Vervoer in Barcelona

26-07-2010 19:35 21 berichten
Eindelijk hebben we voor een leuk prijsje vluchten kunnen boeken naar Barcelona, dus we gaan binnenkort heen! We zoeken nog wel een hotel/hostel/appartement/enz, het blijkt dat er genoeg keus is ;)

Ik heb wel een paar leuke hotels gevonden voor een leuke prijs, maar die liggen wel vrij ver vanaf het 'centrum' van de stad, bijvoorbeeld 20 minuten met de auto naar de Ramblas. Nou weet ik dat ze daar een mooi metronet hebben, maar dat schijnt te rijden tot 02.00 uur in het weekend (las ik op internet). Ik ben ook nog jarig als we daar zijn, dus dat wil ik wel ergens in een Spaanse kroeg vieren om 0.00 uur. Geen idee of we het zo lang vol gaan houden als je al een hele dag op de been bent natuurlijk, maar het zou vervelend zijn niet meer terug te kunnen.

Hebben jullie enig idee of de prijs van een taxirit daar hoog is? Ik kan me van Zuid-Spanje in de winter nog herinneren dat het erg goedkoop was, maar vraag me af of dat ook zo is in een stad als Barcelona midden in de zomer. Weet iemand hier iets van?
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is dat het meeste te lopen is... en wij hebben hier een appartement gehuurd. Kun je zelf bepalen wat je eet (en bijvoorbeeld verse vis op de markt kopen en zelf klaar maken) zaten in feria 2 op loopafstand (30 minuten) van de ramblas. prima te doen ook prijstechnisch!

hmmm barcelona... zeker nog een keer terug (maar dan zonder schoonmoeder)
Hey Effie,

ligt eraan waar je precies zit, sommige combinaties zijn beter als andere. In het weekend gaat de metro de hele nacht. Ook zijn er de hele nacht bussen, maar die gaan niet zo vaak natuurlijk. Een taxi is ook zeker te doen, afhankelijk van waar je zit natuurlijk...

Ik woon in Barcelona dus als je meer wilt weten of me een locatie wilt geven kan ik je een beter idee geven.

Groetjes en in ieder geval veel plezier!
Volgens mij is het nachttarief ¤1,00/km
20 minuten met de auto buiten de stad vind ik nog best een eind. Ik zou er voor kiezen om te kijken of je wat meer naar het centrum kunt komen te zitten. Het metro net vond ik snel en praktisch, maar wij kozen er 's avonds vaak voor om terug te lopen naar ons hotel net buiten het centrum.
Waarom neem je niet lekker een hotel dat centraler ligt?

Heerlijk om in de oude wijk te zitten. Ik zou het wel weten!
Kijk ook eens naar de nachtbussen vanaf bijv plaza de Espana.
Ben er 3x geweest. Wij namen altijd de metro,en s'nachts lopen of een taxi. Kan me de prijs niet echt herineren,volgens mij beetje net als hier.

Maar ook in het centrum zijn goedkope hotels hoor.

Wij zaten alle 3x vlakbij de ramblas en voor niet duur.

zal eens kijken of ik die hotels nog kan vinden...

Wij hebben wel altijd alles in een keer geboekt.

Vlucht,hotel en metropas in een keer bij reisbureau/internet.
Haha Bijtje, zonder schoonmoeder.... :D

Amapola, heel handig, inside informatie! Ik heb van vrienden die mee gaan adressen 2 hotels doorgestuurd gekregen. Deze hotels zijn niet te duur en hebben toch wel aardige voorzieningen (heel belangrijk voor die vrienden, voor mij zou een hostel al goed zijn). Het adres van de ene is L'Hospitalet de Llobregat, van de ander is Avinguda Cardenal Vidal i Barraquer.

Ik heb verder geen idee van wijken en dergelijke, ben me nu eerst aan het oriënteren op de geschiedenis van de stad. Daarna kijken welke bezienswaardigheden echt de moeite waard zijn.

Heb jij enig idee of er bij de genoemde locaties goede bus/metro verbindingen zijn? We zijn er trouwens alleen op vrijdag, zaterdag en zondag, maandag gaan we weer weg. Overdag, dus dat moet geen probleem zijn qua vervoer.

Als je verder nog tips hebt wat wel goede locaties zouden zijn, hoor ik het graag!

En wat moet het heerlijk zijn daar te wonen ;)
Ik ben trouwens al op zoek naar hotels die wat centraler liggen, maar die zijn ook prijziger. En wij gaan zo low budget mogelijk. De vrienden die mee gaan zitten niet op een hostel te wachten helaas.
Hey Effie,

In Hospitalet de Llobregat zou ik zeker geen hotel nemen. Het is vrij ver van het centrum en de combinaties zijn niet echt goed, je bent al gauw 40 minuten ofzo onderweg. Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik zou zelf voor iets dichterbij gaan en in een wat aangenamere buurt.

Avinguda Cardenal Vidal i Barraquer is wel in Barcelona zelf, maar ook daar zijn de combinaties niet echt fantastisch. Je zit vrij dichtbij metrostation Montbau, daar heb ik zelf ook dichtbij gewoond, het is zeker te doen, maar aangezien je vrij kort hier bent, is het misschien een idee om iets centralers te zoeken.

Wat voor budget zat je aan te denken? Misschien ken ik wel iets in die richting...

En inderdaad, ik zou hier niet graag weg willen
Misschien kun je even aangeven welke voorzieningen die vrienden dan onontbeerlijk vinden. Heb zelf in een heel eenvoudig hotelletje (eigenlijk meer een hostel) geslapen, in een zijstraat van de ramblas, vond het wel heel fijn om 's avonds zo uit het hotel de ramblas/stad in te lopen.
In een ander topic werd dit aangeraden.

Geen idee of het wat is, maar als je googled op viva forum barcelona komen meerdere topics met tips naar boven
Ik zal eens even Googlen hier op het forum

De hotels die we gezien hebben zijn 150 euro voor 3 nachten, voor 2 personen. Iets richting de 200 mag ook, maar heel veel meer hoeft niet. Dan gaat het low budget idee alsnog weg.
eerste wat ik krijg als ik google op bed and breakfast barcelona cheap is dit
Ik ben even aan het zoeken, heb destijds midden in de Barri Gothic gezeten voor weinig geld, hoop dat ik het vind! Was zonder ontbijt, maar dat deden we in een barretje of zo. Eigen badkamer. Kamer was niet heel groot, maar je bent er toch bijna niet!

Kun je aangeven wat er voor je vrienden minimaal aanwezig moet zijn qua faciliteiten? Kunnen we je makkelijker helpen.
Gevonden! hostel lausanne: http://www.hostallausanne.es/index.html. Kamers met eigen badkamer tussen eur 48 en 70 per kamer, je zit dan echt midden in de Barri Gotic! Heel eenvoudig maar schoon, en met eigen badkamer.
Offtopic

Ik woon in Barcelona dus als je meer wilt weten of me een locatie wilt geven kan ik je een beter idee geven.

Waar woon je? Woon zelf in al sinds 12 jaar in Sant Cugat. Bevalt prima, vind Barcelona nog steeds een heerlijke stad.

On topic: ik zou een centraal hotel zoeken. Taxi's zijn niet duur en er zijn nachtbussen maar als ik jou was zou ik in ieder geval iets zoeken wat dicht bij een metrostarion ligt ( vooral de groene rode of eventueel gele, die stoppen in het centrum).

En als je echt niks kan vinden kan je altijd hier slapen ( 20 min met de trein naar Barcelona) masr we hebben wel een zwembad :-)
quote:Effie_O schreef op 26 juli 2010 @ 19:35:

Eindelijk hebben we voor een leuk prijsje vluchten kunnen boeken naar Barcelona, dus we gaan binnenkort heen! We zoeken nog wel een hotel/hostel/appartement/enz, het blijkt dat er genoeg keus is ;)

Ik heb wel een paar leuke hotels gevonden voor een leuke prijs, maar die liggen wel vrij ver vanaf het 'centrum' van de stad, bijvoorbeeld 20 minuten met de auto naar de Ramblas. Nou weet ik dat ze daar een mooi metronet hebben, maar dat schijnt te rijden tot 02.00 uur in het weekend (las ik op internet). Ik ben ook nog jarig als we daar zijn, dus dat wil ik wel ergens in een Spaanse kroeg vieren om 0.00 uur. Geen idee of we het zo lang vol gaan houden als je al een hele dag op de been bent natuurlijk, maar het zou vervelend zijn niet meer terug te kunnen.

Hebben jullie enig idee of de prijs van een taxirit daar hoog is? Ik kan me van Zuid-Spanje in de winter nog herinneren dat het erg goedkoop was, maar vraag me af of dat ook zo is in een stad als Barcelona midden in de zomer. Weet iemand hier iets van?Ik ben pas geleden in Barcelona geweest wij hadden een hotel direct aan de Ramblas enige voordeel is het ligt kort bij alles je doet s,nachts geen oog dicht en het hostel wat wij hadden was schoon maar toch liepen er kakkerlakken
Als je in barcelona bent kan ik je aanraden om te gaan eten bij:

El Pebre Blue (Carrer dels Banys Vells in El Born), maar dat is misschien niet het allermeest low budget.

Verder niet op de ramblas of Place Reial gaan eten. Er zitten overal goede restaurants die veel goedkoper zijn als je drie straten verder naar achter zitten.
quote:Effie_O schreef op 26 juli 2010 @ 20:56:

Ik zal eens even Googlen hier op het forum

De hotels die we gezien hebben zijn 150 euro voor 3 nachten, voor 2 personen. Iets richting de 200 mag ook, maar heel veel meer hoeft niet. Dan gaat het low budget idee alsnog weg.Timetable van de TMB klik. Zaterdag non stop dus. Als je een auto gaat huren of taxi neemt, ben je ook extra geld kwijt. Ik zou zelf niet een hotel nemen helemaal het binnenland in (alhoewel 's nachts het uitzicht over de stad natuurlijk wel mooi is, als je niet ingebouwd zit (zal wel het geval zijn)) en ook geen hotel in Hospitalet. Dan ging ik nog liever in een kustplaats verderop waar de trein stopt. Heb je tenminste het strand voor de deur voor een ochtend of avond duik in de Middellandse zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven