tekort was aan drinkwater en dat de voedselprijzen flink gestegen waren.
En ja, ik hoop op zonnig weer, maar you never know inderdaad.
En ja, ik hoop op zonnig weer, maar you never know inderdaad.

zaterdag 19 november 2011 om 21:40
IDFA-tip: My Thai Bride
Portret van een Engelse man die verliefd wordt op een Thaise in een bar in BKK. Hij trouwt met haar, verhuist met haar naar het platteland en als hij ongeveer al zijn geld heeft geïnvesteerd in een huis en een varkenshouderij voor haar loopt de relatie stuk en keert ie berooid terug naar Engeland.
Vele Westerse mannen zijn hem voor gegaan en velen zullen hem nog volgen, maar in deze documentaire volg je het allemaal van dichtbij. Vanuit zowel zijn kant als die van haar. Ik kom net bij het IDFA vandaan en die man zat dus gewoon in de zaal. Zich kapot te schamen.
Portret van een Engelse man die verliefd wordt op een Thaise in een bar in BKK. Hij trouwt met haar, verhuist met haar naar het platteland en als hij ongeveer al zijn geld heeft geïnvesteerd in een huis en een varkenshouderij voor haar loopt de relatie stuk en keert ie berooid terug naar Engeland.
Vele Westerse mannen zijn hem voor gegaan en velen zullen hem nog volgen, maar in deze documentaire volg je het allemaal van dichtbij. Vanuit zowel zijn kant als die van haar. Ik kom net bij het IDFA vandaan en die man zat dus gewoon in de zaal. Zich kapot te schamen.