Vakantie in Groningen 2024

15-11-2023 07:45 34 berichten
Hi

Wij hebben in de krant gelezen dat er in Groningen een cafe zit volledig gerund door dove.mensen wij zouden graag daar eens heen maar het is best ver voor ons en we willen dan een kleine vakantie maken .
Zijn er mensen uit Groningen of omstreken die tips hebben voor een leuk hotel ?
En of tips voor andere dingen in de omgeving?.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,
Ik kom uit Groningen. Ik ben zelf nooit naar dat café geweest. Zover ik weet is het ook niet echt een café, maar een koffiebarretje.
Mocht je veel geld hebben dan zou je in het Prinsenhof kunnen overnachten. Prachtig daar. Je hebt ook een hotel midden in het centrum aan de grote markt. Heet hotel the market volgens mij. The Social hub hoor ik ook goede verhalen over, maar ken ik verder niet. Wel in het centrum volgens mij.
Verder is Groningen prachtig. Ze zijn wel heel druk met alle de wegen naar/ van Groningen, dus dat is soms een behoorlijke chaos.
Hun hebben ook eten op de kaart staan
Ook zelfs vegataries ik weet niet of het al lang bestaat heb het artikel gisteren gelezen.
oke bedankt ik ga even google daarop
We gaan sowieso met de trein auto zo ver rijden gaat helaas niet .
Zeker niet met extreme drukte
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is het inderdaad maar een koffiebar / lunchroom dan echt een café het heet luhu. 1 van de oprichters geeft ook regelmatig doven rondleidingen in het museum.

Voor hotels in de stad zelf heb je meerdere maar de market ligt echt midden in het centrum. Verder heb je ook nog het city hotel
colori schreef:
15-11-2023 08:26
Volgens mij is het inderdaad maar een koffiebar / lunchroom dan echt een café het heet luhu. 1 van de oprichters geeft ook regelmatig doven rondleidingen in het museum.

Voor hotels in de stad zelf heb je meerdere maar de market ligt echt midden in het centrum. Verder heb je ook nog het city hotel
Ja klopt lunchroom
Had het verkeerd omschrijving
Neergezet, maakt ook niet uit we willen er graag heen omdat mijn man doof is en we willen ons volledig onderdompelen in de dove wereld ♥️
Oke ja liefst niet te ver weg vande lunchroom
Dus dat klinkt goed ♥️😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Garnwerd aan zee. Heerlijk in de zomer. De haven in Termunten. Bronnenbad in Nieuweschans.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/962506/d ... van-rumoer

Deze denk ik dat je bedoelt?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Luhu zit blijkbaar aan de Munnekeholm, dat reken ik als hartje Stad.

Hotel Asgard zit hier vlakbij op de Ganzevoortsingel.

Je zit tevens op kruipafstand van het Hoofdstation (zoals we dat koppig blijven noemen).
Parkeren in Groningen is een crime, begin er gewoon niet aan...

Op het A-kerkhof eet ik graag bij Eeterie De Globe. Hier werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De menukaart is afwisselend en zeer goed betaalbaar.

In de Folkingestraat en de Oude Kijk in 't Jatstraat heb je veel unieke winkeltjes. De Herestraat vind ik niets, daar zitten alleen de grote ketens.

Qua eten en drinken zit je goed aan die kant van de Stad, keuze genoeg, in alle smaken en prijsklassen.
blckcffee wijzigde dit bericht op 15-11-2023 08:52
22.19% gewijzigd
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Blckcffee schreef:
15-11-2023 08:48
Luhu zit blijkbaar aan de Munnekeholm, dat reken ik als hartje Stad.

Hotel Asgard zit hier vlakbij op de Ganzevoortsingel.

Je zit tevens op kruipafstand van het Hoofdstation (zoals we dat koppig blijven noemen).
Parkeren in Groningen is een crime, begin er gewoon niet aan...

Op het A-kerkhof eet ik graag bij Eeterie De Globe. Hier werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De menukaart is afwisselend en zeer goed betaalbaar.

O we gaan met de trein
Omdat mijn man doof is is met de auto zo ver niet te doen invb geen kaart kunnen lezen ik niet en man zelf ook niet 😅 en Tom Tom niet horen
Lever dat meer sters op dan gewoon met de trein dus parkeren hoeven we niet 😅
.dank je wel ♥️ voor de tip
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder auto is lastig in de provincie.
Socks schreef:
15-11-2023 08:43
Garnwerd aan zee. Heerlijk in de zomer. De haven in Termunten. Bronnenbad in Nieuweschans.
Dank je ik weet nog niet wanneer we persies willen gaan .
We willen ook nog naar wereld dove dag in 2024😅 dus even kijken
Maar Thanks 😁
Socks schreef:
15-11-2023 08:55
Zonder auto is lastig in de provincie.
We kunnen met de trein
Je kan met de trein naar Groningen
En waar wij heen willen ligt in de stad
Alle reacties Link kopieren Quote
Als TO eerst eens de Stad wil verkennen, kan ze er een paar dagen zoet zijn. :proud:

Tijdens het Noorderzonfestival is het ook supergezellig, maar gek genoeg regent het dan vaak...
(22 augustus- 1 september)

Op 28 augustus kan ze dan ook nog Bommen Berend meepakken.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Blckcffee schreef:
15-11-2023 09:00
Als TO eerst eens de Stad wil verkennen, kan ze er een paar dagen zoet zijn. :proud:

Tijdens het Noorderzonfestival is het ook supergezellig, maar gek genoeg regent het dan vaak...
(22 augustus- 1 september)

Op 28 augustus kan ze dan ook nog Bommen Berend meepakken.
Muziek gaat niet werken 😉
Man is 100 procent doof
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
15-11-2023 09:05
Muziek gaat niet werken 😉
Man is 100 procent doof
Er is niet alleen muziek, ook kunst, ontdekdingen van de universiteit en heel veel te dure vreetkramen.

Voor voorstellingen betaal je meestal wel, maar rondslenteren is gratis.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Blckcffee schreef:
15-11-2023 09:35
Er is niet alleen muziek, ook kunst, ontdekdingen van de universiteit en heel veel te dure vreetkramen.

Voor voorstellingen betaal je meestal wel, maar rondslenteren is gratis.
Aha oke
Ja even kijken wanneer
We willen nog. Heel veel ontdekken,
Over de dove wereld dus ook wereld dove dag staat op de planning
Maar Thanks heb al goede tips gekregen 😁♥️
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Forum is leuk om te bezoeken. Heel bijzonder gebouw met imposante roltrappen.

In Haren zit de dovenschool (Kentalis/Guyot) . Misschien hebben zij ook nog wel leuke tips. Ik zit helemaal niet in de dovenwereld.
De Sinterklaasintocht is Haren is bv, altijd heel leuk, omdat er ook dove pieten meelopen en in gebarentaal met kinderen communiceren.
mardejo schreef:
15-11-2023 10:09
Het Forum is leuk om te bezoeken. Heel bijzonder gebouw met imposante roltrappen.

In Haren zit de dovenschool (Kentalis/Guyot) . Misschien hebben zij ook nog wel leuke tips. Ik zit helemaal niet in de dovenwereld.
De Sinterklaasintocht is Haren is bv, altijd heel leuk, omdat er ook dove pieten meelopen en in gebarentaal met kinderen communiceren.
Dank je
Kentalis ken ik heb een mail gestuurd toevallig met een vraag over gebarentaal hun doen kids en geen volwassen,
Sinterklaas intocht zijn we een beetje te oud voor 😅
Ik weet niet of je gelezen had dat het om mijn man gaat ? 😅
Oke volwassen kijken er wellicht ook naar maar dat is niet echt wat ik zoek .
Alle reacties Link kopieren Quote
Market hotel op de Grote Markt is echt een aanrader. Hotel bij de Prinsenhof ook, maar deze is erg duur. Groningen met de trein is zeker een beter idee dan met de auto, als je uitstapt op het hoofdstation bekijk dan meteen de stationshal! Naast het doven café zijn sowieso leuk om te bezoeken: het forum (kun je gratis in), Groninger Museum, Cocktailbar van Mr Mofongo (heeft een robot), wandelen langs de hofjes en door de Prinsentuin (de VVV heeft allerlei wandelingen die je zelf kunt doen), zeehondencrèche in Pieterburen (goede busverbinding), Bad Nieuweschans (met de trein vanaf Groningen heel goed te doen), Slochterbos (bezichtiging van de burg en door het park wandelen, ook een prima busverbinding). Vesting Bourtange (maar volgens mij bijna niet te doen met OV), Universiteitsmuseum en natuurlijk gewoon lekker door de stad slenteren. Vermijd goede vrijdag, dan is de hele stad overgenomen door Duitsers die massaal bloemen komen kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
15-11-2023 10:18
Dank je
Kentalis ken ik heb een mail gestuurd toevallig met een vraag over gebarentaal hun doen kids en geen volwassen,
Sinterklaas intocht zijn we een beetje te oud voor 😅
Ik weet niet of je gelezen had dat het om mijn man gaat ? 😅
Oke volwassen kijken er wellicht ook naar maar dat is niet echt wat ik zoek .
Klopt hoor Blauweel, ik had gelezen dat het voor je man is. Ik bedoelde eigenlijk meer dat Kentalis/Guyot misschien wel leuke activiteiten weet voor dove mensen in de stad. Misschien doen zij ook wel activiteiten/plaatsen bezoeken met pubers die voor volwassenen ook heel leuk zijn.
mardejo schreef:
15-11-2023 11:35
Klopt hoor Blauweel, ik had gelezen dat het voor je man is. Ik bedoelde eigenlijk meer dat Kentalis/Guyot misschien wel leuke activiteiten weet voor dove mensen in de stad. Misschien doen zij ook wel activiteiten/plaatsen bezoeken met pubers die voor volwassenen ook heel leuk zijn.
O oke sorry had ik verkeerd begrepen
Soms lees ik wat te snel 😅
Dank je
Alle reacties Link kopieren Quote
mardejo schreef:
15-11-2023 10:09
Het Forum is leuk om te bezoeken. Heel bijzonder gebouw met imposante roltrappen.
En het restaurant in het Forum, Nok, vinden wij ook goed. Mooi uitzicht over de stad bij mooi weer.

Qua hotel Market hotel of city hotel.

Eetcafé the ugly duck voor een lunch of eten in de avond, in de poelstraat heb je de Branderij .kun je ook prima eten en terrassen.
Echte aanrader voor eten/ drinken is Belammi’s in de kromme elleboog.
https://bellamisbam.nl/

En genoeg musea in de stad als je daar van houdt.

Mocht je bij je hotel fietsen kunnen huren, ga dan naar het Paterswoldse meer.
Amarilis schreef:
15-11-2023 12:23
En het restaurant in het Forum, Nok, vinden wij ook goed. Mooi uitzicht over de stad bij mooi weer.

Qua hotel Market hotel of city hotel.

Eetcafé the ugly duck voor een lunch of eten in de avond, in de poelstraat heb je de Branderij .kun je ook prima eten en terrassen.
Echte aanrader voor eten/ drinken is Belammi’s in de kromme elleboog.
https://bellamisbam.nl/

En genoeg musea in de stad als je daar van houdt.

Mocht je bij je hotel fietsen kunnen huren, ga dan naar het Paterswoldse meer.
Thanks
Maar iets zegt mij dat we veel in het gebaren lunch room zitten 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
15-11-2023 08:57
We kunnen met de trein
Je kan met de trein naar Groningen
En waar wij heen willen ligt in de stad
Dat kan prima en als je hotel in het centrum boekt, is bijna alles te belopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Brownies en Downies kun je ook goed eten.
Bij Bodega y tapas lekkere niet te dure tapas.

Schimmelpenninck Huys is ook een centraal gelegen hotel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven