uit m'n dip en weer genieten

25-06-2013 20:18 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey allemaal

Ik ben een lucky bastard die een jaar onbetaald verlof heeft en nu een jaar in Zuid Amerika aan het rondreizen is. En nu ondertussen 5.5 maanden onderweg. Heb al een boel mooie dingen gezien en gedaan en waardeer ons eigen goed georganiseerde en rijke land steeds meer.

Maar... ik zit even in een dip, en ja ik weet het, een enorm luxeprobleem. Echt vreemd, ik zit in een prachtige stad nu in het zuiden van Peru. Er is een boel te doen en te zien maar ik ben er effe klaar mee... elke 2-3 dagen naar een andere plek, dat geregel met hostels en busritten van 15 uur. Die backpackers om me heen die alleen maar bezig zijn met zuipen en coke snuiven (wordt hier heel veel gedaan). De altijd aanwezige drukte op straat, het constant alert zijn op zakkerollers, de onzekerheid van 's avonds niet meer de deur uit kunnen als meisje alleen, de oppervlakkige gesprekjes met mensen die je ontmoet.... bleeeeh

Ik zou graag even een week of 2 naar huis gaan. Maar dat ga ik niet doen, harstikke duur. Maar gewoon mijn eigen bed, een fatsoenlijke boterham met hollandse kaas eten, pap en mam even knuffelen. Ik heb geen heimwee ofzo. Maar ik weet niet wat er is.

Heb een aardige jongen uit The States ontmoet die dezelfde richting op reist en we hebben de laatste dagen de komende 7-8 bestemmingen bekeken en een beetje gepland. En het zijn echt gave dingen die we gaan doen, ik heb er gewoon geen zin in, ook al zit ik in een prachtig land? Ik heb ondertussen zoveel mooie wandeltochten gedaan, watervallen en vulkanen gezien dat ik ook een beetje verwend begin te worden. Het wauw-gevoel is weg, de mooie uitzichten raken me even niet meer zo. Ik heb even geen zin meer om dingen te ondernemen en hang nu de 2e dag op bed om te facebooken enz maar voel me ook weer schuldig omdat ik moet genieten omdat ik de kans heb om dit een jaar te doen. En niksdoen is toch een beetje zonde :S

Iemand ervaring met ook reismoe zijn? (ik moet nog 7 maanden dus naar huis gaan is geen optie, dat wil ik niet enmijn baan begint pas in januari 2014)
Ik ken het wel, ik was ook af en toe reismoe. Het grootste deel van mijn reis heb ik dan ook vrijwilligerswerk gedaan. Ik vond het fijn om een doel te hebben, bouwde echte vriendschappen op en ik leerde de plaats echt kennen. Die herinneringen zijn nu waardevoller voor mij dan de weken dat ik hier eens 2 nachten en daar 3 nachten doorbracht. Op het laatst heb ik ook wel eens een week rondgehangen op een niet al te boeiende plek. Gewoon omdat ik geen zin had om m'n backpack om te hangen. Een beetje luilakken mag best!
Niet alles gelezen,

maar herkenbaar.

Wat hier hielp, 2 weken aan het strand hangen, beetje surfen beetje niets doen, maandenlang van highlight naar highlight is gewoon vermoeiend
oke, even een update. 5 dagen geen hol gedaan (misschien in de ogen van anderen dan) maar 2 boeken uit, eindelijk fatsoenlijk lange emails naar vrienden thuis geschreven. 400 foto;s als backup op dropbox gezet, ontdekt dat er kaartspellen zoals freecell op mn laptop zitten en songpop op facebook gedaan! En pinterest ontdekt en leuke plaatjes gezocht voor mijn toekomste huis (2014 maar je kan niet vroeg genoeg beginnen) En mijn to-do en to-see list nogmaals bekeken en een deel geschrapt. Oftewel 5 dagen met laptop en boek op bed gehangen.

heerlijk, opluchting, ik heb der weer zin in

dank voor jullie lieve berichtjes!
Dat klinkt erg fijn! Precies zoals reizen moet zijn.
voor er weer zin in hebben!!!
Goeie reis nog en rustig aan! Niks moet! Alles mag.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Lees je topic nu pas, maar kan me goed voorstellen dat je na een tijdje even reismoe bent! Zie dat je er inmiddels al overheen bent, maar ik wilde je 't zelfde adviseren als de anderen hier. ;)

Heel veel plezier nog bij je enorm gave reis!
Koekie fijn dat je weer lekker voelt. Mocht je trouwens echt nog een leuk vrijwilligerswerk zoeken dat is die in Bolivia echt fantasitisch een vriend van ons heeft het daar na jaren nog over. Mooi dat je dingen van je lijst af heb gehaald.

Ons motto is ook altijd op reis kort of lang bijna alles kan maar niks moet. Zo hebben we ook in een korte reis ergens gezetten waar heel veel te zien was, maar waar wij op dat moment echt geen zin in hadden. Wij hadden zin in niks doen en we hebben er nooit spijt van gehad.

Geniet nog lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven