Topless ja of nee?

17-08-2012 13:32 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lig aan het strand in Frankrijk. Lekker in het zonnetje beetje het Vivaforum aan het doorkijken. Vanochtend toen we het stand op kwamen heb ik na het zwemmen mijn bikinitopje uitgedaan. Maar nu ik eens om mij heen kijk en het strand al veel meer bezoekers heeft valt mij ineens op dat ik een van de weinige of misschien wel de enige ben die topless aan het zonnen is.

Wat is jullie ervaring? Zon je topless, doe je mee met de rest en trek je hem weer aan of juist niet?

Ik blijf lekker liggen zoals ik lig en als iemand me herkend, kom naar me toe drinken we samen iets aan de bar!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:reglisse schreef op 17 augustus 2012 @ 22:16:

[...]

Ik heb er trouwens verder geen problemen mee. Naakt (met/zonder schaamhaar)/bikini/Boerkini/kleren aan en met hoofddoek. Ik vind alles prima. En als het me niet aanstaat kijk ik wel de andere kant op.

Eens, ik ben overigens oprecht geschokt hoe mensen hier reageren op topless; rondslingeren met secundaire geslachtsdelen, aandachttrekken van mannen, ordinair/seksueel/aanstootgevend.... wtf?

En vooral de reacties; dat kan echt niet?! Wie denken die mensen wel niet dat ze zijn om te bepalen voor anderen wat wel of niet kan (zolang het anderen geen schade berokkent)?

Ik ga zelf niet topless en ben geen nudist, maar ga nog liever naar het naaktstrand waar je in je waarde wordt gelaten, als naar een strand waar iedereen elkaar loopt te veroordelen.

En dat het uit is? Dan kan 95% van NL voortaan binnenshuis blijven....
quote:Elin_ schreef op 17 augustus 2012 @ 14:27:

Waarom zouden die kinderen zich moeten schamen?

Mijn kind (aanstormend pre-puber) heeft afgelopen zomervakantie zowat een uur in de zee gestaan, gezicht gericht op de zee. Op het strand waar we waren liepen bijna alle vrouwen topless en ook een niet gering aantal mannen in hun blote kont. En nee, het was geen naaktstrand.

Sommige kinderen hebben al vroeg een schaamtegevoel over hun eigen lichaam en die van hun ouders en andere volwassenen.
@ Dreamer: We zijn er nog. Hebben ook nog aan het strand gelegen. Wel telkens netjes aangekondigd dat het bovenstukje los gaat. Een van de pubers heeft last van de maandelijkse ongemakken en wil niet linksom of rechtsom.

Die maakt van een mier nog een drama. De ander gaat dan demonstratief met haar rug naar mij toe liggen. Leuk detail: Elke dag zie ik meer dames topless...

We genieten van elk zonnestraaltje, maken leuke uitstapjes en gaan regelmatig eten.

In het weekend zijn we ook weer thuis.

Of ik volgend jaar nog weer compromissen ga sluiten? Ik twijfel nog. De naturistencamping waar ik naar toe wil heeft een speciaal jeugdstrandje waar je badkleding mag dragen. En het is er veel mooier weer dan waar we nu zitten. Mochten de pubers absoluut niet mee willen kunnen ze altijd nog bij opa en oma blijven. Dat is dan hun keus.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Topless zonnen, heerlijk. Mensen die het ordinair vinden, kinderen die zich doodschamen en alleen naar de zee durven kijken, dat vind ik bizar. Ik ben blij dat mijn zoon van 9 bloot als iets heel normaals ervaart en hoop voor hem dat dat nog even zo blijft. Schamen vind ik sowieso de meest nutteloze emotie. Ik probeer hem zo schaamteloos mogelijk op te voeden ;)
quote:Sleutelbos schreef op 21 augustus 2012 @ 10:17:

Of ik volgend jaar nog weer compromissen ga sluiten? Ik twijfel nog. De naturistencamping waar ik naar toe wil heeft een speciaal jeugdstrandje waar je badkleding mag dragen. En het is er veel mooier weer dan waar we nu zitten. Mochten de pubers absoluut niet mee willen kunnen ze altijd nog bij opa en oma blijven. Dat is dan hun keus.

Echt waar? Jij zou een gezamelijke vakantie alleen hierom afblazen?

Ik zal wel een enorm watje zijn of zo, maar m.i. heb je allemaal inspraak als je samen op vakantie gaat en past iedereen zich een beetje aan.
quote:camry schreef op 21 augustus 2012 @ 16:18:

[...]

Echt waar? Jij zou een gezamelijke vakantie alleen hierom afblazen?

Ik zal wel een enorm watje zijn of zo, maar m.i. heb je allemaal inspraak als je samen op vakantie gaat en past iedereen zich een beetje aan.Die tieners gaan blij zijn als ze niet meer mee met hun ouders op vakantie moeten maar naar Salou of Ibiza mogen.
Eigenlijk wil ik je wel een geven Sleutelbos.

Eigenlijk mogen op de campings waar wij geweest zijn de pubers altijd hun kleren aanhouden (meerdere zoals de jouwen, helemaal aangekleed), behalve tijdens het zwemmen.

Nephthys, iets zegt mij dat deze tieners volgend jaar, als ze dus 14 zijn, van hun ouders ook nog niet naar Salou mogen

EN ja.. een compromis voor de kinderen met vakantie, dat kan. Je moet allemaal plezier hebben. Maar ik begrijp van Sleutelbos dat deze pubers op dit moment sowieso dwars zijn. Dan is een keiharde grens trekken "we doen het zo of we doen het niet" wel zo duidelijk. En in feite werken ze deze houding nu zelf in de hand, voor zover ik het kan zien.

Kan trouwens maar zo zijn dat ze dit jaar na gaan denken, overdenken en dergelijke en e.e.a. ineens niet meer zo erg vinden, volgend jaar of het jaar daarop. Pubers zijn erg van fases. Het maakt ook nogal uit hoe vrienden over bepaalde zaken denken.
Later is nu
Leuk onderwerp! Hier nog een mid-twintiger!

Ik ben dan misschien een uitzondering maar ik zon op vakantie wel gewoon topless. Zodra ik opsta of iets ga doen doe ik mijn bikinitop aan. Ik vind het gewoon mooier.

Was vorige week met een vriendin in Marbella en daar merkte ik niks van de generatiekwestie. Daar zonnen echt nog heel veel meiden topless, ook van mijn leeftijd.

Wanneer zijn jullie ermee begonnen. Ik denk ik op mijn 18e ofzo.

X
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
De eerste keer dat ik topless ging was toen ik 17 was. Daarvoor had ik het nooit gedaan. Ik was altijd bang voor rare blikken of opmerkingen. En daarbij: voor mijn 17e ging ik op vakantie met mijn ouders en om in hun bijzijn zo open en bloot erbij te lopen vond ik dan weer niet zo. In Nederland waren er vaak klasgenoten (jongens) en andere bekenden in de buurt en die hoefden mij ook niet in vol ornaat te zien vond ik. Op mijn 17e ben ik voor het eerst met mijn vriend en zijn ouders op vakantie gegaan en toen heb ik voor het eerst topless gezond. We waren in Spanje en ik zag zo veel meiden topless op het strand, dat ik het ook maar eens gingen proberen. En je raad het al: geen enkele rare blik of opmerking, en ook de ouders van mijn vriend vonden het heel gewoon als ik mijn topje uit deed op het strand dus ik was het snel gewend en vond het prettig om geen topje aan te hebben daar.

Na die vakantie heb ik er een vaste gewoonte van gemaakt om topless te gaan tijdens het zonnen. Het hangt er een beetje vanaf waar ik ben en ook wel een beetje met wie, maar als het even kan dan doe ik wel mijn topje uit tijdens het zonnen. Alleen als mijn ouders er bij zijn doe ik het niet. Dat vind ik op een of andere manier nog steeds niet zo gepast.
Ik ben toch blij dat mijn ouders pas naar de nudistencamping gingen toen wij niet meer mee gingen. Het naaktstrand moesten we mee naartoe, maar ik mocht gewoon mijn zwemkleding aanhouden als ik dat wilde. Ben blij dat mijn ouders me nooit gedwongen hebben tot naaktlopen. Prima dat ze dat zelf willen doen, maar dan graag zonder dag ik het ook moet en dat is gelukkig altijd gerespecteerd door ze.
Ivetje: Helemaal naakt... Dat zou voor mij ook niet hoeven. Dat is mij net wat te prive dan weer.....
Lang leve het naturisme.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lekker topless zonnen hoor, heerlijk, gewoon doen dus.
Ik zon ook bijna altijd topless. Alleen niet als ik met mensen ga van wie ik weet dat zij het niet prettig vinden.
Gelukkig vindt Snoezekind van bijna 10 jaar het nog steeds heerlijk om bloot te zijn, zelfs nadat zijn juf bijna een hartverzakking kreeg toen ze op een blootevenement rondhuppelde waar wij óók aanwezig waren.

Marije, bijzonder dat je voor je ouders niet 'in vol ornaat' wilt lopen, maar bij je schoonouders geen problemen hebt.

Ivetje: meestal mogen pubers op naturistencampings ook badkleding aan hoor. Alleen bij zwemmen is naakt verplicht.
Later is nu
En bloot als ze bij het zwembad rondhangen.

Ik vind dat er op de meeste terreinen prima rekening wordt gehouden met "de jeugd".
Ik heb het liefst zo weinig mogelijk aan en zon ook vaak naakt, of als het een gewoon strand is, topless. Heeft niets maken met "laten zien" maar gewoon met het fijne gevoel van de zon op je blote huid en het gevoel van vrijheid.

Veel vriendinnen doen het niet - ik vind het jammer dat topless eigenlijk uit de mode is; mijn moeder ging toen ze op de middelbare zat, altijd topless en iedereen deed dat blijkbaar in die tijd. Het scheelt ook een beetje per land: op de Canarische eilanden is topless min of meer standaard (ook voor de lokale meiden) en een string zie je daar ook best vaak.
Ik zal wel èèn van de weinige zijn die helemaal niet aan zonnen doet, maar die paar keer per jaar dat ik op het strand of bij het buitenbad ben, heb ik wel een topje aan. Al is het alleen maar omdat dat tijdens het zwemmen prettiger is.

Maar goed, ik snap niet dat mensen moeite hebben met topless. Daar is toch niks smerigs aan.
Ik moet altijd grinniken als ik lees dat topless 'passé' is.

Zo tuttemutsig arrogant doen over iets wat voor veel vrouwen eerder met een gevoel dan met uiterlijkheden te maken heeft vind ik heel komisch.

Baas over eigen borst zongewijs wat mij betreft.
Tuurlijk mag je het allemaal zelf weten. Maar je kunt niet ook nog van iedereen verlangen het geweldig te vinden als je topless gaat rondparaderen op een plek waar dat niet gebruikelijk is.
Dat hele 'passé' verhaal gaat niet om de plek waar men topless is. Dat gaat om of het al dan niet mode of een trend is. lekker belangrijk, alsof het om plateauzolen gaat.

Niet halfnaakt rondlopen in park, supermarkt, speeltuin of een andere plaats waar men niet puur komt om te zonnen en te baden lijkt mij namelijk normaal. Bij mannen vind ik een ontbloot bovenlijf dan ook niet netjes.
quote:dreamer schreef op 19 september 2012 @ 12:07:

Marije, bijzonder dat je voor je ouders niet 'in vol ornaat' wilt lopen, maar bij je schoonouders geen problemen hebt.

Dat komt omdat mijn schoonouders veel relaxter zijn met dat soort dingen. Mijn ouders zouden echt wel iets zeggen als ik topless zou gaan zonnen in hun bijzijn. Toen ze na die vakantie de vakantiefoto's zagen waarop ik soms topless was zei mijn vader meteen van: moet dat nou zo?

Mijn schoonouders zouden dat nooit doen. Die valt het bij wijze van spreken niet eens op of ze zouden er in elk geval nooit iets van zeggen.
Ik zou bij mijn schoonouders nog niet eens in badpak in de tuin gaan, maar haalde mijn borst daar wel gewoon tevoorschijn om Snoezekind te voeden. Ze waren dolblij dat dit kleinkind tenminste wél borstvoeding kreeg.

Functioneel bloot heet dat toch ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven