Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
- Berlijn: vooral die enorme grote grijze degelijke gebouwen. Ik vond het niet sfeervol. Brandenburger Tor wel leuk om te zien. Ik ben door een Duitse kennis het hele centrum door gegidst, maar zelfs dat hielp niet.
- Vilnius, Litouwen. Weinig mooie dingen te zien, vond ik.
- Londen: het is lang geleden, maar ook ik herken me weinig sfeer en weinig mooie uitzichten. Positief bijgebleven zijn de eekhoorns en de hoogte van het London Eye reuzenrad, al was die kermisattractie an sich niet mooi natuurlijk.

Wel leuk heb ik een hele rij van hoor! (Brugge, Rome, Danzig/Gdansk, Lübeck, Leiden, etc.)

New York viel me zeer mee, maar ik wilde er eigenlijk ook niet heen omdat ik niet van grijze wolkenkrabbersteden houd, maar ja, een vriendin vroeg of ik met haar de marathon wilde doen... en toen werd het daar toch wel magisch. Zo op de Verrazzano Bridge starten met een giga uitzicht. Ik kwam dus met HEEL lage verwachtingen, dat helpt zeer!
Ik heb eigenlijk nog nooit een stedentrip gedaan die tegenviel. Iedere stad heeft wel iets. En een stad hoeft niet mooi te zijn om toch heel leuk te zijn. Berlijn is inderdaad niet de mooiste stad maar wel weer 1 van de leukste als je een beetje de weg kent.
xiongmao schreef:
08-10-2025 12:57
Dat is zo’n beetje mijn ervaring ook.
En het was heel heet toen we er waren. Dus ik liep tussen die oude stenen in de brandende zon en ik wilde alleen maar schaduw.

En ik hou echt van historie, architectuur etc. maar dat vond ik niks.
Een stad als Rome moet je eigenlijk in januari of februari doen. Dan is de temperatuur veel beter om dingen te gaan bekijken en je struikelt nog niet over de toeristen.
feow schreef:
08-10-2025 20:19
Ik vind Pisa juist adembenemend mooi!
Niet de scheve toren, maar vanaf daar lopen naar de oude stad. De wandeling is mooi, de oude stad is mooi, de kades langs de Arno zijn schitterend.

Vanaf de weg is niet te zien hoe prachtig, maar als je daar loopt… :love:
Ik werd gek van de straatverkopers elke 5 meter. Ook was het eigenlijk vooral over de koppen lopen, zo druk.
Ik ben over het algemeen heel goed in bestemmingen uitzoeken en ben dus zelden ergens waar ik het niet leuk vind. Alleen Lille vond ik echt deprimerend. Een klein stukje charmant centrum, de rest vond ik ongezellig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven