wat te doen in barcelona
vrijdag 23 juli 2010 om 09:21
vrijdag 23 juli 2010 om 09:29
Dus je bent al op Gauditoer geweest? De allerbeste architect van de 20ste eeuw?
Heb je al in de winkels gekeken waar ze huishoudelijke artikelen verkopen, de chique uitvoering? Dat zijn kunstwerkjes op zich.
Ben je al bij de lokale VVV geweest, zij weten de ins en outs van de stad, vertel ze wat jullie interesseerd en je krijgt een macht aan informatie mee.
Geniet in ieder geval, Barcelona is een geweldige stad.
Ik ben een beetje jaloers
Heb je al in de winkels gekeken waar ze huishoudelijke artikelen verkopen, de chique uitvoering? Dat zijn kunstwerkjes op zich.
Ben je al bij de lokale VVV geweest, zij weten de ins en outs van de stad, vertel ze wat jullie interesseerd en je krijgt een macht aan informatie mee.
Geniet in ieder geval, Barcelona is een geweldige stad.
Ik ben een beetje jaloers
vrijdag 23 juli 2010 om 09:33
vrijdag 23 juli 2010 om 09:45
Ben 4 jaar geleden naar Barcelona geweest.
Je hebt op de ramblas zo een overdekte markt erg leuk, ze verkopen daar overheerlijke sapjes.
Verder kan je om je dochter te plezieren in de late uurtjes naar een discotheek gaan.
Ook kan je met haar gaan shoppen in de Zara.
Wat ik megagrappig vond is dat daar een koffieketen is. En daar krijg je bij je koffie rietjes. Ze hebben daar ook overheerlijke donuts. Een zo een koffiebar is ook op de ramblas vlak bij die overdekte markt.
Je hebt op de ramblas zo een overdekte markt erg leuk, ze verkopen daar overheerlijke sapjes.
Verder kan je om je dochter te plezieren in de late uurtjes naar een discotheek gaan.
Ook kan je met haar gaan shoppen in de Zara.
Wat ik megagrappig vond is dat daar een koffieketen is. En daar krijg je bij je koffie rietjes. Ze hebben daar ook overheerlijke donuts. Een zo een koffiebar is ook op de ramblas vlak bij die overdekte markt.
vrijdag 23 juli 2010 om 09:50
Een dagje naar Girona?
Een dagje naar Montserrat? (klooster in de bergen waar je ook mooi kunt wandelen, er zijn georganiseerde dagtochten heen, maar leuker is met de trein)
Ben je al bij het palau de la musica geweest? Naar een concert is te gek, maar als je overdag een rondleiding kunt doen (wel reserveren bij de kassa) is ook heel gaaf.
Ook mooi, niet van Gaudi: Hospital de Sant Pau (even bij VVV checken wanneer je dit kunt bezoeken).
Een dagje strand bij Sitges, ook erg leuk, 40 minuten met de trein.
Ook leuk: Parc del Laberint (zoals de naam al zegt, een park met een doolhof): heerlijk koel, meestal heel rustig. Metro L3 (de rode lijn geloof ik), tot halte Mundet.
Een dagje naar Montserrat? (klooster in de bergen waar je ook mooi kunt wandelen, er zijn georganiseerde dagtochten heen, maar leuker is met de trein)
Ben je al bij het palau de la musica geweest? Naar een concert is te gek, maar als je overdag een rondleiding kunt doen (wel reserveren bij de kassa) is ook heel gaaf.
Ook mooi, niet van Gaudi: Hospital de Sant Pau (even bij VVV checken wanneer je dit kunt bezoeken).
Een dagje strand bij Sitges, ook erg leuk, 40 minuten met de trein.
Ook leuk: Parc del Laberint (zoals de naam al zegt, een park met een doolhof): heerlijk koel, meestal heel rustig. Metro L3 (de rode lijn geloof ik), tot halte Mundet.
vrijdag 23 juli 2010 om 09:52
Ik raad het iedereen aan die naar Barcelona gaat www.cruisingbarcelona.com Echt helemaal top. We zijn met een vrij jonge meid op pad geweest die je naar bekenden en/of onbekende plekken neemt. Je kan zelf een beetje aangeven wat je wilt. Verder gaf ze hartstikke leuke tips voor restaurantjes/winkeltjes etc. Echt een aanrader.
vrijdag 23 juli 2010 om 10:16
Pak de trein naar Salou en ga een dag naar Port Aventura! Heel gaaf pretpark met grootste achtbaan van Europa, andere achtbanen maar ook rustigere dingen en leuke shows/thema's. Persoonlijk vinden wij dit park leuker dan bijv. Dinseyland Parijs. Ernaast is ook een heel leuk waterpark (Costa Carribean), waar ik helemaal weg van ben.
vrijdag 23 juli 2010 om 11:30
Port Aventura is wel heel erg druk nu. Waterpark is inderdaad erg leuk.
In Tibidabo is zondag een 14 jarig meisje om het leven gekomen toen de atractie waar ze in zat omviel. Het is wel weer open maar sfeer is niet leuk.
Valencia is leuk!!
La Roca is een outlet buiten Barcelona, er is een bus vanaf Plaza catalunya.
Je kan ook bij mij langs komen
In Tibidabo is zondag een 14 jarig meisje om het leven gekomen toen de atractie waar ze in zat omviel. Het is wel weer open maar sfeer is niet leuk.
Valencia is leuk!!
La Roca is een outlet buiten Barcelona, er is een bus vanaf Plaza catalunya.
Je kan ook bij mij langs komen
vrijdag 23 juli 2010 om 15:53
Twee weken voor 'n citytrip lijkt me ook rijkelijk lang. Ik was 5 dagen in Barcelona en toen hadden we de highlights wel gezien en ondertussen ook nog genoten van terrasjes en lekker eten en drinken.
Met 'n 16-jarige zou ik de resterende tijd gewoon lekker naar 't strand gaan, gaan shoppen en gaan terrassen.
Met 'n 16-jarige zou ik de resterende tijd gewoon lekker naar 't strand gaan, gaan shoppen en gaan terrassen.
maandag 26 juli 2010 om 09:03
Girona en Montserrat zijn zeer geschikt als dagexcursie inderdaad.
Ik heb vier maanden in Barcelona gewoond en volgens mij elke zondag wel een ander museum bezocht, genoeg om twee weken mee vol te maken dus, als je ervan houdt.
Ook erg leuk: Granja Viader. Dit is een schattig klein zaakje waar ze zuivelproducten verkopen, om mee te nemen of daar op te drinken/eten. Denk bijvoorbeeld aan de lekkere dikke Spaanse chocolademelk (misschien fijner in de winter), de verkoelende horchata (soort van amandelmelk), crema catalana, etcetera.
Het zit in een straatje net achter de Ramblas: http://maps.google.nl/map ... cid=15854294438734955992.
Ik heb vier maanden in Barcelona gewoond en volgens mij elke zondag wel een ander museum bezocht, genoeg om twee weken mee vol te maken dus, als je ervan houdt.
Ook erg leuk: Granja Viader. Dit is een schattig klein zaakje waar ze zuivelproducten verkopen, om mee te nemen of daar op te drinken/eten. Denk bijvoorbeeld aan de lekkere dikke Spaanse chocolademelk (misschien fijner in de winter), de verkoelende horchata (soort van amandelmelk), crema catalana, etcetera.
Het zit in een straatje net achter de Ramblas: http://maps.google.nl/map ... cid=15854294438734955992.