Turkije 2020

13-06-2020 17:24 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben (helaas!) al geboekt en een aanbetaling van €1000 gedaan. Wij hoopten op een voucher. Nu gaat de reis hoogstwaarschijnlijk toch door. Ik twijfel. De voorpret is weg door de coronacrisis, ik wil helemaal niet in een vliegtuig zitten op dit moment. Maar €1000 is voor mij veel geld. Heb er hard voor gewerkt! En misschien is het straks hartstikke leuk en blijven we allemaal gezond!
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:55
Of we annuleren onder protest en zoeken daarna juridisch uit hoe we ons geld terug kunnen krijgen!
Als de reis kan en mag geef ik je niet veel kans, de gevraagde (En deels betaalde) dienst kan immers gewoon geleverd worden.
En nou is het afgelopen!
meiske93 schreef:
13-06-2020 17:57
Hoi blogbabe,

Ik zou zeer zeker niet annuleren.

Turkije gaat heel goed om met Corona en patienten die deze ziekte krijgen voor het geval dat.

Ik vind het sws heel raar dat Turkije op oranje staat, terwijl de ziekte eigenlijk veel erger is in Italie en Spanje.

Ik zou lekker gaan en genieten.
Alles buiten Europa wordt code oranje gehouden, ik zie geen reden waarom Turkije een uitzondering zou moeten zijn.
Al is het maar voor hun eigen veiligheid als zij het zelf redelijk onder controle hebben.

Valt er niet om te boeken naar een bestemming die je met eigen auto kunt bereiken trouwens?
Dan kun je tenminste altijd terug naar huis komen.
Alle reacties Link kopieren
ecam2015 schreef:
13-06-2020 18:00
Is ook heel erg balen, ik zou er ook zeker over in zitten!

kan je omboeken naar een andere bestemming eventueel wat korter, als het maar past in de tijd dat jullie eigenlijk in Turkije zouden zijn.

Stel dat jullie voor 10 dagen Turkije hadden geboekt en dan misschien een andere bestemming vinden voor 7 dagen, waar je wel veilig heen kunt ...
Is dat een optie ?
De vraag is natuurlijk waar het wél veilig en betaalbaar is.
En welk land je binnenlaat.

Mijn zin om naar pakweg Spanje of Italië op vakantie te gaan is bijvoorbeeld ook over.

En Griekenland laat voorlopig zowat niemand binnen.

En dan moeten er nog vluchten zijn op de geschikte data.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
blogbabe schreef:
13-06-2020 17:24
Ik weet het niet.... Zouden jullie toch gaan als je geen geld terugkreeg?

Nee. Ik zou echt niet gaan.

Ik hou echt enorm van reizen en op vakantie gaan en wij hadden ook een leuke reis gepland (nog niks geboekt!) maar wij blijven dit jaar gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
meiske93 schreef:
13-06-2020 17:57
Hoi blogbabe,

Ik zou zeer zeker niet annuleren.

Turkije gaat heel goed om met Corona en patienten die deze ziekte krijgen voor het geval dat.

Ik vind het sws heel raar dat Turkije op oranje staat, terwijl de ziekte eigenlijk veel erger is in Italie en Spanje.

Ik zou lekker gaan en genieten.
Dat is niet helemaal juist hoor, er zijn veel doden en vele besmettingen.
Het aantal opgegeven doden blijken niet te kloppen zelfs.
En áls ik al ergens naartoe zou gaan zou ik met de eigen auto gaan zodat ik op eigen initiatief kan vertrekken wanneer ik wil of als er iets is.
Bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk.
En wil je eventueel het risico lopen in een Turks ziekenhuis te komen liggen? Ik niet!
Alle reacties Link kopieren
Ja en als optie nog vakantie in eigen land?

We schijnen een hele mooie zomer te krijgen.

Sowieso een vakantie veilig met je eigen auto is denk ik wel een goed advies wat eerder genoemd werd.
Kan je altijd terug mochten er weer lockdowns gaan plaatsvinden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-06-2020 18:05
En áls ik al ergens naartoe zou gaan zou ik met de eigen auto gaan zodat ik op eigen initiatief kan vertrekken wanneer ik wil of als er iets is.
Bijvoorbeeld Duitsland of Frankrijk.
Dat doen wij dus.
Wij konden gelukkig gratis omboeken naar volgend jaar. Enige waar ik mee zit is dat ik ook nog geen verlof kan aanvragen en dus maar hopen dat het volgend jaar op die datum ook kan.
Alle reacties Link kopieren
Dan boek je toch om naar een willekeurige datum in de zomer volgend jaar, en mocht je man geen vrij kunnen krijgen, boek je nóg een keer om. Dat zal ongetwijfeld minder kosten dan 1000 euro.

Ik zou trouwens ook niet gaan. Code oranje is heel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment kan je niet naar Turkije

Zie https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... en-turkije

Dit kan uiteraard veranderen. Maar ik zou deze site blijven volgen.
Alle reacties Link kopieren
Turkije zou ik niet doen, te veel risico nu. Hoeveel plezier heb je nou echt als je je vooraf al zo druk moet maken over alles wat er kan gebeuren ivm corona.

Ik snap dat je baalt van die duizend euro, het is veel geld. Maar probeer in plaats daarvan te kijken naar de 3000 euro die je nu bespaard. Kun je echt heel veel leuke dingen van doen.

Of omboeken inderdaad, dan ga je volgend jaar alsnog. Het geld wat je daarvoor extra kwijt bent ben je volgend jaar ook wel kwijt als je dan een nieuwe vakantie boekt, alles zal vast wel weer een stukje duurder worden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-06-2020 18:06
En wil je eventueel het risico lopen in een Turks ziekenhuis te komen liggen? Ik niet!
Want? Wat is er mis met Turkse ziekenhuizen?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-06-2020 18:51
Want? Wat is er mis met Turkse ziekenhuizen?
Er komt in Turkije veel meer resistentie voor tegen antibiotica zoals MRSA.
Een taalbarrière is ook niet echt praktisch.

Ik zou je verlies van 1000 euro nemen en voor de 3000 euro die je nu over houdt iets in Nederland of bij de buren zoeken.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
13-06-2020 19:01
Er komt in Turkije veel meer resistentie voor tegen antibiotica zoals MRSA.
Een taalbarrière is ook niet echt praktisch.

Ik zou je verlies van 1000 euro nemen en voor de 3000 euro die je nu over houdt iets in Nederland of bij de buren zoeken.
Dit hoor ik allemaal voor t eerst. Heb je bronnen? Taalbarriere? Ze spreken ook gewoon Engels hoor..

Ik zou lekker gaan,want geloof mij in Turkije is alles nog aangescherpter,ook maatregelen enz. Hygiëene ook zeer goed.
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-06-2020 18:51
Want? Wat is er mis met Turkse ziekenhuizen?
Turkse ziekenhuizen zijn zelfs veel beter dan hier in NL..Zorg staat daar zeer hoog in t vaandel
Alle reacties Link kopieren
meiske93 schreef:
13-06-2020 17:57
Hoi blogbabe,

Ik zou zeer zeker niet annuleren.

Turkije gaat heel goed om met Corona en patienten die deze ziekte krijgen voor het geval dat.

Ik vind het sws heel raar dat Turkije op oranje staat, terwijl de ziekte eigenlijk veel erger is in Italie en Spanje.

Ik zou lekker gaan en genieten.
Dit dus👏👏👏
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest naar Turkije maar hadden besloten dat we dit jaar naar Egypte zouden gaan. Onze vakantie naar Egypte gaat dus niet door . Nu heb ik spijt dat we voor Egypte gekozen hebben. Als we Turkije of Spanje hadden geboekt dan was de vakantie misschien wel door gegaan.
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
13-06-2020 19:19
Turkse ziekenhuizen zijn zelfs veel beter dan hier in NL..Zorg staat daar zeer hoog in t vaandel
Dat is zeker waar!
Vooral de ziekenhuizen in de grote steden hebben echt goed sprekende Engelse artsen en soms zelfs Nederlands sprekend.

Dat je daar niet in een ziekenhuis wilt terecht komen is achterhaald, het is geen Afrika.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er code oranje is ga jij niet maar Turkije hoor als je een pakketreis hebt geboekt.
Met welke organisatie heb je geboekt als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-06-2020 18:51
Want? Wat is er mis met Turkse ziekenhuizen?
Ik heb ooit 2 dagen in een Grieks ziekenhuis gelegen.

Sindsdien ben ik héél blij dat ik hier belastingen betaal :-D.


Als ik een hartaanval of Corona had gehad, had ik het ginder toch écht niet overleefd.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijenblij20220 schreef:
13-06-2020 19:22
Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest naar Turkije maar hadden besloten dat we dit jaar naar Egypte zouden gaan. Onze vakantie naar Egypte gaat dus niet door . Nu heb ik spijt dat we voor Egypte gekozen hebben. Als we Turkije of Spanje hadden geboekt dan was de vakantie misschien wel door gegaan.
Kon je niet omboeken naar Spanje?
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-06-2020 19:56
Ik heb ooit 2 dagen in een Grieks ziekenhuis gelegen.

Sindsdien ben ik héél blij dat ik hier belastingen betaal :-D.


Als ik een hartaanval of Corona had gehad, had ik het ginder toch écht niet overleefd.
Griekenland kan je toch niet vergelijken met Turkije, dat land is al jaren in crisis...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-06-2020 20:01
Kon je niet omboeken naar Spanje?
Dat hebben we ook niet geprobeerd. Mijn zoon gaat wel op vakantie, Hij gaat met een vriend naar Portugal voor 5 dagen. Dat hebben ze eergisteren gebokt. Weet je , ik heb hem zelf dat idee gegeven.
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
13-06-2020 19:18
Dit hoor ik allemaal voor t eerst. Heb je bronnen? Taalbarriere? Ze spreken ook gewoon Engels hoor..

Ik zou lekker gaan,want geloof mij in Turkije is alles nog aangescherpter,ook maatregelen enz. Hygiëene ook zeer goed.
Afbeelding
Fig. 1Average antibiotic resistance proportions in 2015 for eight high-priority antibiotic–bacterium combinations for selected OECD and non-OECD (*) countries [3]. FREC, fluoroquinolone-resistant Escherichia coli; VRE, vancomycin-resistant Enterococcus faecium and E. faecalis; 3GCREC, third-generation cephalosporin-resistant E. coli; CRKP, carbapenem-resistant Klebsiella pneumoniae; 3GCRKP, third-generation cephalosporin-resistant K. pneumoniae; CRPA, carbapenem-resistant Pseudomonas aeruginosa; MRSA, methicillin-resistant Staphylococcus aureus; PRSP, penicillin-resistant Streptococcus pneumoniae; CRAB, carbapenem-resistant Acinetobacter baumannii.

Bron: https://www.clinicalmicrobiologyandinfe ... 8/fulltext
En dit is niet het enige artikel. Google maar eens op antimicrobial resistance.

De jongere generatie spreekt ongetwijfeld Engels. Als jij met koorts en benauwdheidsklachten moet uitleggen hoe benauwd je je voelt, doe je dat toch echt makkelijker in je eigen taal. Het stomme met het coronavirus is dat een patiënt er van de buitenkant nog vrij lang "goed" uit kan zien terwijl er in het bloedgas soms al hele slechte waardes te zien zijn en iemand op basis daarvan eigenlijk naar de IC moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven