Uitstapjes omgeving Weert

25-04-2021 21:17 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de mei vakantie gaan we een paar dagen naar Weert. Wie heeft er leuke ideeën voor (kleine) uitstapjes die nu mogelijk zijn? Max. 30 minuten van Weert af en goed voor een uurtje of twee in verband met een ernstig ziek persoon. We denken zelf aan wandelen in NP de Grote Peel en het zintuigen park, ergens vlaai halen. Iemand nog leuke tips?
Hier ook team Florence, en Bacio op de tweede plek, vooral als je dikke chocolade in je straciatella ijs wilt.
Inderdaad de vlaai en worstenbroodjes van bakker Vries, maar de appelbollen van Mertens Roeleven.
Theetuin de Tungelroyse beek, heerlijke plek met lieve gastvrouw, is open vanaf 1 mei, je kunt in die omgeving ook heerlijk wandelen in de bossen, je kunt daar wandelroutes krijgen.
Lekker eten bestellen bij Izumi als je van sushi houdt, aan restaurantjes is iig geen gebrek in Weert.
Lokaal biertjes proeven of afhalen bij de Brouwschuur, als de persoon die ziek is dat aan kan natuurlijk.
Florence moeten we dus zeker naar toe. Eens kijken wat ze aan ijs hebben (ivm allergie). Heerlijk al die ideeën.
Schelp1234 schreef:
26-04-2021 07:25
Wessem komt ook op het lijstje. Ergens aan de Maas zitten is altijd leuk.
Roermond, ook gezellig. Het Keelven schrijf ik ook op. Met een rolstoel moet je wel echt goede paden hebben om te wandelen dus dan is zo'n pad ideaal. Bedankt wederom.
Ik zit zelf in een rolstoel, dus vandaar dat ik weet dat dit kan.
In De Groote Peel in Ospel is ook een verhard pad waar ik soms met de rolstoel kom. Er is nu ook een nieuwe uitkijktoren waar je met de rolstoel op zou moeten kunnen. Zelf nog niet geweest dus durf niet te zeggen of het echt werkt.
Dank voor de tips Apiejapie, fijn om te horen, omdat jij dus weet waar je over praat (hoe vervelend is dat ook voor jou vind). Dat pas in Ospel gaan we zeker doen. Mooi gebied.
Idd bakker Vries op Boshoven in Weert. En bakkerij Mertens Roeleven. Roermond is erg leuk.
Schelp1234 schreef:
26-04-2021 19:55
Dank voor de tips Apiejapie, fijn om te horen, omdat jij dus weet waar je over praat (hoe vervelend is dat ook voor jou vind). Dat pas in Ospel gaan we zeker doen. Mooi gebied.
Is niet vervelend hoor, de rolstoel is mijn vrijheid. Zónder rolstoel is het pas vervelend ;-)

Wens je een mooie vakantie toe
Dank je Apiejapie. Fijn dat jij het zo kunt zien (ik gebruik ook een hulpmiddel en zeg dat ik altijd).
Schelp1234 schreef:
27-04-2021 07:53
Dank je Apiejapie. Fijn dat jij het zo kunt zien (ik gebruik ook een hulpmiddel en zeg dat ik altijd).
Het is voor anderen wat mijn handicap zichtbaar maakt en wat sommigen lastig vinden, of lastig voor mij. Maar na jarenlang voornamelijk thuis blijven, omarm ik juist mijn rolstoel omdat ik nu kan komen waar ik wil. Zoals met een bril: zónder is veel lastiger toch! Maar dat zul jij met je hulpmiddel vast ook zo ervaren?
apiejapie schreef:
27-04-2021 17:09
Het is voor anderen wat mijn handicap zichtbaar maakt en wat sommigen lastig vinden, of lastig voor mij. Maar na jarenlang voornamelijk thuis blijven, omarm ik juist mijn rolstoel omdat ik nu kan komen waar ik wil. Zoals met een bril: zónder is veel lastiger toch! Maar dat zul jij met je hulpmiddel vast ook zo ervaren?
Precies! Zo ontzettend fijn als je met hulpmiddel wel je ding kan doen. Zo zie ik het ook.
Schelp1234 schreef:
01-05-2021 19:38
Precies! Zo ontzettend fijn als je met hulpmiddel wel je ding kan doen. Zo zie ik het ook.
Gelukkig!

Al leuke dingen kunnen ondernemen? Of begint jullie vakantie pas later? Ben benieuwd wat je gedaan hebt en hoe het bevallen is.
In Bocholt (of een andere plaats) een lekker Belgisch frietje eten.
Weert centrum was vroeger leuk. Tegenwoordig valt het tegen.
minnimouse schreef:
02-05-2021 09:52
In Bocholt (of een andere plaats) een lekker Belgisch frietje eten.
Weert centrum was vroeger leuk. Tegenwoordig valt het tegen.

Het Pistoleeke in Bree is mijn persoonlijke favoriet. Heerlijke frieten met van die lekkere zure mayonnaise (wel even om de 'Belgische' mayo vragen, want Belgen zelf geven tegenwoordig blijkbaar de voorkeur aan de zoetere variant). En dan met een kraker (hamburger) of zo'n vreselijk vette bockworst. Wij zijn al een jaar de grens niet meer over geweest en ik mis het daar.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
02-05-2021 09:58
Het Pistoleeke in Bree is mijn persoonlijke favoriet. Heerlijke frieten met van die lekkere zure mayonnaise (wel even om de 'Belgische' mayo vragen, want Belgen zelf geven tegenwoordig blijkbaar de voorkeur aan de zoetere variant). En dan met een kraker (hamburger) of zo'n vreselijk vette bockworst. Wij zijn al een jaar de grens niet meer over geweest en ik mis het daar.
Oh die ken ik!
Ben daar al een aantal keer geweest. Heerlijk inderdaad.
Mijn favoriet blijft de Bicky Burger.

En de frieten het liefst in een kartonnen bakje!
Oh, lekker hè, zo’n Belgische friet! Wij halen ze standaard bij Berke in Kessenich.
Amy_Santiago schreef:
02-05-2021 12:50
Oh, lekker hè, zo’n Belgische friet! Wij halen ze standaard bij Berke in Kessenich.
Ik ga het opschrijven! Wij rijden ook graag naar België voor een frietje. En dat ligt niet naast de deur voor ons. Maar oh wat is dat toch lekker!
apiejapie schreef:
01-05-2021 20:19
Gelukkig!

Al leuke dingen kunnen ondernemen? Of begint jullie vakantie pas later? Ben benieuwd wat je gedaan hebt en hoe het bevallen is.
Wij zijn nog niet weggeweest en het is heel onzeker of het doorgaat als gevolg van een spoedopname n het ziekenhuis. Hopelijk kunnen we nog gaan.
Iemand hier toevallig nog tips van speeltuinen met zwembad of buitenbaden die open zijn voor kinderen in de buurt van Weert/midden Limburg?
Schelp1234 schreef:
07-05-2021 07:48
Iemand hier toevallig nog tips van speeltuinen met zwembad of buitenbaden die open zijn voor kinderen in de buurt van Weert/midden Limburg?
Wij gingen vroeger op schoolreisje naar De Leistert in Roggel.
Maar dat is sindsdien wel veel veranderd volgens mij.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Schelp1234 schreef:
07-05-2021 07:48

De Kitskensberg in Roermond is open. Hele mooie, fijne speeltuin, absolute aanrader!

Hèt grote zwembad van Weert (De IJzeren Man) heeft een mooi buitenbad maar dat is met dit weer nog gesloten. Ik zou het even in de gaten houden. In Weert heb je alleen Het Blauwe Meertje, een natuurbad (koud!), maar dat is volgens mij ook nog gesloten. Je zou even op de websites van De Leistert (Roggel) of Het Steinerbos (Stein) kunnen kijken of die open zijn.
Schelp1234 schreef:
05-05-2021 08:43
Wij zijn nog niet weggeweest en het is heel onzeker of het doorgaat als gevolg van een spoedopname n het ziekenhuis. Hopelijk kunnen we nog gaan.

Ai, dat is minder! Veel sterkte en beterschap, hopelijk kunnen jullie alsnog gaan!
apiejapie schreef:
02-05-2021 14:31
Ik ga het opschrijven! Wij rijden ook graag naar België voor een frietje. En dat ligt niet naast de deur voor ons. Maar oh wat is dat toch lekker!

Maak er een dagje van in de Ardennen. In Remouchamps (grotten bezoeken!) zit JP Frites. Die is ook heerlijk. Het enige nadeel is dat het charmante oude fritkot (met provisorische picknicktafels en partytenten en een interieur wat in 1976 van de rommelmarkt in Bomal gehaald is) niet meer bestaat. Wel lekkere frites. Als we de Route Du Soleil pakken rijden we er voor om...
Bedankt weer voor de reacties! Ijzeren Man is open, maar alleen voor banen zwemmen. Ik weet niet of mijn kinderen daar blij van worden 😬. Die speeltuin ziet er leuk uit! De Leijstert is dicht voor dagbezoek dacht ik.
Ik ga nog even verder zoeken.
De Klimbim in Waalre is vanuit Weert ook goed te bereiken. Is denk ik niet verder dan Kitskensberg. Wel net als Kitskensberg geen zwembad erbij, maar dat is sowieso nog wat fris denk ik?
Steinerbos heeft inderdaad wel een zwembad net als Klein Zwitserland, maar dat is beide weer net wat verder rijden.
Bij de Weerterbergen zit trouwens ook een zwembad waarbij het buitengedeelte via het zwembad zelf te bereiken is. Niet echt wat ik me voorstel bij een buitenbad, maar wie weet kan je daar al iets mee. En daar mag je ook binnen als je geen parkgast bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven