Verschillende vakantiewensen

18-10-2019 19:46 44 berichten
.
anoniem_6427338dacc28 wijzigde dit bericht op 31-03-2021 21:20
Reden: Herkenning
99.68% gewijzigd
Een hotel waar je de 2 die met andere kinderen aan zwembad/in zee willen kan achterlaten terwijl jullie er met de ander er regelmatig een dag op uit trekken met de huurauto?
patsy--stone schreef:
20-10-2019 19:19
Nou ja, wel dus als ze daardoor later in het leven enorm in de knoop raken wanneer er eens een keertje iets NIET gaat zoals zij willen. Of als ze eens een keer NIET hun zin krijgen, of er wordt op het werk iets besloten ZONDER dat zij erover mogen meebeslissen. Vandaar al die jongeren tegenwoordig die helemaal niet kunnen omgaan met dat soort dingen.
Ik zie die houding juist bij vrouwen van 40+, van die types die vroeger al nooit hun zin kregen en nu alwéér niet.
Er gaan bij ons ook wel dingen niet altijd zoals de kinderen het zouden willen, ze krijgen niet altijd hun zin en mogen ook niet altijd beslissen.
Maar een vakantie is iets waar je allemaal naar uit zou moeten kijken en waar je allemaal plezier aan zou moeten beleven.
Dan is er in mijn ogen niets mis met overleggen en naar elkaars wensen luisteren.
De uiteindelijke beslissing nemen wij maar wel zoveel mogelijk rekening houdend met.
En nee, niet alle wensen kunnen worden ingewilligd maar er is wel naar gekeken.
patsy--stone schreef:
20-10-2019 18:53
Misschien een rare opmerking maar wat is er mis met dat de ouders gewoon beslissen en dat de kinderen zich hebben te voegen naar wat de ouders bepalen? Mij werd nooit gevraagd wat of waar ik op vakantie wilde en het was altijd prima. Al die inspraak maar tegenwoordig.... Hoe moeten kinderen ooit leren dat er ook wel eens dingen NIET gaan zoals zij willen? Hoe moeten ze straks de echte wereld aankunnen?
Wat klinkt dit zuur zeg.

Wij vinden het heerlijk om met onze kinderen te fantaseren over de vakantie en horen graag wat zijn leuk vinden en graag zouden willen.
Onze 5 jarige wil terug naar het ene Aziatische land, wij terug naar een ander Aziatisch land. We vragen dan wat het aan het ene land leuker vond dan het andere land en proberen dan met elkaar een compleet plaatje te maken waar we alle 5 naar uitkijken. En dat gaat elk jaar goed en we hebben elk jaar allemaal evenveel voorpret.

Onze kinderen leren te geven en te nemen, elkaar iets te gunnen en samen er iets moois van te maken.
Ik zou ergens een hotel of appartement boeken waar er genoeg te doen is. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf absoluut niet van campings hou.
patsy--stone schreef:
20-10-2019 19:19
Nou ja, wel dus als ze daardoor later in het leven enorm in de knoop raken wanneer er eens een keertje iets NIET gaat zoals zij willen. Of als ze eens een keer NIET hun zin krijgen, of er wordt op het werk iets besloten ZONDER dat zij erover mogen meebeslissen. Vandaar al die jongeren tegenwoordig die helemaal niet kunnen omgaan met dat soort dingen.
Dus als je aan je kinderen vraagt wat zij graag willen voor vakantie dan komen ze later enorm in de knoop. Echt, wat een onzin. Je doet net alsof de kinderen van TO alles mogen beslissen. Terwijl het alleen over de vakantie gaat.
Het is toch de bedoeling dat een vakantie voor iedereen leuk is dus ja , wij lieten onze zoon ook altijd mee beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Het is te laat maar ik ben team huis! Maar heb dan ook een hekel aan campings. Als ik zo op vakantie zou moeten, bleef ik thuis. Meer luxe, privacy, enz... Ik kan je dochter/zoon dus heel goed begrijpen.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging altijd met mn ouders naar een huisje op een park. Vond er nooit een reet aan, omdat je zo prive zat, had je ook nooit kontakt met anderen.
Sinds ik zelf op vakantie ging, altijd naar de camping. En ja, dan hielden we zeker rekening met de kinderen. 1x meegemaakt dat zoon alleen maar in de voortent zat met zn playstation, omdat de camping ruk was. Nou, dat bederft de sfeer wel hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vond als tiener de camping een verschrikking; overal mensen, gedeeld sanitair en super gehorig. Ik was altijd blij als we weer thuis waren. Ik ben dol op reizen maar ga ook tegenwoordig niet voor “gezellige” campings of minder comfort dan thuis.
Hopelijk kan dochter 2 zich vinden in deze oplossing?
MrsNiceGuy schreef:
21-10-2019 12:32
Het is te laat maar ik ben team huis! Maar heb dan ook een hekel aan campings. Als ik zo op vakantie zou moeten, bleef ik thuis. Meer luxe, privacy, enz... Ik kan je dochter/zoon dus heel goed begrijpen.
Bij mij precies hetzelfde. Ik blijf ook veel liever thuis dan dat ik naar een camping ga.
Bij ons is het ook altijd wat lastig. Jongste en ik houden beide van warmte. Man en oudste niet.
Oudste wil rust en ruimte, bergen en natuur. Jongste vind dat voor een weekje wel oké maar wil daarna ook gewoon een zwembad of een strand.
Ieder jaar weer gedoe om iets passends voor iedereen te vinden
Madeliefjees schreef:
21-10-2019 12:39
Ik ging altijd met mn ouders naar een huisje op een park. Vond er nooit een reet aan, omdat je zo prive zat, had je ook nooit kontakt met anderen.
Sinds ik zelf op vakantie ging, altijd naar de camping. En ja, dan hielden we zeker rekening met de kinderen. 1x meegemaakt dat zoon alleen maar in de voortent zat met zn playstation, omdat de camping ruk was. Nou, dat bederft de sfeer wel hoor.
Ik ging ook altijd met mijn ouders naar een huisje op een park, maar in het zwembad / speeltuin maakte ik best snel vrienden. Ik mocht wel altijd meedenken als het ging om welk park. Vond ik geweldig. Samen met mijn moeder op de bank met het vakantieboekje van het reisbureau en dan de leukste parken uitzoeken. Aan het einde van de dag hadden we een selectie en dan mocht pa er nog wat van vinden.
lisbeth schreef:
21-10-2019 13:11
Bij ons is het ook altijd wat lastig. Jongste en ik houden beide van warmte. Man en oudste niet.
Oudste wil rust en ruimte, bergen en natuur. Jongste vind dat voor een weekje wel oké maar wil daarna ook gewoon een zwembad of een strand.
Ieder jaar weer gedoe om iets passends voor iedereen te vinden
Dat gaat bij ons inderdaad het volgende struikelblok worden.
Oudste dochter en ik willen niet al te hoge temperaturen, de rest vindt dat heerlijk.
Lemongrass3 schreef:
21-10-2019 14:34
Dat gaat bij ons inderdaad het volgende struikelblok worden.
Oudste dochter en ik willen niet al te hoge temperaturen, de rest vindt dat heerlijk.
Oplossing bij ons is meerdere locaties. Dus week Oostenrijk en dan Italië bijvoorbeeld.
Westkust Frankrijk en noord Spanje vinden we ook een leuke optie.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-10-2019 11:04
Dus als je aan je kinderen vraagt wat zij graag willen voor vakantie dan komen ze later enorm in de knoop. Echt, wat een onzin. Je doet net alsof de kinderen van TO alles mogen beslissen. Terwijl het alleen over de vakantie gaat.
Zou me niks verbazen als ze ook bepalen wat er voor eten op tafel komt en als ze nooit iets hoeven te eten wat ze niet lusten. En verder ook nooit iets hoeven te doen waar ze geen zin in hebben. Zulke grootgeworden, verwende kinderen die altijd hun zin kregen, zie je nu in cafés werken en als jonge collega's op je werk en die kunnen totaal niet omgaan met het feit dat sommige onderdelen van je werk ook minder leuk zijn, of dat ze soms iets moeten doen waar ze geen zin in hebben. Of dat ze überhaupt klanten moeten helpen (in de horeca).

Als je als kind leert om ook eens open te staan voor iets wat je nog niet kende, leer je ook nieuwe dingen kennen, en omgaan met verrassingen en met dingen waaraan je nog niet gedacht had. Dat kunnen de jonge mensen tegenwoordig helemaal niet, alles wordt al door algoritmes en verwennende ouders binnen hun straatje gepast.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Vakantie moet toch leuk zijn. Voor iedereen. Wat is het leuke aan vakantie voor kinderen als ze twee weken op een plek zitten waar ze niet willen zitten en waarom zouden ze niet recht hebben op een leuke vakantie. Net als ik. Ze werken hard genoeg door het jaar heen
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
21-10-2019 15:54
Vakantie moet toch leuk zijn. Voor iedereen. Wat is het leuke aan vakantie voor kinderen als ze twee weken op een plek zitten waar ze niet willen zitten en waarom zouden ze niet recht hebben op een leuke vakantie. Net als ik. Ze werken hard genoeg door het jaar heen
Hoe kunnen ze nou op die leeftijd alles al weten wat ze wel en niet leuk vinden? Ze hebben toch nog niet alles meegemaakt? Doe eens gek, laat ze wat nieuws proberen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Na verschillende jaren campings, daarna appartementen, langdurige rondreizen etc kunnen die van mij echt wel aangeven waar ze van houden
Dus niet van de drukte van een camping, wel van een huisje alleen. Geen hele dagen strand wel wandelingen in het bos afgewisseld met een dagje strand
Dan ga ik ze niet 2 weken op een camping zetten, zelfs als ik het zou willen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven