Wat te doen omgeving Ede

30-07-2021 21:24 16 berichten
Wij gaan binnenkort een paar dagen naar omgeving Ede. Hebben jullie tips om daar te doen? Kinderen zijn 11 en 17.

Ook een tip voor een leuke wandeling, eventueel eindigend met een leuk theehuis of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
1x
geesina wijzigde dit bericht op 30-07-2021 21:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Otterloo Carnegie Cottage....Heet nu de Wever Lodge geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ginkelse Hei, iets drinken bij Juffrouw Tok. Of pannenkoeken eten bij de Langenberg.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie dierenliefhebbers zijn maar wij zijn vorig jaar naar de enorme dierenwinkel 'Zoo&zo' geweest, nog nooit zo'n grote dierenwinkel gezien. Ze hebben er ook bijzondere diersoorten en je kunt er lekker lunchen.
Ik kwam als kind vaak in Ede en dan gingen we altijd naar de (grote) markt op zaterdag. Heb ook goede herinneringen aan het Pluimveemuseum in Barneveld.
Fijne vakantie alvast!
isalinde wijzigde dit bericht op 30-07-2021 21:57
8.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Panoramahoeve Bennekom. Of juffrouw Tok.

Wandelen op de ginkelse hei vooraf.
Schaapskooi tegenover juffrouw tok. Daarnaast kun je vliegeren! (wel zelf vlieger meenemen)

Of wandeling vanaf airborne museum naar kasteel Doorwerth en bij de horeca daar wat eten en drinken.

Of bij het beekdal in Renkum. Daar wandelen en dan naar boscafé de beken.
Alle reacties Link kopieren
Klimbos Garderen, ongeveer een half uur rijden dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
- Qua wandeling: een wandeling door het Bennekomse bos, starten bij Kasteel Hoekelum. Eindigen voor lunch, borrel of koffie met wat lekkers bij De Koffiekamer (Boerderij Hoekelum).

- Bij slecht weer: uurtje springen bij Jump XL by Boaz óf naar The Maxx in Veenendaal (daar kunnen ze ook karten, lasergamen, een escaperoom doen).

- Pannenkoeken eten bij de Panoramahoeve inderdaad!

- Andere zeer tiener-proef-restauranttip: tapas eten bij ‘t Zusje in Ede óf (nog beter eigenlijk) bij Tres Tapas in Veenendaal.

- Niet vergeten: een ijsje gaan eten bij Bernardo’s, een van de beste ijssalons van Nederland, in het centrum van Ede!
Alle reacties Link kopieren
Wandelen naar thee schenkerij de mossel dan in de schemering wild kijken.

Zwemmen met mooi weer in Bennekom bij de vrije slag
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Zwembad de Bongerd in Wageningen is leuk vind ik. De Peppel in Ede ook.
De allerlekkerste sushi eet je bij EDO.
wandelen absoluut het horabos, bij kasteel hoekelum.
De sysselt is ook een mooi bos, naast het oude kazerne terrein.
Dierentuin Ouwehands is zeker de moeite waard, er is laatst een baby panda geboren!
Winkelen in Arnhem of veenendaal.
Alle reacties Link kopieren
Janiva schreef:
30-07-2021 21:31
Ginkelse Hei, iets drinken bij Juffrouw Tok. Of pannenkoeken eten bij de Langenberg.
Ik raad de Langenberg absoluut af. Ik ken niemand hier in Ede die daar pannenkoeken zou gaan eten en dat is niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
30-07-2021 23:48
Ik raad de Langenberg absoluut af. Ik ken niemand hier in Ede die daar pannenkoeken zou gaan eten en dat is niet voor niets.
Weet je ook waarom niet? Ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
https://www.eet.nu/ede/de-langenberg
Alle reacties Link kopieren
Kan je beter naar Hugo’s gaan in Veenendaal. Tres ook een enorme aanrader. The Maxx is zeker voor die leeftijden erg leuk en makkelijk gelegen langs de snelweg. Bernardo’s of Puro zeker niet overslaan.

Eigenlijk is dit allemaal al wel genoemd :hyper:
Alle reacties Link kopieren
De Langenberg een paar keer gegeten, was prima. Bij Huis Kernhem zit ook een pannenkoekhuis, die is ook goed.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hartelijk dank allemaal! Zo komen we onze dagen wel door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven