Vietnam/Laos/Cambodja
donderdag 10 oktober 2013 om 09:37
Hoi!
Volgend jaar staat er eindelijk een verre reis op de bestemming maar ik twijfel nog enorm. Het liefst zou ik deze 3 landen allemaal willen bezoeken maar we hebben helaas maar 4 weken. Ik denk zelf dat dit niet helemaal realistisch is?! Daarnaast ben ik een beetje aan het kijken voor een logische route en de goedkoopste vliegopties. Zelf dacht ik dat vliegen op Bangkok het beste is en vanaf daar door?
Wat zijn jullie ervaringen met deze landen? Hoelang heb je ervoor nodig? Wat zijn absoluut dingen die je niet mag missen? (ook de wat minder toeristische dingen) En heeft er iemand misschien voorbeeldroutes voor een reis naar deze landen? Het wordt een eerste backpack trip dus vandaar dat ik nog wel een klein beetje voorbereid wil zijn!
Een hoop vragen, ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!
Volgend jaar staat er eindelijk een verre reis op de bestemming maar ik twijfel nog enorm. Het liefst zou ik deze 3 landen allemaal willen bezoeken maar we hebben helaas maar 4 weken. Ik denk zelf dat dit niet helemaal realistisch is?! Daarnaast ben ik een beetje aan het kijken voor een logische route en de goedkoopste vliegopties. Zelf dacht ik dat vliegen op Bangkok het beste is en vanaf daar door?
Wat zijn jullie ervaringen met deze landen? Hoelang heb je ervoor nodig? Wat zijn absoluut dingen die je niet mag missen? (ook de wat minder toeristische dingen) En heeft er iemand misschien voorbeeldroutes voor een reis naar deze landen? Het wordt een eerste backpack trip dus vandaar dat ik nog wel een klein beetje voorbereid wil zijn!
Een hoop vragen, ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!
zondag 13 oktober 2013 om 08:07
zondag 13 oktober 2013 om 11:50
Wij hebben vorig jaar in 3 weken Vietnam en Cambodja gedaan. In Vietnam hadden we veel meer tijd door kunnen brengen, maar ik zou voor 4 weken dus zeggen Vietnam en Cambodja of Cambodja en Laos. Ik wil zeker ooit nog eens terug om Cambodja en Laos te doen. Maar als dit je eerste verre reis is, zou ik Vietnam boven Laos verkiezen.
dinsdag 15 oktober 2013 om 20:37
Leuk vooruitzicht, ben zelf 2 keer in die landen geweest en in 4 weken alle drie de landen helemaal zien gaat je echt niet lukken. Keuzes maken dus! Wat vind je belangrijk op je reis, wat wil je zien/doen, wil je elke dag reizen of ook paar dagen op dezelfde plek blijven en hoe wil je reizen (bus, trein, vliegtuig)?
In Laos is veel te zien en te doen en is het minst toeristisch, in Cambodja natuurlijk Angkor Wat te zien, erg mooi. In Vietnam vonden we de mensen in het zuiden een stuk vriendelijker dan in het noorden, maar nooit echt vervelende dingen meegemaakt. Vond Vietnam juist erg mooi en afwisselend en ook mooie stranden.
Veel plezier met de voorbereidingen en succes met het maken van de keuzes!
In Laos is veel te zien en te doen en is het minst toeristisch, in Cambodja natuurlijk Angkor Wat te zien, erg mooi. In Vietnam vonden we de mensen in het zuiden een stuk vriendelijker dan in het noorden, maar nooit echt vervelende dingen meegemaakt. Vond Vietnam juist erg mooi en afwisselend en ook mooie stranden.
Veel plezier met de voorbereidingen en succes met het maken van de keuzes!
donderdag 17 oktober 2013 om 16:31
3 landen in 4 weken is erg veel. Ik zou me alleen focussen op bijvoorbeeld Thailand of Vietnam. Vietnam schijnt heel erg mooi te zijn en nog net even wat puurder dan Thailand, maar Thailand is wel weer makkelijk bereisbaar en hele mooie stranden. Het is maar wat je wil..
Oh en in Vietnam kan je heel goedkoop kleding laten maken, dat is dan wel weer een voordeel
!
Oh en in Vietnam kan je heel goedkoop kleding laten maken, dat is dan wel weer een voordeel
dinsdag 22 oktober 2013 om 11:36
Wat een heerlijke reis in het vooruitzicht
Ik ben in de zomer van 2011 een maand naar Laos/Vietnam geweest.
We hebben er best een pittig reistempo op nagehouden, maar voor mij zeker niet te overhaast. In eerste instantie hadden we verwacht maar tot halverwege Vietnam te komen, maar uiteindelijk toch van Noord naar Zuid gereisd.
We hadden alleen een retourticket Bangkok gekocht en voor de rest niets geregeld. Wel op papier een beetje de gewenste route uitgestippeld maar vanaf dag 1 heerlijk op pad geweest.
Vanaf Bangkok zijn we met de nachtbus naar Chiang Khong gegaan en vanaf daar meteen de grens over naar Laos, Huay Xai.
Vanaf Huay Xai met de slowboot naar Luang Prabang met een tussenovernachting in Pak Beng
Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane.
Vanaf Vientiane met het vliegtuig naar Vietnam, Hanoi.
Hanoi - Halong Bay - Hanoi
Hué
Hoi An
Nha Trang
Mui ne
Ho Chi Minh
Mekong Delta
En vanaf Ho Chi Minh weer terug gevlogen naar Bangkok.
Cambodja ben ik zelf nog niet geweest, maar zou er ook graag nog een keer naar toe gaan.
Misschien dan combineren met het zuiden van Laos.
Ben heel benieuwd wat je gaat doen.
Succes met het keizen van je reis.
Ik ben in de zomer van 2011 een maand naar Laos/Vietnam geweest.
We hebben er best een pittig reistempo op nagehouden, maar voor mij zeker niet te overhaast. In eerste instantie hadden we verwacht maar tot halverwege Vietnam te komen, maar uiteindelijk toch van Noord naar Zuid gereisd.
We hadden alleen een retourticket Bangkok gekocht en voor de rest niets geregeld. Wel op papier een beetje de gewenste route uitgestippeld maar vanaf dag 1 heerlijk op pad geweest.
Vanaf Bangkok zijn we met de nachtbus naar Chiang Khong gegaan en vanaf daar meteen de grens over naar Laos, Huay Xai.
Vanaf Huay Xai met de slowboot naar Luang Prabang met een tussenovernachting in Pak Beng
Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane.
Vanaf Vientiane met het vliegtuig naar Vietnam, Hanoi.
Hanoi - Halong Bay - Hanoi
Hué
Hoi An
Nha Trang
Mui ne
Ho Chi Minh
Mekong Delta
En vanaf Ho Chi Minh weer terug gevlogen naar Bangkok.
Cambodja ben ik zelf nog niet geweest, maar zou er ook graag nog een keer naar toe gaan.
Misschien dan combineren met het zuiden van Laos.
Ben heel benieuwd wat je gaat doen.
Succes met het keizen van je reis.
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!