Waterval in Nederland

12-07-2020 13:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Peuterzoon wil graag een echte waterval zien, weet iemand waar we die in Nederland hebben? Ik kan me uit mijn jeugd nog herinneren dat er eentje in Loenen is, maar zijn er nog meer?
ja Loenen :heart:
Of de waterval van Coo in België, al moet je je daar eigenlijk niks bij voorstellen. Net als die in Loenen ook niks is. Die van Coo (België) lijkt dan wel "echter".
Maar voor een waterval kan je dan beter eentje zoeken in Duitsland.
https://loenenopdeveluwe.info/bezoekers ... al-loenen/

Maar we heel erg nep hoor
Er zit er eentje in Park Sonsbeek in Arnhem.
lilalinda schreef:
12-07-2020 14:01
https://loenenopdeveluwe.info/bezoekers ... al-loenen/

Maar we heel erg nep hoor

Ja héél erg nep. Net als in Coo. :facepalm:

Ik ben eens bij een waterval geweest in Duitsland, ergens eind jaren '90, maar ik geloof dat het ergens in het oosten van Duitsland was.
Dat komt het dichtste bij een echte waterval wat we hier in de buurt hebben.

De mooiste watervallen heb ik gezien in de VS en Noorwegen. Maar dat is wat ver natuurlijk, zeker gezien de huidige situatie.
De waterval in Burgers' Zoo. Wel mooi, maar ook nep uiteraard.
In een hoop attractie/dieren/wandelparken heb je van die aangelegde watervalletjes, maar dat is vast niet wat je bedoelt.
kit_kat wijzigde dit bericht op 12-07-2020 14:16
51.42% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
12-07-2020 14:08
Ja héél erg nep.
ben er als kind geweest (in Loenen) en vond het toen al niks aan
Ja, wel leuk om met water te spelen, maar het was geen waterval, zoals ik verwacht had
peuterzoon vindt het vast leuk in Loenen
Coo lijkt me een beetje ver weg om een peuter een waterval te laten zien, 3 uur enkele reis gaat hem niet worden. Ik ga hem wel onthouden voor de toekomst.

Die in Arnhem ziet er wel uit zoals zoon zich een waterval voorstelt!
Kit_Kat schreef:
12-07-2020 14:12
De waterval in Burgers' Zoo. Wel mooi, maar ook nep uiteraard.
In een hoop attractie/dieren/wandelparken heb je van die aangelegde watervalletjes, maar dat is vast niet wat je bedoelt.
Er zit er inderdaad ook eentje in Blijdorp, maar die is nep omdat hij niet in een bos is maar in een dierentuin... aldus peuter :facepalm:
Maartje2016 schreef:
12-07-2020 14:19
Er zit er inderdaad ook eentje in Blijdorp, maar die is nep omdat hij niet in een bos is maar in een dierentuin... aldus peuter :facepalm:

Je kunt toch aan je peuter uitleggen dat watervallen voorkomen bij bergen, en we die niet hebben? Dus dat alle watervallen hier nep zijn? Die waterval in Loenen is ook aangelegd, en misschien stelt die helemaal weinig voor nu vanwege aanhoudende droogte?
himalaya wijzigde dit bericht op 12-07-2020 14:40
0.42% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In Limburg zijn er een paar maar in vergelijking met de watervallen die ik in het buitenland heb gezien stelt het niet zo heel veel voor.
Vind het best jammer dat we er hier in Nederland niet veel hebben want ik vind ze prachtig.
Maartje2016 schreef:
12-07-2020 14:19

Die in Loenen is even nep. Dan zal je peuter dat ook niks vinden.
LAgirl82 schreef:
12-07-2020 14:52
Die in Loenen is even nep. Dan zal je peuter dat ook niks vinden.
maar wel in een bos
clivia52 schreef:
12-07-2020 14:53
maar wel in een bos
Dit dus, zucht...
clivia52 schreef:
12-07-2020 14:53
maar wel in een bos
Het is wel een leuk park; er omheen en de waterval stroomt door in een ondiep beekje waar je makkelijk bij kunt. Best leuk. Maar geen waterval voor waterval-liefhebbers. Ik houd ook van watervallen! Echte!! Die met donderend geraas over de rotsen storten enzo. Helaas hebben we die niet in Nederland.
Nummer*Zoveel schreef:
12-07-2020 14:03
Er zit er eentje in Park Sonsbeek in Arnhem.
Kan je er nogsteeds onder doorlopen? Als kind vaak geweest.
Such a beautiful place to be with Friends.
Mermedina schreef:
12-07-2020 14:58
Het is wel een leuk park; er omheen en de waterval stroomt door in een ondiep beekje waar je makkelijk bij kunt. Best leuk. Maar geen waterval voor waterval-liefhebbers. Ik houd ook van watervallen! Echte!! Die met donderend geraas over de rotsen storten enzo. Helaas hebben we die niet in Nederland.
Ik ook. In Noorwegen echt zulke mooie gezien, en ook 2 watervallen die samen een grote waterval werden. Gewoon zo langs de weg ook, auto aan de kant en even beter bekijken.
Er is ook een waterval in park Sonsbeek in Arnhem. die ziet er wel wat echter uit.
In de kasteeltuinen in Arcen is er ook een te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven