Turkije 2020

13-06-2020 17:24 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
nbk schreef:
13-06-2020 18:51
Want? Wat is er mis met Turkse ziekenhuizen?

Ik zou niet in een vreemd land in zo'n omstandigheden (corona-crisis) in het ziekenhuis willen liggen.
Het gaat er niet alleen om hoe goed de zorg is, er zijn altijd verschillen, verschillen in cultuur, taalbarrières ect.
huisduif schreef:
13-06-2020 20:37
De jongere generatie spreekt ongetwijfeld Engels. Als jij met koorts en benauwdheidsklachten moet uitleggen hoe benauwd je je voelt, doe je dat toch echt makkelijker in je eigen taal. Het stomme met het coronavirus is dat een patiënt er van de buitenkant nog vrij lang "goed" uit kan zien terwijl er in het bloedgas soms al hele slechte waardes te zien zijn en iemand op basis daarvan eigenlijk naar de IC moet.

Inderdaad. Engels is niet jouw moedertaal noch die van het personeel, hoe goed je Engels ook is, en dat kan toch zeker voor een taalbarrière zorgen.
Daarbij mag waarschijnlijk je partner niet bij je zijn, kan je vaak niet naar huis, moet je misschien in quarantaine en ga zo maar door.

In een buitenlands ziekenhuis liggen is nooit leuk, maar met de corona-crisis is dat helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat voor landen met negatief reisadvies (= oranje of rood gebied), reisverzekeringen ook niet geldig zijn. Op dit moment geldt voor heel Turkije nog een negatief reisadvies (ongeacht of je in 'Europees' of 'Aziatisch' deel zit).
Alle reacties Link kopieren
ecam2015 schreef:
13-06-2020 18:04
Dat is niet helemaal juist hoor, er zijn veel doden en vele besmettingen.
Het aantal opgegeven doden blijken niet te kloppen zelfs.
Als je naar een land met code oranje gaat en je wordt ziek of moet in quarantaine, dan hoeft je werkgever je salaris niet door te betalen. (Dit antwoord gaf Rutte op een vraag hierover.) In het geval van een ernstige coronabesmetting kan het betekenen dat je dan maanden geen inkomen hebt. Je wordt ook niet gerepatrieerd en het is nog maar de vraag of je verzekering enige dekking geeft.
Hi blogbabe, ik ga deze zomer ook naar Turkije voor 3 weken. We vliegen eind juli. In Turkije zijn ze strenger qua maatregelen dus ik vertrouw erop. Als het goed is beginnen de buitenlandse vluchten weer vanaf 18-6. En de angst voor het vliegtuig is ook niet terecht, wordt juist goed geventileerd.
anoniem_397948 wijzigde dit bericht op 13-06-2020 23:21
33.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
13-06-2020 23:01
Hi blogbabe, ik ga deze zomer ook naar Turkije voor 3 weken. We vliegen eind juli. In Turkije zijn ze strenger qua maatregelen dus ik vertrouw erop.
Ach ja, waarom zou je de reisadviezen opvolgen?
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
13-06-2020 23:01
Hi blogbabe, ik ga deze zomer ook naar Turkije voor 3 weken. We vliegen eind juli. In Turkije zijn ze strenger qua maatregelen dus ik vertrouw erop. Als het goed is beginnen de buitenlandse vluchten weer vanaf 18-6. En de angst voor het vliegtuig is ook niet terecht, wordt juist goed geventileerd.
Dan mag je hopen dat je er überhaupt binnene komt. Mijn eerdere link gelezen ?
Alle reacties Link kopieren
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... en-turkije


Er is momenteel geen toerisme toegestaan vanaf buiten. Alleen geZondheids toerisme (whatever dat mag zijn )
poldervrouw schreef:
14-06-2020 00:16
Dan mag je hopen dat je er überhaupt binnene komt. Mijn eerdere link gelezen ?
Jazeker, we houden de nieuwsberichten goed in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
TO wil je antwoord geven op mijn vraag met welke reisorganisatie ga je?
Ik snap niet zo goed waar de reisorganisatie vandaan haalt dat het “Europese deel” gewoon mag?

https://www.ad.nl/buitenland/waarom-mog ... ~ad56752d/

Ik zou ze echt om de oren slaan met alle informatie van de overheid waaruit blijkt dat heel Turkije oranje is en je bij terugkomst ook nog 2 weken in quarantaine moet. Want in dat geval kan je NL echt niet gaan. Of betalen ze je die 2 weken quarantaine ook terug? Aangezien je niet naar je werk kan dan.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... es-turkije

Hier staat duidelijk in dat het hele land oranje is en je in quarantaine moet. Wat een debiele reisorganisatie die zelf z’n eigen regeltjes volgt.

En waar halen ze vandaan dat Turkije bij de Europese unie behoort?? Ze zijn nog steeds in onderhandeling en geografisch ligt er een deel in Europa. Maar ze zijn nog steeds geen lid van de EU. En dat zal dus ook de reden zijn dat het hele land nog oranje gekleurd is.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... se-unie-eu
Whomi schreef:
14-06-2020 08:10
En waar halen ze vandaan dat Turkije bij de Europese unie behoort?? Ze zijn nog steeds in onderhandeling en geografisch ligt er een deel in Europa. Maar ze zijn nog steeds geen lid van de EU. En dat zal dus ook de reden zijn dat het hele land nog oranje gekleurd is.
Waar lees je dat dat gezegd is?
lovechild schreef:
14-06-2020 08:14
Waar lees je dat dat gezegd is?
Hier :
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:28
De reisorganisatie geeft aan dat wij in het Europese deel zitten en 'moeten' gaan. Terwijl ze ook nog niks kunnen zeggen over de sfeer daar, wat is er open, wel of geen mondkapjes. Ik heb veel vragen!
Er is geen “Europees deel”. Het hoort niet bij Europa, alleen geografisch. Maar daar kijkt de overheid niet naar wat betreft het reisadvies. Dus wat de reisorganisatie zegt klopt niet. Je mag er helemaal niet heen, dat geeft die volledig oranje kaart ook aan. Volgens mij gaat de reisorganisatie ervan uit dat het geografisch gelegen Europese deel wel mag, maar dat is niet zo. En dat heeft ermee te maken dat het niet bij de EU hoort. De reisorganisatie doet naar mijn idee alsof dat wel zo is, want volgens hen mag je naar het Europese deel afreizen. Ze houden er een andere definitie van Europa op na en maken hun eigen regels. Terwijl je neem ik aan de regels van de overheid gewoon moet opvolgen.
Welke reisorganisatie is dit eigenlijk?

Zou in elk geval 'ns bij je annulerings- en rechtsbijstandsverzekering informeren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-06-2020 08:49
Welke reisorganisatie is dit eigenlijk?

Zou in elk geval 'ns bij je annulerings- en rechtsbijstandsverzekering informeren.
Heb ik ook al 2x gevraagd, geen antwoord helaas. Corendon Tui en Sunweb hebben turkije al tot 1-7 geannuleerd.
Alle reacties Link kopieren
En bij Corendon mag je gratis omboeken naar volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-06-2020 11:31
En bij Corendon mag je gratis omboeken naar volgend jaar.
Wat alleen niet handig is want ik weet echt niet wanneer ik in 2021 op vakantie kan.

Ik wacht maar gewoon af.........
En hoop op annuleren
katrien1974 schreef:
14-06-2020 12:15
Wat alleen niet handig is want ik weet echt niet wanneer ik in 2021 op vakantie kan.

Ik wacht maar gewoon af.........
En hoop op annuleren
Een werkgever mag alleen bij zwaarwegend bedrijfsbelang een vakantie weigeren. En in dat geval dekt de annuleringsverzekering.
Alle reacties Link kopieren
katrien1974 schreef:
14-06-2020 12:15
Wat alleen niet handig is want ik weet echt niet wanneer ik in 2021 op vakantie kan.

Ik wacht maar gewoon af.........
En hoop op annuleren
Nee dat weet ik ook nog niet maar heb het maar gewoon gepland op dezelfde datum als dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-06-2020 12:17
Een werkgever mag alleen bij zwaarwegend bedrijfsbelang een vakantie weigeren. En in dat geval dekt de annuleringsverzekering.
Beetje rare reactie. Ik zit met een ex waar ik rekening mee moet houden, schoolvakanties, collega’s die elk jaar overleg in november hebben wie wanneer wil. Derhalve weet ik nu gewoon grofweg niet of ik de eerste 3 weken van de zomervakantie heb of de laatste drie. Heeft niets met zwaarwegend bedrijfsbelang te maken.
Maar dat is jouw privé probleem en niet dat van Cor en Don.
Uiteraard wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
14-06-2020 17:54
Maar dat is jouw privé probleem en niet dat van Cor en Don.
Uiteraard wel vervelend.
Volgens mij maak ik er ook nergens een probleem van ik zeg alleen dat ik niet kan omboeken omdat ik niet weet wanneer ik in 2021 op vakantie kan ;-) en dat we dus maar afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag te horen gekregen dat onze vakantie naar Turkije geannuleerd is. We krijgen onze aanbetaling terug en hadden de rest nog niet betaald.
Ergens super jammer, want we hebben vorig jaar dezelfde vakantie zelf moeten annuleren vanwege mijn ziekte, maar stiekem voelt het wel fijner om dicht bij huis te blijven.
Zelf niet perse bang voor het virus, maar wel voor het gedoe eromheen.
Alle reacties Link kopieren
WonderGirl2 schreef:
17-06-2020 21:56

Zelf niet perse bang voor het virus, maar wel voor het gedoe eromheen.
Ja dat heb ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Zou het een Duitse reisorganisatie kunnen zijn? Als ik me niet vergis vliegen die per 30 juni aanstaande weer op Turkije.

Hier hetzelfde: als ik annuleer kost het me € 1.500,- en dat is jammer maar ik ga daar echt niet heen nu, en dan kan ik die andere € 2.500,- in mijn zak houden, wat natuurlijk niet wegneemt dat ik er enorm van baal dat al dat geld gewoon weg is...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven