Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ik reis altijd met een daypack (30 liter) en neem alleen de dingen mee waarvan ik weet dat ik ze daar niet kan krijgen. De rest koop ik daar. Het is namelijk veel lekkerder om daar in bijvoorbeeld een vissersbroek of iets dergelijks te lopen dan in je spijkerbroek. Wijd, dun en neemt niet veel plek in. Als je van plan bent om naar de eilanden te gaan heb je sowieso niet veel kleren nodig omdat je dan toch de hele dag in je bikini/omslagdoek rondloopt.

En mocht je ruimtegebrek krijgen kun je in thailand ook een grotere rugzak kopen. De nepperds worden op iedere hoek van de straat verkocht, zijn goed en kosten geen bal.

Kijk ook eens op het Thailandtopic, daar staat veel info over wat mee te nemen en waarheen te gaan enzo.

Veel planplezier!
Ik heb alleen op Koh Phangan last gehad van zandvlooien. We hadden een hutje op het strand in Sri Thanu. Erg idylisch. Maar ik ben altijd vroeg wakker en besloot dus lekker op het strand te gaan liggen lezen. Nou binnen 5 minuten zat ik onder de bulten. Het gekke is dat ik rond de klok van 12 uur wel op het strand kon liggen. Dan is de zon te warm en dan gaan ze weg.
Ben het eens met Mayou. Voor een maand zou ik alles bij elkaar niet meer dan 10 kilo bij me hebben, misschien zelfs minder. Lekker in Thailand van alles kopen voor weinig geld.

Haaii Mayou, ik ga jou een bericht sturen.
Cum non tum age
Waar ik heen wil, weet ik nog niet precies. Ik wil een maand weg van de ellende hier, dus ben het eea gaan uitzoeken en kwam zo bij Thailand. Het is mijn bedoeling om een ticket + hotelovernachting BKK te boeken en vandaar uit verder te zien. Heb er al wel wat over gelezen en ben me dus goed aan het voorbereiden qua kleding en spullen die je mee moet nemen. Verder ook wat ik daar beter kan kopen dan hier, zoals muggenspel ed. Heb je verder nog tips voor me?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Ik zou als je in BKK bent zeker een van de fietstochten doen die ze daar aanbieden,echt de moeite waard om te doen.Zou het zo weer doen mocht ik er nog een keer naar toe gaan.

Wij hebben het bij Co van Kessel gedaan en het was echt een hele leuke dag.
Ja, fietstocht is zeker een goed idee, erg leuk om te doen. Verder zou ik eerst bekijken of je naar het noorden of zuiden wilt en dan verder gaan plannen.

Dingen die je in Thailand net zo goed (zo niet beter) kunt kopen dan in Nederland: shampoo, conditioner, bodylotion, muggenspul, waspoeder, tampons etc en alles in handige backpack keine verpakkingen. Verder hoef je ook geen klamboe of zo mee te nemen want die heb je hier ook overal, net als eerste hulp spullen.

Nou ik ga naar buiten, het is sunday evening market hier in Chiang Mai, zo gezellig op straat dan.
waar blijftiedan...
Ik heb nog nooit last gehad van zandvliegen. Een keer is mijn vriend door een zandvlieg gebeten (geprikt?) maar dat was in Amerika. Maar mocht je er wel last van krijgen, op iedere hoek van de straat zit een pharmacy die zijn de hele dag, tot laat vaak, open. En die hebben overal wel wat voor. Vaak weet je niet wat je krijgt maar, wat je klachten ook zijn, meestal is het in no-time opgelost. Dus tegen de beet van een evt. zandvlieg zullen ze ook vast wel een paardenmiddeltje hebben.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ja die pharmacy's zijn erg goed,ik had last van zonneallergie en met een pilletje en een smeerseltje was ik er binnen 1 dag weer vanaf!
Ik heb ook net weer zo'n fijn antibiotica kuurtje gehad. Bezoek aan de dokter, onderzoek, apotheek was 12 euro bij elkaar....
Kijk, dat klinkt allemaal goed. Dank jullie wel, voel me toch een beetje rustiger zo als je wat meer weet wat je kunt verwachten.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
So what, waar heb je dat goedkope ticket via Dubai vandaan?

Is misschien ook wel iets voor mij!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Bedankt mbt de tips over wat mee te nemen. Ik heb inmiddels het hele thailand en backpack topic (met veel goede tips) doorgespit en ga inderdaad proberen zo weinig mogelijk mee te nemen. Ik zag ergens een grotere rugtas met afneembare daypack, ook handig! Ik ben best klein dus ik denk dat ik wel veel in Thailand kan halen.

Verder had xenos ook wat leuke aanbiedingen, van die kleine handdoekjes, washandjes en een laken, al las ik ergens dat je beter een satijnen laken mee kon nemen. Zijn er nog dingen die ze in Thailand echt niet hebben? Zo kon ik een keer in singapore nergens tampons vinden, erg vervelend als je alleen strings en maandverband hebt, dus moest gelijk een paar omaonderbroeken aanschaffen want van libresse ultra light hadden ze daar ook nooit gehoord

Miss thang, ik heb via BMair gereserveerd, je vliegt wel via duesseldorf maar ook daar zijn weer voordelige treinkaartjes voor te vinden.

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voor je reservering bij Bmair is bevestigd? Normaal gesproken kun je gelijk betalen, ik heb vrijdag geboekt en nog steeds niets gehoord. Haha nu wil ik hem ook op zeker geboekt hebben ook!

Mijn volgende stap wordt het plannen van de route...er zijn alleen zoveel leuke dingen te doen dat ik niet weet waar ik moet beginnen
Hoi allemaal,

Leuk om alle verhalen en tips te lezen! Ik heb net een ticket geboekt. Ik ga in december, dan vlieg ik naar Singapore en heb ik een stopover van 2 dagen. Dan vlieg ik door naar Chiang Mai. Ik reis dan zelf van Chiang Mai naar beneden richting Bangkok en dan verder richting de eilanden en uiteindelijk naar Phuket. Ik vlieg terug van Phuket (via Singapore) naar Amsterdam. Totaal ben ik 25 dagen weg. Ik vlieg met Singapore Airlines en ik ben erg blij met de deal die ik heb kunnen scoren: ¤ 603,- Bij het reisbureau zeiden ze dat dat een hele goed prijs was voor een ticket. Ik heb rechtstreeks via de website van singapore airlines geboekt.

Ik blijf het hier nog even volgen, misschien kom ik nog op nuttige vragen.
Dat is inderdaad niet veel voor Singapore Airlines. Goeie deal zeg!
Nou hij is rond hoor, mn ticket.

Het was niet zo ideaal als ik had gepland namelijk 20 sept tot en met 20 okt incl 1 hotelovernachting, maar toch mag ik niet klagen.

Ik vertrek de 23e(september) in de avond en kom de 24e in de avond aan. De overstap duurt 4 uur dus dat is te doen.

De terug weg is de 20e (oktober)en ik kom aan op de 21e, dus helaas wat minder dan een maand en de overstap duurt 8 uur, dat is wel wat minder zeker omdat je als je eenmaal naar huis wilt, ook echt thuis wil zijn. Daarbij stond er dat bij de prijs inbegrepen een hotelovernachting en transfer zat. Ik vond dat wel een fijn idee omdat je dan de eerste dag even niet hoeft na te denken. Het blijkt dus dat die aanbieding alleen geldt als je voor 2 personen boekt, jammer!

Maar goed, ik mag echt niet klagen want ik heb een retour voor 409 euro! Volgens mij is dit best goedkoop.

Iemand nog tips voor de eerste overnachting en vervoer naar het hotel voor Bangkok? Ik wil het anders ook even op het Thailand topic gooien, aangezien er al een heel topic over is, maar als iemand dit toevallig leest en het weet hoor ik het graag :-)
Wij slapen altijd in de buurt van Kaosan road (Banglampu) . Om precies te zijn op de Soi Rambuttri en dan in Hotel Baan Sabai. Dat is een low budget hotel. Voor 500 baht (10 euro) heb je een prima kamer met dubbel bed, airco en warm water. Mocht je iets meer luxe willen is Rambuttri village ook een idee, of New Siam 3. Bij de laatste betaal je 800 baht (ongeveer) en dan heb je er ook nog tv bij. (www.newsiam.net)

Van het vliegveld naar Bangkok kun je een taxi nemen. Kaartje halen bij de taxi stand en instappen. Kost om en nabij de 400 baht. Als je voor de eerste keer in Bangkok bent is dat zeker aan te bevelen. Er gaan ook bussen namelijk voor 150 baht, maar dan weet je niet goed waar je heen moet. Mocht je toch de bus willen nemen, neem dan bus nr 2, voor Banglampu.

Enne 400 euro voor een ticket is echt niet veel. Ga je over Dubai?
Hallo allemaal,

Een week geleden zat ik erover te denken om alleen op reis te gaan in zuid oost azie en binnen een week was ik eruit dat het Thailand zou worden

Ik had al een topic geopend waar ik goede tips en adviezen heb gekregen maar het is denk ik handiger als ik mn vragen hier verder stel.

Ik heb inmiddels een ticket geboekt via Bmair reizen (lees alleen nu net het verhaal van Dolfje) een retourtje voor 409 euro. Ik ga voor 27 dagen. Volgens mij is dat best een goede deal. Nadeel is alleen dat ik op de terugweg een lange stopover heb en dat het via duesseldorf is. Het is met Emirates en volgens mij is dat best een goede maatschappij. Heeft iemand er ervaringen mee?

Voor 60 euro extra kreeg ik een transfer incl hotelovernachting erbij en nu dacht ik: "Dat kan vast goedkoper in Thailand

Heeft er iemand tips voor een goed hotel en de reis ernaartoe voor de eerste dag?

Verder ga ik de reisroute uitstippelen, ik heb nog geen idee. Is Noord en Zuid Thailand te doen in 27 dagen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Oh ja en het gaat voor de duidelijkheid om een retourtje Bangkok
Hoi Mayou

Wat fijn een snelle reactie, had de vraag ook op het Thailand topic gesteld omdat daar toch de experts zitten.

Het lijkt me inderdaad het best om met de taxi te gaan de eerste dag. Bedankt voor de hoteltips, ga gelijk even kijken. De eerste dag wil ik graag een comfortabele kamer om van de reis bij te komen, daarna wil ik voor de guesthouses en misschien wel hostels gaan ivm mijn budget.

Ik vond het inderdaad een goede deal 400 euro, daar wil ik best een paar uurtjes extra voor wachten op Dubai. Ik schreef eerder stopover, maar volgens mij is een stopover juist dat je er een dagje blijft en dat is niet het geval. Het gaat meer om de overstaptijd.
Ik heb trouwens een hele poos met een laken rondgelopen en nooit nodig gehad. Persoonlijk zou ik dat dus niet meenemen. Vrijwel overal heb je een laken/handdoek op je kamer, dus zonde van de ruimte in je tas. Geldt ook voor de handdoekjes, washandjes etc. Het ziet er allemaal leuk uit, maar ik vind het niet echt handig. Als het echt nodig is, slaap ik onder mijn omslagdoek. Ik heb een ieniemienie traveltowel bij me voor het geval dat (bij Bever, aan een sleutelhanger, ideaal!) en tampons verkopen ze bij iedere drogist. Maar mocht je daar niet op vertrouwen kun je altijd nog een cup meenemen. Die is erg handig voor op reis en je bent ook niet meer afhankelijk van tampons of maandverband.Wat verder handig is om mee te nemen trouwens, is zo'n shampo blok van Lush. Die gaan erg lang mee (ben erg fan van de squeeky green).
dubbel
Het laken dat ik bij de xenos heb gekocht is vrij licht en compact, het is alleen gedeeltelijk van Polyester en ik las ergens dat dat niet zo fijn is. Als ik er aan terug denk heb ik in Bali ook vaak onder mn sarong geslapen. Ik ben wel van plan om soms in een hostel te overnachten, ik weet niet of het daar wel prettig is om een eigen laken te hebben?

Ik heb ook een poncho aangeschaft in mijn enthousiasme en vroeg me achteraf af of ik dat eigenlijk wel nodig had.

Goede tip zo'n shampooblok, en gelijk een goed excuus om iets bij lush aan te schaffen
Ja dat is te doen, maar dan moet je niet overal heen willen. Phuket ed is nog best wel regentijd begin oktober, dus dat zou ik skippen, maar in het noorden en op Samui, Phangan en Tao is het lekker dan. Een goeie plek om te acclimatiseren is trouwens Kanchanaburi. Rondje Chiang Mai, Pai en Mae Hong Son is ook erg aan te bevelen. Ach het is allemaal leuk!!
Ik ben vorig jaar ook met Emiartes naar BKK gevlogen en idd bij BM air reizen geboekt.

Voor ons was Dusseldorf niet verder dan Schiphol en wij hadden op de heenweg een stop van 3 uur(die waren zo om) en zouden op de terugweg een stopover van 2 (nou ja 1,5 nacht) maken in Dubai maar dat is dus niet doorgegaan vanwege die toestanden.

Dus hopelijk gebeurd er niks en mocht er wel iets gebeuren schakel dan meteen de reisverzekering in,ons werd toen verteld(door familie in Ned) dat de reisverzekering niks deed en bij terugkomst zei de reisverzekering :"had ons maar meteen gebeld"

Wij hebben de eerste nacht in BKK(Prince Palace hotel)+ transfer geboekt bij Greenwood travel maar ik weet echt niet meer wat het kostte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven