Weekendje Antwerpen

18-02-2020 19:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,
Ik zoek een leuk hotel in Antwerpen.
Ik wil daar met mijn dochter een stedentrip maken.
Nu had ik een aantal redelijk nieuwe hotels bij het station gezien.
Dit is handig omdat wij aan komen met de trein.
Maar ik twijfel, is dit een leuke en goede locatie ?
En hoe is dat savonds als we gegeten hebben en terug wandelen naar ons hotel? Is het een veilige plek bij het centraal station? Of beter van niet ?
Is een hotel op een andere plek beter?
Graag advies
Groetjes
De stationsbuurt is niet de beste buurt. Best boek je bij de Groenplaats/Grote Markt.
De buurt rond t station is niet echt de beste buurt van Antwerpen... Als je aankomt op t station wandel je zo naar het centrum waar je ook heel veel hotelletjes hebt. Als je dus graag in een veilige buurt wil zitten raad ik dat eerder aan. Je hebt trouwens prima metro, tram, deelfietsjes, stepjes waarmee je ook naar je hotel kunt gaan vanaf t station.
Blijf vooral weg uit de Seefhoek, de omgeving van 't Sint-Jansplein en met een kind erbij zou ik 't Schipperskwartier ook links laten liggen 's avonds en 's nachts.

Direct rond het station (Astridplein of de achterkant van 't station) is het nog wel te doen.

Kijk eens of je op 't Zuid - in de buurt van de Vlaamse en de Waalse Kaai of aan 't Koninklijk Museum voor Schone Kunsten - niks kan vinden?
Rijden ook vrij veel trams en bussen rond.

En watch out voor het water!
We zijn de laatste tijd helaas al een paar toeristen kwijtgeraakt die in één van de dokken (omgeving Museum aan de Stroom of 't Eilandje) of in de Schelde beland zijn.
Leuk! Ik heb net een hotel geboekt voor een paar nachtjes weg met mijn nichtje. Wel in de stationsbuurt, tegen het stadspark aan. Eerlijk gezegd niet zo overna gedacht en vooral naar de prijs & beoordelingen gekeken.

Hoe oud is jouw dochter? Al een idee wat jullie gaan doen?
Ik heb een top-tip voor je: Hotel Rubens Grote Markt. Ik heb al vaak in Antwerpen gelogeerd en ook in veel verschillende hotels maar sinds ik deze heb gevonden, raad ik hem aan iedereen aan. Het is een groot herenhuis, verbouwd tot boutiquehotel. Prachtige kamers, heerlijk ontbijt en midden in de oude stad.
Blond93 schreef:
18-02-2020 20:03
Leuk! Ik heb net een hotel geboekt voor een paar nachtjes weg met mijn nichtje. Wel in de stationsbuurt, tegen het stadspark aan. Eerlijk gezegd niet zo overna gedacht en vooral naar de prijs & beoordelingen gekeken.

Hoe oud is jouw dochter? Al een idee wat jullie gaan doen?
Mijn dochter is 15,
Wij willen graag naar het chocolademuseum.En verder naar de dierentuin.Beetje shoppen en bootje varen ( ik hoorde dat dat kon ) Zat ideeën 😃
Als je budget op 'n goeie locatie zoekt is Postiljon wellicht ook wel iets.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom zelf uit een grote stad en als ik in Antwerpen ben, dan kom ik ook heel regelmatig 's avonds in de buurt van het station. Je zit dan ook bij het chocolademuseum en de zoo in de buurt, laat je niet bang maken.
Gisselle schreef:
18-02-2020 20:41
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom zelf uit een grote stad en als ik in Antwerpen ben, dan kom ik ook heel regelmatig 's avonds in de buurt van het station. Je zit dan ook bij het chocolademuseum en de zoo in de buurt, laat je niet bang maken.
Het plein rond het station is niet het probleem.

Maar ga als vrouw alleen, met een dochter van 15 niet bijvoorbeeld rondlopen in de Offerande-straat of de buurt rond 't Stuivenberg-ziekenhuis 's avonds of 's nachts want je hebt geheid problemen.

Overdag is het al een risico-buurt waar je voortdurend wordt aangeklampt als vrouw.
(En waar het ook nog eens stikt van de illegale drugs-transacties.)

En door Park Spoor Noord loop je liever 's avonds ook niet.

The same met het Stadspark.
De leien errond hebben nog wat licht, maar ga 's nachts niet alleen het park in "lekker wandelen", want het is er stikdonker en je weet niet wie je er tegenkomt.

Je moet gewoon weten waar je je ogen beter op je rug hebt en maar beter niet teveel rondloopt als je er niet moet zijn :-).
Wij hebben laatst in Lindner Hotel & City Lounge verbleven.
Prima hotel, heel dichtbij het station. Dichtbij het centrum.
Ik vond de buurt niet zo spannend om in rond te lopen maar goed dat is natuurlijk persoonlijk. Verder ga je verwacht ik met een 15 jarige niet tot midden in de nacht rondwalen.
Je kan zelfs helemaal tot bijna de voordeur van het hotel binnen het station blijven lopen.
Not my circus, not my monkeys
Misschien zit je niet op deze reactie te wachten, maar ik zat pas in een heel leuke airb&b, mocht je willen weten wil ik het wel even voor je opzoeken.
Ik weet niet of je een BB ook wat lijkt maar BB Urban Dreams vonden wij erg geslaagd, top locatie en betaalbaar.
Ik neem altijd hotel De Keyser in Antwerpen. Dat is vlakbij het station in t begin van de Keyserlei. Lekker ontbijt en heel makkelijk om bagage in bewaring te geven, als je later op de dag de trein terug neemt.
Best eens op verschillende websites kijken waar je aan de beste prijs kan boeken.
Ook het Sportpaleis is gemakkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. Je ticket heen en terug zit al in de prijs van je tickets voor de voorstelling of optreden.
silent-witness schreef:
18-02-2020 22:16
Wij hebben laatst in Lindner Hotel & City Lounge verbleven.
Prima hotel, heel dichtbij het station. Dichtbij het centrum.
Ik vond de buurt niet zo spannend om in rond te lopen maar goed dat is natuurlijk persoonlijk. Verder ga je verwacht ik met een 15 jarige niet tot midden in de nacht rondwalen.
Je kan zelfs helemaal tot bijna de voordeur van het hotel binnen het station blijven lopen.
Ja lindner had ik op het oog .
Maar omdat de meeste mensen het afraden om vlakbij het station te logeren ,ging ik twijfelen.
Nu zit ik ook naar hotel theater te kijken .
Ligt dichterbij het centrum.
Haley schreef:
18-02-2020 20:03
Ik heb een top-tip voor je: Hotel Rubens Grote Markt. Ik heb al vaak in Antwerpen gelogeerd en ook in veel verschillende hotels maar sinds ik deze heb gevonden, raad ik hem aan iedereen aan. Het is een groot herenhuis, verbouwd tot boutiquehotel. Prachtige kamers, heerlijk ontbijt en midden in de oude stad.
Is idd heel mooi ,maar boven het budget.
Ik zit nu voor hotel theater te kijken .
Of lindner wtc city Lounge .
Wel eens geweest ?
Hierop is maar één antwoord: hotel Postiljon. Gratis parkeren iets verderop en midden in de sprookjesachtige binnenstad. Vraag bij reserveren of ze een kamer aan de voorzijde hebben met die houten ramen. Direct uitzicht op de kathedraal(!) Betaalbaar en ook goed bereikbaar met OV. Oprechte aanrader.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik ga met mijn dochter ook naar Antwerpen. Wij hebben gekozen voor hotel plaza Antwerpen, de junior suite, omdat ik niet met haar s avonds van plan was om naar buiten te gaan heb ik gekozen voor een wat luxer hotel.
Argentovivo schreef:
19-02-2020 03:08
Hierop is maar één antwoord: hotel Postiljon. Gratis parkeren iets verderop en midden in de sprookjesachtige binnenstad. Vraag bij reserveren of ze een kamer aan de voorzijde hebben met die houten ramen. Direct uitzicht op de kathedraal(!) Betaalbaar en ook goed bereikbaar met OV. Oprechte aanrader.
Die noemde ik ook al. Zit op een heel goeie locatie. Dat van dat gratis parkeren wist ik overigens niet.
Ik kom er dagelijks. Stationsbuurt is helemaal veilig en Lindner is zeker ok. Zou voor mij wel aan de verkeerde kant van het station liggen (tov het centrum, bedoel ik. Is toch meteen stukje verder wandelen). Als je omwille van gezeul met koffers toch voor de stationsbuurt zou kiezen, zou ik eerder voor het Radisson gaan. Dat ligt ook vlak naar het chocolademuseum.
Als je toch het Lindner doet, zit je wel midden in de Jodenbuurt en dan kun je misschien gaan eten bij Hoffy's, een bekend en vooral lekker Joods restaurant.
Argentovivo schreef:
19-02-2020 03:08
Dit hotel is helaas vol op de datum die wij gaan .
Misschien moet ik gewoon budget iets omhoog gooien😂
Oké budget heb ik omhoog gegooid.
En nu dacht ik het Hilton .
Is dat iets ?
Vandaag wil ik boeken😂
Ligt op prima locatie aan de Groenplaats dus ik zou er voor gaan!
Hilton is wel een btje klassiek/standaard. Als je wat luxer / boetiekhotel wilt gaan zou ik eens checken bij Hotel Julien, Hotel August, Hotel Franq, Gulden Schoen. Is wel allemaal hoge prijsklasse, maar echt toppertjes van de stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven