Turkije 2020

13-06-2020 17:24 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
Fizz schreef:
10-07-2020 15:38
Met een negatief reisadvies heb je ook in je huisje in de natuur in Turkije een probleem. Je bent namelijk niet verzekerd.
Dat klopt, daarom zou ik zelf ook niet naar een land als Turkije gaan. Maar ik heb het over de "veilige" landen zoals Frankrijk, België e.d. Dan zie ik het probleem niet als je daar met de auto heen gaat en vervolgens ook niet in een massa hotel gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
10-07-2020 15:43
Dat klopt, daarom zou ik zelf ook niet naar een land als Turkije gaan. Maar ik heb het over de "veilige" landen zoals Frankrijk, België e.d. Dan zie ik het probleem niet als je daar met de auto heen gaat en vervolgens ook niet in een massa hotel gaat zitten.
Dat is inderdaad een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
10-07-2020 13:10
Je kunt allerlei excuses en uitvluchten verzinnen, maar die code oranje is er niet voor niets. Sowieso vind ik iedere vliegvakantie een slecht idee, ook als dat naar bijvoorbeeld Italië of Spanje is. Dat er mensen zijn die vervolgens een reisadvies aan hun laars lappen, omdat ze het zelf beter denken te weten, laat zien dat mensen helemaal niet hun gezonde verstand gebruiken. Als ze dat namelijk wel zouden doen, dan zouden ze gewoon thuis blijven of in de buurt een rustig plekje opzoeken.
Je praat met weinig kennis van zaken. Die kleuren zijn niet zwart - wit.

Thuisblijven of vakantie in eigen land kan altijd en is voor sommige doelgroepen zoals ouder en/ of met lichamelijke gebreken sowieso het beste. Daar kunnen we het over eens zijn.

Vanmiddag nog even met een zakenrelatie in Turkije/ omgeving Dalaman gebeld. Dus: neem Dalaman en omgeving. Hieronder valt een regio die 7 maal groter is dan Nederland. Hoe is de situatie daar nu, as we speak? Welnu:

- Hotels, taverna's: vrijwel leeg of dicht. Hotels mogen maar voor maximaal 50 % bezet zijn, maar is dus geen sprake van.
- Straten en boulevards: vrijwel leeg.
- Stranden: vrijwel leeg.
- Toeristen: niet of nauwelijks.

De gemiddelde camping in Friesland is nu vele malen drukker dan Dalaman en omgeving.

Aantal besmettingen van deze regio op dit moment volgens plaatselijke ziekenhuis: minder dan 10! "Veilige" EU-landen als Italie, Spanje etc. kunnen daar jaloers op zijn. Zuidelijke EU-landen proberen nu te bewerkstelligen dat Turkije op oranje blijft staan zodat er meer toeristen hun kant uitkomen. Waarschijnlijk zal Turkije vanaf 1 augustus naar code geel gaan, of de grootste delen van de westkust.

Nederland volgt met de kleuren slechts het EU-beleid en dat wordt door de politiek bepaald. Dat de VK vanaf vandaag ineens code geel heeft gekregen met verontrustende coronacijfers is politiek bepaald. Dit is niet ingegeven door de veiligheid want dan zou het wel oranje zijn gebleven.
Dat kan allemaal best waar zijn, maar feit blijft dat die kleuren wel consequenties hebben.
Als ik naar een oranje land ga, dektmijn reisverzekering niets als er iets gebeurt. Dus ook niet als mijn tas wordt gejat of als ik val in de badkamer en mijn been breek.
Ook moet ik dan van mijn baas in thuisquarantaine, mogen de kinderen niet naar de opvang en dat betekent onbetaald verlof.
Dus ook al is het allemaal politiek,
het levert wel gedoe op, en daar heb ik geen zin in op vakantie.

En ik heb ook geen zin om met een mondkapje op op het strand te liggen, om uren met een mondkapje op in het vliegtuig te zitten, dus gaan we dit jaar lekker met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gezegd dat je het niet zelf mag bepalen? Heb ik niet gezegd.....Ik heb alleen gezegd, Turkije niet...... En kijk nu naar Spanje ..... is dat leuk?
Boogschutter10 schreef:
10-07-2020 16:41
Je praat met weinig kennis van zaken. Die kleuren zijn niet zwart - wit.

Thuisblijven of vakantie in eigen land kan altijd en is voor sommige doelgroepen zoals ouder en/ of met lichamelijke gebreken sowieso het beste. Daar kunnen we het over eens zijn.

Vanmiddag nog even met een zakenrelatie in Turkije/ omgeving Dalaman gebeld. Dus: neem Dalaman en omgeving. Hieronder valt een regio die 7 maal groter is dan Nederland. Hoe is de situatie daar nu, as we speak? Welnu:

- Hotels, taverna's: vrijwel leeg of dicht. Hotels mogen maar voor maximaal 50 % bezet zijn, maar is dus geen sprake van.
- Straten en boulevards: vrijwel leeg.
- Stranden: vrijwel leeg.
- Toeristen: niet of nauwelijks.

De gemiddelde camping in Friesland is nu vele malen drukker dan Dalaman en omgeving.

Aantal besmettingen van deze regio op dit moment volgens plaatselijke ziekenhuis: minder dan 10! "Veilige" EU-landen als Italie, Spanje etc. kunnen daar jaloers op zijn. Zuidelijke EU-landen proberen nu te bewerkstelligen dat Turkije op oranje blijft staan zodat er meer toeristen hun kant uitkomen. Waarschijnlijk zal Turkije vanaf 1 augustus naar code geel gaan, of de grootste delen van de westkust.

Nederland volgt met de kleuren slechts het EU-beleid en dat wordt door de politiek bepaald. Dat de VK vanaf vandaag ineens code geel heeft gekregen met verontrustende coronacijfers is politiek bepaald. Dit is niet ingegeven door de veiligheid want dan zou het wel oranje zijn gebleven.

Je hebt helemaal gelijk! O en Turkije heeft ook besloten om iedereen te behandelen die ziek word aan Corona toeristen, vluchtelingen iedereen in het land word gratis behandeld! Niemand zie je op straat en hotels het lijkt mij op het moment veiliger dan op de campings
JobEva schreef:
10-07-2020 20:05
Heb ik gezegd dat je het niet zelf mag bepalen? Heb ik niet gezegd.....Ik heb alleen gezegd, Turkije niet...... En kijk nu naar Spanje ..... is dat leuk?
Begrijp me niet verkeer he, ik ben het met je eens dat het niet leuk is, Spanje ook niet. Ik ga zelf ook niet op vakantie. Vliegen en bepaalde landen vallen sowieso af, ik vind het risico te groot (dat je ziek word, geen dekkende verzekering of ergens vast komt te zitten) en ik heb geen zin in allerlei beperkingen en moeilijk gedoe. Dat neemt mijn gevoel van vrijheid af en dan hoeft het van mij niet meer.

Maar jouw eerste post kwam een beetje over dat iedereen maar in eigen land moet blijven en daar ben ik het dan weer niet mee eens. Er is niks mis mee om nu met eigen auto / caravan naar bijvoorbeeld Frankrijk te gaan en daar lekker vakantie te vieren.
Kizil schreef:
08-07-2020 01:55
Wij gaan ook 3 weken naar Antalya. Verblijven in onze eigen woning met familie. Verzekeringen (zorg&reis) dekken volledig zoals altijd. Het enige wat niet gedekt wordt zijn corona-gerelateerde kosten, en daar is zoals genoemd een extra verzekering voor af te sluiten. Ik heb na thuiskomst nog 2wk vakantie en de kinderen 3 dus dat komen we ook wel door. Enige obstakel zou zijn als het vliegverkeer stil zou komen te liggen, maar zoiets zie je ook aankomen tegenwoordig mochten de cijfers toenemen.
Kortom, wij zoeken geen drukke plekken op, risico's zijn gedekt dus wij gaan.

Oh, en had ik al gezegd dat onze reis daadwerkelijk Noodzakelijk Reizen is? We hopen onze man&vader na ruim 6 maanden weer in onze armen te kunnen sluiten. :flag:
Hi Kizil, wanneer vlieg jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven