Thailand Topic!
donderdag 10 juni 2010 om 13:52
Ik ben daar echt al honderd jaar niet geweest.
Ik heb het geweldig gehad op Paros maar toen was ik 7 en nu 39...
Naxos hoor ik ook leuke dingen over.
Maar er zijn daar ook heel veel kleine eilandjes die helemaal niet bekend zijn.
Dat kan ook heel gezellig zijn.
Hoe bevalt het in het griekse?
Jammer dat je er in het hoogseizoen zit....
Dan worden de mensen vaak zo chagerijnig
Ik heb het geweldig gehad op Paros maar toen was ik 7 en nu 39...
Naxos hoor ik ook leuke dingen over.
Maar er zijn daar ook heel veel kleine eilandjes die helemaal niet bekend zijn.
Dat kan ook heel gezellig zijn.
Hoe bevalt het in het griekse?
Jammer dat je er in het hoogseizoen zit....
Dan worden de mensen vaak zo chagerijnig
donderdag 10 juni 2010 om 19:07
Daar zit ik nu en het is gelukkig nog lekker rustig. Had jij niet hier gewoond, of ben ik nu in de war met iemand anders?
Het bevalt goed, maar de Grieken houden wel van steile wegen zeg, kannonne, en dat in die hitte!!
Als ik in Thailand aankom ga ik zo lang uitrusten......en massages nemen.....en pedicures......en films kijken.... ooooooh!
(niet dat ik nu te klagen heb hoor, maar zat daar ineens aan te denken)
Het bevalt goed, maar de Grieken houden wel van steile wegen zeg, kannonne, en dat in die hitte!!
Als ik in Thailand aankom ga ik zo lang uitrusten......en massages nemen.....en pedicures......en films kijken.... ooooooh!
(niet dat ik nu te klagen heb hoor, maar zat daar ineens aan te denken)
maandag 14 juni 2010 om 14:40
dinsdag 15 juni 2010 om 20:23
woensdag 16 juni 2010 om 12:01
donderdag 17 juni 2010 om 16:28
Oke enige tijd geleden kwam ik hier al eens neuzen toen we net onze tickets geboekt hadden, maar omdat we ook nog naar NY gingen tussendoor (ja heel decadent) is de planning even stil komen te liggen
Maar goed...we gaan dus 18 augustus naar Thailand voor 23 dagen. We vliegen op Phuket en eindigen in Bangkok
Nou had ik zelf ongeveer dit schema in mijn hoofd, en ik wilde graag weten of dit een beetje een logische route is en of het te doen is in 23 dagen. We willen niet te veel rushen maar we willen ook wel aardig wat zien.
Phuket
Krabi
Khao Sok
Khao Lak
Surat Thani > naar Kho Samui
Kho Phangan
Kho Tao
Kanchanaburi
Bangkok
Bij Kanchanaburi willen we graag ook nog 1 of 2 nachten in de Jungle Rafts overnachten
Is dit een beetje een logische route? Is het te vol? Zit er wel genoeg varatie in?
Ik ben een echte Thailand-newbie (sowieso nog nooit in Azie geweest) dus ik kan elke tip gebruiken )
Maar goed...we gaan dus 18 augustus naar Thailand voor 23 dagen. We vliegen op Phuket en eindigen in Bangkok
Nou had ik zelf ongeveer dit schema in mijn hoofd, en ik wilde graag weten of dit een beetje een logische route is en of het te doen is in 23 dagen. We willen niet te veel rushen maar we willen ook wel aardig wat zien.
Phuket
Krabi
Khao Sok
Khao Lak
Surat Thani > naar Kho Samui
Kho Phangan
Kho Tao
Kanchanaburi
Bangkok
Bij Kanchanaburi willen we graag ook nog 1 of 2 nachten in de Jungle Rafts overnachten
Is dit een beetje een logische route? Is het te vol? Zit er wel genoeg varatie in?
Ik ben een echte Thailand-newbie (sowieso nog nooit in Azie geweest) dus ik kan elke tip gebruiken )
donderdag 17 juni 2010 om 16:37
Ik vind het te vol.
Laat Khao Lak lekker schieten. Een bejaarden oord waar geen enkele Thaise sfeer te vinden is.
Khao Sok is heel leuk. Dus ga van Krabi naar Khao Sok en neem in Surat Thani lekker de boot naar Phagnan. Dat is heel relaxed. Samui is echt bijna zo erg als Phuket aan het worden dus dat zou ik overslaan.
Van Phagnan naar Tao en dan met de boot naar Chumpon.
Daar neem je de trein naar Bangkok en dan zit je een paar uur later in Kanchanaburi.
Als je de nachttrein neemt scheelt dat weer een dag reizen en het is ook heel leuk.
Dan moet het allemaal wel te doen zijn.
Heel veel plezier!!
(Ik vertrek lekker vandaag over een maand!!!!!)
Laat Khao Lak lekker schieten. Een bejaarden oord waar geen enkele Thaise sfeer te vinden is.
Khao Sok is heel leuk. Dus ga van Krabi naar Khao Sok en neem in Surat Thani lekker de boot naar Phagnan. Dat is heel relaxed. Samui is echt bijna zo erg als Phuket aan het worden dus dat zou ik overslaan.
Van Phagnan naar Tao en dan met de boot naar Chumpon.
Daar neem je de trein naar Bangkok en dan zit je een paar uur later in Kanchanaburi.
Als je de nachttrein neemt scheelt dat weer een dag reizen en het is ook heel leuk.
Dan moet het allemaal wel te doen zijn.
Heel veel plezier!!
(Ik vertrek lekker vandaag over een maand!!!!!)
donderdag 17 juni 2010 om 17:00
Hoe lang is het reizen van Chumpon naar Kanchanaburi (ik moet echt elke keer weer opzoeken hoe je dat schrijft.... ) ?
Als ik jou over een nachttrein hoor praten, zal het wel een eindje zijn.
Ik dacht trouwens dat Khao Lak ook een soort national park was?
Maar het is er dus vrij saai? Fijn om te horen, dan zullen we dat er wel uithalen.
En hoe lang denken jullie dat je in Khao Sok moet blijven?
Is 1 dag daar genoeg? Of kan je er makkelijk 4 dagen doorbrengen? Ik weet uit ervaring dat je in een national park in Amerika makkelijk een week kunt verlbijven, maar ik heb geen idee hoe dat hier is
Als ik jou over een nachttrein hoor praten, zal het wel een eindje zijn.
Ik dacht trouwens dat Khao Lak ook een soort national park was?
Maar het is er dus vrij saai? Fijn om te horen, dan zullen we dat er wel uithalen.
En hoe lang denken jullie dat je in Khao Sok moet blijven?
Is 1 dag daar genoeg? Of kan je er makkelijk 4 dagen doorbrengen? Ik weet uit ervaring dat je in een national park in Amerika makkelijk een week kunt verlbijven, maar ik heb geen idee hoe dat hier is
donderdag 17 juni 2010 om 17:04
Ik moet eerlijk zeggen dat wij Khao Sok links hebben laten liggen.We hadden een huurauto en zijn van Khao Lak naar Surat Thani gereden en omdat het zo regende niet gestopt. Maar ik hoor dat een paar dagen zeker aan te raden is.
Ik zou niets vooraf plannen. Als je het leuk vindt ergens, blijf je er gewoon nog even. En als je het minder vindt ga je weg.
De trein rijdt enorm langzaam en ik geloof dat Chumpon Bankok een uur of 12 is. Met de auto rijd je iig niet van Surat Thani naar Kanchanaburi in één dag. Dat moet minstens 2 zijn.
Je kan ook de bus nemen. Sneller dan de trein geloof ik. Maar wel minder leuk vind ik.
Ik zou niets vooraf plannen. Als je het leuk vindt ergens, blijf je er gewoon nog even. En als je het minder vindt ga je weg.
De trein rijdt enorm langzaam en ik geloof dat Chumpon Bankok een uur of 12 is. Met de auto rijd je iig niet van Surat Thani naar Kanchanaburi in één dag. Dat moet minstens 2 zijn.
Je kan ook de bus nemen. Sneller dan de trein geloof ik. Maar wel minder leuk vind ik.
donderdag 17 juni 2010 om 17:06
Khao Lak is trouwens een langgerekte kuststrook met heel veel luxe hotels. Een echt dorpje is er niet. Wel een straat met veel toeristenwinkels en gek genoeg heel veel opticiens.
Wij zijn er ooit geweest voor de tsunami en wilden vorig jaar weer eens kijken hoe het er nu was.
Alsof er niets gebeurd is! Heel raar. Terwijl daar toch te meeste doden zijn gevallen. Alle hotels staan er weer. Raar hoor.
Maar ik vond het dus niets.
Wij zijn er ooit geweest voor de tsunami en wilden vorig jaar weer eens kijken hoe het er nu was.
Alsof er niets gebeurd is! Heel raar. Terwijl daar toch te meeste doden zijn gevallen. Alle hotels staan er weer. Raar hoor.
Maar ik vond het dus niets.
donderdag 17 juni 2010 om 17:37
Jeetje 12 uur in een trein,......ik moet eens kijken of ik daar niet nog een tussenstop in kan bouwen 
is een huurauto in Thailand goed te doen? Of hadden jullie m alleen op bepaalde trajecten en dus niet de hele reis?
Overigens komen wij op Phuket aan en zoeken nnog een leuk en mooi hotel voor de 1e nacht. We willen niet al te ver van het vliegveld aangezien we na 15 uur reizen wel helemaal kapot zullen zijn, maar wel bij een beetje een mooi stuk strand (geen Patong taferelen)
Als iemand daar nog tips voor heeft..........
Bedankt alvast voor de tips tot nu toe Neele!

is een huurauto in Thailand goed te doen? Of hadden jullie m alleen op bepaalde trajecten en dus niet de hele reis?
Overigens komen wij op Phuket aan en zoeken nnog een leuk en mooi hotel voor de 1e nacht. We willen niet al te ver van het vliegveld aangezien we na 15 uur reizen wel helemaal kapot zullen zijn, maar wel bij een beetje een mooi stuk strand (geen Patong taferelen)
Als iemand daar nog tips voor heeft..........
Bedankt alvast voor de tips tot nu toe Neele!
donderdag 17 juni 2010 om 18:49
Wij huren altijd een auto in Thailand. Ik vind het aan te raden maar er zijn een hoop mensen die ons voor gek verklaren.
12 uur in de nachttrein is goed te doen hoor!
Heel gezellig. Je zit tegenover elkaar op kleine bankjes en als het tijd wordt om te gaan slapen komt er een steward en die maakt er een stapelbed van. Hele schone bedjes (wel heeeeele vieze wc's). Voor die bedjes gaan gordijntjes en zo lig je te slapen.
S'ochtends komen ze de boel weer ombouwen en krijg je een ontbijtje.
De trein rijdt extreem langzaam en stopt op ieder stationnetje. Daar komen dan mensen aan boord die van alles verkopen. Fruit, satehtjes etc etc.
Ik vond het echt heel leuk.
Je kan ook 1e klas gaan en dan heb je je eigen coupetje.
Zoek maar eens op google.
Wij zaten op Phuket niet te ver van het vliegveld. 1 nacht omdat we de volgende dag wegvlogen.
Geen idee mee hoe het heet. Ik vond Phuket niet leuk dus wij waren er maar kort.
12 uur in de nachttrein is goed te doen hoor!
Heel gezellig. Je zit tegenover elkaar op kleine bankjes en als het tijd wordt om te gaan slapen komt er een steward en die maakt er een stapelbed van. Hele schone bedjes (wel heeeeele vieze wc's). Voor die bedjes gaan gordijntjes en zo lig je te slapen.
S'ochtends komen ze de boel weer ombouwen en krijg je een ontbijtje.
De trein rijdt extreem langzaam en stopt op ieder stationnetje. Daar komen dan mensen aan boord die van alles verkopen. Fruit, satehtjes etc etc.
Ik vond het echt heel leuk.
Je kan ook 1e klas gaan en dan heb je je eigen coupetje.
Zoek maar eens op google.
Wij zaten op Phuket niet te ver van het vliegveld. 1 nacht omdat we de volgende dag wegvlogen.
Geen idee mee hoe het heet. Ik vond Phuket niet leuk dus wij waren er maar kort.
donderdag 17 juni 2010 om 21:17
he dames ik kom snel mee schrijven met jullie!!
maar wil eerst alles door lezen dan ben ik nog wel een tijdje bezig!!
ga er ongeveer 5 en halve week heen, en land op bangkok en vlieg weg vanaf bangkok...
moet nog erg veel uitzoeken en heb zoveeeel vragen hahaha maar mischien worden die hier tussen neus en lippen door wel besproken..
heb nu 3 pagina's gelezen en vind het helemaal super!!
maar wil eerst alles door lezen dan ben ik nog wel een tijdje bezig!!
ga er ongeveer 5 en halve week heen, en land op bangkok en vlieg weg vanaf bangkok...
moet nog erg veel uitzoeken en heb zoveeeel vragen hahaha maar mischien worden die hier tussen neus en lippen door wel besproken..
heb nu 3 pagina's gelezen en vind het helemaal super!!
vrijdag 18 juni 2010 om 08:51
vrijdag 18 juni 2010 om 10:21
Hoi had toch even een vraagje tussen door..
Ik kom aan via Bangkok en vlieg ook weer terug via Bangkok... Idit makkelijk te doen ??of is het handiger via andere plek terug te vliegen?
Ik wou vanaf bangkok naar beneden langs de eilandjes.. En dan na 5 weken weer teug naar boven na Bangkok.. Of mis ik dan hele mooie dingen?? Ik hou van de natuur vooral bossen en water, en van dieren. Wil hier zoveel mogelijk van mee pakken.. Zijn er ook jungletochten te doen op die plekken ? En moet ik dat dan van te voren boeken? Als ik aan kom dus gewoon in thailand?
ik Heb al vast een Tour van 5 dagen gereserveerd. Je gaat dan via een woonboot een meer(khao leam lake) over.
Naar watervallen en coconut island.
Elephant riding, bamboo rafting.
Zwemmen bij sangklaburi en na sangklaburi
Je slaapt op die boot ( lake house) ziet er luxe uit Voor 300 euro inclusief eten en overnachtig.
Lisa
Ik kom aan via Bangkok en vlieg ook weer terug via Bangkok... Idit makkelijk te doen ??of is het handiger via andere plek terug te vliegen?
Ik wou vanaf bangkok naar beneden langs de eilandjes.. En dan na 5 weken weer teug naar boven na Bangkok.. Of mis ik dan hele mooie dingen?? Ik hou van de natuur vooral bossen en water, en van dieren. Wil hier zoveel mogelijk van mee pakken.. Zijn er ook jungletochten te doen op die plekken ? En moet ik dat dan van te voren boeken? Als ik aan kom dus gewoon in thailand?
ik Heb al vast een Tour van 5 dagen gereserveerd. Je gaat dan via een woonboot een meer(khao leam lake) over.
Naar watervallen en coconut island.
Elephant riding, bamboo rafting.
Zwemmen bij sangklaburi en na sangklaburi
Je slaapt op die boot ( lake house) ziet er luxe uit Voor 300 euro inclusief eten en overnachtig.
Lisa
vrijdag 18 juni 2010 om 10:37
vrijdag 18 juni 2010 om 12:28

vrijdag 18 juni 2010 om 12:31
Paar maanden geleden heb ik 2 stukken nachttrein gedaan: Bangkok - grens Laos en Chumphon - Bangkok. Allebei prima, nette bedjes met hoofdkussen en dekentje, en best goed geslapen. Je slaapt en wordt de volgende ochtend wakker op je bestemming, prima manier om reistijd te besparen. Zorg dat je zelf een fles water hebt en wat te snaaien, koop een rol wc papier bij de 7eleven, en een warm vest voor de airco (ik heb een sweatvestje met capuchon - capuchon gaat op 's nachts).
Nadeel van Chumphon vond ik dat het halverwege op de route is vanuit het zuiden en de trein dus vaak bijna altijd vertraagd is (bij ons bijna 2 uur en stonden we daar tijdens een tropische regenbui...). Vanaf Bangkok vertrekken de treinen op de geplande tijd. Ik zou dus achteraf mijn reis liever andersom hebben gedaan: nachttrein heen naar Chumphon, ferry naar Koh Tao, Koh Phangan, ferry naar Surat Thani en dan vliegen naar Bangkok (ik vloog Nok Air).
Nadeel van Chumphon vond ik dat het halverwege op de route is vanuit het zuiden en de trein dus vaak bijna altijd vertraagd is (bij ons bijna 2 uur en stonden we daar tijdens een tropische regenbui...). Vanaf Bangkok vertrekken de treinen op de geplande tijd. Ik zou dus achteraf mijn reis liever andersom hebben gedaan: nachttrein heen naar Chumphon, ferry naar Koh Tao, Koh Phangan, ferry naar Surat Thani en dan vliegen naar Bangkok (ik vloog Nok Air).
vrijdag 18 juni 2010 om 12:40
quote:vivalalisa schreef op 18 juni 2010 @ 10:37:
oja schiet mij no een vraag t binnen..
ik dacht er aan om een lonley planten mee te nemen... maar ik hoorde dat je ook een huppelepup guide had... ruft guide?? weet precieze naam niet. maar schijnt ook bekend te zijn en in nl...
hebben jullie er ervaringen mee?
Ruft Guide?!
Je bent waarschijnlijk in de war met het plaatselijke gidsje voor Slochteren.
Rough Guide, bedoel je. Inderdaad een veel fijnere gids. Veel plezier!
oja schiet mij no een vraag t binnen..
ik dacht er aan om een lonley planten mee te nemen... maar ik hoorde dat je ook een huppelepup guide had... ruft guide?? weet precieze naam niet. maar schijnt ook bekend te zijn en in nl...
hebben jullie er ervaringen mee?
Ruft Guide?!
Je bent waarschijnlijk in de war met het plaatselijke gidsje voor Slochteren.
Rough Guide, bedoel je. Inderdaad een veel fijnere gids. Veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...