Welke stedentrip viel het meest tegen?

06-10-2025 11:16 200 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.

Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
Ik hou van oude stadscentra en heb dus niks met steden als Düsseldorf, Berlijn of Rotterdam. Miami en Los Angeles vond ik ook weinig aan. Het art deco district in Miami vond ik wel mooi, maar dat bestaat eigenlijk maar uit één straat. Sowieso hou ik niet van de Amerikaanse stijl: zelfs de stoepen zijn er opvallend lelijk, als ze er überhaupt al zijn.
thanx schreef:
08-10-2025 08:59
Ik weet er alles van. Ooit bij roermond geweest? Er ligt daar een outlet. Elke zondag wordt het overspoeld. Er staan zelfs verkeerstegelaars in de dorpen rondom!
Inderdaad.....in Venlo het zelfde....en helemaal als het de zogenoemde Duitse dagen zijn.
Leuk topic! Ik vind persoonlijk Milaan dus een geweldige stad, sterker nog wij gaan er hopelijk volgend jaar naar toe verhuizen.

Wat mij heel erg tegenviel was Praag. Ja mooie gebouwen hoor, maar ik vond het eten echt verschrikkelijk tegen vallen en de mensen ronduit onvriendelijk.
thanx schreef:
08-10-2025 08:59
Ik weet er alles van. Ooit bij roermond geweest? Er ligt daar een outlet. Elke zondag wordt het overspoeld. Er staan zelfs verkeerstegelaars in de dorpen rondom!
Maar waarom zeg je dan, dat het niet zo is???
Molly schreef:
08-10-2025 10:38
Ik hou van oude stadscentra en heb dus niks met steden als Düsseldorf, Berlijn of Rotterdam. Miami en Los Angeles vond ik ook weinig aan. Het art deco district in Miami vond ik wel mooi, maar dat bestaat eigenlijk maar uit één straat. Sowieso hou ik niet van de Amerikaanse stijl: zelfs de stoepen zijn er opvallend lelijk, als ze er überhaupt al zijn.
:-[ sommige dingen die hier voorbij komen vind ik gewoon zeikerig. Sorry.

La Romana in de Dominicaanse Republiek. Zo vies daar. Overal, maar werkelijk overal lag vuilnis. Ook veel kapotte huizen en rotzooi.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Molly schreef:
08-10-2025 10:38
Ben je ook echt in (voormalig) Oost-Berlijn geweest? Ik vind daar echt overduidelijk veel geschiedenis. (West vind ik ook saai)
Het Nicolaiviertel ademt echt geschiedenis uit
thanx schreef:
08-10-2025 08:09
Dat viel mij dan wel weer tegen in Rome. (Verder vond ik het een super mooie stad en heb zelf nauwelijks bedelaars gezien).
Maar het forum romanum.... had me er veel van voorgesteld.
Je koopt een ticket en loopt wat tussen en over oude stenen en omgevallen pilaren.
Die zie je vanaf de straat ook.
Nergens staat er een bordje met wat info in b.v. engels.
Sowieso bijne nergens een bordje.
Het komt zo niet tot leven. Was leuk geweest als erbij stond wat het was geweest of hoe het heeft uitgezien.
Maar helaas.
Na al 2 uur door het colloseum te hebben gelopen (ook hier mocht wel wat meer info), daarna 2 uur naar het forum romanum. Mijn man zei nog "he, zijn we daar al wezen kijken?" En hij wees naar wat stenen verderop.
Ik zei "je gaat maar kijken, ik niet. Ik kan je n.l. nu al vertellen wat daar ligt; nóg meer oude stenen".
Dat is zo’n beetje mijn ervaring ook.
En het was heel heet toen we er waren. Dus ik liep tussen die oude stenen in de brandende zon en ik wilde alleen maar schaduw.

En ik hou echt van historie, architectuur etc. maar dat vond ik niks.
Ik vond het er juist prachtig. Ik was er midden in de kerstvakantie, het regende, maar ik was zo onder de indruk, juist omdat het zo groot was én midden in de stad. Ik had mijn kinderen mee, die toen nog best jong waren (rond de 8) en die hadden het er laatst nog over, hoe leuk ze het gevonden hadden.
Si abra la puerta hay lobos.
Lila-Linda schreef:
08-10-2025 12:57
Ben je ook echt in (voormalig) Oost-Berlijn geweest? Ik vind daar echt overduidelijk veel geschiedenis. (West vind ik ook saai)
Het Nicolaiviertel ademt echt geschiedenis uit
Jazeker, ik vind Oost-Berlijn een stuk mooier dan West maar werd er nog steeds niet echt blij van.
Lila-Linda schreef:
08-10-2025 11:40
Maar waarom zeg je dan, dat het niet zo is???

Dat bedoelt ze niet.
Ze bedoelt dat ze denkt dat Duitsers niet zouden willen dat hun winkels open zijn op zondag. Omdat ze dan geen vrije dag meer hebben om naar NL te gaan.
huismuis
Eigenlijk helemaal niks. Ik vermaak me altijd overal, zelfs in Heerlen. Volgend jaar gaat het Romeins museum daar open. Ik kan echt geen enkele stad verzinnen die ik niet leuk vond.

Ik ga volgende week met de kinderen op vakantie naar Parijs. Ik was er voor het laatst in 1998. Ik hoop dat het meevalt🤣
Reykjavik viel tegen. We hadden 10 dagen voor een 'rondje IJsland', en daarbij werd aangeraden om af te sluiten met 2.5 dagen Reykjavik (halve dag ivm inleveren huurauto op vliegveld). Nu hebben we meer met natuur en bergen dan met stad, dus dat al ingekort tot anderhalve dag. Maar na een halve dag hadden we het wel gezien. een kleine best aardige, maar verder 'saaie' stad eigenlijk. Dus achteraf hadden we liever een dag extra besteed aan het overige rondje IJsland.
PaulP schreef:
08-10-2025 15:20
Reykjavik viel tegen. We hadden 10 dagen voor een 'rondje IJsland', en daarbij werd aangeraden om af te sluiten met 2.5 dagen Reykjavik (halve dag ivm inleveren huurauto op vliegveld). Nu hebben we meer met natuur en bergen dan met stad, dus dat al ingekort tot anderhalve dag. Maar na een halve dag hadden we het wel gezien. een kleine best aardige, maar verder 'saaie' stad eigenlijk. Dus achteraf hadden we liever een dag extra besteed aan het overige rondje IJsland.
Wij zijn daar maar een middag en een avond geweest. Heb je die kerk gezien, dan heb je alles wel gezien.
PaulP schreef:
08-10-2025 15:20
Exact dit had ik willen schrijven. Wij hadden nog 1 dag over voor een dagje Reykjavic. Achteraf zonde van mijn dag en had ik liever iets anders gedaan.
Op Kopenhagen had ik me heel erg verheugd, maar dat vond ik tegenvallen. Kan ook met mijn timing te maken hebben gehad (einde van een vakantie, 1,5 dag en de eerste halve dag heel veel regen). Dat is niet een stad waarvan ik denk dat ik er nog een keer naartoe zou gaan.
thanx schreef:
08-10-2025 08:09
Dat viel mij dan wel weer tegen in Rome. (Verder vond ik het een super mooie stad en heb zelf nauwelijks bedelaars gezien).
Maar het forum romanum.... had me er veel van voorgesteld.
Je koopt een ticket en loopt wat tussen en over oude stenen en omgevallen pilaren.
Die zie je vanaf de straat ook.
Nergens staat er een bordje met wat info in b.v. engels.
Sowieso bijne nergens een bordje.
Het komt zo niet tot leven. Was leuk geweest als erbij stond wat het was geweest of hoe het heeft uitgezien.
Maar helaas.
Na al 2 uur door het colloseum te hebben gelopen (ook hier mocht wel wat meer info), daarna 2 uur naar het forum romanum. Mijn man zei nog "he, zijn we daar al wezen kijken?" En hij wees naar wat stenen verderop.
Ik zei "je gaat maar kijken, ik niet. Ik kan je n.l. nu al vertellen wat daar ligt; nóg meer oude stenen".
Een beetje reisgids doet wonderen.
Ter plekke idd weinig info maar die had ik bij me in mijn tas! Online is er ook ongetwijfeld van alles.
Lois schreef:
08-10-2025 18:05
Op Kopenhagen had ik me heel erg verheugd, maar dat vond ik tegenvallen. Kan ook met mijn timing te maken hebben gehad (einde van een vakantie, 1,5 dag en de eerste halve dag heel veel regen). Dat is niet een stad waarvan ik denk dat ik er nog een keer naartoe zou gaan.
Dat geldt natuurlijk voor iedere stad 'in de vreemde': zoek de zijstraten op, de volksbuurten. In Kopenhagen zijn Cristianshâvn en Norrebro echt leuk om rond te struinen. hele gekke winkeltjes en ateliers, beetje vrijstaat-achtig.

Dit topic doet me denken aan "de vakantieman" en echt IRL gehoord op Schiphol: "hè, vlucht naar Isla Margarita is 20 uur, vorig jaar maar 4 uur, zijn toch de Canarische Eilanden?
Of op vakantie in Italië, commentaar: echt overal pasta op het menu ;)
Hilarisch en triest.
Alles sal reg kom
Budapest vond ik overgewaardeerd . Er werd hard gereden langs de Donau. Wat een herrie. Netanyahu was ook in de stad. Dat hielp ook niet mee, sfeer, afzettingen etc.
Sharing* schreef:
08-10-2025 18:49
Dat geldt natuurlijk voor iedere stad 'in de vreemde': zoek de zijstraten op, de volksbuurten. In Kopenhagen zijn Cristianshâvn en Norrebro echt leuk om rond te struinen. hele gekke winkeltjes en ateliers, beetje vrijstaat-achtig.

Dit topic doet me denken aan "de vakantieman" en echt IRL gehoord op Schiphol: "hè, vlucht naar Isla Margarita is 20 uur, vorig jaar maar 4 uur, zijn toch de Canarische Eilanden?
Hilarisch en triest.
Eens. En sowieso is van een stedentrip - vind ik - juist ook leuk om 's ochtends in een klein barretje te ontbijten en 's middags ergens op een terras een spelletje te spelen. Ik ren niet als een dolle door zo'n stad om alle highlights af te strepen. (Dan ben je idd ook snel klaar, als die er nauwelijks zijn :-) )
dreuvel schreef:
07-10-2025 15:02
Ik vond New York niet bijzonder, maar had ook niet veel verwacht en ik was op doorreis.
Grappig dat iedereen het zo anders beleeft. Mijn verwachtingen van NYC waren juist skyhigh en ze werden meer dan waargemaakt. En ja, ik denk dat de magie van die beroemde plek daar zeker mee te maken had. Ik wil graag terug.
Sharing* schreef:
08-10-2025 18:49

Hilarisch en triest.
Dat is dan wel een aanname dat ik een sightseeing en gehaast alle toeristische attracties afloopt. Al vond ik Christianshavn best toeristisch. Norrebro vond ik wel leuk in Kopenhagen. Maar verder vond ik er niet de sfeer die ik in veel andere steden wel ervaar.

Er zijn best steden die qua toerisme niet bijzonder zijn, maar die ik gerust nog een keer zou bezoeken.
AnAppleADay schreef:
08-10-2025 10:31
Dit vind ik ook altijd zo jammer in Antwerpen. Ben daar al meerdere keren geweest voor een concert en dan lekker hotel gepakt maar op zondag valt het me altijd tegen wat we kunnen doen.
De meeste musea zijn wel open.

Pisa vond ik echt verschrikkelijk, zelfs voor die paar uur.
AnAppleADay schreef:
08-10-2025 10:31
Dit vind ik ook altijd zo jammer in Antwerpen. Ben daar al meerdere keren geweest voor een concert en dan lekker hotel gepakt maar op zondag valt het me altijd tegen wat we kunnen doen.
Als je volgend concert nog eens op een zondag in Antwerpen strandt ... loop even naar de Hoogstraat en de Kloosterstraat :-).
Daar zijn meestal wél winkels open.

De antiek-winkeltjes in de Kloosterstraat moeten het net hebben van de klanten op zondag.

Of ga kijken naar de Vogelmarkt.
Het is een markt die tegelijk een soort toeristische attractie is.

(Je hoeft niet persé terug te komen. Maar you'll never know wie dit leest en nog eens op een zondag in A'pen strandt.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind Pisa juist adembenemend mooi!
Niet de scheve toren, maar vanaf daar lopen naar de oude stad. De wandeling is mooi, de oude stad is mooi, de kades langs de Arno zijn schitterend.

Vanaf de weg is niet te zien hoe prachtig, maar als je daar loopt… :love:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
xiongmao schreef:
08-10-2025 12:57
Dat is zo’n beetje mijn ervaring ook.
En het was heel heet toen we er waren. Dus ik liep tussen die oude stenen in de brandende zon en ik wilde alleen maar schaduw.

En ik hou echt van historie, architectuur etc. maar dat vond ik niks.
Het is leuker om in Rome de metro naar Ostia Antiqua te nemen.
Het is veel groter dan het Forum, en vooral: er staat meer overeind, je ziet beter wat alles was (woning, winkel/cafe, badhuis).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven