Thailand Topic!
dinsdag 23 juni 2009 om 10:42
Inmiddels word ik een beetje nerveus, ben veel aan het lezen, maar op al die sites staat met name info over waar je voor op moet letten ed. Ik snap wel dat het belangrijk is om dat te weten, maar het drukt de voorpret wel een beetje
Maar goed, moed erin houden en gewoon gaan, het komt vast allemaal goed.
@Mayou: Chiang Mai is inderdaad iets dat ik zeker wil zien!
Maar goed, moed erin houden en gewoon gaan, het komt vast allemaal goed.
@Mayou: Chiang Mai is inderdaad iets dat ik zeker wil zien!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
dinsdag 23 juni 2009 om 12:29
Bonny, wat leuk! Heb je alles al ingepakt? Laatste wasjes gedaan, huis opgeruimd, post geregeld? Dan is het toch helemaal oke. Ik snap dat het wel erg snel gaat nu, maar hee, dadelijk zit je in het vliegtuig, pak je je Lonely Planet en dan ga je op je gemakje eens kijken waar je de eerste nacht(en) verblijft. Als je al niet iets geregeld hebt. En als je aankomt eerst eens op je gemak bijkomen. Ik heb bijv. altijd erg last van een jetlag en als ik dan ergens ben dan vind ik het niet meteen leuk. Ga dus niet zitten stressen als jij ook zoiets hebt. Je moet dan gewoon eerst acclimatiseren.
Cum non tum age
dinsdag 23 juni 2009 om 13:32
Ja, leuk is het wel, maar ook heel spannend. Het is inmiddels definitief, ik vertrek morgen vanaf Duesseldorf. Eerste 2 nachten zijn geboekt in BKK. Ben inderdaad laatste wassen er doorheen aan het gooien, instructies maken voor Donny en aan het zien wat ik nog snel moet kopen wat ik echt graag mee wil hebben vanuit hier ipv daar te halen. Verder maar eens beginnnen met het volproppen van de rugzak en eens zien of de zenuwen in mijn buik nog wat gaan kalmeren... Verheug me er wel op, en in het vliegtuig inderdaad eens uitgebreid door de reisgids heen!
dinsdag 23 juni 2009 om 13:54
Maak je niet druk, al ben ik zelf ook nog altijd zenuwachtig voor ik op reis ga.
Thailand is by far het makkelijkste land om te reizen. Hou alleen het tempo van de tropen aan. Bedenk goed dat er in Thailand op ieder hoek van de straat en apotheek, reisbureau en pinautomaat zit. Zolang je je paspoort en een paar onderbroeken in je tas hebt kan je eigenlijk niet veel overkomen. Gebruik je gezonde verstand en doe geen dingen die je hier ook niet zou doen. Heel veel plezier!
Thailand is by far het makkelijkste land om te reizen. Hou alleen het tempo van de tropen aan. Bedenk goed dat er in Thailand op ieder hoek van de straat en apotheek, reisbureau en pinautomaat zit. Zolang je je paspoort en een paar onderbroeken in je tas hebt kan je eigenlijk niet veel overkomen. Gebruik je gezonde verstand en doe geen dingen die je hier ook niet zou doen. Heel veel plezier!
dinsdag 23 juni 2009 om 16:40
Leuk leuk leuk leuk. Ik voel je kriebels hier helemaal!! Die zenuwehebikalleswelbijmeenzalikdatooknogmeenemenoftochmaarhierlatenvoorpret zeg maar.
En inderdaad echt alles is hier te koop, dus ga niet met onnodig veel vulling lopen sjouwen. Ze hebben hier zelfs Vanish....
Heel veel plezier en take it erg easy de eerste paar dagen.
En inderdaad echt alles is hier te koop, dus ga niet met onnodig veel vulling lopen sjouwen. Ze hebben hier zelfs Vanish....
Heel veel plezier en take it erg easy de eerste paar dagen.
dinsdag 23 juni 2009 om 18:57
Pfff. door al het gestress vergat ik gewoon mn afspraak voor inenting Maar gelukkig mocht ik nog komen. Ik word de hele dag gek gebeld door iedereen (Wel heel leuk natuurlijk), terwijl mijn hoofd overloopt van waar ik aan moet denken...
Maar goed, leuk is het natuurlijk wel! En ik kom zeker laten weten hoe het geweest is, maar ik zal daar ook wel mijn doses forum toegediend moeten krijgen, anders krijg ik het zwaar
Een vraagje nog: Is 1 lange broek (afritsexemplaar, jawel) genoeg of voor de zekerheid 2 meenemen? En heb ik in deze tijd een warme trui nodig daar?
Maar goed, leuk is het natuurlijk wel! En ik kom zeker laten weten hoe het geweest is, maar ik zal daar ook wel mijn doses forum toegediend moeten krijgen, anders krijg ik het zwaar
Een vraagje nog: Is 1 lange broek (afritsexemplaar, jawel) genoeg of voor de zekerheid 2 meenemen? En heb ik in deze tijd een warme trui nodig daar?
dinsdag 23 juni 2009 om 19:27
1 lange broek is zeker genoeg,gewoon aandoen op de heenweg.Daar draag je hem toch niet(tenminste ik heb hem niet meer aangeraakt tot ik de spullen ging pakken voor de terugweg)
Ik had voor de tempels en grand palace een broek aan die 7/8 was en die je omhoog kon opknopen,vriend had een afritsbroek aan.
Ik had voor de tempels en grand palace een broek aan die 7/8 was en die je omhoog kon opknopen,vriend had een afritsbroek aan.
woensdag 24 juni 2009 om 01:32
woensdag 24 juni 2009 om 08:15
Vandaag is het dan zover, echt rustg geslapen heb ik niet, en mijn buik is nogal overstuur van de spanning. Maar goed, vrolijk doorlopen. Dolfje, had je ook geen lange broek nodig tijdens trekkings? Of heb je die geen gedaan? Mijn hoofd denkt nog steeds dat ik naast mijn afritsbroek een lange linnen broek mee moet nemen, maar wellicht dat ik meer op de ervaringsdeskundigen moet vertrouwen
donderdag 25 juni 2009 om 17:18
Nou daar zijn we dan in Bangkok, kan nog niet zeggen dat ik jullie enthousiasme deel. Ik voel me hier behoorlijk ongelukkig, maar goed, ik vertel mezelf dat ik nog gewoon moet wennen, ben hier pas 1 dag, moed erin houden en dan komt het vanzelf wel goed.
Morgen maar eens gaan praten bij greenwoodtravel, wellicht geven die me wat perspectief. Het eten heb ik nog niet aangeraakt, de geur nodigt me niet uit en met deze temperatuur heb ik ook geen honger. Hoop de volgende keer wat vrolijkers te kunnen typen...
Morgen maar eens gaan praten bij greenwoodtravel, wellicht geven die me wat perspectief. Het eten heb ik nog niet aangeraakt, de geur nodigt me niet uit en met deze temperatuur heb ik ook geen honger. Hoop de volgende keer wat vrolijkers te kunnen typen...
vrijdag 26 juni 2009 om 12:16
Inmiddels bekomen van de eerste schrik, reisplan uitgetsippeld met behulp van Greenwoodtravel en besloten in Bangkok zo goed als niks te gaan doen. Acclimatiseren. Morgen de nachttrein naar Chiang Mai, dus Mayou, ik kom eraan x-D Is het gemakkelijk om in Chiang Mai accommodatie te vinden voor minder dan 900 baht per nacht?
vrijdag 26 juni 2009 om 14:26
Jajajaja leuk!!! Er is hier ontzettend veel goeie accommodatie voor weinig, momenteel zelfs voor 150 baht per nacht. Ga voor een hotelletje in de oude stad, en je valt meteen met je neus in de boter dan, want zondagavond is er markt en dat is echt zo gezellig! Taxi nemen (100 baht, 50 aan de bali en 50 aan de chauffeur) en je naar het hotel van je keuze laten rijden.
Wij hebben hier in het Trigong (www.trigong.com) hotel gezeten. Dat kost 700 baht per nacht (incl. airco, warm water en wireless). Op een prima plek in de oude stad (noordoost), vlakbij alles. Daarnaast zit Charcoa house (www.charcoahouse.com). Dat is helemaal geweldig. Supermooie kamers, maar beginnend bij 900 baht inclusief ontbijt. Dan weet ik verder nog Awana House (www.awanahouse.com). Midden in de oude stad, met (overdekt) zwembad. De eigenaar is Hollands. Kamers zien er goed uit en ze beginnen bij 225 baht (op het dak!!).
Koop wanneer je hier bent een stadsplattegrond van Nancy Chandler. Die is erg goed en er zit een erg handig boekje bij met tips. En als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel he. Veel plezier en wellicht tot gauw.
Wij hebben hier in het Trigong (www.trigong.com) hotel gezeten. Dat kost 700 baht per nacht (incl. airco, warm water en wireless). Op een prima plek in de oude stad (noordoost), vlakbij alles. Daarnaast zit Charcoa house (www.charcoahouse.com). Dat is helemaal geweldig. Supermooie kamers, maar beginnend bij 900 baht inclusief ontbijt. Dan weet ik verder nog Awana House (www.awanahouse.com). Midden in de oude stad, met (overdekt) zwembad. De eigenaar is Hollands. Kamers zien er goed uit en ze beginnen bij 225 baht (op het dak!!).
Koop wanneer je hier bent een stadsplattegrond van Nancy Chandler. Die is erg goed en er zit een erg handig boekje bij met tips. En als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel he. Veel plezier en wellicht tot gauw.
zaterdag 27 juni 2009 om 19:56
Hallo allemaal,
De afgelopen week heb ik vooral veel gewerkt en iets minder bezig geweest met Thailand.
Ik heb wel alvast een afspraak gemaakt voor injecties, of eigenlijk injectie.
HepB en DTP heb ik al, dus volgens mij alleen nog HepA, of vergeet ik er een? Buiktyfus en malaria tabletten zijn volgens mij niet nodig? Ik hoop eigenlijk dat ik ook tegen die tijd een prik tegen de mexicaanse griep hebben gehad, je kan er maar vast tegen bestand zijn.
@ pennylane, dat klinkt wel erg leuk een boottochtje en vanaf de rivierzijde tempels bekijken. En stiekem vind ik dat kitscherige ook wel leuk
Ik ben van plan het winkelen tot het eind te bewaren, kan ik lekker veel inslaan
@ Felicity, ik land om 19:00 dus ik verwacht al met al zo rond 21:00 een hotelkamer te hebben gevonden (of is dat heel optimistisch?) Mooi zou zijn als ik gelijk zou kunnen slapen, dan zit ik direct in het ritme.
@ Mayou, ik denk dat ik dat hotel ga reserveren die jij had aanbevolen, new siam. Is het beter om online te doen of kan ik daar ter plekke een kamer krijgen?
@ El_lebel, een route heb ik nog niet echt uitgestippeld, wel in grote lijnen maar dat kan nog helemaal veranderen. Ik dacht eraan om 1 dag in Bangkok wat shirtjes, sarong en overige benodigdheden in te slaan en dan met de nachttrein naar Chiang Mai te vertrekken. Daar lijkt het me leuk om een fietstocht te maken.
Vervolgens zou ik graag een trektocht willen maken door de jungle en/of natuurparken willen bezoeken. Ik ben er nog niet uit of ik dat een week zou willen doen of drie dagen (die trektocht dan). Daarna zou ik af willen dalen naar het zuiden, en daar een van de of misschien meerdere eilanden willen bezoeken. De supertoeristische eilanden/stranden zoals Ko Phi Phi, Krabi en Phuket trekken me niet zo. Het ligt een beetje aan mijn budget en hoe zuinig ik de komende maanden leef :p maar ik zou ook graag een duikcursus willen volgen. De laatste paar dagen(2/3) zou ik in bangkok willen doorbrengen (ook fietsen), alles bezichtigen en shoppen voor thuis. Ik denk dat ik dan een aardig eind kom met mn 27 dagen
Ik heb op het forum in ieder geval hele leuke dingen gelezen en word er iedere dag enthousiaster van!
Nu ben ik films aan het kijken die opgenomen zijn in Thailand, ook daar word ik erg blij van
Alle tips, do's en donts zijn nog steeds van harte welkom!
De afgelopen week heb ik vooral veel gewerkt en iets minder bezig geweest met Thailand.
Ik heb wel alvast een afspraak gemaakt voor injecties, of eigenlijk injectie.
HepB en DTP heb ik al, dus volgens mij alleen nog HepA, of vergeet ik er een? Buiktyfus en malaria tabletten zijn volgens mij niet nodig? Ik hoop eigenlijk dat ik ook tegen die tijd een prik tegen de mexicaanse griep hebben gehad, je kan er maar vast tegen bestand zijn.
@ pennylane, dat klinkt wel erg leuk een boottochtje en vanaf de rivierzijde tempels bekijken. En stiekem vind ik dat kitscherige ook wel leuk

Ik ben van plan het winkelen tot het eind te bewaren, kan ik lekker veel inslaan

@ Felicity, ik land om 19:00 dus ik verwacht al met al zo rond 21:00 een hotelkamer te hebben gevonden (of is dat heel optimistisch?) Mooi zou zijn als ik gelijk zou kunnen slapen, dan zit ik direct in het ritme.
@ Mayou, ik denk dat ik dat hotel ga reserveren die jij had aanbevolen, new siam. Is het beter om online te doen of kan ik daar ter plekke een kamer krijgen?
@ El_lebel, een route heb ik nog niet echt uitgestippeld, wel in grote lijnen maar dat kan nog helemaal veranderen. Ik dacht eraan om 1 dag in Bangkok wat shirtjes, sarong en overige benodigdheden in te slaan en dan met de nachttrein naar Chiang Mai te vertrekken. Daar lijkt het me leuk om een fietstocht te maken.
Vervolgens zou ik graag een trektocht willen maken door de jungle en/of natuurparken willen bezoeken. Ik ben er nog niet uit of ik dat een week zou willen doen of drie dagen (die trektocht dan). Daarna zou ik af willen dalen naar het zuiden, en daar een van de of misschien meerdere eilanden willen bezoeken. De supertoeristische eilanden/stranden zoals Ko Phi Phi, Krabi en Phuket trekken me niet zo. Het ligt een beetje aan mijn budget en hoe zuinig ik de komende maanden leef :p maar ik zou ook graag een duikcursus willen volgen. De laatste paar dagen(2/3) zou ik in bangkok willen doorbrengen (ook fietsen), alles bezichtigen en shoppen voor thuis. Ik denk dat ik dan een aardig eind kom met mn 27 dagen

Ik heb op het forum in ieder geval hele leuke dingen gelezen en word er iedere dag enthousiaster van!
Nu ben ik films aan het kijken die opgenomen zijn in Thailand, ook daar word ik erg blij van
Alle tips, do's en donts zijn nog steeds van harte welkom!