wat te doen op lanzarote?

23-07-2010 17:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een weekje naar Lanzarote.

Eigenlijk bestaat de vakantie uit zwembad,strand,uit eten en terrasje, maar ook wel wat dingen doen.

Wie heeft leuke tips?
Vliegeren, het schijnt er veel te waaien.
Wat voor dingen wil je doen? Culturele dingen, mooie natuur zien of actief zijn?
Auto huren en alles bekijken dat te maken heeft met Cesar Manrique.
.
quote:impala schreef op 23 juli 2010 @ 17:45:

Auto huren en alles bekijken dat te maken heeft met Cesar Manrique.

Ik ben er geweest en heb hetzelfde gedaan. Het is wel een tijd geleden dus moet even nadenken waar ik allemaal ben geweest. Je moet in ieder geval naar zijn huis gaan, vond ik erg leuk! Op verschillende plekken op het eiland vind je kunstwerken van hem, ze spraken me wel aan. Ik had een boekje gekocht waar allerlei bezienswaardigheden in stonden, kun je gewoon bij de boekhandel halen met zo'n uitvouwbare kaart erin. Oh en het 'national park' vond ik ook erg indrukwekkend. Je betaald entree en rijd dan door een deel er zelf door en aangekomen bij de parkeerplaats kun je ook met de bus mee om de rest te bekijken (zit bij de prijs inbegrepen). Ik had ook een kamelentocht gedaan maar achteraf vond ik het erg zielig en het stelde niets voor. Het leek alsof de tocht ver weg ging maar achter een heuvel keerde de boel alweer om dus het was een klein tochtje voor 5 euro pp geloof ik.

Ik kan me nog herinneren dat ik in grotten ben geweest maar weet daar het fijne niet meer van. Vlakbij deze grotten was nog een bezienswaardigheid, iets met water en krabbetjes ofzo, muziek etc. maar de entree was 8 euro pp en het leek me niet zo bijzonder.

Als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het wel weten. Op internet is vast ook veel te vinden.

Ik had trouwens 3 dagen een auto gehuurd en daarmee had ik het hele eiland wel rond gereden en alles gezien wat ik wilde zien. Het is relatief een klein eiland (geloof iets als Texel). Oh en wat ik ook heb gezien is een cactustuin. Nu vind ik cactussen leuk (waarom weet ik niet) en toevallig was er net ondergaande zon en een prachtig uitzicht dus het was erg mooi. Grote mooie tuin ook.

Alvast veel plezier!

ps. in het hotel waar ik verbleef kon je ook een auto huren, dus dat was erg handig. In de buurt waren meerdere autoverhuurders dus het was sowieso geen probleem geweest. Omdat ik remi was heb ik de kleinste auto genomen en omdat het naseizoen was kreeg ik nog korting, ik heb 85 euro voor 3 dagen betaald. Dit is wel al jaren geleden.
quote:Vilma schreef op 23 juli 2010 @ 17:18:

Vliegeren, het schijnt er veel te waaien.Toen ik er was viel dat wel mee, kan me er niets van herinneren. Het was de eerste week november dus als het een waai-eiland is dan had ik het gemerkt moeten hebben. Trouwens, we zijn ook eens op Malta geweest en het heeft de hele week irritant hard gewaaid, verder mooi weer maar op het strand liggen is lastig met al dat zand dat om je heen waait en op je plakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lanzarote

Manrique

Een belangrijke en wellicht de bekendste kunstenaar op Lanzarote was César Manrique die veel heeft gedaan om het oorspronkelijke karakter van het eiland te behouden. Zo heeft hij bewerkstelligd dat alleen de traditionele kleuren groen, blauw en bruin zijn toegestaan voor deuren en kozijnen; en huizen niet hoger dan vier verdiepingen mag worden gebouwd, bovendien wit geschilderd moeten zijn. Verder zijn grote reclame uitingen verboden: alles om zoveel mogelijk van het eiland in oorspronkelijke staat te behouden (in tegenstelling tot eilanden als Gran Canaria en Tenerife waar door massatoerisme veel "beton en neon" te vinden is). Direct in het oog springend zijn zeven kunstwerken van Manrique genaamd "Juguetes del Viento" (speelgoed van de wind). Ze zijn o.a. bij het vliegveld en op de rotonde bij zijn huis te vinden.

Toerisme

Toeristisch interessant op het eiland zijn, naast het park Timanfaya, de oude hoofdstad Teguise (*zegt me even niets), de lavatunnels van Cueva de los Verdes en Jameos del Agua, de cactustuin bij Guatiza, het uitzichtpunt Mirador del Rio, het vroegere woonhuis van César Manrique en het wijngebied la Geria (werelderfgoed).
Cesar Manrique! Marktje van Tequise, het nationale park (vulkaan landschap). Kortom; auto huren en boekje met wegenkaart en bezienswaardigheden aanschaffen. Zeker de moeite waard.
quote:vivaviva78 schreef op 23 juli 2010 @ 18:25:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lanzarote

Manrique

Een belangrijke en wellicht de bekendste kunstenaar op Lanzarote was César Manrique die veel heeft gedaan om het oorspronkelijke karakter van het eiland te behouden. Zo heeft hij bewerkstelligd dat alleen de traditionele kleuren groen, blauw en bruin zijn toegestaan voor deuren en kozijnen; en huizen niet hoger dan vier verdiepingen mag worden gebouwd, bovendien wit geschilderd moeten zijn. Verder zijn grote reclame uitingen verboden: alles om zoveel mogelijk van het eiland in oorspronkelijke staat te behouden (in tegenstelling tot eilanden als Gran Canaria en Tenerife waar door massatoerisme veel "beton en neon" te vinden is). Direct in het oog springend zijn zeven kunstwerken van Manrique genaamd "Juguetes del Viento" (speelgoed van de wind). Ze zijn o.a. bij het vliegveld en op de rotonde bij zijn huis te vinden.

Toerisme

Toeristisch interessant op het eiland zijn, naast het park Timanfaya, de oude hoofdstad Teguise (*zegt me even niets), de lavatunnels van Cueva de los Verdes en Jameos del Agua, de cactustuin bij Guatiza, het uitzichtpunt Mirador del Rio, het vroegere woonhuis van César Manrique en het wijngebied la Geria (werelderfgoed). Oh ja! Mirador de Rio! Het spiegel-ei eiland van bassie en adriaan! Mooi uitzicht is dat.... en voor de B&A kenners dus uitzicht op het spiegel ei eiland.
Timanfaya en Jameos del Agua zijn echt heel erg mooi om te bezoeken! En Jardin del Cactus ook (de cactustuin dus)
quote:mastermind schreef op 23 juli 2010 @ 18:29:

Timanfaya en Jameos del Agua zijn echt heel erg mooi om te bezoeken! En Jardin del Cactus ook (de cactustuin dus)Hm die Jameos de Agua heb ik dus geskipped, kwam ook door tijdgebrek, het was laat en ik wilde liever de grotten in. De entreeprijzen van alles waren ook wel hoog (vond ik) dus dan moet je kiezen.. hoop niet dat ik iets gemist heb..
quote:Igoneh schreef op 23 juli 2010 @ 18:29:

[...]

Oh ja! Mirador de Rio! Het spiegel-ei eiland van bassie en adriaan! Mooi uitzicht is dat.... en voor de B&A kenners dus uitzicht op het spiegel ei eiland.Ja dat vond ik ook erg mooi!! Het spiegel-ei eiland dat zegt me even niets (geen B&A kenner dus) maar een mooi uitzicht.
Oh, vergeet vooral niet naar El Golfo te gaan!!! Da's volgens mij nog gratis ook, toen wij er waren was het heel erg rustig en hebben we lekker met z'n tweeën staan fotograferen.

Dit is El Golfo:

quote:mastermind schreef op 23 juli 2010 @ 18:37:

Oh, vergeet vooral niet naar El Golfo te gaan!!! Da's volgens mij nog gratis ook, toen wij er waren was het heel erg rustig en hebben we lekker met z'n tweeën staan fotograferen.Hier ben ik ook geweest, het viel mij tegen omdat je precies ziet wat er op de foto staat. Ik heb zelf een foto genomen en ben weer weg gegaan. Er is verder namelijk niets te beleven. Je kan een beetje op het strandje zitten of erlangs wandelen.
Tja, ik ben enthousiast hobbyfotograaf, dus ik vond het er geweldig... Zo zie je maar, smaken verschillen.
Bedankt voor alle reacties.

En zijn er ook leuke restaurantjes. Ik zit in Puerto del Carmen.

Dat is volgens mij best toeristisch of niet?

Ik vind het wel lekker om s'avonds lekker te eten in een goed restaurant en daarna ergens nog wat te drinken.

Of heb je daar alleen maar van die vreetschuren haha.
Daar zat ik ook, er zijn zeker geen vreetschuren, maar allemaal leuke eettentjes. Fijne vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven