Veilig of risico?

07-09-2026 22:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, ik ga binnenkort een weekend naar Dublin en vraag graag jullie advies in deze specifieke situatie.

Een tijdje geleden sprak iemand mij aan in Amsterdam tijdens een event. We hebben gezellig gekletst en uiteindelijk liep hij al kletsend met mij mee naar de trein en vroeg hij als laatst “dus wanneer kom je naar Dublin?” Ik zei “leuk idee” en ben naar huis gegaan. We hadden contacten uitgewisseld dus we hebben een beetje heen en weer gechat, maar niet veel.

Het viel me al op dat zijn reacties lang duren, soms uren en het is zelfs een keer 24 uur geweest. We hebben ook 1x gebeld een uurtje gok ik.

Nu heb ik de trip geboekt, omdat ik sowieso al Dublin wil ontdekken, maar moet eerlijk zeggen dat hij wel de aanleiding is geweest om te boeken.

Ik had verteld dat ik had geboekt en vroeg of hij tips had voor de beste omgeving in Dublin om te verblijven. Hij gaf tips en bood ook aan om bij hem te slapen. Ik zei dat ik dat heel aardig vond en opzicht ideaal. Hij gaf aan dat het geen probleem was en juist gezellig. Daarna vroeg hij “stuur me je vluchtgegevens zodra je die hebt”. Dat heb ik niet gedaan.

Ik zei erbij dat ik eerste nacht een hotel doe en daar reageerde hij op met een 👍🏼. Voor de zekerheid heb ik het gehele weekend een hotel geboekt en ben van plan om daar ook te verblijven.

Toen hebben we een week niet gepraat, dus vroeg ik hoe zijn vakantie was (hij was in de tussentijd kort met zijn familie op vakantie). Hij reageerde kort en er kwam geen vervolgvraag, dus ik reageerde dat ik wel wacht op z’n ‘review’.

Weer een week later vroeg hij hoe het inpakken ging en hoe laat ik land. Ik heb de tijd gezegd, en daarbij ook “laten we de dag erna afspreken”, maar ik heb nu spijt dat ik de tijd heb genoemd.

Hij zei “helemaal goed” en bood nog aan om ook de eerste nacht bij hem te verblijven als ik wilde en dat dat geen probleem is. Ik heb aangegeven dat ik liever eerst op zaterdag afspreek en daar gaf hij weer een 👍🏼 op.

Ik ben van plan om in het openbaar af te spreken en goed naar mijn intuïtie te luisteren en kijken hoe de dag verder loopt.

Een heel verhaal, maar ik wilde met al deze informatie vragen: maak ik mezelf onnodig bang door te denken dat me iets gaat overkomen? Ik bedenk mij tegelijkertijd dat ik dates via Tinder heb gehad die ‘gevaarlijker’ waren, maar omdat het in het buitenland is heb ik de film ‘Taken’ in m’n hoofd zitten.
Ik heb wel vaker mensen van online ontmoet. Nooit een negatieve ervaring, nooit wat raars gebeurd. Altijd erg gezellig. Maar... ik sprak altijd op openbare plekken af, nooit bij mij thuis of wat dan ook tenzij ik die persoon inmiddels beter kende en ik zeker wist dat het gewoon puur vriendschappelijk was van beide kanten en er dus niks ging gebeuren.

9 van de 10 gaat het gewoon goed maar als ik je op zo lees heb ik wel het idee dat er bepaalde verwachtingen zijn en dat je niet weet of je dat wel wilt? Of dat jij wellicht meer verwacht dan hij. Ik zou dus eerst eens zorgen dat je duidelijk hebt hoe en wat.

Je kunt als je er bent natuurlijk ook gewoon appen van "hey ik ben in Dublin. Zin om een hapje samen te gaan eten?". Dan kijk je vanuit daar verder.
Laatje schreef:
08-09-2026 14:35
Dus iemand spreekt je aan, kletst even met je en aan de hand daarvan boek je een weekend naar een stad in een ander land waar diegene woont en die meerdere keren vraagt aan je of je blijft slapen.
Daar begrijp ik dan niet zoveel van. Wat verwacht jij eigenlijk van dit contact? Dat mis ik in jouw verhaal.

TO gaat voor hem naar Dublin, dus zal ook wel bepaalde verwachtingen hebben.

Nu heb ik de trip geboekt, omdat ik sowieso al Dublin wil ontdekken, maar moet eerlijk zeggen dat hij wel de aanleiding is geweest om te boeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Los van de vraag of het veilig is... Een heel andere vraag, maar val je vaker op onbereikbare mannen? Het is net of je iets opzoekt wat niet makkelijk is. Je hebt hem 1x kort gezien, hij reageert niet enthousiast op berichten, je gaat naar een ander land voor hem. Heb je een droombeeld in je hoofd van een romantische love story?

Vroeger kon ik ook voor de onbereikbare mannen gaan. Te jong, te oud, wonend aan de andere kant van het land, soms met vriendin (nooit verder gegaan dan 1 avondje zoenen, maar ben er niet trots op) beetje fout of juist heel knap. Ik wilde graag een relatie, maar kwam steeds bij types waar net iets mee was. Toen wees iemand mij erop dat ik tekenen van bindingsangst vertoonde. Ik geloofde het niet, tot ik Liefdesbang las. Veel puzzelstukjes vielen op z'n plek.
Ik herken wat in je OP, dus wilde het toch gemeld hebben. Deze man is volgens mij niet leuk genoeg om veel in te investeren
Joh als je insteek is om gewoon een leuk weekend te hebben met jezelf in Dublin en je regelt dat je niet afhankelijk van hem wordt - wat kan er dan gebeuren?

Bang zijn voor trafficking vind ik een beetje hysterisch klinken. De meeste mensen zijn oké en vanwege die paar die dat niet zijn, blijf je op openbare plekken.

Veel plezier!
lenthe_ schreef:
08-09-2026 18:23

Ik herken wat in je OP, dus wilde het toch gemeld hebben. Deze man is volgens mij niet leuk genoeg om veel in te investeren
Heel erg bedankt, ik waardeer dat je dit deelt❤️ Ik zou mezelf wel als ‘dromer’ omschrijven, maar het heeft z’n grenzen.

Als ik er realistisch naar kijk, zie ik ook dat dit niet de energie is die ik zou willen van iemand. Als t zo blijft, dan houdt het op.

Trouwens iedereen bedankt voor jullie berichten, om wat meer context te geven:

Ik hou van reizen en spontaniteit. Bij deze specifieke trip heeft hij het idee wel aangewakkerd, maar ik had het niet gedaan als ik niet van reizen houd of Dublin me niets deed. Ik zie hem meer als gezellige bijkomstigheid van een leuke trip.

De reacties hebben mij gerustgesteld wat betreft het veiligheidsaspect. Ik heb recente verhalen gehoord, bijvoorbeeld van een vrouw dat was aangesproken en later achtervolgd bleek te worden, waardoor ik wat geruststelling zocht. Maar wat jullie aangeven is ook zeker mijn insteek; alleen in het openbaar afspreken en niet afhankelijk worden.
Taa schreef:
08-09-2026 20:16

De reacties hebben mij gerustgesteld wat betreft het veiligheidsaspect. Ik heb recente verhalen gehoord, bijvoorbeeld van een vrouw dat diewas aangesproken en later achtervolgd bleek te worden, waardoor ik wat geruststelling zocht. Maar wat jullie aangeven is ook zeker mijn insteek; alleen in het openbaar afspreken en niet afhankelijk worden.
Iemand die jou in het openbaar ontmoet of aanspreekt, kan jou toch nog steeds gaan achtervolgen? Als je hier bang voor bent, waarom stelt het je dan nu ineens gerust?
moizer schreef:
08-09-2026 14:24
Als je met hem wil slapen, doe dat dan in je hotel.
En dit TO.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven