Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 202 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Eigenlijk maar twee stedentrips die tegenvielen. En dat lag dat meer aan mij dan aan de stad zelf.
Tegenvaller 1: Krakau. Zal best een mooie stad zijn maar ik viel op dag twee letterlijk met de deur in huis bij het hotel (iemand viel, greep zich vast aan mij en samen vielen we door de deels glazen deur). Rest van de trip heb ik vooral veel pleisters en jodium gezien (gelukkig beperkt tot onderarmen en knieën). Enige vorm van vriendelijkheid was ook nergens te bespeuren in dat ziekenhuis.
Tegenvaller 2: Lyon. We waren de trein nog niet uit of er liepen overal grote groepen piepjonge mensen in een soort gevechtstenue met enorm grote geweren rond. Geen idee of het politie of het leger was. Ook veel ‘sluizen’ waar dan zo’n groepje bij stond. Ik voelde mij echt niet veilig. Wilde alleen maar weg daar.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Een paar jaar geleden was ik met een aantal vriendinnen in Wallonië, we zijn toen een middagje naar Verviers geweest en dat vonden we een troosteloze stad. Waarschijnlijk mede omdat de overstromingen van 2021 daar huisgehouden hadden, dus erg sneu voor de mensen daar. Heel veel winkels gesloten, bij sommige was al jaren niemand meer binnen geweest, dat kon je gewoon zien aan de spinnenwebben en post op de vloer etc. Het zal lang duren voor het daar weer wat bruisender wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven