Topless ja of nee?

17-08-2012 13:32 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lig aan het strand in Frankrijk. Lekker in het zonnetje beetje het Vivaforum aan het doorkijken. Vanochtend toen we het stand op kwamen heb ik na het zwemmen mijn bikinitopje uitgedaan. Maar nu ik eens om mij heen kijk en het strand al veel meer bezoekers heeft valt mij ineens op dat ik een van de weinige of misschien wel de enige ben die topless aan het zonnen is.

Wat is jullie ervaring? Zon je topless, doe je mee met de rest en trek je hem weer aan of juist niet?

Ik blijf lekker liggen zoals ik lig en als iemand me herkend, kom naar me toe drinken we samen iets aan de bar!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:italie_meisje schreef op 17 augustus 2012 @ 21:56:

Maar fruit, ze houd toch juist rekening met haar kinderen? Ze heeft haar hele vakantie voor hun van naakt naar gekleed veranderd? Vind dat wel rekening genoeg eigenlijk. Wel had ze misschien kunnen overleggen om alleen topless te gaan als de kinderen er niet bij zijn. Dan hadden ze niet hoeven schamen.

Maar vind wel dat de pubers heel erg overdrijven.

Ik denk dat de pubers de verwachting hadden dat het ook niet topless zou zijn, dat is tenminste mijn idee bij een geklede vakantie . Dusja, kwestie van communicatie, maar dan nog. Eén vakantie het gewoon laten is toch ook niet zo'n grote toegeving?

En ja, overdrijven is een specialiteit van pubers . Maar het neemt niet weg dat het toch vervelend is.
quote:Prima69 schreef op 17 augustus 2012 @ 21:58:

In de jaren 80 was het heel gewoon, keek niemand ervan op.

Toen was het haast gek als je wel een bovenstukje aanhield.

Het is zo moeilijk uit te leggen hoe het voelt als iets wat je zelf zo gewoon vond/ vindt ineens heel erg achterlijk/ sexy/ tokkie/ oid wordt gevonden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fru1t3lla: ik dacht toch dat iedereen dan rekening met elkaar moet houden. Zo leren ze dat ook voor de toekomst. Ik hou rekening met hun door een textielcamping te boeken, zij accepteren van mij dat ik op het strand naast de camping mijn bovenstukje afdoe als ik lig te zonnen. Ik zwaai niet rond, ga niet staan, niet eens rechtop zitten. Als ik het water in ga gaat het bovenstukje weer aan. Vakantie doe je met zijn allen.

En dat van vanmiddag was drama om drama. Soms hebben pubers dat. Ik neem ze heel serieus en probeer ook geen aandacht te geven aan prinses 1 die in haar maillot met minirokje naar het strand gaat en prinses 2 die de hele vakantie nog niet uit haar lange broek te branden is.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2012 @ 22:00:

[...]

Het is zo moeilijk uit te leggen hoe het voelt als iets wat je zelf zo gewoon vond/ vindt ineens heel erg achterlijk/ sexy/ tokkie/ oid wordt gevonden.Valt wel mee geloof ik. Ik ben van 89 en zon regelmatig topless. Vriendinnen idem. Met andere woorden ik ben een sexy achterlijke tokkie.
quote:Sleutelbos schreef op 17 augustus 2012 @ 22:01:

En dat van vanmiddag was drama om drama. Soms hebben pubers dat. Ik neem ze heel serieus en probeer ook geen aandacht te geven aan prinses 1 die in haar maillot met minirokje naar het strand gaat en prinses 2 die de hele vakantie nog niet uit haar lange broek te branden is.

Ik vind je compromis prima, hoor.

En ze hoeven niet naast je te gaan liggen, toch?

Fru1t3lla: ik dacht toch dat iedereen dan rekening met elkaar moet houden. Zo leren ze dat ook voor de toekomst. Ik hou rekening met hun door een textielcamping te boeken, zij accepteren van mij dat ik op het strand naast de camping mijn bovenstukje afdoe als ik lig te zonnen. Ik zwaai niet rond, ga niet staan, niet eens rechtop zitten. Als ik het water in ga gaat het bovenstukje weer aan. Vakantie doe je met zijn allen.

Ja hoor, inderdaad moet iedereen rekening houden met elkaar . (Ik weet niet goed waarom je het zwaaien/ staan ed erbij haalt...)

Enfin, ik heb de indruk dat zij onder textielvakantie verstaan : ook geen topless zonnen (dat doe ik althans, maar dat kan je beter aan hen vragen). Communicatiefoutje dus. Niets aan de hand, kan je nog altijd uitpraten!

Drama schoppen is puber eigen, niet leuk, vaak erg opgeblazen, maar hierachter zit nog wel steeds een voor hen legitieme reden, namelijk dat ze zich hier blijkbaar echt heel ongemakkelijk voelen.

Ik lees hier een paar reacties van forummers waarin er erg lacherig wordt gedaan over die "preutsheid" maar ik zou het zelf ook niet erg coulant opnemen moest mijn moeder het doen (ik zou dan gewoon weggaan en elders zitten).

Mooi compromis zou zijn is dat je het inderdaad gewoon aankondigt of een stukje verder gaat zitten
Ik denk trouwens dat pubers hun eigen onzekerheden heel erg projecteren op anderen.

Als ze zelf niet topless durven/willen is het dus ook "vreselijk" als jij het doet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2012 @ 22:00:

[...]

Het is zo moeilijk uit te leggen hoe het voelt als iets wat je zelf zo gewoon vond/ vindt ineens heel erg achterlijk/ sexy/ tokkie/ oid wordt gevonden.

Of nog erger: ouderwets/ voor oudere mensen

Ik heb er trouwens verder geen problemen mee. Naakt (met/zonder schaamhaar)/bikini/Boerkini/kleren aan en met hoofddoek. Ik vind alles prima. En als het me niet aanstaat kijk ik wel de andere kant op.
quote:borderwalk schreef op 17 augustus 2012 @ 21:03:

[...]

Topless geeft mij de associatie met rimpelige decolletes. Dat beeld komt dus bij mij op bij topless: lelijke oude decolletes. Ik zeg dus niet dat je alleen van topless zonnen een rimpelig decolleté krijgt maar dat is mijn eerste gedachte. Waarschijnlijk komt dat omdat ik tot dusver veel meer oudere verstokte zonaanbidsters met diepbruin topless hebt gezien die gaan voor streeploos bruin dan jongere vrouwen/meiden. Ik denk dat topless op dit moment gewoon een beetje passe is.OK, duidelijk, ik had het anders begrepen
quote:shabbies schreef op 17 augustus 2012 @ 21:09:

[...]

maar oprecht serieuze vraag. waarom ga je dan niet topless zwemmen bv? bedoel ze zien je borsten toch wel. of je nu ligt of zwemt

Als ik lig valt dat heel wat minder op dan als ik ga lopen of zwemmen. Daarbij ben ik gezegend met dubbel D dames dus ik vind wat steun als ik beweeg wel zo prettig.

Het gaat mij er totaal niet om wie wat ziet, dat boeit me niet. Ik weet alleen dat er mensen zijn die er (in mijn ogen onterecht) aanstoot aan nemen dus hou ik daar dan toch wat rekening mee door niet heel opvallend topless rond te dartelen.
quote:reglisse schreef op 17 augustus 2012 @ 22:16:

[...]

Of nog erger: ouderwets/ voor oudere mensen

Ik heb er trouwens verder geen problemen mee. Naakt (met/zonder schaamhaar)/bikini/Boerkini/kleren aan en met hoofddoek. Ik vind alles prima. En als het me niet aanstaat kijk ik wel de andere kant op.Heb ik ook, hoor. Iedereen doet maar lekker.
quote:reglisse schreef op 17 augustus 2012 @ 22:16:

[...]

En als het me niet aanstaat kijk ik wel de andere kant op.Doet me denken aan de gevleugelde woorden van Vlamingus Belgicae "Ey, als mijne kop u ni aanstaat, dan kijkte maar den andere kant op"
quote:opgeprikt schreef op 17 augustus 2012 @ 22:23:

[...]

Als ik lig valt dat heel wat minder op dan als ik ga lopen of zwemmen. Daarbij ben ik gezegend met dubbel D dames dus ik vind wat steun als ik beweeg wel zo prettig.

Het gaat mij er totaal niet om wie wat ziet, dat boeit me niet. Ik weet alleen dat er mensen zijn die er (in mijn ogen onterecht) aanstoot aan nemen dus hou ik daar dan toch wat rekening mee door niet heel opvallend topless rond te dartelen. ok ik snap je. het is je goed recht hoor. en ik zal voortaan gewoon de andere kant opkijken
quote:Ruza schreef op 17 augustus 2012 @ 21:50:

[...]

Dat komt eerder door die shabbies is hier nou niemand die mijn passie deelt
quote:_Doortje_ schreef op 17 augustus 2012 @ 14:07:

[...]

Ik vind het trouwens ook wel zwaar wegen dat de kinderen zich er blijkbaar echt niet prettig bij voelen.Schaamte is aangeleerd. Een kind wordt zonder schaamte geboren. Groepsdwang doet een hoop.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
En nu heb ik vannacht dus gedroomd dat mijn moeder zwaaaar te koop liep met haar seksualiteit door topless te zonnen
(KUT TELEFOON!
Iedereen is naakt geboren naakt is juist mooi

denk dat je hier de "pijn" te pakken hebt Prinses1 en Prinses 2

stop stop erzijn in NL maar een paar prinsesjes die van Maxima.

de rest moet niet zo puberen meer willen zijn dan de ouders en de ouders moeten ze ook niet meer laten zijn.

gewoon normaal Papa en Mama zijn de baas in huis die stellen de regels niet de Prinsesjes.

en met mailoot en lange broek naar strand in warm Frankrijk???

geloof dat er ergens iets mis gaat.

en Mama moet lekker topless gaan of naakt kijken ze maar andere kant op of blijven lekker thuis met de volgende vakantie waar Papa en Mama hard voor hebben gespaard
Ik heb net de hele discussie gelezen, maar mijn kin hangt op de grond. Ik weet niet wat ik lees! Welke wetswijziging heb ik gemist, dat topless zonnen opeens als ordinair of zelfs hoerig wordt gezien? Ik houd zelf niet van zonnen, maar als ik het wel zou doen zou ik er geen problemen mee hebben om het topless te doen. Belachelijk dat Nederland zo aan het verpreutsen is dat daar zelfs al aanstoot aan genomen wordt.
vroeger deed ik het wel altijd maar nu echt niet meer,ik heb ook een borstvergroting gehad en de littekens zitten onder mn borst vind dat niet fijn als mensen dat zien dan weten ze meteen dat ze gekocht zijn!
lekker doen waar je je goed bij voelt. ik heb het idee dat het wel steeds minder word. was vandaag op het strand en heb maar 1 vrouw topless gezien( wel een klein strandje hoor)
Ben wel benieuwd hoe de rest van de week verlopen is, eigenlijk

Wij zijn weer thuis. De pubers zijn met opa en oma naar weer een andere naturistencamping
Later is nu
Het is zo jaren tachtig. Topless is al jaren uit
En niet alleen in Nederland, ook in Zuid Europa is het uit. Heeft niks met preutsheid te maken maar met modetrends

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven