Turkije 2020

13-06-2020 17:24 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
Turkije blijft toch gewoon op oranje deze zomer, want geen Europa?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-06-2020 17:27
Turkije blijft toch gewoon op oranje deze zomer, want geen Europa?
De reisorganisatie geeft aan dat wij in het Europese deel zitten en 'moeten' gaan. Terwijl ze ook nog niks kunnen zeggen over de sfeer daar, wat is er open, wel of geen mondkapjes. Ik heb veel vragen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel goed kijken naar de regels in dat land etc. en hoe het daar is met corona, ik heb namelijk geen idee over Turkije. En ik zou het zelf denk ik niet aandurven...stel dat je straks niet terug kan of daar ziek wordt, wat dan?

Ik heb hetzelfde met Engeland, volgens mij kun je daar nu niet geen zonder goede reden en zonder 2 weken in quarantaine te gaan, maar als dat verandert weet ik het ook niet zo goed. Ik zou alleen wel liever in de UK vastzitten dan in Turkije, maar dat is misschien meer een gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het liefst omboeken, maar dat wil mijn man niet. Hij heeft geen vrije dagen meer voor dit jaar en mag nog niet vrij vragen voor 2021.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-06-2020 17:29

Ik heb hetzelfde met Engeland, volgens mij kun je daar nu niet heen zonder goede reden en zonder 2 weken in quarantaine te gaan,
Die 2 weken quarantaine is er nu af, in Turkije.
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:29
Ik zou het liefst omboeken, maar dat wil mijn man niet. Hij heeft geen vrije dagen meer voor dit jaar en mag nog niet vrij vragen voor 2021.

Ook niet in deze situatie? En toch boeken en hopen dat wordt goedgekeurd?
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:28
De reisorganisatie geeft aan dat wij in het Europese deel zitten en 'moeten' gaan. Terwijl ze ook nog niks kunnen zeggen over de sfeer daar, wat is er open, wel of geen mondkapjes. Ik heb veel vragen!
Heel Turkije is toch gewoon oranje?
Ik zou in elk geval niet gaan.
Dacht dat je toch ten minste kosteloos kon omboeken?
Deze reisorganisatie zou ik een volgende keer dus niet meer gebruiken als ze je op deze manier proberen te naaien.
Alle reacties Link kopieren
Zitten die Turken écht wel te wachten op toeristen uit "Corona-landen"?

Ik zou aansturen op toch een voucher.
Want nope, ik zou niet gaan.

Ik zou ook eens bij 't juridisch loket horen wat je rechten op dit moment zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet omboeken naar 2021, deze vakantie gewoon thuis blijven en op hoop van zegen dat je man toch vrij kan krijgen? En anders evt met een vriendin gaan volgend jaar?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-06-2020 17:32

Deze reisorganisatie zou ik een volgende keer dus niet meer gebruiken als ze je op deze manier proberen te naaien.
Inderdaad: nooit meer!
Alle reacties Link kopieren
Als je zo onzeker bent blijf je toch lekker thuis?
Die 1000 Euro is geen argument want die ben je toch al kwijt.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-06-2020 17:35

Ik zou aansturen op toch een voucher.
Want nope, ik zou niet gaan.
Die voucher krijg je als je het volledige bedrag van €4000 betaald. En ik wil het eigenlijk bij de aanbetaling houden. En de voucher krijg je niet als je mag gaan. En volgens de reisorganisatie mag dat deze zomer waarschijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-06-2020 17:44
Als je zo onzeker bent blijf je toch lekker thuis?
Die 1000 Euro is geen argument want die ben je toch al kwijt.
Wil ik ook! Maar ik ben niet alleen. Mijn man is minder angstig. En ik vind het best zuur dat ik m'n geld kwijt ben. Maar ja....
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:46
Die voucher krijg je als je het volledige bedrag van €4000 betaald. En ik wil het eigenlijk bij de aanbetaling houden. En de voucher krijg je niet als je mag gaan. En volgens de reisorganisatie mag dat deze zomer waarschijnlijk!
Maar dan betaal je dus 4.000 euro voor een vakantie die waarschijnlijk niet heel gezellig wordt.

Dan zou ik mijn 1.000 euro verlies nemen en blij zijn dat ik er geen 4.000 kwijt ben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Er zijn elke dag nog rond de 800 tot 1000 besmettingen in Turkije.
Het reisadvies van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken blijft oranje, wat betekent dat niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden. Ook gaat de Nederlandse regering niet helpen bij de repatriëring als het land onverhoopt weer op slot moet gaan als gevolg van COVID-19.

Dus mochten jullie gaan, weet dat het wel eens een lange vakantie kan gaan worden mocht er weer een lockdown komen.
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:47
Wil ik ook! Maar ik ben niet alleen. Mijn man is minder angstig. En ik vind het best zuur dat ik m'n geld kwijt ben. Maar ja....

Gaat hij met iemand anders en gaan jullie volgend jaar weer samen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk kiezen we inderdaad voor een verlies van €1000. :-( Mijn man is ook niet razend enthousiast!
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
13-06-2020 17:31
Ook niet in deze situatie? En toch boeken en hopen dat wordt goedgekeurd?
nee, zeer starre werkgever!
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:50
nee, zeer starre werkgever!
Stom.
Alle reacties Link kopieren
ecam2015 schreef:
13-06-2020 17:48
Er zijn elke dag nog rond de 800 tot 1000 besmettingen in Turkije.
Het reisadvies van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken blijft oranje, wat betekent dat niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden. Ook gaat de Nederlandse regering niet helpen bij de repatriëring als het land onverhoopt weer op slot moet gaan als gevolg van COVID-19.

Dus mochten jullie gaan, weet dat het wel eens een lange vakantie kan gaan worden mocht er weer een lockdown komen.
Je hebt helemaal gelijk! Ik vind het alleen heel erg balen dat je je geld niet terugkrijgt bij code oranje en dat je ook geen voucher krijgt van de aanbetaling.
Alle reacties Link kopieren
Of we annuleren onder protest en zoeken daarna juridisch uit hoe we ons geld terug kunnen krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden naar Side op 20 juli via Dusseldorf, hebben deze week om kunnen boeken naar de bouwvak in 2021. Anders hadden we geannuleerd en dus de aanbetaling kwijt en nog extra kosten omdat je dicht op de vertrekdatum zit.
Nu maar hopen dat we er volgend jaar beter voor staan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi blogbabe,

Ik zou zeer zeker niet annuleren.

Turkije gaat heel goed om met Corona en patienten die deze ziekte krijgen voor het geval dat.

Ik vind het sws heel raar dat Turkije op oranje staat, terwijl de ziekte eigenlijk veel erger is in Italie en Spanje.

Ik zou lekker gaan en genieten.
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:53
Je hebt helemaal gelijk! Ik vind het alleen heel erg balen dat je je geld niet terugkrijgt bij code oranje en dat je ook geen voucher krijgt van de aanbetaling.
Is ook heel erg balen, ik zou er ook zeker over in zitten!

kan je omboeken naar een andere bestemming eventueel wat korter, als het maar past in de tijd dat jullie eigenlijk in Turkije zouden zijn.

Stel dat jullie voor 10 dagen Turkije hadden geboekt en dan misschien een andere bestemming vinden voor 7 dagen, waar je wel veilig heen kunt ...
Is dat een optie ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven