Welk Grieks eiland?

18-01-2020 19:10 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een aantal jaren naar verschillende Canarische eilanden geweest te zijn zitten we er aan te denken om naar een Grieks eiland te gaan.
We willen ergens in september waarschijnlijk weg, oktober kan ook maar ik weet niet hoe het daar zit met het weer en of er daar dan nog wat open is laat in het seizoen? Op de Canarische eilanden is dat wel zo.

Jaren geleden zijn we eens een keer naar Kreta geweest en een keer naar Rhodos dus die liever niet. Al hebben we, zeker op Kreta, nog niet alles gezien. Ik ben niet op zoek naar plaatsen als Chersonissos met het Star beach gebeuren maar een beetje toeristisch vind ik prima. Dat er restaurants etc in de omgeving zijn dus niet dat we perse met een auto op pad moeten om uit eten te gaan.

Afgelopen jaar hebben we een rondreis naar Kaapverdie gedaan bij Tui en dat is goed bevallen. Iemand daar ervaring mee in Griekenland of een andere leuke tip voor een eiland of appartement? Willen denk ik een week of 2 weg. Het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn maar ook geen super de luxe 5 sterrenresorts
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bij Ross Holidays gekeken?
Is alleen Griekenland en kleinschalige accomodaties.
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet! Bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Lefkas
Karpathos
Zakynthos
Alle reacties Link kopieren
Kos is een mooi eiland!
Wij zaten in hotel Pelagos, super hotel.
Maar wellicht vind je dat iets te groot?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eens een reis gedaan met 3 G4riekse eilanden. De eerst week zaten we op Leros, de tweede op Kalymnos ( het sponzeneiland) en de derde week op Kos. Dat was echt leuk. Leros was heel rustig en we toerden daar op de scooter het eiland rond en kwamen zo bij de mooiste stranden.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
18-01-2020 19:34
Wij hebben eens een reis gedaan met 3 G4riekse eilanden. De eerst week zaten we op Leros, de tweede op Kalymnos ( het sponzeneiland) en de derde week op Kos. Dat was echt leuk. Leros was heel rustig en we toerden daar op de scooter het eiland rond en kwamen zo bij de mooiste stranden.
Dat klinkt leuk, weet je nog waar je dat geboekt hebt?
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
18-01-2020 19:34
Kos is een mooi eiland!
Wij zaten in hotel Pelagos, super hotel.
Maar wellicht vind je dat iets te groot?
Wat is er mooi aan Kos? Hotel zal ik eens opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
18-01-2020 19:33
Lefkas
Karpathos
Zakynthos
In die volgorde?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-01-2020 19:36
Dat klinkt leuk, weet je nog waar je dat geboekt hebt?
Nee sorry maar is ook al een tijdje geleden maar die vakantie blijft me altijd bij.
Qua landschap blijf ik Kreta het indrukwekkendste vinden, maar ik snap best dat je een keer iets anders wilt. Je zou ook naar Zuid-Kreta kunnen gaan, dat is echt een heel andere wereld met kloven, watervallen en een heel eigen cultuur nog.
Kos is een leuk eiland, maar ik zou me er geen twee weken kunnen vermaken. Je kunt vanuit Kos wel heel makkelijk met de boot naar vulkaaneiland Nissyros, dat is een leuke dagexcursie.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-01-2020 19:37
In die volgorde?
Lefkas al een keer geweest, echt hele mooie stranden. Heerlijk rustig.
Karpathos ga ik dit jaar naar toe.
Zakynthos volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dit eiland wilde je niet, maar moet het toch even gezegd hebben : ik heb redelijk wat Griekse eilanden bezocht, maar Kreta heeft toch echt het meest te bieden. Grotere plaatsen, sfeervolle plaatsen (Rethymno, prachtig), kleinere idyllische plaatsjes. Prachtige kloven om te wandelen. Ruige stranden, afgelegen strandjes, toeristische stranden met horeca. Chique plaatsjes, ordinaire plaatsjes (Cherso). Je kunt alle kanten op. Daarnaast is het ook nog eens goed gelegen voor als je wat vroeger of (zoals jullie later) in het seizoen gaat.

Verder vond ik Corfu erg mooi (groen), maar dat zou ik in September niet meer aandurven. Toch redelijk wat kans op druilerig weer.

Kos is een fijn, compact eiland. Echt mooi zou ik het niet willen noemen, met uitzondering van de kust wat natuurlijk altijd mooi is azuurblauw water tegen de rotsen aan. Kos-Stad vond ik erg gezellig / gemoedelijk. Als je een zon/strand vakantie wil en lekker met een autootje over een behapbaar /overzichtelijk eiland wil rijden, is Kos je eiland.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal. Ga er met man eens naar kijken. Meer tips zijn welkom natuurlijk.
Kreta is niet helemaal van de tafel hoor, wat ik al zei het is al zo lang geleden ( 1998) dat wij er waren en het was toen onze eerste vliegvakantie dus misschien ook wel weer leuk om daar heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond kefalonia erg leuk en divers!
Alle reacties Link kopieren
Samos? Zelf lang geleden geweest maar een vriendin gaat jaarlijks en vindt het geweldig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd met ross naar griekenland. Samos en kefalonia zijn ook erg mooi
Alle reacties Link kopieren
Ooit in 1994 wezen eiland hoppen, mykonos, naxos en paros. Erg leuk om te doen. Corfu prachtig groen, 2x geweest. Kreta gaan we dit jaar voor de 2e keer heen. Karpathos en Zakynthos ook mooi. Oktober zou ik niet meer gaan. Denk dan dat veel uitgestorven/ dicht is.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
18-01-2020 20:24
Oktober zou ik niet meer gaan. Denk dan dat veel uitgestorven/ dicht is.
Ja dat dacht ik dus ook al, al is een collega afgelopen oktober naar Kos geweest en die heb ik daar niet over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Voor 2 weken zal ik toch zeker Kreta doen, of anders islandhoppen.

Karpathos is prachtig maar je waait daar weg in september (ja, ervaring).

Afgelopen september vlakbij Parga (vasteland) geweest. Leuk, maar ik miste het eilandgevoel.

Verder leuk: Samos, Naxos, Santorini, maar wel klein dus islandhoppen.

Corfu vond ik persoonlijk minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Kreta is veelzijdig,
Parga op het vaste land, eventueel te combineren met lefkas. Zoek dan naar bezienswaardigheden van Epirus, zo heet de regio.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Als je veel Nederlanders wilt tegenkomen moet je idd naar een van de Griekse eilanden toe.
Alle reacties Link kopieren
Zakynthos, Lefkas, corfu , lesbos.
Allemaal heel leuk op hun eigen manier.
Alle reacties Link kopieren
Kreta! Een prachtig eiland. West Kreta vind ik het leukst. Zuid Kreta, ook fantastisch. Daar kan je makkelijk twee weken doorbrengen, dan heb je nog niet alles gezien.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-01-2020 20:39
Ja dat dacht ik dus ook al, al is een collega afgelopen oktober naar Kos geweest en die heb ik daar niet over gehoord.
Op Rhodos is in oktober nog genoeg te zien hoor. Niet alle restaurants zijn open, maar de lokale bevolking moet ook eten, dus er is altijd wel iets te vinden. Het weer is ook nog mooi dan. Rhodos is één van de droogste eilanden.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven