Vaccineren egypte
maandag 31 augustus 2026 om 09:02
Wij willen wel eens naar Egypte.
Nu lees ik dat het advies is om je te laten vaccineren.
Is dit perse nodig?
Ik lees nl ook dat het niet nodig is.
Maar ik twijfel.
Het is een advies, dus niet perse nodig, maar kans op voedsel gedoe etc.
2jaar geleden zijn we naar Tunesie geweest en er totaal niet bij stilgestaan dat vaccinatie het advies was.
Gelukkig zijn we niet ziek geworden.
Het punt is dat ik altijd problemen heb met medicatie etc betreft heftige allergische reacties.
Vorig jaar heb ik mij moeten laten vaccineren voor hepatitis B ivm werk.
Ik ben daar goed naar van geweest.
Nu lees ik dat het advies is om je te laten vaccineren.
Is dit perse nodig?
Ik lees nl ook dat het niet nodig is.
Maar ik twijfel.
Het is een advies, dus niet perse nodig, maar kans op voedsel gedoe etc.
2jaar geleden zijn we naar Tunesie geweest en er totaal niet bij stilgestaan dat vaccinatie het advies was.
Gelukkig zijn we niet ziek geworden.
Het punt is dat ik altijd problemen heb met medicatie etc betreft heftige allergische reacties.
Vorig jaar heb ik mij moeten laten vaccineren voor hepatitis B ivm werk.
Ik ben daar goed naar van geweest.
maandag 31 augustus 2026 om 14:23
Ik snap dat ook niet, juist op zulke reizen wil ik gewoon goed gevaccineerd zijn en goede voorlichting hebben gehad. Ziekenhuis zorg, hygiene en dergelijke zijn toch anders dan je gewend bent. Je kunt het vaak niet helemaal uitsluiten maar een milder verloop van een ernstige ziekte omdat je gevaccineerd bent is ook al heel fijn.Joyce48 schreef: ↑31-08-2026 13:37Ik begrijp oprecht niet waarom zoveel mensen twijfelen over reisvaccinaties. Je gaat vrijwillig op vakantie en slaat dan de reisadviezen van de GGD in de wind omdat het 'maar' een advies is? Er hoeft maar een kok zijn handen niet gewassen te hebben na toiletgebruik ....
maandag 31 augustus 2026 om 17:51
Ja dit, en vooral man had hier de voorkeur voor.
We zijn veelal in griekenland, en hij wilde eens wat anders..tja..
maandag 31 augustus 2026 om 20:32
Ik zie al drie risico's. Waarom zou je voor 150 euro pp risico's gaan lopen?
maandag 31 augustus 2026 om 21:05
Lees de OP.
Maar nog steeds: hep A is niet om mee te spotten.
Het is heel besmettelijk en kan chronisch worden en je lever totaal slopen.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
maandag 31 augustus 2026 om 22:23
maandag 31 augustus 2026 om 22:50
Dit betreft niet allemaal vaccinaties. Rabies vaccin is duur en was destijds ook moeilijk leverbaar, die heb ik niet.Pelle schreef: ↑31-08-2026 09:59Volgens de GGD https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/egypte
Aanbevolen:
DTP (Difterie, Tetanus en Polio)
Hepatitis A (besmettelijke geelzucht)
Persoonsgebonden:
Gele koorts
Hepatitis B
Rabiës
Schistosomiasis
Muggen
Hoogteziekte
Dtp, hep A en B en gele koorts wel. Malariapillen als nodig.
Mbt allergische reactie die he gehad hebt, overleg met je arts of ggd. Reactie kan per vaccin verschillen. Vriend had reactie op 2 verschillende covid vaccinaties, maar niet op de reizigersvaccinaties.
maandag 31 augustus 2026 om 23:35
Ik zou ze ook niet allemaal doen. Maar wel de 2 die worden aanbevolen. Over de andere zou ik in overleg met de GGD beslissen, hangt ook af wat je er gaat doen.Mugske schreef: ↑31-08-2026 22:50Dit betreft niet allemaal vaccinaties. Rabies vaccin is duur en was destijds ook moeilijk leverbaar, die heb ik niet.
Mbt allergische reactie die he gehad hebt, overleg met je arts of ggd. Reactie kan per vaccin verschillen. Vriend had reactie op 2 verschillende covid vaccinaties, maar niet op de reizigersvaccinaties.
maandag 31 augustus 2026 om 23:41
Mijn man heeft onlangs twee vaccinaties tegen rabiës gekregen en dit werd volledig vergoed. 220 euro.PoesMinoes schreef: ↑31-08-2026 22:35Als je aanvullend bent verzekerd krijg je alle reisvaccinaties behalve rabiës vergoed.
maandag 31 augustus 2026 om 23:44
HepA heb ik, DTP en gele koorts. Van de DTP had ik het meest last. Mijn arm was echt een paar dagen pijnlijk en opgezwollen. Eigenlijk heel sneu als je bedenkt dat baby’s die zo vaak krijgen.
Malaria doe ik nooit. Wel eens gedaan, beviel niet, en ik heb geen mug gezien dus ik geloof het wel. Die pillen kun je ook gaan slikken als je het daadwerkelijk krijgt.
Malaria doe ik nooit. Wel eens gedaan, beviel niet, en ik heb geen mug gezien dus ik geloof het wel. Die pillen kun je ook gaan slikken als je het daadwerkelijk krijgt.
maandag 31 augustus 2026 om 23:54
Het is echt verschillend. Laatst alleen DTP laten doen want die was net verlopen. Was iets van 50 euro. Hepatitis A is duurder en heb je 2 prikken van nodig en je bent langer beschermd. Als TO al een vaccinatie ervan heeft gehad en nu nog een vaccinatie erbij laat prikken is ze minimaal 30 jaar beschermd en wellicht levenslang.
Maar voor de kosten hoef je het niet te laten, ik heb ze altijd volledig vergoed gekregen.
dinsdag 1 september 2026 om 00:04
Hangt dat niet puur af van het gebied waar je heen gaat? Ook daarom is het slim om gewoon bij de GGD een afspraak te maken. Die kunnen alles nakijken en gericht advies en voorlichting geven.Mugske schreef: ↑31-08-2026 22:50Dit betreft niet allemaal vaccinaties. Rabies vaccin is duur en was destijds ook moeilijk leverbaar, die heb ik niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in